Chi utilizza Freshservice?

I clienti di Freshservice includono MSP, organizzazioni finanziarie, istituzioni educative e diverse organizzazioni governative.

Cos'è Freshservice?

Freshservice è una soluzione ITSM online caratterizzata da un tocco innovativo. Offre agli utenti una piacevole esperienza, associata a potenti funzionalità di creazione dei ticket e di gestione delle risorse, risultando l'applicazione più intuitiva del mondo. Oltre alle funzionalità di base come gestione di incidenti, problemi, modifiche, release e risorse, Freshservice consente anche di inserire la propria knowledge base sul cloud.

Dettagli su Freshservice

Freshworks

https://www.freshworks.com

Fondata nel 2011

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Freshservice non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Freshservice è disponibile a partire da 19,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

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No

Prova gratuita

Implementazione e assistenza di Freshservice

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Freshservice

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  • Gestione del flusso di lavoro
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  • Importazione/Esportazione di dati
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  • Sistema multi-valuta
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  • Gestione degli ordini d'acquisto
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  • Gestione delle spedizioni
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  • Gestione utenti
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  • Manutenzione delle apparecchiature
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  • Backup continuo
  • Backup e ripristino
  • Backup incrementale
  • Compressione
  • Controllo della quantità di stoccaggio
  • Controllo della versione
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  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazioni di terze parti
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  • Ripristino di emergenza
  • Ristorazione / Accesso al web
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  • Sincronizzazione di dati
  • Supporto multi-formato
  • Supporto multi-sistema
  • Trasferimento di file
  • Valutazione del rischio

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  • Gestione della formazione
  • Gestione della formazione
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Le migliori alternative a Freshservice

Altre alternative a Freshservice

Recensioni su Freshservice

Leggi tutte le 423 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,6
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Recensioni per valutazione

5
261
4
136
3
18
2
7
1
1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Erick V.
Erick V.
Client Technologies Manager
Settore automobilistico, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/6/2021

"Probably the best tool for Help Desk Management"

Commenti: This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.

Vantaggi: The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.

Inconvenienti: The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/6/2021
Tom L.
IT Support & Operations Manager
Gestione formativa, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2021

"Freshservice Review"

Commenti: I've really enjoyed having Frehservice in our organization. It has made my job as a manager much easier in that I can easily review team performance, post announcements for the organization, and identify trends in issues or requests.

Vantaggi: Freshservice has been a game-changer for our organization. The service catalog and user-friendly interface has allowed our employees to improve their productivity over the past 2+ years we have had the system implemented. The customizable forms and workflow has allowed our IT department to streamline processes and improve efficiency.

Inconvenienti: I wish the reporting capabilities were more customizable. There have been a few situations where I reached out to Frehservice for support on reports I needed but found the reports were not possible. The freshservice support team told me my reporting needs would be added to the list of potential "future enhancements'.

Alternative considerate: ServiceNow Customer Service Management, ManageEngine ServiceDesk Plus e Zendesk

Perché scegliere Freshservice: Our previous product did not have a customizable system and did not provide our employees with a way to track their tickets once created. It also lacked any type of reporting capabilities.

Software precedente: Cerb

Perché passare a Freshservice: Cost and ease of customization

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2021
Ahmed M.
IT Service Level Manager
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2021

"IT Service Level Manager"

Commenti: It is very good for our business we depend on it for reporting and analysis and we take alot of decisions from these reports

Vantaggi: Incident management, Request fillflument ,change management, tracking inventory knowledge base

Inconvenienti: Features easy to use but may be need to more clearly for users

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/8/2021
Utente Verificato
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Consulenza manageriale, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    1/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/6/2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Vantaggi: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Inconvenienti: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/6/2017
Baldeep B.
IT Engineer
Reti informatiche, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/7/2021

"Simple product without a complex helpdesk solution."

Commenti: Used for 5 years. Don't plan to leave. Has improved over the last year with keyboard shortcuts.

Vantaggi: Office many services
Simple ticket number
Nice way to email and CC email

Inconvenienti: Would be good to email a secondary person without emailing the original ticket contact. Otherwise they get more emails than required. Otherwise using a workaround of forward emails to get around this. Allow some contacts to having options of what emails they want to receive. Sometimes customers use the portal and don't want ticket emails. System notification emails need an option to switch email to agent. Small bug that is still outstanding. Unable to set up companies in BULK. You can do this with contacts though.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/7/2021