Chi utilizza Zoho Invoice?

Zoho Invoice è lo strumento di fatturazione perfetto per freelance e piccoli imprenditori. Intuitivo e veloce, consente ai proprietari delle imprese di creare fatture in pochissimo tempo.

Cos'è Zoho Invoice?

Zoho Invoice è un semplice software di fatturazione, facile da utilizzare, che consente di tenere traccia dei tempi, creare fatture personalizzate e ricevere pagamenti online più velocemente. Potrai gestire i tuoi crediti e collaborare con i tuoi clienti e colleghi. Potrai risparmiare tempo automatizzando fatture ricorrenti, inviando promemoria dei pagamenti e note di ringraziamento. Con le sue applicazioni per iOS e Android, potrai rimanere in contatto con la tua impresa da qualsiasi luogo.

Dettagli su Zoho Invoice

Zoho

https://www.zoho.com/

Fondata nel 1996

Video di Zoho Invoice
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Panoramica dei prezzi di Zoho Invoice

Zoho Invoice dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Zoho Invoice è disponibile a partire da 9,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

9,00 USD/mese

Versione gratuita

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Implementazione e assistenza di Zoho Invoice

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Zoho Invoice

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  • Accesso da dispositivi mobili
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  • Archiviazione di documenti
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  • Contabilità dei fondi
  • Contabilità del progetto
  • Contabilità generale
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo del processo di valutazione
  • Crediti esigibili
  • Debiti esigibili
  • Elaborazione di carte di credito
  • Fatturazione automatica
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'imposta sulle vendite
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle ricevute
  • Gestione delle tasse
  • Gestione finanziaria
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  • Reddito e stato patrimoniale
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  • Richieste di rimborsi spese
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  • Studi contabili/commercialisti
  • Tracciabilità delle spese
  • Tracciato di controllo

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Altre alternative a Zoho Invoice

Recensioni su Zoho Invoice

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Valutazione complessiva

4,6/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,5
Caratteristiche 4,5
Rapporto qualità-prezzo 4,6

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Julieanne G.
Owner
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/2/2020

"Great value"

Commenti: Overall I love Zoho Invoice simply because of how effectively they automate the process of sending invoices and collecting payment. It saves me so much time every month and is worth every penny.

Vantaggi: I needed an invoicing system that could send recurring invoices. I was spending too much time every month manually creating invoices, and would often send them out late, which meant I'd get paid late. Of all the options I researched (there were a lot) Zoho had the most features for the lowest price. Set up was easy, and they keep adding new features that are included with my subscription. They even have automatic reminder emails you can have sent to clients who are late in paying. This happens so often in my industry, that this feature has actually helped me collect my payments faster, without me having to spend time trying to get paid. I also love that as my business grows, Zoho has so many other products that I could add to my Zoho dashboard. I've also noticed that most of the other 3rd party programs I use have options to connect to Zoho.

Inconvenienti: Their customer support is a bit slow. There's a new feature they've rolled out that I'd like to use, but there's not much documentation about it. I reached out a few days ago for help and still haven't heard back. It would be nice if step by step instructions were easy to find for their new features.

Risposta del fornitore

da Zoho il giorno 29/2/2020

Hi Julieanne,

Thank you for taking the time to review us! We're glad to hear you were able to streamline your invoicing and payment collection processes.

Regarding your feedback on the documentation, it would be very helpful if you could share more details. Please feel free to drop an email to [email protected]

Regards,
Harikrishna
The Zoho Invoice Team

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/2/2020
Matthew V.
Owner
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/11/2019

"Great invoicing tool for small businesses"

Commenti: Overall good customer service and good product. We tried different ways to implement the recurring feature that most of our clients would use. We wanted to auto deduct recurring invoices and it didn't have that feature, otherwise, we probably would have stayed with it. We did use Zoho subscriptions for that.

Vantaggi: It was quick to get up and running. The software is fairly easy to navigate and provides professional looking invoices that are downloadable by my customers. My favorite feature is the reminder feature, once you send out an invoice the software can send out automated reminders for the client to pay in case they don't see it in their email the first time or get busy and forget (cause an email will be forgotten eventually, as good intentioned as we all are). Definitely good for people starting out and small businesses that don't have a lot of clients. The price point is low for starting out, usually a lot less than other software I've seen and used. And if you use Zoho CRM, in can integrate with that.

Inconvenienti: For me personally, I was using the software for invoicing website development customers, and once you get done, apart from web hosting, you are done. And over the past few years, I hit my max level and I don't feel like its much of a benefit to have past customers count towards my limit. Some of which are small jobs. I think it would be better if you have the same customers you invoice regularly.

Risposta del fornitore

da Zoho il giorno 26/11/2019

Hi Matthew,

Thanks for the review!

We are happy to know the automatic reminders and the integration between Zoho Invoice and Zoho CRM were of help to you.

Regarding recurring transactions, it's good to hear that Zoho Subscriptions caters to your needs but since Zoho Invoice itself has recurring invoices and the ability to auto-charge your customers, we would like to know a little more on it.

You can reach out to [email protected] so that we can understand your requirements better.

Regards,
Harikrishna

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/11/2019
Gabriela H.
Owner
Risorse umane, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/3/2021

"Simple and professional without a high price tag"

Commenti: Great product that I recommend to anyone who needs to charge hourly rates, project based or just in general needs to create and send I voices that look professional without having to buy a whole accounting suite software.

Vantaggi: I love the easiness of use, interface, features, and price! If there’s anything I don’t know how tondo or understand initially, the help section is very comprehensive with step by step instructions. I have never found myself stuck or not understanding how to do something, and this is the first time I use software like this. The timesheet is also super helpful for independent consultora like myself.

Inconvenienti: There really isn’t something I don’t like about it. I think it would be useful to be able to set reminders to create invoices or when they are past due, to get them on your email.

Risposta del fornitore

da Zoho il giorno 14/4/2021

Hi Gabriela,

Thank you so much for leaving a stellar review for Zoho Invoice!

We understand that managing finances can become a real challenge for businesses, especially in the initial stages, and we're glad to know Zoho Invoice helps you manage them like a pro.

Good luck for your business, Gabriela!

Cheers,
Harikrishna

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/3/2021
Nicholas T.
Director Of Operations
Proprietà immobiliari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/10/2019

"good software - some useful features"

Commenti: Overall it got the job done with creating invoices but we ultimately cancelled the subscription. It was too expnesive for what it was and we just started doing invoices through Word or Excel. If you have the entire suite I could see why some businesses love and succeed with Zoho.

Vantaggi: we used this software mostly to create intercompany and corporate invoices to vendors. I liked how you can set them up on a recurring basis, customize recipients and the look of the invoice and that you could access on your mobile device.

Inconvenienti: didn't integrate with our main accounting software so it was a lot of double entry. I also didn't like how every part of Zoho was a different section and product and price. For just Zoho invoice it was expensive and confusing for some users, being unable to use other parts of the system

Risposta del fornitore

da Zoho il giorno 28/10/2019

Dear Nicholas,

Thanks for taking the time to share your feedback.

We understand that you felt the product to be expensive and that some of your users found it could be more intuitive. Sorry about that. If you are ready to give us a chance, we are happy to schedule a call, know your requirements and suggest the best plan.

We believe the import/export functionalities and our REST APIs could help you with pushing the data to your accounting platform. Just drop an email to [email protected] and we shall get in touch with you.

We would love to have you back with us!

Regards,
Harikrishna
The Zoho Invoice team

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/10/2019
Utente Verificato
Founder
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2021

"My Go For Invoicing platform"

Commenti: It was hilarious at first, i was searching for an app to generate invoice when i am outside i came across zoho invoice gave it a try first try was funny as the functions didn't made any sense at first but soon after an hour so it felt like this application is really thought through when crafting, i quickly set it as my next go-to invoicing app on desktop and mobile and on the cloud, thanks you zoho for this wonderful service.

Vantaggi: Everything from custom payment gateway integration to single click invoice genration, the best feature would be the inventory mangement and product catalogue making it easier to create invoice by typing the product name only everything will be fetched from the catalogue even the discounts and taxes are perfectly fine tuned with the invoice template. Started using as an On-The-Go invoice genrator and fell in love after generating first invoice.

Inconvenienti: The mail customizability the mail sent to payee is non-customizable(atleast for me) i want it to reflect offline payment instructions as well for some customers having no mode online payments that's the only drawback i found while using zoho invoice apart from this everything works perfectly fine.

Risposta del fornitore

da Zoho il giorno 14/4/2021

Hi there,

Thank you so much for leaving such a wonderful review for Zoho Invoice! We're glad to learn your journey with us so far, and we hope to serve you more in the coming years.

With regards to the email that goes to your customers, you do have the option to customize it completely to match your brand. If you need any help setting it up, just drop an email to support[at]zohoinvoice[dot]com

Regards,
Harikrishna

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 13/2/2021