Chi utilizza Resource Guru?

Responsabili delle risorse, project manager, produttori e chiunque altro debba pianificare le risorse per i progetti.

Cos'è Resource Guru?

È un modo rapido e semplice di pianificare le persone e altre risorse online! Ottieni visibilità sul tuo team con un calendario intelligente. Trascina le prenotazioni in pochi secondi. Gestisci le vacanze e altri tipi di permessi lavorativi e giorni liberi. Una speciale barra delle disponibilità facilita la pianificazione della capacità. La gestione dei conflitti consente di mantenere il controllo. Dashboard, notifiche e-mail e la sincronizzazione del calendario consentono di mantenere tutti aggiornati. Report avanzati permettono di monitorare i tassi di utilizzo. Nessun software da installare. A partire da soli 2,50 $ a persona al mese. Iscriviti per richiedere una prova gratuita di 30 giorni!

Dettagli su Resource Guru

Resource Guru

http://www.resourceguruapp.com

Fondata nel 2011

Panoramica dei prezzi di Resource Guru

Resource Guru non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Resource Guru è disponibile a partire da 2,50 USD/mese.

Video di Resource Guru
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Prezzo di partenza

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Resource Guru

  • Collaborazione
  • Condivisione di documenti
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Cambio dei turni
  • Creazione di report/analisi
  • Distribuzione di programmi
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle risorse
  • Messaggistica
  • Monitoraggio ore online
  • Pianificazione automatica

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  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

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  • Accesso remoto
  • Collaborazione
  • Conferenze web
  • Firma elettronica
  • Gestione delle attività
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  • Monitoraggio dei fusi orari
  • Monitoraggio delle attività dei dipendenti
  • Softphone
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  • Video Chat

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  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Generazione di proposte
  • Gestione dei preventivi
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  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di documenti
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi

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  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

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  • Avvisi/Notifiche
  • Gestione delle prenotazioni di camere
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione delle lezioni
  • Pianificazione delle risorse
  • Pianificazione di gruppi
  • Pianificazione in tempo reale
  • Programmazione appuntamenti
  • Programmazione di infrastrutture
  • Sistema multi-locale

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  • Forza lavoro variabile
  • Gestione del ciclo di vita del personale
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione orari e presenze
  • Gestione terzisti
  • Individuazione delle competenze
  • Parametri prestazionali
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Previsione del personale

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  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione dei calendari
  • Monitoraggio FMLA
  • Pianificazione del personale
  • Portale self-service

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  • Formulazione di previsioni
  • Gestione delle capacità
  • Individuazione delle competenze
  • Monitoraggio dei report/progetti
  • Pianificazione delle risorse
  • Relazioni sull'utilizzo
  • Ricerca/Filtro
  • Strumenti collaborativi
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • Controllo del processo di valutazione
  • Gestione dei calendari
  • Gestione della politica di congedo
  • Gestione delle richieste di ferie e permessi
  • Monitoraggio FMLA
  • Pianificazione del personale
  • Portale self-service

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  • Diagramma di Gantt
  • Gestione dei modelli
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle risorse
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio della data di scadenza
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

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Le migliori alternative a Resource Guru

Altre alternative a Resource Guru

Recensioni su Resource Guru

Stai visualizzando 5 di 227 recensioni

Nel complesso
4,5/5
Facilità d'uso
4,6/5
Servizio clienti
4,7/5
Caratteristiche
4,2/5
Rapporto qualità-prezzo
4,4/5
Myroslav P.
Integration Services Manager
Industria edilizia, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/2/2020

"Simple and very easy to use resource scheduling\tracking app."

Commenti: Resource Guru is a great resource scheduling application for a simple use cases. It does what it promises perfectly. The UI is very friendly and pleasant - make for a great user experience. I used it to track the tasks for my team for almost a year. I would have kept using it but the company mandated a different tracking system and I had to abandon it. I like that Resource Guru'a focus on their product and customer service. I also appreciated the slow introduction of new features. Overall, very pleasant and satisfactory experience with a great application.

Vantaggi: - Ease of use
- Very pleasant UI
- Flexibility

Inconvenienti: - Lack of features. The application does the simple scheduling\tracking perfectly though.
- Copy\paste of resource tasks was not available at the time

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/2/2020
Isabella H.
Traffic coordinator
Marketing e pubblicità, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/11/2019

"Extremely handy software, easy to use, visibly appealing, great to manage and schedule."

Commenti: Positive, I do enjoy managing RG for our company. My company want us to migrate and start using the schedule planned for Office 365, but I had to push back and explain that this software is up to date, already does everything we need it too and Office 365 still has a long way to go before we can use it for what we want. It's safe to stick with RG that we know how to work, we know what it does and what i can't do and it works, no need to change something that isnt broken.

Vantaggi: I like the appearance of the software - its clear, self explanatory, easy to navigate, see the bigger picture to jiggle schedule resource about, etc. I like how easy and quickly the support team are there to assist when needed. I like how it shows you who has booked what and the daily reminders via email of what is coming up, etc.

Inconvenienti: It isn't a negative but I would like to have a scheduling log, to see at what time and date did someone book a slot onto the schedule. I manage the Creative Studio, depending how many campaigns and the urgency in hitting these deadlines, I need to keep track of the entire departments availability, knowing when i can move things around in order to deliver last min projects. Only myself should have booking access, but I currently share it with Creative Directors, so they can schedule in my absence, but I can't see when they have booked them in so i can keep track. Is this something you could implement, please? Thanks,

Risposta del fornitore

da Resource Guru il giorno 27/11/2019

Hi Isabella

Thanks for the great review - I'm so pleased to hear that you're enjoying Resource Guru :) I'm pleased to say that an activity log is very firmly on our roadmap, and I've made a note to contact you as soon as this is available. You can also keep up to date with new features by signing up to our Newsletter at the bottom of our homepage - https://resourceguruapp.com/

I hope this helps but please don't hesitate to reach out if there's ever anything we can do for you :)

Happy scheduling!
Kat

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/11/2019
Utente Verificato
Business analyst
Vendita al dettaglio, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 8/7/2019

"Glorified spreadsheet"

Commenti: Causes more problems than it solves. We used to use a spreadsheet, it was much better than this.

Vantaggi: Nothing at all. It has no redeeming qualities.

Inconvenienti: Allows you to book time without tasks. When asked to change this was told couldn't because some companies want that function, ie it isn't an option as it should be. The drop downs are fiddle and make it easy to select a blank, but doesn't warn you. Can't toggle between scrolling list and typing to search without cl king out of area. You have a set number of hours per day you need to book but it doesn't highlight those that are short- you have to hover to see remaining time but that function doesn't work properly, resulting in multiple clicks to get it to trigger. Colour by project doesn't actually do it, I'm on 6 projects yet only see 2 colours. Can push to calendar but not pull- useless function as meetings are booked in calendar to allow invites, you want guru to pull that data in to autofill. Though it is web based it is impossible to use on a mobile. The popups are always off screen, making it impossible to use - mobile friendly websites have been around for a very long time, lazy to not have it here, particularly as would allow people who are on the road to log their time on he go. Not worth the hassle even if free.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 8/7/2019
Marc H.
VP, Director of Operations and Project Management
Marketing e pubblicità, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/11/2019

"Kudos"

Commenti: As a small, but growing organization, we were having trouble measuring how our creative resources were being allocated. Resource Guru quickly solved that problem.

Vantaggi: The software was very easy to implement and even easier to use. The reports page provides a great, visual presentation of our creative department's utilization for the week. Until we started using the software, we were unable to track enough data to inform a successful creative resource meeting. Now we have visibility into the upcoming weeks which has significantly decreased our dependence on freelance talent.

Inconvenienti: The waiting list and overtime feature can be a little confusing. The hours don't get added to resource bookings and increase the utilization percentage. It would be great if the overtime hours pushed the utilization percentage over 100% to clearly highlight over-allocated resources.

Risposta del fornitore

da Resource Guru il giorno 11/11/2019

Hi Marc

Thanks for taking the time to share your review! I just wanted to touch base on your request for utilisation to show at more than 100%. It's not possible to book someone for more than 100% of their time - our booking clash warning system prevents this to help ensure you always meet your deadlines, and without burning out your team. But if you want to overbook resources, you can do this by adding bookings with overtime, and overtime hours will be itemised in the "Overtime" column on the Reports, so it's easy to see where your team are overstretched.

I hope this helps to clarify things but please let us know if you ever have any questions - we're always very happy to help!

Thanks,
Kat

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/11/2019
Jane D.
Project Coordinator
Coaching e formazione professionale, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2019

"Saves us so much time and energy"

Commenti: Friendly staff, and very quick response time.

Vantaggi: The ease of use and availability of the schedule to all of our users - even when they are on the road has made everyone's job easier. It was quickly adopted - even by the technophobes in our company - as it was so intuitive.
Gives a great 'at-a-glance' view of everything we have coming up an the reporting options are great too.

Inconvenienti: It would be nice to be able to have a 'confirmed/unconfirmed' option (or something similar but, in the meantime, we have workarounds.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2019