Chi utilizza Intercom?

Intercom vanta oltre 30.000 clienti paganti in tutto il mondo, comprese le aziende più grandi come New Relic, Sothebys e Shopify e più piccole come Airtable e Coda.

Cos'è Intercom?

Intercom crea una suite di prodotti messaging-first per le imprese, consentendo loro di accelerare la crescita lungo il ciclo di vita dei clienti. Offre una piattaforma di crescita completa per marketing, vendite e supporto. Le aziende di maggior successo al mondo, come Atlassian, Shopify e New Relic, utilizzano Intercom per favorire la crescita attraverso chat, bot e comunicazioni personalizzate con i clienti.

Dettagli su Intercom

Intercom

https://www.intercom.com/

Fondata nel 2011

Panoramica dei prezzi di Intercom

Intercom non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Intercom è disponibile a partire da 39,00 USD/mese.

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Prezzo di partenza

39,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Intercom

  • Campagne di drip marketing
  • Conformità CAN SPAM
  • Contenuti dinamici
  • Creazione di report/analisi
  • E-mail generate da eventi
  • E-mail ottimizzate per cellulari
  • Editor di posta elettronica WYSIWYG
  • Gestione degli elenchi
  • Gestione degli iscritti
  • Gestione dei modelli
  • Libreria di immagini
  • Pagine di destinazione/Moduli web
  • Risponditori automatici
  • Sondaggi per clienti
  • Test A/B

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  • Analisi dati/Tracciamento ROI
  • CTA personalizzabili
  • Campagne di drip marketing
  • Contenuti dinamici
  • Intelligenza commerciale
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio degli utenti di siti web
  • Pagine di destinazione/Moduli web
  • Search Marketing
  • Segmentazione
  • Social Marketing
  • Test A/B

Visualizza l'elenco completo di Software di marketing automation

  • Assistente virtuale
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Gestione appuntamenti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle code
  • Gestione di call center
  • Integrazione di social media
  • Knowledge Base
  • Live Chat
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Sondaggi e feedback

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  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Database contatti
  • Gestione delle pipeline
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazione del database dei potenziali clienti
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Verifica/convalida dei potenziali clienti

Visualizza l'elenco completo di Software per lead generation

  • Branding personalizzabile
  • Chat proattiva
  • Condivisione dello schermo
  • Integrazione di terzi
  • Modulo offline
  • Monitoraggio degli utenti di siti web
  • Profilazione geografica (geotargeting)
  • Risposte predefinite
  • Trasferimento/Instradamento

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Le migliori alternative a Intercom

Altre alternative a Intercom

Recensioni su Intercom

Stai visualizzando 5 di 715 recensioni

Nel complesso
4,5/5
Facilità d'uso
4,4/5
Servizio clienti
4,4/5
Caratteristiche
4,3/5
Rapporto qualità-prezzo
4/5
Liam M.
People Operations Manager
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/8/2019

"Not Much Competition"

Commenti: Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Vantaggi: From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow. Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex. Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Inconvenienti: Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves. Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/8/2019
Jennie Z.
Marketing Manager
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/10/2019

"A Great Lead Capture"

Commenti: Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Vantaggi: -Capturing emails and names
-Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure
-Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Inconvenienti: -Would like to combine actions on Intercom
-Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching
-Chat flow capabilities are limited

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/10/2019
Drew A.
Customer Success Team Lead
Settore automobilistico, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/8/2020

"Supporting Customers Made Easy!"

Commenti: We love Intercom and the efficiency it provides us in communicating with our Customers.

Vantaggi: Without Intercom, we would not be able to support our customers in real-time with the efficiency that we do now. The integration with our app makes the process seamless for our customers.

Inconvenienti: There really aren't any cons that come to mind when talking about Intercom and the way that we use it as a company.

Risposta del fornitore

da Intercom il giorno 21/8/2020

Thank you for leaving us this review Drew! I'm delighted to hear you're such big fans of Intercom and we're helping drive efficiency for you and your customers :)

Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/8/2020
Tasha D.
Director of Customer Success
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/10/2019

"Awful product with terrible support"

Commenti: Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Vantaggi: Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Inconvenienti: Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/10/2019
Beat R.
Inhaber
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/7/2020

"Advertising for Intercom in every E-Mail"

Commenti: We have been using the solution productively for some time now, then discontinued it for cost reasons. Now a plan was booked and cancelled in a new subscription structure again as a test. In the plans up to Pro, the customer also figures as an advertising slingshot, since an advertising line for intercom is always included in every e-mail. Since we did not want this at all (after all, the plan already costs 99 dollars / month) the test was finally cancelled. Intercom didn't want to offer a solution to this, except to offer updates to the next higher subscription (499 dollars / month) which is not affordable for a small company.

Vantaggi: + Beautiful design, with many useful details.
+ Good iOS and Android app with slightly limited operation.
+ An easy to understand messenger for the customer.
+ Customisable messenger with colours, text and details.

Inconvenienti: - High price and only monthly plans.
- Platform only in English.
- Minimal help center, but large but confusing Academy pages.
- Tedious setup help, although the setup itself is not complex.
- Support replies take up to two days, in English only.

Risposta del fornitore

da Intercom il giorno 30/7/2020

Thanks for taking the time to leave us this review Beat and letting us know about your intercom experience. I'm sorry to hear that we're not the right fit for you at this time, but thank you for sending us your feedback.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/7/2020