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SALESmanago Marketing Automation

SALESmanago Marketing Automation

Cos'è SALESmanago Marketing Automation?

SALESmanago è una piattaforma di marketing automation nel cloud con funzioni di machine learning e intelligenza artificiale, utilizzata da oltre 10.000 aziende tra cui Lacoste, Yves Rocher, Starbucks e un numero enorme di piccole e medie imprese in 40 paesi. Nel Financial Times Fast 1000, SALESmanago è al 26° posto tra le aziende in più rapida crescita in Europa e la piattaforma di tecnologie di marketing in più rapida crescita in Europa.

Chi utilizza SALESmanago Marketing Automation?

Piccole, medie e grandi aziende del settore e-commerce, B2C e B2B.

SALESmanago Marketing Automation Software - 1
SALESmanago Marketing Automation Software - 2
SALESmanago Marketing Automation Software - 3
SALESmanago Marketing Automation Software - 4
SALESmanago Marketing Automation Software - 5

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SALESmanago Marketing Automation

SALESmanago Marketing Automation

4,5 (237)
0,00 €
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
82
28
4,3 (237)
4,4 (237)
4,5 (237)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
14,00 €
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
167
88
4,5 (3.033)
4,4 (3.033)
4,4 (3.033)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Funzionalità più votate
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Email Marketing
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Funzionalità più votate
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Funzionalità più votate
Automazione del marketing
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Gestione delle campagne e-mail
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Funzionalità più votate
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Funzionalità più votate
Automazione del marketing
Email Marketing
Gestione delle campagne e-mail
Emarsys
Funzionalità più votate
A/B Testing
Gestione delle campagne e-mail
Segmentazione della clientela

Recensioni su SALESmanago Marketing Automation

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,5
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

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Francesco
Marketing Manager (Italia)
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

3 anni di Salesmanago, se tornassi indietro non lo sceglierei

2,0 2 anni fa

Commenti: Dopo tre anni di utilizzo del software abbiamo deciso di chiudere il contratto, non mi sento di consigliare questa piattaforma.

Aspetti positivi:

Ho apprezzato la complessità, che per molti invece è un difetto, per me è sinonimo di potenzialità.

Aspetti negativi:

Nella mia esperienza di utilizzo durata 3 anni ho riscontrato diversi bug che l'assistenza non è mai riuscita a risolvere definitivamente. Rimpallavano di mese in mese con il reparto IT e fra diversi project manager senza risolvere a fondo il problema. In fase di contrattazione mi era stato promesso fin da subito un project manager italiano, ARRIVATO DOPO 2 ANNI. I pm in generale si sono rivelati poco competenti, non in grado di cogliere le esigenze della mia azienda. L'implementazione iniziale è stata anch'essa molto difficoltosa.

Veronica
CRM Manager (Italia)
Salute, benessere e fitness, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Sistema all-in-one per la gestione del CRM

4,0 2 anni fa

Commenti: Utilizzando Salesmanago da molti anni ed è migliorato molto nel layout e nelle funzionalità e sono in contunuo aggiornamento, il che rende piacevole l'esperienza.
Sempre pronti a risolvere ed ascoltare eventuali esigenze.

Aspetti positivi:

La funzione più importante è quella dell'email marketing, fondamentale per il rapporto diretto con il consumatore; la segmentazione del database in base ai tag; la costruzione di workflow e l'integrazione con vari canali, tra cui social paid ads. La possibilità di richiedere all'account manager soluzioni su eventuali difficoltà di elaborazione di una campagna

Aspetti negativi:

Alcune funzionalità potrebbero essere migliorate, soprattutto nei processi (es. maggiori dettagli sulle vendite delle campagne, una maggiore integrazione di dati analitici nel database, best categories, best products ecc). Funzionalità che però non sono essenziali per un business in fase iniziale ma possono fare la differenza in strategie di marketing avanzate. La parte relativa a marketing automation e workflow va implementata da zero e questo può sembrare un ostacolo, ma ci sono guide utili e l'assistenza clienti che aiutano. In più una volta capito il meccanismo, diventa meno difficile.

Domenico
Domenico
eCommerce Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Prodotti tessili, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Uno dei migliori tool in commercio di marketing automation

5,0 2 anni fa

Commenti: Esperienza ottima e consiglio a tutti questo tool che una volta impostato non richiede molto manutenzione.

Aspetti positivi:

la grande personalizzazione e automazione. La gestione delle campagne Mail marketing è fondamentale e di grande impatto sul nostro database clienti.

Aspetti negativi:

la UX è abbastanza complessa e a volte poco intuitiva. L'editor delle newsletter non è all'altezza di altri competitor e sarebbe da migliorare

Davide
Marketing and Communication (Italia)
Telecomunicazioni, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Ottimo tool di Marketing Automation per gestione lead ed e-commerce

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

SalesManago ci sta aiutando a gestire i dati necessari per personalizzare sempre di più la nostra comunicazione. È un tool che una volta configurato diventa semplice da utilizzare e ora indispensabile per le nostre attività di comunicazione. L’interfaccia grafica è intuitiva e tutto il sito è molto veloce, il supporto da parte del team SalesManago è costante e puntuale.

Aspetti negativi:

Alcune funzioni dell'editor di creazione e-mail andrebbero implementate come ad esempio la possibilità di inserire video direttamente da link Youtube.È stata tolta recentemente una funzione di ricerca nel database clienti per porzioni di indirizzo e-mail che sarebbe comoda.

Sara
Sara
E-Commerce Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Beni di consumo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Sales Manago è Il Marketing automation

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Utilizzo questo software da più di 4 anni e ho visto crescere le sue funzionalità. E' anche versatile, ho fatto delle richieste per migliorare il mio lavoro e il team ha cercato sempre di accontentarmi. L'assistenza è notevole, poi da quando mi è stata assegnata la mia consulente [CONTENUTO SENSIBILE] che parla italiano è tutto più veloce!

Aspetti negativi:

Migliorare l'integrazione con i canali social (Instagram e Facebook)

Laura
Digital Marketing Specialist (Italia)
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Alternative considerate:

SM Review

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

La possibilità di gestire alcune funzionalità come ad esempio il chatbot direttamente dalla piattaforma.

Aspetti negativi:

Il prodotto non è molto intuitivo da usare. A volte pone dei limiti nella scelta del font, delle dimensioni del carattere. Attualmente non si integra con Google Ads, funzione fondamentale per condividere le custom audience e fare retargeting.

Laura
Laura
Digital Marketing Specialist (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

A powerful CDP

5,0 4 mesi fa

Aspetti positivi:

We have been using Salesmanago since March 2024 and are very satisfied with the platform. We recommend Salesmaago because it is easy to use, it's modular and it provides various feautures at a really affordable price. We like the high-personalization, from email marketing, to pop ups and banners on our site. Impeccable customer service: fast and really helpful. We are also really pleased with [sensitive content hidden]: she is competent and very proactive.

Aspetti negativi:

We don't see any big downsides. Sometimes differences between Salesmanago and GA4 are not that clear

Alberto
Digital Marketing Specialist (Italia)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

A software suite for all the needs of a marketing team

5,0 8 mesi fa

Commenti: Salesmanago integrate crucial features otherwise found in many different platforms with all the difficulties of integration of third parties application, besides security.

Aspetti positivi:

SalesManago stands out in the crowded marketing automation landscape with a robust set of features designed to enhance omnichannel marketing, personalization, and sales automation. Here are the best features that make SalesManago an excellent choice for businesses, especially those in the e-commerce sector. Great for Omnichannel Marketing, comprehensive use of predictive Analytics, a state of the art Customer Data Platform and is also very cost-effective if you decide to scale the business. Great experience with staff from the beginning of the project, onboarding and development of the project.

Aspetti negativi:

Sometimes is a bit tricky and certainly has learning curve.

Marek
CTO (UK)
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Customer Success Team? It's a joke!

3,0 4 anni fa

Aspetti positivi:

Definitely it has a lot of features and the idea behind is strong.

Aspetti negativi:

For marketing team it's not easy to use, very complicated. You have to learn a lot before you can start for example sending marketing emails. When you log in you can see plenty of different options but there is no priority of them, poor UX. Customer Service (they call it Customer Success Team, lol) can't understand what the real problem is, they focus on details, not on overall client experience. They do not treat you as a partner.

Carola
Carola
Account Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

So many good things in such a short time... and more are yet to come! ♥

5,0 anno scorso

Commenti: SALESmanago is assisting us in communicating with customers for marketing and profiling purposes, reengaging customers who haven't visited or made purchases on our website, and retaining those who have opted to be contacted for promotions and initiatives.

Aspetti positivi:

I've been working closely with SALESmanago for just a few months, and in such a short time, I've quickly grasped the potential of this platform. The addition and involvement of our Customer Success Manager [sensitive content hidden] have fostered collaboration between our brand and your project. Working with SALESmanago means having 360-degree support from both a technical and commercial perspective, with well-defined objectives to achieve through constantly evolving strategies and recommendations. I find the platform's usability and problem management easy, both in the short and long term, although I'm a newcomer in this.

Aspetti negativi:

The only suggestion I'd like to provide is to channel technical requests and bring them to the attention of a maximum of 2 operators per client, rather than involving an entire technical support team. This approach ensures project continuity and a smoother, faster bug management.

Gabor
eCommerce Manager (Austria)
Cosmetica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Marketing automation tool for almost all use cases.

5,0 9 mesi fa

Aspetti positivi:

SALESmanago is a comprehensive marketing automation tool. We, as a company, appreciate the platform's versatility. It provides solutions for nearly all of our marketing needs, particularly email marketing, and lead nurturing. The customer service is quick and responsive and they help us utilize the tool's maximum potential.

Aspetti negativi:

The user interface could be somewhat perplexing or daunting for those who aren't particularly tech-savvy.

Carlotta
Carlotta
E-Commerce and Marketing Automation Specialist (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Alternative considerate:

A professional tool

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Email marketing, Workflows & Rules and Analytics. These are the three tools that allow one to understand the complexity yet professionalism and comprehensiveness of the SalesManago tool. The administrator has the fundamental elements to be able to interact 36' degrees with the customer, profiling him in the round.

Aspetti negativi:

One penalising element is certainly the price of the tool. Certainly higher than several competitors, who offer less precise services, with customer service even in contires with time zones, but the price is disadvantageous for realities that want to activate Marketing Automation tools.

Caterina
Digital Marketing Specialist (Italia)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

AmaraNZero review

5,0 8 mesi fa

Commenti: I would definetely recommend it becuase so far we are exremely happy with it

Aspetti positivi:

The possibility to personalize almost everything according to what our customers like the most

Aspetti negativi:

Sometimes is abit hard to understand the functioning on our own

Loreta
Loreta
CRM (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

My experience

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

it is intuitive and comprehensive, enabling a complete customer journey

Aspetti negativi:

it is intuitive and comprehensive, enabling a complete customer journey

Eugenio
DEM and Google Ads Specialist (Italia)
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Very complete marketing automation platform

5,0 6 mesi fa

Aspetti positivi:

I have been using Salesmango for about 4 years. At first I found the platform a bit difficult to use, but over time several tools have been simplified. Today it seems to me a very complete platform.

Aspetti negativi:

The menu organization could be more neat and organized. Having everything you need clearly indicated helps productivity a lot.

Ramona
E-commerce Area Manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Moda e articoli di abbigliamento, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Useful and intuitive

4,0 anno scorso

Commenti: It is helping us create targeted campaigns with the goal of increasing revenue.

Aspetti positivi:

Salesmanago is a very useful platform for customer segmentation and communication. You can create many automations that allow you to do targeted campaigns, and it allows you to communicate with customers not only with newsletters but also with onsite customizations such as popups or banners. Use is quite intuitive. Customer support is immediate in case of problems, and our Customer Success Manager [sensitive content hidden] is always available.

Aspetti negativi:

Dashboards are not very customizable in terms of dates.

Samuel
Head Of Marketing Automatio Development (Italia)
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Best Marketing Automation Software for Ecommerce

4,0 5 anni fa

Commenti: I'm the Head of Marketing Automation Development in a company that implements Marketing Automation Strategies for his customers. I work with SALESmanago daily since 2016 and i0'm happy to use it.
I think that if you have a good strategy, SALESmanago is the perfect tool to maximize your marketing efforts.

Aspetti positivi:

SALESmanago is the perfect tool if you want to implement Marketing Automation on Ecommerce. There aren't any other software that can compete with this part of the system. You can send your email at best time according to each user activity

Aspetti negativi:

At start could be difficoult to learn how to use the software. This is because there are a lot of fuctions but maybe this point could be improved

Federico
Federico
Marketing Specialist (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

User Friendly marketing tool with very good marketing support

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Good and fast customer support always avalaible for assistance

Aspetti negativi:

Sometimes, the email preview doesn't completely match the final result.

Marta
Marta
CRM specialist (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Industria farmaceutica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Amazing tool

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Easy to use tool, many features and a veri good customer support

Aspetti negativi:

Several features needs time to learn and to master it at all

Gabriele
Marketing Automation Specialist (Italia)
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great Omnichannel Tool

4,0 2 anni fa

Commenti: My experience with this tool is positive. The tool is powerfull and the Salesmanago's support team its very helpful.

Aspetti positivi:

I like most feature like the AI optimization based on contact activity, the native Chatbot feature, the Omnichannel Workflows. I also suggest it because is GDPR compliant

Aspetti negativi:

The product reccomandation strategies are very simple.

Mory
Mory
Business Analyst (Guinea)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Automate your marketing

5,0 2 anni fa

Commenti: Very complete and satisfying, to recommend for anyone evolving in the field

Aspetti positivi:

The ease of navigation in the very different options of the software with a very fast Automation

Aspetti negativi:

Honestly I had no problems with the use of the software

Iryna
Iryna
Marketing Automation Specialist (Polonia)
Utente LinkedIn Verificato
Design, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

A great tool for marketing automation

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Salesmanago is a tool that has all the tools necessary to increase conversions in e-commerce, maintain contact with B2C and B2B customers, and manage the database. In addition, with the help of the integrated LiveChat, the customer service office has all the necessary information, thanks to which the quality of service increases. I also consider the ability to create a Landing Pages to be one of the advantages of this tool. Oh and of course service! Salesmanago has a great support department that responds to customer needs in a professional manner.

Aspetti negativi:

We had no major problems. The only thing worth paying attention to is whether additional tools/applications that you want to integrate with your website/ecommerce have the ability to integrate with Salesmanago because it is very useful at later stages of automating the entire marketing

Silvia
Marketing & E-commerce (Italia)
Beni di consumo, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Perfect tool for marketing automation

4,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Sales Manago is a complex but extremely user-friendly tool that is always getting better by offering new functionalities. I’ve been using it during the last 2 years and I have to say that once set up it makes work easier and quicker and allows you to manage in one place all the aspects of a digital marketing strategy: email marketing, pop-up, landing pages, social proof widget, survey, CRM segmentation, automation, live chat, RFM matrices and many many more. Special mention for the customer service that is always there to help with professional and quick support when you have some difficulties.

Aspetti negativi:

It might be helpful to have more customisation option in the newsletter and a more deep view in the analytics. Some tools have to be implemented but I'm sure it will be done in the future as SalesManago is always improving.

Paulina
Paulina
Specjalista ds. Marketingu (Polonia)
Utente LinkedIn Verificato
Sport, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

A highly recommended tool for marketing automation!

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

The tool is very intuitive and transparent. Despite initial concerns, it works perfectly well not only in the e-commerce industry. In addition, in the event of any problems, we can count on the quick and professional help of a supervisor and consultants.

Aspetti negativi:

The biggest problem is the difficult/incorrect analysis of emails when using non-system emoticons.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Moda e articoli di abbigliamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Complex and intuitive platform

5,0 3 anni fa

Commenti: SALESmanago is the tool we use to automate our marketing efforts. This tool help us adapt the offer to the preferences and needs of customers and increase the number of returning customers. We use tools such as segmentation matrices and dynamic segments that allow us to better understand our customers and their purchasing practices

Aspetti positivi:

SALESmanago is a very good platform for e-commerce. We found many solutions that helped us recovered abandoned cart, adapt the offer to the preferences and needs of customers and increase online sales and conversion from the generated traffic

Aspetti negativi:

Nothing, everything works as it should and the support is very helpful