Cos'è Zoho Invoice?

Zoho Invoice è un semplice software di fatturazione, facile da utilizzare, che consente di tenere traccia dei tempi, creare fatture personalizzate e ricevere pagamenti online più velocemente. Potrai gestire i tuoi crediti e collaborare con i tuoi clienti e colleghi. Potrai risparmiare tempo automatizzando fatture ricorrenti, inviando promemoria dei pagamenti e note di ringraziamento. Con le sue applicazioni per iOS e Android, potrai rimanere in contatto con la tua impresa da qualsiasi luogo.

Chi utilizza Zoho Invoice?

Zoho Invoice è lo strumento di fatturazione perfetto per freelance e piccoli imprenditori. Intuitivo e veloce, consente ai proprietari delle imprese di creare fatture in pochissimo tempo.

Dettagli su Zoho Invoice

Zoho

Fondata nel 1996

Zoho Invoice prezzo

Prezzo di partenza:

Non specificato dal fornitore
  • Senza prova gratuita
  • Sì, offre versione gratuita

Zoho Invoice dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Zoho Invoice è disponibile a partire da N/A.

Piani tariffari

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Zoho

Fondata nel 1996

Video e immagini di Zoho Invoice

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Implementazione e assistenza di Zoho Invoice

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Chromebook (desktop)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Zoho Invoice

  • API
  • Acquisto e ricezione
  • Archiviazione di documenti
  • Avvisi/Notifiche
  • Branding personalizzabile
  • Calcolo delle imposte
  • Contabilità
  • Contabilità integrata
  • Controllo ore e spese
  • Creazione delle fatture
  • Cronologia delle fatture
  • Database contatti
  • Elaborazione delle fatture
  • Elaborazione di carte di credito
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione dei progetti
  • Fatturazione di spese impreviste
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatturazione online
  • Fatturazione per ore
  • Fatture personalizzabili
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'imposta sulle vendite
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle fatture
  • Gestione di documenti
  • Gestione finanziaria
  • Gestione foglio presenze
  • Gestione solleciti
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio delle attività
  • Pagamenti online
  • Pagamenti tramite cellulare
  • Pagamento elettronico
  • Portale clienti
  • Portale di fatturazione
  • Preventivi/Stime
  • Proiezioni
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Sistema multi-valuta
  • Stime
  • Tracciabilità delle spese

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  • API
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Acquisto e ricezione
  • Archiviazione di documenti
  • Contabilità
  • Contabilità dei fondi
  • Contabilità del progetto
  • Contabilità generale
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo del processo di valutazione
  • Crediti esigibili
  • Debiti esigibili
  • Elaborazione di carte di credito
  • Fatturazione automatica
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'imposta sulle vendite
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle ricevute
  • Gestione delle tasse
  • Gestione finanziaria
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio dello stato
  • Organizzazioni senza scopo di lucro
  • Per il governo
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Preventivi/Stime
  • Proiezioni
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Reddito e stato patrimoniale
  • Rendicontazione finanziaria
  • Richieste di rimborsi spese
  • Riconciliazione bancaria
  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta
  • Studi contabili/commercialisti
  • Tracciabilità delle spese
  • Tracciato di controllo

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  • API
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • App per dispositivi mobili
  • Avvisi/Notifiche
  • Campi personalizzabili
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  • Controllo degli orari di lavoro
  • Controllo degli orari di lavoro in base al cliente
  • Controllo degli orari di lavoro in base al progetto
  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo delle assenze
  • Controllo ore e spese
  • Creazione di report/analisi
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Flusso di lavoro per le valutazioni
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei risarcimenti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del personale
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle fatture
  • Gestione foglio presenze
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazione di QuickBooks
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio dei progressi delle attività
  • Monitoraggio del progetto
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle presenze
  • Monitoraggio delle tempistiche del progetto
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Notifiche in tempo reale
  • Pianificazione e allocazione delle risorse
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Proiezioni
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  • Relazioni sintetiche
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Rilevamento posizioni fatturabili
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  • Molteplici importi da fatturare
  • Monitoraggio
  • Monitoraggio dei progressi delle attività
  • Monitoraggio del progetto
  • Monitoraggio del tempo online
  • Monitoraggio del tempo tramite cellulare
  • Monitoraggio delle assenze per malattia
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle ore dei dipendenti
  • Monitoraggio delle presenze
  • Monitoraggio delle tempistiche del progetto
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Notifiche in tempo reale
  • Ore fatturabili e non fatturabili
  • Pianificazione del personale
  • Proiezioni
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Registro ingressi / uscite
  • Relazioni sintetiche
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Richiesta di ferie
  • Rilevamento automatico del tempo
  • Rilevamento del tempo offline
  • Rilevamento posizioni fatturabili

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Alternative a Zoho Invoice

Altre alternative a Zoho Invoice

Recensioni su Zoho Invoice

Leggi tutte le 316 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4,6
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,5
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per valutazione

5
215
4
82
3
16
2
3

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Julieanne G.
Julieanne G.
Owner (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great value

5 2 anni fa

Commenti: Overall I love Zoho Invoice simply because of how effectively they automate the process of sending invoices and collecting payment. It saves me so much time every month and is worth every penny.

Aspetti positivi:

I needed an invoicing system that could send recurring invoices. I was spending too much time every month manually creating invoices, and would often send them out late, which meant I'd get paid late. Of all the options I researched (there were a lot) Zoho had the most features for the lowest price. Set up was easy, and they keep adding new features that are included with my subscription. They even have automatic reminder emails you can have sent to clients who are late in paying. This happens so often in my industry, that this feature has actually helped me collect my payments faster, without me having to spend time trying to get paid. I also love that as my business grows, Zoho has so many other products that I could add to my Zoho dashboard. I've also noticed that most of the other 3rd party programs I use have options to connect to Zoho.

Aspetti negativi:

Their customer support is a bit slow. There's a new feature they've rolled out that I'd like to use, but there's not much documentation about it. I reached out a few days ago for help and still haven't heard back. It would be nice if step by step instructions were easy to find for their new features.

Alternative considerate: Invoicely, QuickBooks Desktop Enterprise e Bitrix24

Perché passare a Zoho Invoice: Zoho offered the cheapest price for the feature of sending recurring invoices. After using this program, I've seen there are many other handy features that come along with their low rate. Because it also connects to so many 3rd party programs, I don't foresee switching to another company for quite some time.

Risposta di Zoho

2 anni fa

Hi Julieanne, Thank you for taking the time to review us! We're glad to hear you were able to streamline your invoicing and payment collection processes. Regarding your feedback on the documentation, it would be very helpful if you could share more details. Please feel free to drop an email to [email protected] Regards, Harikrishna The Zoho Invoice Team

Domenico S.
Domenico S.
Digital Director (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

That's my choice for invoice software

4 4 settimane fa Nuova

Commenti: The software is awesome. No complains. I really like the UI and the templating system is the best I've used. I've tried many similar software but none had all those options that lets you customise in depth your invoice layout, fields and overall appearance. Try it out.. the base plan is free!

Aspetti positivi:

I tried many invoicing systems but none had the ease and depth needed to customise and translate all the fields needed to be compliant to my country tax and formal rules. The templating system is awesome, the way u can set automatic invoicing will save you a lot of time. This is just the best invoice software I've used and I'm still sticking with it.

Aspetti negativi:

The only drawback is that you can't delete customers if you have an invoice regarding them. This can limit your free trial or your free plan. If you always work with the same customers it's fine.. if you always have new and many customers this is something to think about first.

Alternative considerate: QuickBooks Time, FreshBooks e Odoo

Perché scegliere Zoho Invoice: Whmcs takes too much effort for a little company

Software precedente: WHMCS

Perché passare a Zoho Invoice: I choose Zoho because I could customise the invoice template and fields to be easy to use and compliant to my country laws. All the other solutions were not customisable enough to meet the Italian tax regulations standards but might work well in other coutries.

Nicholas T.
Director Of Operations (USA)
Proprietà immobiliari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

good software - some useful features

3 2 anni fa

Commenti: Overall it got the job done with creating invoices but we ultimately cancelled the subscription. It was too expnesive for what it was and we just started doing invoices through Word or Excel. If you have the entire suite I could see why some businesses love and succeed with Zoho.

Aspetti positivi:

we used this software mostly to create intercompany and corporate invoices to vendors. I liked how you can set them up on a recurring basis, customize recipients and the look of the invoice and that you could access on your mobile device.

Aspetti negativi:

didn't integrate with our main accounting software so it was a lot of double entry. I also didn't like how every part of Zoho was a different section and product and price. For just Zoho invoice it was expensive and confusing for some users, being unable to use other parts of the system

Alternative considerate: Expensify e SAP Concur

Software precedente: Expensify e SAP Concur

Perché passare a Zoho Invoice: At the time we just needed the invoice feature so it was easier and cheaper to set up than others.

Risposta di Zoho

2 anni fa

Dear Nicholas, Thanks for taking the time to share your feedback. We understand that you felt the product to be expensive and that some of your users found it could be more intuitive. Sorry about that. If you are ready to give us a chance, we are happy to schedule a call, know your requirements and suggest the best plan. We believe the import/export functionalities and our REST APIs could help you with pushing the data to your accounting platform. Just drop an email to [email protected] and we shall get in touch with you. We would love to have you back with us! Regards, Harikrishna The Zoho Invoice team

Susan D.
Tech Whisperer (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Zoho Invoices: Just when I thought things couldn't be better or easier.

5 3 mesi fa

Commenti: Efficient way to track my time and create an invoice for each client. Time (and therefore money) does not fall through the cracks.

Aspetti positivi:

Logging my time and being able to send my clients a detailed invoice (that I can customize) is critical to me. The fact that my client can opt to have a portal to see invoices, payments, etc. is icing on the cake!

Aspetti negativi:

Because invoicing is my business Achilles Heel, I would like it even better if I could create a recurring (monthly) invoice for my clients so I don't have to remember to do it. It is just there. Recurring billing right now is only for a fixed amount and I cannot add billable hours to it. However, the PROS definitely outweigh the CONS.

Soorya A.
Founder (USA)
E-learning, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Complete end to end invoicing solution for SMBs

5 6 mesi fa

Commenti: Very satisfied and extremely happy customer of Zoho Invoice. Makes most of the "headache" piece of work in finance really easy and smooth by automating recurring tasks.

Aspetti positivi:

Zoho Invoice has long been an dependable tool for all our internal billing and invoicing needs. Ability to choose templates, customize design, adding categories and much more, makes it an integral part of our day to day business. The product has extensive features like dashboard, estimates, payments, recurring payments etc which can serve very well to any startup, SMB or enterprise. The product has strong UI/UX and the simplicity to use does not require any additional training or hand-holding, its just amazing how fast our new resources pick it up from day 1 We have used Zoho Invoice from our starting days and we have grown stronger together over all these years

Aspetti negativi:

As a founder-led company, I wish there was a feature to group multiple invoices into one and create a invoice group list, some customers expect us to submit multiple invoices in batches.