Zoho Books

Zoho Books

da Zoho Books

Chi utilizza Zoho Books?

Freelancer, grandi aziende, piccole e medie imprese.

Cos'è Zoho Books?

Zoho Books è un software di contabilità online che consente di gestire facilmente il denaro che entra ed esce dalla tua impresa. Potrai gestire i tuoi clienti e le tue fatture, tenendo le spese sotto controllo. Registra, monitora e fai quadrare i tuoi conti bancari e le tue transazioni e collabora con il tuo commercialista in tempo reale. La cosa più importante è che Zoho Books consente di prendere decisioni migliori e più consapevoli per tenere sempre sotto controllo la tua attività.

Dettagli su Zoho Books

Zoho Books

https://www.zoho.com/us/books

Fondata nel 1996

Panoramica dei prezzi di Zoho Books

Zoho Books non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Zoho Books è disponibile a partire da 9,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

9,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Zoho Books

Programmi per contabilità
Contabilità dei fondi
Contabilità del progetto
Crediti esigibili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle buste paga
Gestione delle immobilizzazioni
Gestione delle tasse
Ordini di acquisto
Organizzazioni senza scopo di lucro
Pubblica amministrazione
Riconciliazione bancaria
Studi contabili/commercialisti
Tracciabilità delle spese
Calcolatore delle tasse
Database contatti
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione dei progetti
Fatturazione di spese impreviste
Fatturazione online
Fatturazione per ore
Fatture personalizzabili
Fatture ricorrenti e abbonamenti
Gestione solleciti
Pagamenti online
Pagamenti tramite cellulare
Portale di fatturazione
Sistema multi-valuta
Consolidamento/incorporazione
Contabilità generale
Conto profitti e perdite
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione della liquidità
Importazione/Esportazione di dati
Pianificazione/previsione delle spese
Scenari possibili
Sistema multiaziendale
Stato patrimoniale
Tracciato di controllo
Elaborazione delle fatture
Gestione degli ordini d'acquisto
Gestione dei fornitori
Gestione dell'approvvigionamento
Gestione dell'inventario
Gestione della conformità
Gestione della spesa
Gestione delle richieste
Gestione di contratti
Calcolo e contabilizzazione delle spese
Compilazione di assegni
Contabilità per competenza
Convalida incrociata dei libri mastri
Gestione della conformità
Gestione delle ricevute
Gestione delle tasse
Monitoraggio delle attività
Relazioni su utili e perdite riferibili agli asset
Testimonianze del cliente
Acquisti
Caricamento di corsi
Contabilità dei fondi
Contabilità generale
Debiti esigibili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle buste paga
Gestione delle immobilizzazioni
Gestione delle presenze
Per scuole private
Pianificazione e previsione delle spese
Scuola materna, elementari e medie

Recensioni su Zoho Books

Stai visualizzando 5 di 405 recensioni

Nel complesso
4,4/5
Facilità d'uso
4,3/5
Servizio clienti
4,2/5
Caratteristiche
4,2/5
Rapporto qualità-prezzo
4,4/5
Deepak B.
Chief Operating Officer
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2019

"Great Collaboration"

Commenti: Great experience although after 2 years we are still learning, it is good for indian accounting system

Vantaggi: The statement download from bank and reconciliation option is great
GST filing options are great
Dashboard is very well designed
Android application is very useful

Inconvenienti: I would have prefered if it has quotation sending options also
Process sometimes seems too long for creating manual vouchers

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2019
Anne B.
Owner
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/4/2020

"All the functionality of QuickBooks - and more - at a much better price"

Commenti: Zoho Books has everything I need to keep my books in order, bill my clients, and track my time and expenditures. I've been very happy with this product.

Vantaggi: Zoho Books does everything that QuickBooks does in a much more intuitive interface. It provides a ton of flexibility in looking at things from both accrual and cash methods, offers a free seat for my accountant, and allows me to track my time and bring it directly into my invoices. The ability to take pics of receipts and enter expenses directly from my phone app is great, too.

Inconvenienti: I wish that other software providers would wake up and realize that QB isn't the only game in town. Make it easier to integrate with Zoho, please! I've had some trouble syncing with my bank in the past and it took a while for customer service to understand what was really going on - there are some language barriers. But their CS agents do seem to try to help.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/4/2020
Cassi H.
Operations & Finance Director
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/12/2018

"It's easy to use but that's as far as it goes"

Commenti: The overall experience with Zoho Books has been disappointing. We were told that they were capable of so much more than what they seem to be able to deliver on. There's no real good workflow capabilities and no real way to automate processes that the user imports over and over again. If you're just starting out and don't have many sales (especially online sales) or a big budget, this is great accounting software for the value. The fact that the software developers are unable to transfer books from their own platform to an upgraded version or new version of it makes it completely incompatible with any business that is hoping to scale or merge with another company unless you have a bunch of extra staff or hours on your hands as you will be importing every transaction one by one manually.

Vantaggi: It's easy to use if you're doing simple bookkeeping

Inconvenienti: This software is not made for those wanting to automate as much of the workflow as possible. It is also not for businesses hoping to scale with the software. The software link to the bank account and credit card frequently breaks leaving the user to have to sync manually. I have contacted customer service regarding this issue but there does not seem to be a solution.
If you're looking to upgrade from a beta or lower version of books to a newer version, Zoho is not capable of transferring your old books to a new account so the user is left having to manually important each entry one by one which is ridiculous and tedious. I cannot understand why the software developer is unable to do this simple task when they were able to do it when transferring the books from Xero or QuickBooks.
I’m glad others are having such success with the software but from my standpoint as an accountant I just do not see the value of the software for any company looking to scale in a digital world of eCommerce and automation, especially if the company is utilizing Amazon’s platform. The workaround I have had to implement to balance the account receivables and payables from those sales instead of having a successful either add-on or API like those of QuickBooks and Xero has also resulted in extra work which could all be automated if only the software had the capability.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/12/2018
Steve P.
independent contractor
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/2/2020

"for a 1 man shop, it's a nice, inexpensive alternative"

Commenti: in the ~2 years i've been using the software, i've seen dramatic improvements over all (it felt very "beta" when i started, it now feels much more robust).

Vantaggi: cost and the ability to build your own integration tools. compared to other options (unnamed here, but you know who they are), it is VERY cost efficient and effective. depending on options chosen with alternatives it costs anywhere from 25% to 75% of what The Other Guys offer. i've even been able to write some integrations with it (using some powerful and reasonably well documented REST APIs)

Inconvenienti: the interface is a bit clunky - things like matching take a bit of getting used to. banking integration only allows one sync per 24 hour period.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/2/2020
James J.
Consultant
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019

"Great for a small business"

Commenti: We moved from an ancient copy of Billings (a Mac-only program), and chose Zoho over the main competition based on ease of use and the need to handle customer retainers smoothly.

Vantaggi: The setup is fairly straightforward, and the learning curve is very manageable. It's really nice to have a good (and reasonable) set of defaults for categories and account structure. That made initial use and customization pretty easy to do. The documentation is generally good, and tip links are numerous.

Inconvenienti: The only thing I find even slightly annoying is that the feed connection to the bank account is often "broken", but on the positive side the status is clear and whatever issues exist seem to fix themselves automatically within a day or two. It's not really a show-stopper; it's just annoying when I want to "clean up" things and the bank feed isn't fully current.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019