Cos'è Zenefits?

Zenefits è una piattaforma SaaS basata sul cloud per la gestione delle risorse umane, che consente alle piccole e medie imprese di potenziare la propria forza lavoro, gestire i cambiamenti e mantenere la conformità. People Platform di Zenefits offre l'esperienza di gestione delle risorse umane più completa e intuitiva del mercato. Le sue app per la gestione di risorse umane, benefit, libri paga e prestazioni si combinano con i servizi di consulenza e app di partner integrate per semplificare radicalmente l'amministrazione delle risorse umane, ridurre l'utilizzo di carta e la complessità affinché le aziende possano concentrarsi sull'avvio, la gestione e la crescita delle proprie attività.

Chi utilizza Zenefits?

Zenefits serve le PMI di tutte le dimensioni, da 1-5 dipendenti a imprese con oltre 1.000.

Video di Zenefits
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Zenefits

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Zenefits
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Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
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Perché questo confronto?

Alternative a Zenefits

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Recensioni su Zenefits

Punteggio medio

Nel complesso
4,2
Facilità d'uso
4,4
Servizio clienti
3,8
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,2

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
53%
4
27%
3
11%
2
3%
1
6%
Shawn
Shawn
IT Architect
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

HR & Benefits Administration for the Small Business

5,0 6 mesi fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Shae
Shae
Human Resources Director (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Seamless low-cost solution for small to mid-sized companies that kills busy work

5,0 3 anni fa

Commenti: -Paperless onboarding/offboarding to support a remote workforce -Integrations with existing ATS, removing the needs for duplicate data entry -Digital document storage, allowing us to digitize all employee files. No more paper! -Time off tracking: Automatic rating to managers for review and approval of all time off requests while keeping the HR team aware of team schedules. Transparent reporting to have conversations with employees regarding the time off trends (% of unplanned versus planned time off). Time off solution also supports Prop 206 mandated sick leave. -Health insurance platform that allows for the execution of open enrollment, qualifying life events and new hire enrollments for all lines of coverage (med, dent, vision, life and disability). HSA app built in to allow employees to review available balances and submit out of pocket expenses. -ACA compliance: Built into existing subscription model that allows for ACA reporting, submission to IRS and 1094/1095 creation without the need for an accountant or an expensive solution. -Business intelligence: Real-time standard and customized reporting. I use this solution heavily as a federal contractor to execute our annual affirmative action reporting.

Aspetti positivi:

With a solution like Zenefits, I have managed to reduce the HR budget year-over-year while going 100% paperless. The integration with our applicant tracking system allows me to push data seamlessly from my mobile device directly to Zenefits to extend an offer, wherever, whenever. I am no longer chained to the constraints of my desk, which is critical for an HR team of one. Easily the most comprehensive solution in the market (at this price point) that addresses onboarding/offboarding, automated and customized email triggers to employees, time and attendance, insurance, aca compliance, reporting (standard and custom) and a multitude of integrations. Since becoming a client over 2 years ago, I have gone to market year-over-year, and haven't found a solution that is comparable. Zenefits kills the busy work and allows me to dedicate time to our employees and driving meaningful initiatives, restructuring the experience with HR to being a partnership versus an administrative burden.

Aspetti negativi:

I would love it if the custom email triggers were built out with greater functionality. Right now I highly utilize this tool but I see the opportunity for additional growth. The site should have a support number listed in the event of an outage. Right now you can only access support if you are logged into the dashboard.

Andrea
Head of People Operations (USA)
Scrittura e attività redazionali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Very easy to set up and great app for employees

5,0 6 mesi fa

Commenti: Great if you have mostly salaried exempt employees and you rarely need customer service help.

Aspetti positivi:

Overall very easy to use and set up would use again

Aspetti negativi:

It takes too long to reach a live person via chat. This used to be a great feature that allowed me to quickly fix issues. Now it takes 2-3 business days to get a response via email.

Doug
CEO ()
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Awesome Software - Absolutely Awful Support

3,0 5 anni fa

Commenti: Gusto is by far the best payroll, and even if you go with Zenefits I suggest you use them for payroll. Do not let Zenefits convince you to switch over. Pretty much only their sales people are responsive/friendly and as soon as you pay, they disappear. If you are big enough to go with Workday, go with them (IIRC they require 12 employees). BambooHR has a decent option, but watch for the hidden fees. They're not really upfront on all the costs, and their stuff is complicated enough they require you to go through training to use it. I am REALLY hopeful that new management at Zenefits will finally clean things up, or Gusto will enter the full market of Zenefits and put them out of business. Gusto support is awesome, just don't leave Gusto in the middle of the year. They have a policy that you can't come back in the same year.

Aspetti positivi:

For a small business there is not anyone cheaper than Zenefits and they have much greater integration and overall HR flow management than pretty much anyone I could find. When everything works, Zenefits is a beautiful thing.

Aspetti negativi:

Zenefits support is absolutely horrible. If there was ANY competitor that was anywhere close to having what they have at anywhere near their cost, I would have left by now. Support makes me downright angry on a regular basis. They don't read your questions and try to answer a different question, they take two or more days to respond (and there is no phone support), they tell you they'll call you back and do not, they give you wrong information over and over again. Almost no one who works there has any clue what they are doing, and their software messes up sometimes. The combination of the two has been a nightmare. I am constantly wondering if I'm actually saving time by using them, or if all the time I save is eating up with my many hours of arguing with support.

Brianna
Accounting / HR Director (USA)
Gestione di organizzazioni non profit, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Zenefits Review from HR Point of View

5,0 4 mesi fa

Commenti: Everyone I have spoken with was companionate and reasonable on all fronts. They took the time to listen to my wants and needs instead of listening to answer. I definitely would refer Zenefits and my sales Rep to friends and family.

Aspetti positivi:

Zenefits is a one stop shop for most Human Resource needs. That said the payroll/ accounting side was the only struggle that could have had to much room for human error for myself to be able to stick with this system. The system however has many many pros and not very many cons. Everything is very user friendly for all ages to figure out and manage. The staff was always super welcoming and sweet with all the answers to my thousands of questions.

Aspetti negativi:

The lack of integration with QuickBooks. I do not believe this falls onto Zenefits however, I believe QuickBooks refuses to work with anyone not just Zenefits in particular!

Tracy
Tracy
VP of Operations (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ricerche di mercato, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Long time user of Zenefits

5,0 2 anni fa

Commenti: Overall it's been super positive. Mistakes are always made, but Zenefits tries to rectify and solve problems instead of throwing their hands up and saying it's too hard.

Aspetti positivi:

What makes Zenefits most valuable to our business is the ease of onboarding new people and providing a 1 stop place for my HR department that is completely in the cloud and no need for reams of paper to be wasted. The PTO calendar and tracking is invaluable as well.

Aspetti negativi:

Zenefits started as a Benefits company with an HR platform, but has pivoted to providing Payroll as it's core business with the other add-ons. There is still some room for improvement on the payroll side and how to handle the customer service side of this.