Chi utilizza Freshservice?

I clienti di Freshservice includono MSP, organizzazioni finanziarie, istituzioni educative e diverse organizzazioni governative.

Cos'è Freshservice?

Freshservice è una soluzione ITSM online caratterizzata da un tocco innovativo. Offre agli utenti una piacevole esperienza, associata a potenti funzionalità di creazione dei ticket e di gestione delle risorse, risultando l'applicazione più intuitiva del mondo. Oltre alle funzionalità di base come gestione di incidenti, problemi, modifiche, release e risorse, Freshservice consente anche di inserire la propria knowledge base sul cloud.

Dettagli su Freshservice

Freshworks

https://www.freshworks.com

Fondata nel 2011

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Freshservice non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Freshservice è disponibile a partire da 19,00 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di Freshservice

Assistenza

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  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

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  • Gestione di incidenti
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  • Tracciato di controllo
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  • Backup incrementale
  • Compressione
  • Controllo della quantità di stoccaggio
  • Controllo della versione
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  • Crittografia
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  • Gestione delle attività
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  • Gestione polizze
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazioni di terze parti
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  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
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  • Ripristino di emergenza
  • Ristorazione / Accesso al web
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  • Sincronizzazione di dati
  • Supporto multi-formato
  • Supporto multi-sistema
  • Trasferimento di file
  • Valutazione del rischio

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  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
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  • Gestione di documenti
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  • Integrazioni di terze parti
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  • Gestione degli ordini di lavoro
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  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sistema multi-locale
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Le migliori alternative a Freshservice

Altre alternative a Freshservice

Recensioni su Freshservice

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,5/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,7
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,5

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Rich K.
Director of IT
Commercio all'ingrosso, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2018

"Simple to use and has all the features you actually need."

Commenti: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vantaggi: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Inconvenienti: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2018
Mel W.
Operations Support Specialist
Proprietà immobiliari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/9/2020

"Implementation and Management"

Commenti: I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.

Vantaggi: There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.

Inconvenienti: I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/9/2020
Utente Verificato
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Consulenza manageriale, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    1/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/6/2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Vantaggi: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Inconvenienti: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 13/6/2017
Karina J.
IT Director
Servizi e tecnologie dell'informazione, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/2/2021

"Offers a lot of features"

Commenti: It meets our expectations for managing tickets. We have experienced some bugs and they get resolved quickly.

Vantaggi: We use it for tickets and issue resolution mostly. The software offers contract management, project management, asset management and other features at a very basic state.

Inconvenienti: We tried asset management for a while and it felt extremely short so we had to switch to a different product. Project management we did not even try because it is extremely basic. Maybe they should stick with the core of their product which is tickets and issue resolution.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/2/2021
Braden J.
IT
Ingegneria civile, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2020

"Great IT software"

Commenti: love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!

Vantaggi: The ease of use is a huge plus to us and to all of the end users, it is very straight forward for everyone to use, well integrated into the company super easily and multiple ways to access via the website, mobile app or even just an email, makes our jobs much easier, and the hardware management is also a huge plus being able to track it all

Inconvenienti: They are working on it now but I wish it had a better tracking of what was installed in certain hardware, at the moment they do not show all of the components just most of the major ones, would be a nice thing to have it all

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2020