Da 15 anni aiutiamo le aziende italiane
a scegliere i migliori software

Cos'è Zoho Books?

Zoho Books è un software di contabilità online che consente di gestire facilmente il denaro che entra ed esce dalla tua impresa. Potrai gestire i tuoi clienti e le tue fatture, tenendo le spese sotto controllo. Registra, monitora e fai quadrare i tuoi conti bancari e le tue transazioni e collabora con il tuo commercialista in tempo reale. La cosa più importante è che Zoho Books consente di prendere decisioni migliori e più consapevoli per tenere sempre sotto controllo la tua attività.

Chi utilizza Zoho Books?

Freelance e piccole e medie imprese

Dove si può implementare Zoho Books?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • Zoho
  • Fondata nel 1996

Assistenza di Zoho Books

  • Assistenza telefonica
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

cinese, francese, giapponese, inglese, italiano e altri 5

Zoho Books prezzo

Prezzo di partenza:

15,00 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Sì, offre versione gratuita

Zoho Books dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Zoho Books è disponibile a partire da 15,00 USD/mese.

Informazioni sul fornitore

  • Zoho
  • Fondata nel 1996

Assistenza di Zoho Books

  • Assistenza telefonica
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

cinese, francese, giapponese, inglese, italiano e altri 5

Video e immagini di Zoho Books

Zoho Books Software - 1
Zoho Books Software - 2
Zoho Books Software - 3
Zoho Books Software - 4
Zoho Books Software - 5
Vedi altri 6
Video di Zoho Books
Zoho Books Software - 1
Zoho Books Software - 2
Zoho Books Software - 3
Zoho Books Software - 4
Zoho Books Software - 5

Caratteristiche di Zoho Books

  • Accesso/Controllo remoto
  • Analisi finanziaria
  • App per dispositivi mobili
  • Calcolo delle imposte
  • Campi personalizzabili
  • Consolidamento/incorporazione
  • Contabilità
  • Contabilità del progetto
  • Contabilità di base
  • Contabilità generale
  • Conto profitti e perdite
  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo ore e spese
  • Creazione delle fatture
  • Creazione di report/analisi
  • Crediti esigibili
  • Cronologia delle fatture
  • Database contatti
  • Debiti esigibili
  • Dichiarazione dei redditi
  • Elaborazione delle fatture
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatturazione online
  • Fatture personalizzabili
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione contatti
  • Gestione conti fiduciari
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei costi
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei pagamenti ACH
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'imposta sulle vendite
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione della liquidità
  • Gestione della spesa
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle ricevute
  • Gestione delle richieste
  • Gestione delle tasse
  • Gestione delle transazioni
  • Gestione finanziaria
  • Gestione foglio presenze
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio del tempo online
  • Ore fatturabili e non fatturabili
  • Pagamenti online
  • Pagamenti tramite cellulare
  • Pagamento elettronico
  • Per il settore AEC
  • Per il settore degli autotrasporti
  • Per piccole imprese
  • Per professionisti legali
  • Per proprietà immobiliari
  • Per scopi medici
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Portale clienti
  • Preventivi/Stime
  • Promemoria
  • Reddito e stato patrimoniale
  • Registro dei crediti
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione finanziaria
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Richieste di rimborsi spese
  • Riconciliazione bancaria
  • Riconciliazione ordini d'acquisto
  • Sicurezza dei dati
  • Sistema multi-valuta
  • Testimonianze del cliente
  • Tracciabilità delle spese
  • Tracciamento della conformità fiscale
  • Tracciato di controllo

Alternative a Zoho Books

NetSuite, ERP cloud #1 al mondo, offre visibilità e controllo per prendere decisioni intelligenti e veloci e crescere con sicurezza. Ulteriori informazioni su NetSuite
monday.com è un sistema Work OS nel cloud, in cui i team gestiscono i propri progetti e il lavoro quotidiano, in ufficio, a casa o in viaggio. Ulteriori informazioni su monday.com
Gestisci la tua impresa da un'unica posizione invece di utilizzare più servizi con questa soluzione software di facile utilizzo.
QuickBooks Online è un software contabile per piccole imprese che consente di gestirne le attività ovunque e in qualsiasi momento.
Pipedrive è un tool di CRM facile da implementare che consente di dedicare più tempo alle attività che portano alla chiusura delle trattative. Ulteriori informazioni su Pipedrive
Il software di contabilità leader per le piccole aziende. Accesso immediato alle informazioni di clienti, fornitori e dipendenti.
Invia fatture per progetti e spese dei clienti, ricevi pagamenti e monitora lo stato generale della tua attività in modo rapido ed efficiente. Ulteriori informazioni su Zoho Invoice
La contabilità per le piccole imprese resa semplice. Permette di inviare fatture, riscuotere pagamenti, monitorare le spese, creare report e prendere decisioni finanziarie migliori.
Soluzione di fatturazione online e registrazione dei tempi semplice da usare, a partire da 15 $ al mese. Unisciti ai 24 milioni di persone che hanno già usato FreshBooks.

Recensioni su Zoho Books

Punteggio medio

Nel complesso
4,4
Facilità d'uso
4,3
Servizio clienti
4,2
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
55%
4
35%
3
7%
2
2%
1
2%
Kelvin
Director Technical Services
Utente LinkedIn Verificato
Consulenza manageriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Zoho Books is a very easy program to setup and use. Not a lot of modifications required.

5,0 3 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Rexie
Rexie
Director (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Settore automobilistico, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Brilliant Accounting and Book Keeping software!

5,0 anno scorso

Commenti: Great! Not been using it long but it is a vast improvement on functionality and reporting compared to old software.

Aspetti positivi:

Love the customer portal! Our clients can use self service to manage their account with us and get all their invoice and payment records as well as access to documents like our T&Cs. The invoice generating is very quick and easy with lots of customisation and extra data collecting boxes. The app is reliable and easy to use with lots of functionality too. Retainer invoice function is great for us as we offer clients a promotion to top up their account in advance to receive discounts on future invoices so this works perfectly!

Aspetti negativi:

There is no auto connection to my particular bank yet so can't connect it all automatically as I did with my previous software however it allows for bulk uploads so you can still reconcile everything.

Alternative considerate: Xero

Perché scegliere Zoho Books: Lack of additional functions and reports weren't as relevant to our needs. Zoho Books came free with Zoho One plan and we were paying for Quickbooks so made sense to cut this cost.

Software precedente: QuickBooks Online

Perché passare a Zoho Books: It was included in Zoho One plan

Krishna
Krishna
Human Resources Generalist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

It's an excellent internet service for small businesses

4,0 2 anni fa

Commenti: In general, Zoho Books is the finest accounting software for start-ups and small businesses. The following functionalities are included in this simple to use application: Assign Shortcuts, Create Quick Reports a UX that is easy to use, Software as a service (SaaS): It's simple to use and integrates well with the rest of the Zoho suite. Updates that arrive quickly and on a frequent basis.

Aspetti positivi:

As a whole, Zoho Books is an excellent tool for new businesses and organizations. It's an excellent choice. Having everything in one location is a great feature of this book. The reports are highly user-friendly, and the balance is simple to handle. Books has a wide range of features and is well-integrated with the company's other products.

Aspetti negativi:

When a financial institution makes an update, Zoho Books takes a long time to make the change, making it difficult to keep track of all expenditures. Statement import instructions are out-of-date. Customer service is terrible; no one ever tells you when an issue will be fixed.

Phillip
President (USA)
Ingegneria meccanica o industriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great Software

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: I really enjoyed this software. It is must easier to use than most of its competitors. It is also having some of the best pricing vs performance that I have found.

Aspetti positivi:

Zoho was very easy software to setup for someone who does not have a lot of experience. We used this software to mostly to track estimates. When estimates were approved and accepted by the customer it was simple to turn them into invoices.

Aspetti negativi:

Once you add certain items into the system they cannot be deleted. For example, if you accidently add a wrong item you will have to cancel it out on the books with another entry.

Alternative considerate: QuickBooks Online

Perché scegliere Zoho Books: Price and availability. It was simple enough that we could use what we needed in the program.

Software precedente: Sage 50cloud Accounting e QuickBooks Online

Perché passare a Zoho Books: The price and overall feel of the product.

Cassi
Operations & Finance Director (USA)
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

It's easy to use but that's as far as it goes

2,0 5 anni fa

Commenti: The overall experience with Zoho Books has been disappointing. We were told that they were capable of so much more than what they seem to be able to deliver on. There's no real good workflow capabilities and no real way to automate processes that the user imports over and over again. If you're just starting out and don't have many sales (especially online sales) or a big budget, this is great accounting software for the value. The fact that the software developers are unable to transfer books from their own platform to an upgraded version or new version of it makes it completely incompatible with any business that is hoping to scale or merge with another company unless you have a bunch of extra staff or hours on your hands as you will be importing every transaction one by one manually.

Aspetti positivi:

It's easy to use if you're doing simple bookkeeping

Aspetti negativi:

This software is not made for those wanting to automate as much of the workflow as possible. It is also not for businesses hoping to scale with the software. The software link to the bank account and credit card frequently breaks leaving the user to have to sync manually. I have contacted customer service regarding this issue but there does not seem to be a solution. If you're looking to upgrade from a beta or lower version of books to a newer version, Zoho is not capable of transferring your old books to a new account so the user is left having to manually important each entry one by one which is ridiculous and tedious. I cannot understand why the software developer is unable to do this simple task when they were able to do it when transferring the books from Xero or QuickBooks. I’m glad others are having such success with the software but from my standpoint as an accountant I just do not see the value of the software for any company looking to scale in a digital world of eCommerce and automation, especially if the company is utilizing Amazon’s platform. The workaround I have had to implement to balance the account receivables and payables from those sales instead of having a successful either add-on or API like those of QuickBooks and Xero has also resulted in extra work which could all be automated if only the software had the capability.

Miguel
Financial Advisor (USA)
Banche di investimento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Efficient and flexible financial management

5,0 4 mesi fa

Commenti: Zoho Books is a reliable and comprehensive platform for enterprise financial management. With its wide range of features, it simplifies and optimizes financial processes.

Aspetti positivi:

I like that it allows you to automatically import bank transactions, streamlining the reconciliation process and reducing manual errors. In addition, custom rules can be set up to automatically categorize transactions, saving time in manual sorting. Zoho Books is highly customizable and allows tailoring financial reports to our specific needs.

Aspetti negativi:

On occasion, I have experienced delays and load times when accessing certain functions or working with large data sets.