DEAR Systems

Chi utilizza DEAR Systems?

Produttori, grossisti/distributori, dettaglianti e operatori di e-commerce.

Cos'è DEAR Systems?

Integrato con QuickBooks Online e Xero, è adatto a piccole e medie imprese che operano nei settori della vendita al dettaglio e all'ingrosso, manifatturiero e alimentare, che devono gestire i livelli di stock. La soluzione copre l'intero ciclo aziendale della gestione dello stock. I dettaglianti di Shopify, Magento, Amazon e eBay integrano DEAR Systems per ottenere molto di più della semplice gestione dello stock. DEAR Inventory offre funzionalità che forniscono le informazioni necessarie per gestire i costi e aumentare al massimo i profitti.

Dettagli su DEAR Systems

DEAR Systems

http://dearsystems.com

Fondata nel 2012

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Implementazione e assistenza di DEAR Systems

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di DEAR Systems

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Assemblaggio di componenti (kitting)
  • Avvisi/Notifiche
  • Branding personalizzabile
  • CRM
  • Carrello degli acquisti
  • Catalogazione/categorizzazione
  • Conto clienti
  • Elaborazione degli ordini
  • Elaborazione di carte di credito
  • Email Marketing
  • Gestione SEO
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei canali
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei dati del prodotto
  • Gestione dei modelli
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle recensioni
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di siti web
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  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Marketing multi-canale
  • Modelli
  • Modelli personalizzabili
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  • Monitoraggio dell'inventario
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  • Ordini di vendita
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  • Quadro della attività
  • Rendicontazione e analisi statistiche
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  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli articoli
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei fornitori
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  • Gestione delle spedizioni
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  • Gestione dei fornitori
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Robert K.
Director
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/4/2021

"IntegrationKings review of Dear Systems"

Commenti: A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Vantaggi: The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are:
- Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify.
- Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online.
- Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system.
- Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Inconvenienti: The features we least like most about Dear Systems:
- Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system.
- Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/4/2021
Dallas L.
Office manager
Commercio all'ingrosso, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/11/2019

"Dear has significantly helped our company"

Commenti: Our overall experience is positive. It was a little bit of a learning curve, but now that we have it down, I couldn't imagine going back. It helps us stay organized and helps us become more efficient and detailed with our operations.

Vantaggi: We transferred from Quickbooks to Dear Systems and it has been a great improvement. Our ability to manage inventory is far greater than before with QB. It's simple/easy to use, but also robust and has some very helpful features. We're in the wholesale industry. On the sales side - we love the pick, pack, and ship functions. This allows us to easily provide another level of detail for our customers that we couldn't before. We can enter what we packed on what pallet and then easily print pallet break downs and detailed packing lists. I also like the way you can mass pick, or mass print sales orders. The advance sale option is nice, so you can track back order shipments right on the same screen as the original order.
On the purchase order side, the advance receiving functions let you receive inventory against one PO more than once which is helpful.
We also just started keeping some inventory in another warehouse, so the ability to keep track of that through dear is nice.
Also the B2B portal has been a nice addition to our company as well.

Inconvenienti: I think the reporting tab is pretty clunky, that might be what I like least about Dear. They're on the right track, and some of those reports are very helpful. It's just that I have to export them to excel and modify them quite a bit for them to be what I want them to be.
Also I think the "credit purchase order" and "credit sale note" functions are pretty confusing/complicated.

Risposta del fornitore

da DEAR Systems il giorno 21/4/2020

Hello Dallas,

Thank you for your valuable feedback. We have done major improvements to the reports section. With the new UI/UX improvement that was rolled out in the beginning of 2020 the usability and functionality of reports has never been easier. We have detailed knowledge base articles for each report and how to use it. You can read more about it by visiting https://support.dearsystems.com/support/solutions/folders/1000217591/. If you have any questions you can contact us at any time on [email protected] & a Customer Success agent will be ready to do a quick demo to help you.

Best Regards,
DEAR Team.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/11/2019
Shazib K.
Financial Controller
Arredamento, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/6/2021

"A robust supply chain/inventory management"

Commenti: Very good; this has enhanced our inventory management

Vantaggi: The client servicing teams have listened to my concerns and suggestions to bring new features onboard. The brought in delivery scheduling which matters to companies managing fulfillment with limited dispatch capacity. Furthermore, they have recently escalated my concern on the time lag between sales vs COGS date due to the UAE VAT law's verdict on date of supply in case of taking client deposits. I'm confident that they will resolve that as well.

Inconvenienti: The integration with Xero is nice; but as far as the "reversal" are concerns; i.e. when DEAR invoices are modified; that creates Xero<>DEAR sync errors. There's nothing wrong with this logic; but I feel this is an area of improvements.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/6/2021
Cole N.
Production Technician
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 3/3/2020

"Poor Experiences"

Commenti: I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can do is voice my displeasure and hope that change comes. As for anyone looking into it, it seems to me that DEAR has gotten mostly positive reviews. In my experience, I've had almost nothing positive to say about it. I sincerely hope that everyone will put in a little extra money for something more reliable and customer oriented so they, or those that they work with, will not have to deal with the frustrations our warehouse has gone through.

Vantaggi: It seems that DEAR is cheaper than other options, and seems to have a wide variety of functionality -- at the very least, it has all the functionality that our company and our warehouse needs.

Inconvenienti: This product in particular has been so poor that I dedicated a lot of time to find places to review it. I started using DEAR 4 years ago when I picked up my job at this company. My company was small then, and DEAR had not been in use for very long when I got there. Speed has always been an issue, but it hasn't become a big issue until recently as we've become more dependent on inventory and getting things done in a timely manner. In addition to being slow, we experience almost daily shutdowns of the site where nothing can be accessed. Usually, these last anywhere from a few minutes to 30 minutes, but the other day it went down for over 2 hours! This was during our shipping time when we are entirely dependent on the system, although it should be noted that we are dependent on it for the majority of the working day anyways. We ended up staying late to compensate -- and it was a Friday. Support was not any help as they always provide empty reassurance that their 'team is working hard to improve and optimize the servers', and don't provide any kind of real fix. I could accept that if it noticeably improved over the years, but it hasn't. Clearly it's not enough of an issue for them to actually address. Overall, terrible software service and terrible customer service. If they excel at anything, it's making their website look pretty -- although I have my complaints about poor functionality of the website as well. TL;DR -- Would not recommend to my worst enemy

Risposta del fornitore

da DEAR Systems il giorno 15/4/2020

Hello Cole,
Thank you for your feedback. Over the last year, we have done a lot of change to improve the performance. To name a few; individual database for each customer, code restructuring, optimize the query, offloading some processing to different servers for quick execution and we also have a 24/7 team monitoring the system for any performance issues & addressing them before customers get affected.
One of our Customer Success Managers has been trying to contact you. We want to give you personalized attention to help you resolve any difficulty you may be facing.
Best Regards,
DEAR Team.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 3/3/2020
Ben B.
Owner
Prodotti alimentari e bevande, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/3/2021

"What a relief"

Commenti: DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras. I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Vantaggi: Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track.
Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others.
The video tutorials are excellent.
The interface is modern looking.
The process from CO to MO is visual and easy to follow.
The Automation option is worth every dollar.

Inconvenienti: Not enough Business intelligence information.
Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it.
B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/3/2021