Chi utilizza Freshservice?

I clienti di Freshservice includono MSP, organizzazioni finanziarie, istituzioni educative e diverse organizzazioni governative.

Cos'è Freshservice?

Freshservice è una soluzione ITSM online caratterizzata da un tocco innovativo. Offre agli utenti una piacevole esperienza, associata a potenti funzionalità di creazione dei ticket e di gestione delle risorse, risultando l'applicazione più intuitiva del mondo. Oltre alle funzionalità di base come gestione di incidenti, problemi, modifiche, release e risorse, Freshservice consente anche di inserire la propria knowledge base sul cloud.

Dettagli su Freshservice

Freshworks

http://freshservice.com

Fondata nel 2010

Video di Freshservice
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Panoramica dei prezzi di Freshservice

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Freshservice non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Freshservice è disponibile a partire da 19,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

Versione gratuita

No

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Implementazione e assistenza di Freshservice

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Freshservice

  • Accesso/Controllo remoto
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle capacità
  • Gestione delle licenze
  • Gestione delle patch
  • Pianificazione della manutenzione
  • Verifica dei problemi

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  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rilascio e dell'implementazione
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di incidenti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Portale self-service

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  • Accesso remoto
  • Assistenza tecnica
  • Backup e ripristino
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  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione delle patch
  • Live Chat
  • Programmazione

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  • Gestione della configurazione
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  • Rilevamento automatico di dispositivi
  • Visualizzazione di dati

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  • Gestione dei requisiti
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  • Gestione delle attività
  • Gestione delle risorse
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  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Prioritizzazione
  • Rilevamento di bug
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  • Supporto per la metodologia Agile

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo a distanza
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  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di incidenti
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  • Archiviazione di documenti
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Branding personalizzabile
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  • Comunicazione multi-canale
  • Configurazione del flusso di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle risorse IT
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  • Instradamento automatico
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  • Portale self-service
  • Tracciamento delle interazioni

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  • Catalogazione/categorizzazione
  • Collaborazione
  • Forum di discussione
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  • Gestione della knowledge base
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  • Gestione del deprezzamento
  • Gestione delle cessioni
  • Gestione delle prenotazioni
  • Monitoraggio delle attività
  • Rilevamento della posizione
  • Tracciato di controllo

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  • Flusso di lavoro per le valutazioni
  • Gestione del rilascio
  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
  • Gestione delle attività
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  • Pianificazione delle modifiche
  • Prioritizzazione
  • Tracciato di controllo

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  • Gestione dell'inventario
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  • Gestione di contratti/licenze
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio della conformità

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  • Classificazione dei reclami
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  • Gestione dei sondaggi
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  • Misure correttive (CAPA)
  • Monitoraggio dei social media
  • Monitoraggio delle lamentele dei clienti
  • Portale self-service
  • Ricerca del percorso migliore
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  • Gestione delle risorse IT
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  • Portale self-service
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  • Verifica dei problemi

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  • Conformità OSHA
  • Gestione degli incidenti di sicurezza
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle indagini
  • Gestione di incidenti informatici
  • Misure correttive e preventive (CAPA)
  • Rapporti sugli incidenti
  • Ripristino di emergenza
  • Tracciato di controllo

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Le migliori alternative a Freshservice

Altre alternative a Freshservice

Recensioni su Freshservice

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,5/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,7
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,5

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Rich K.
Director of IT
Commercio all'ingrosso, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2018

"Simple to use and has all the features you actually need."

Commenti: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vantaggi: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Inconvenienti: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2018
Braden J.
IT
Ingegneria civile, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2020

"Great IT software"

Commenti: love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!

Vantaggi: The ease of use is a huge plus to us and to all of the end users, it is very straight forward for everyone to use, well integrated into the company super easily and multiple ways to access via the website, mobile app or even just an email, makes our jobs much easier, and the hardware management is also a huge plus being able to track it all

Inconvenienti: They are working on it now but I wish it had a better tracking of what was installed in certain hardware, at the moment they do not show all of the components just most of the major ones, would be a nice thing to have it all

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2020
Utente Verificato
IT Director
Gestione formativa, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2020

"Task Management"

Commenti: Overall, this was an easy software to learn and helped our team be more collaborative, efficient, and productive.

Vantaggi: When I became the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for our school district, this is the first ticket management system I've ever used. It took a while to get our employees used to putting in help requests, but now they know this is the fastest way for them to get service. The workflow management helps get requests to the right person, and we love the parent/child ticket option. Most companies don't offer this and it has really helped when we have multi-layer tasks to accomplish. For the cost, this is a great product to keep your team efficient and productive!

Inconvenienti: It didn't seem to integrate our inventory as seamlessly as we liked and we prefer a more visual and user-friendly dashboard.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2020
Utente Verificato
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Consulenza manageriale, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    1/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/6/2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Vantaggi: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Inconvenienti: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/6/2017
Mel W.
Operations Support Specialist
Proprietà immobiliari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/9/2020

"Implementation and Management"

Commenti: I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.

Vantaggi: There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.

Inconvenienti: I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/9/2020