Cos'è Intercom?

Intercom crea una suite di prodotti messaging-first per le imprese, consentendo loro di accelerare la crescita lungo il ciclo di vita dei clienti. Offre una piattaforma di crescita completa per marketing, vendite e supporto. Le aziende di maggior successo al mondo, come Atlassian, Shopify e New Relic, utilizzano Intercom per favorire la crescita attraverso chat, bot e comunicazioni personalizzate con i clienti.

Chi utilizza Intercom?

Intercom vanta oltre 30.000 clienti paganti in tutto il mondo, comprese le aziende più grandi come New Relic, Sothebys e Shopify e più piccole come Airtable e Coda.

Video di Intercom Intercom Software - 1 Intercom Software - 2 Intercom Software - 3 Intercom Software - 4 Intercom Software - 5

Hai dubbi su Intercom? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

Intercom

4,5 (875)
Intercom
Non disponibile nel tuo paese
67,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
161
41
4,4 (875)
4,0 (875)
4,3 (875)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
55,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
84
13
4,2 (2.534)
4,3 (2.534)
4,2 (2.534)
Perché questo confronto?

Alternative a Intercom

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Recensioni su Intercom

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,4
Servizio clienti
4,3
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,0

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
66%
4
24%
3
7%
2
1%
1
2%
Jesse
Technical Operations Manager
Utente LinkedIn Verificato
Organizzazione eventi, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Intercom is great for chat

5,0 4 mesi fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Liam
Liam
People Operations Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Not Much Competition

5,0 3 anni fa

Commenti: Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Aspetti positivi:

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow. Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex. Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Aspetti negativi:

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves. Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Anirudh
Product Manager (India)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Decent support channel tool

4,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: Has been a decent experience with the tool getting the job done.

Aspetti positivi:

Like the way the conversations has taken life, very futuristic. Surely a great easy tool to get the job done. Efficient and easy to use.

Aspetti negativi:

When compared to a tool like Zendesk, have felt sometimes that the tool lacks some depth in features but that has not hampered my user experience as there are workarounds that I can do.

Etienne
président (Canada)
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best product, the WORST company

2,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: If somebody want to program a software with the same features (even less), i'm switching.

Aspetti positivi:

Their product is better than anything on the market

Aspetti negativi:

I hope you will never need them for anything. Do not count on them. It's only a sale team thinking only about money. We are paying over 1800$/month, and we are still not with useful persons.

Utente Verificato
Head Customer Success (India)
Utente LinkedIn Verificato
Internet, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Intercom is a support agent's delight!

5,0 4 mesi fa

Commenti: Fantastic.

Aspetti positivi:

Intercom is easy to use and a supremely evolved support tool. It's a must have for early startups as they scale their businesses. Agent's can easily grasp and start using the product. The support articles are my favourite feature.

Aspetti negativi:

I didn't like that Intercom does not support WhatsApp templates triggering via system APIs basis user actions.

Alexander
Alexander
Company Director (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Intercom is an amazing tool that I use to talk with my customers.

5,0 2 mesi fa

Commenti: It has been an amazing tool for our team because it allows us to keep track of all of our customer conversations in one place and because of this, our customer support has improved. Additionally, the team at Intercom is always available to help with any problem.

Aspetti positivi:

What I like intercom is that it makes it easy to communicate between team members. It also has a great way to keep track of conversations and be able to reference back to them later on.

Aspetti negativi:

The main downside of Intercom is that it can be expensive to maintain and keep updated. It can also make customer service slow to respond to issues and it can be difficult to find answers to questions that I have.