Almabase

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da Almabase

Chi utilizza Almabase?

K-12 Schools / Colleges / Universities with small advancement teams (typically less than 20 FTE).

Cos'è Almabase?

Almabase provides a suite of modern advancement softwares for schools, colleges and universities to improve participation from alumni, parents and donors. We help with - giving days, crowdfunding, online giving forms, event ticketing, online alumni community, alumni directory, mentoring, job boards, etc.

Almabase is used by over 250 educational institutions across the US and is an ISV Partner with Blackbaud and Salesforce.

Dettagli su Almabase

Almabase

http://almabase.com/

Fondata nel 2012

Panoramica dei prezzi di Almabase

Almabase non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. Qui sotto maggiori informazioni sui prezzi di Almabase.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Almabase

Gestionale per associazioni
Annunci di lavoro
Associazioni di iscritti
Directory degli iscritti
Email Marketing
Gestione dei capitoli
Gestione della raccolta di fondi
Gestione delle commissioni
Gestione delle elezioni
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle quote
Gestione di siti web
Gestione eventi
Gestione finanziaria
Portale degli iscritti
CRM
Donazioni tramite cellulare
Elaborazione di pagamenti
Gestione dei volontari
Gestione della campagna
Gestione delle aste
Gestione delle donazioni solidali
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle promesse di donazione
Gestione delle sovvenzioni
Gestione donatori
Gestione eventi
Gestione ex alunni
Individuazione di donatori
Monitoraggio dei contributi
Offerte ricorrenti
Account membri
Annunci di lavoro
Associazioni di iscritti
Directory degli iscritti
Gestione della raccolta di fondi
Gestione delle iscrizioni
Gestione delle liste di distribuzione
Gestione di siti web
Gestione eventi
Portale degli iscritti
Directory degli iscritti
Discussioni / Forum
Gestione dei contenuti
Gestione dei social media
Gestione delle iscrizioni
Gestione di gruppi
Gestione di siti web
Gestione eventi
Ideazione / Crowdsourcing
Moderazione dei contenuti
Donazioni online
Donazioni tramite cellulare
Elaborazione di pagamenti
Gestione della campagna
Gestione delle donazioni solidali
Gestione delle promesse di donazione
Gestione delle ricevute
Gestione donatori
Gestione eventi
Offerte ricorrenti
Tracciabilità delle donazioni
Banca dati per registrare le iscrizioni
Directory degli iscritti
Elaborazione di pagamenti
Email Marketing
Gestione delle commissioni
Gestione delle quote
Gestione di applicazioni
Gestione di siti web
Gestione eventi
Portale degli iscritti
Rinnovo delle iscrizioni
Tipologie di membri iscritti
Assegnazione di tutor
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione corsi
Gestione degli obiettivi
Gestione dei clienti
Gestione di programmi
Monitoraggio dei progressi
Monitoraggio delle azioni da svolgere
Programmazione appuntamenti

Recensioni su Almabase

Stai visualizzando 5 di 60 recensioni

Nel complesso
4.7/5
Facilità d'uso
4.6/5
Servizio clienti
4.8/5
Caratteristiche
4.6/5
Rapporto qualità-prezzo
4.7/5

Outstanding! Most responsive customer service and support for any product we've ever used!

Data della recensione: 20/7/2018
Lauren A.
Alumni Relations Coordinator
Istruzione superiore, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
5/5
Caratteristiche e funzionalità
5/5
Assistenza clienti
5/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Not only are we housing all our alumni website here, but we've increased our alumni engagement and awareness because they make it easy for alumni to connect. We found a platform that worked for our constituents, not one that made them work.

Vantaggi: I love the flexibility that they have offered us. We have been using the software for two years and have seen the software grow at a rapid pace to match our needs. They created a skeleton for us and helped us to flesh it out into a working, attractive, and useful site. Our alumni have given such positive feedback--it's better than anything we've had before (and we're 125 years old). The Almabase team is truly interested in what the customer has to say. They are passionate about their work and you, as the customer, can sense it in every interaction with them.

Inconvenienti: If there was one thing I could change, I would want more page editing space. The box where you create the page is small and you have to scroll to the top to use the editing tools. I've accidentally moved by cursor more than once while scrolling and had to fix a mistake, then do what I was trying to do. That being said, I have VERY LITTLE experience building website pages or using html and they make it so easy to make great looking pages.

Almabase Alumni Software has transformed the way we interact with alumni

Data della recensione: 13/9/2019
Charlotte A.
Marketing Specialist/Alumni Relations
Istruzione superiore, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
5/5
Caratteristiche e funzionalità
5/5
Assistenza clienti
5/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Overall just love it, we looked at other companies including Graduway, Almaconnect, Salesforce, Raiser's Edge, Mentor City, Alumni Channel, 360 Alumni and just so much more but we found Almabase to be the best option for the price, service, and functionality. As a small size school, we wanted an alumni network but knew that it wasn't going to have 10,000 alumni so they were able to work with us to find a pricepoint that was right for us.

Vantaggi: I love this software because it has many great features such as a giving platform which lets you organize campaigns for donations, an alumni map so you can see how big your alumni community has grown, the alumni database/directory which is so helpful for me to write notes/keep track of job placement/address information---it also syncs with Linkedin so when alumni get new jobs i don't have to manually add it. The customer service team is so helpful, they are available by email, chat, or phone and answer my questions almost immediately or within the day. There's also a job board for us to add jobs or alumni can add it too. There's also an email system so that's helpful. They even built me a student directory so students can have a profile too which we can transition into alumni accounts.

Inconvenienti: Nothing, it works great. We've been really happy with it.

Almabase provides excellent value for our alumni

Data della recensione: 19/11/2019
Kyle B.
Director of Alumni Relations
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
5/5
Caratteristiche e funzionalità
5/5
Assistenza clienti
5/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Almabase is at the center of our alumni strategy. The goal is to provide alumni with a high-quality, tangible benefit to grow their affinity for our school and inspire volunteering, fundraising and more. The Almabase team is great to work with — not only addressing questions and issues quickly, but being a partner in devising our strategies.

Vantaggi: Product itself is super easy to use and the customer service is top-notch. Map feature is impressive and we have received great feedback from our alumni since launching recently. Almabase allows us to provide our alumni with a high-quality experience — keep them in touch, but also giving them networking/career opportunities they desire. The email functionality inside Almabase is so much better than other products like Constant Contact. We can easily segment and send communications by graduating class, location and more. The Engagement Snapshot is also a very useful tool — we can easily see how engaged our alumni are.

Inconvenienti: No complaints so far! We have thoroughly enjoyed our time with the Almabase team so far.

Used to set up an alumni database for our existing and lost alumni

Data della recensione: 16/7/2018
Virginia H.
Director of Publications and Marketing
Gestione di organizzazioni non profit, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione 
3/5
Nel complesso
3/5
Facilità d'uso
3/5
Caratteristiche e funzionalità
3/5
Assistenza clienti
2/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: It was a useful tool in having all of your alumni information in one area and offered options that we ended up not using.

Vantaggi: The support staff was very helpful in the setup and in addressing any issues that we had. The overall building of the "base" was fairly easy.

Inconvenienti: It didn't stand out enough as unique or needed to continue the yearly contract. We ended up using our new web platform to incorporate a signup form and keep alumni up to date.

Great for Re-Engaging Alumni

Data della recensione: 10/10/2019
Tracy M.
Director of Community Engagement
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5/5
Facilità d'uso
5/5
Caratteristiche e funzionalità
5/5
Assistenza clienti
4/5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Our alumni are excited by the new ways they can engage with the school and each other, making it easier for us to be able to contact them about opportunities for them to help the school community through volunteering or fundraising, while offering them the types of events and activities that appeal to them.

Vantaggi: This software helped us find new and needed ways for our alumni community to become re-engaged in the school, offering internship and job information, communication options through affinity groups, and more.

Inconvenienti: The software is still building on, adding features regularly, because they are so responsive to their client requests.