Chi utilizza questo software?

Qualsiasi organizzazione di servizi professionali che serve clienti ed emette fatture per il tempo impiegato. Accelo semplifica tutti i processi del servizio cliente in un unico posto, gestendo programmi e progetti del team.

Valutazioni medie

116 recensioni
  • Nel complesso 4.4 / 5
  • Facilità d'uso 4.1 / 5
  • Servizio clienti 4.4 / 5
  • Caratteristiche 4.4 / 5
  • Rapporto qualità-prezzo 4.3 / 5

Dettagli del prodotto

  • Prezzo di partenza 39,00 USD/mese
  • Versione gratuita
  • Prova gratuita
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
    Dispositivi mobili - iOS nativo
    Dispositivi mobili - Android nativo
  • Formazione Live Online
    Webinar
    Documentazione
  • Assistenza Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • Accelo
  • https://www.accelo.com/
  • Fondata nel 2011

Informazioni su Accelo

Accelo combina le esigenze chiave di vendite, gestione dei progetti, servizi di manutenzione, ticket di assistenza e collaborazione in un'unica piattaforma per le piccole e medie imprese di servizi. Semplifica inoltre l'assegnazione del lavoro, il monitoraggio dei progressi, nonché la visualizzazione dei budget e della redditività in tempo reale. Accelo ti consente di ottenere visibilità sulle prestazioni di tutta la tua impresa in modo da poter facilmente consegnare il lavoro che i tuoi clienti amano.

Caratteristiche di Accelo

  • Collaborazione
  • Condivisione di documenti
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Avvisi/Notifiche
  • Codice cromatico
  • Gestione delle attività
  • Modelli
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio delle capacità
  • Monitoraggio delle dipendenze
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Acquisti
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del marketing
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della formazione
  • Gestione finanziaria
  • Parametri prestazionali
  • Programmazione
  • Calcolatore delle tasse
  • Database contatti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione dei progetti
  • Fatturazione di spese impreviste
  • Fatturazione online
  • Fatturazione per ore
  • Fatture personalizzabili
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione solleciti
  • Pagamenti online
  • Pagamenti tramite cellulare
  • Portale di fatturazione
  • Sistema multi-valuta
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Email Marketing
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione della chat interna
  • Integrazione di social media
  • Lead Scoring
  • Preventivi/Proposte
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria
  • Analisi del servizio al cliente
  • Catalogazione / Categorizzazione
  • Controllo delle risposte via e-mail
  • Gestione delle conoscenze
  • Live Chat
  • Monitoraggio dell'assistenza clienti
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Ricerca
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione di contratti
  • Monitoraggio clienti
  • Preventivi/Proposte
  • Programmazione
  • Archiviazione di documenti
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione di social media
  • Lead Scoring
  • Live Chat
  • Preventivi/Proposte
  • Scansione di biglietti da visita/badge
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rilascio e dell'implementazione
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di incidenti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Portale self-service
  • Accesso remoto
  • Assistenza tecnica
  • Backup e ripristino
  • CRM
  • Dashboard
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione delle patch
  • Live Chat
  • Programmazione
  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Automazione dei processi aziendali
  • Configurazione del flusso di lavoro
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Editor grafico di flussi di lavoro
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei moduli
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio della conformità
  • No-Code
  • Pannello di controllo personalizzabile
  • CRM
  • Controllo ore e spese
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Generazione di proposte
  • Gestione dei preventivi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di documenti
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Catalogo dei servizi
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione del rilascio
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di contratti
  • Gestione di incidenti
  • Portale self-service
  • Relazioni sul servizio
  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Database impiegati
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione foglio presenze
  • Molteplici importi da fatturare
  • Monitoraggio del tempo tramite cellulare
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Ore fatturabili e non fatturabili
  • Rilevamento automatico del tempo
  • Rilevamento del tempo offline
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Controllo degli orari di lavoro in base al cliente
  • Controllo degli orari di lavoro in base al progetto
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei risarcimenti
  • Monitoraggio del progetto
  • Monitoraggio delle attività
  • Tracciabilità delle spese
  • Allocazione delle risorse
  • Gestione dell'utilizzo
  • Gestione delle capacità
  • Individuazione delle competenze
  • Pianificazione del personale
  • Previsione della domanda
  • Ricerca con filtri
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Visualizzazione di dati
  • Dashboard
  • Definizione del piano di risoluzione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dell'escalation
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle mansioni
  • Problemi ricorrenti
  • Verifica dei problemi
  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio della fonte
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciamento delle interazioni
  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Campagne di drip marketing
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle pipeline
  • Lead Scoring
  • Notifiche di potenziali clienti
  • Parametri prestazionali
  • Personalizzazione
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Test A/B
  • Creazione di roadmap
  • Gestione dei backlog
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle iterazioni
  • Lavagna collaborativa
  • Monitoraggio dei KPI
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Pianificazione del rilascio
  • Pianificazione sprint
  • Prioritizzazione
  • Rapporti giornalieri
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Creazione di roadmap
  • Gestione delle attività
  • Monitoraggio dei KPI
  • Monitoraggio delle dipendenze
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Multi-lavagna
  • Pianificazione di progetti
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Supporta il metodo Scrum
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Creazione di task subordinati
  • Gestione delle attività ricorrenti
  • Grafico Gantt/Rappresentazione grafica del calendario delle attività
  • Ludicizzazione
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Strumenti collaborativi
  • Visualizzazione della lista delle cose da fare
  • Visualizzazione pannello delle attività
  • Visualizzazione su foglio di calcolo

Prodotti alternativi

Prodotti simili

Le recensioni più dettagliate su Accelo

Scale Your Business

Data della recensione: 18/9/2019
Tom B.
Head of Operations and Finance
Marketing e pubblicità, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
4 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
Assistenza clienti
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: Business scaling
Quality control
Task management
Utilisation
Transparency for clients
Cost management

Vantaggi: We are able to fully process our business with the detailed project plans, scheduling and capacity tracking which gives us very detailed and accurate forecasting for capacities. The whole business now trusts the reliability of the system and the data in it so much that we report daily on the state of play with task management and capacities to move resources around which helps us deliver work quicker for our clients. We are forecasting for hiring new resources based on the system data, conducting price reviews and making lots and lots of continuous process tweaks with the confidence that Accelo is our living process documentation via the templates. Also, with the detail in the project plans is something we are able to leverage in the sales process to show prospects we have robust processes that will ensure the best quality content creation.

Inconvenienti: There are still some more features we would love to see in the future which would help us automate more and reduce admin but the revamp on the community ideas page gives great confidence to everyone at Digital 22 that if it will benefit enough people then there is a good chance we will see these and more great updates in the near future.

Full of functions which provides compliexity

Data della recensione: 15/2/2019
Verified Reviewer
Managing Director & Co-Founder
Software informatici, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
2 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
Assistenza clienti
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: They have tried to satisfy so many requirements in enterprises. This became their system complicated and difficult to work.

Vantaggi: 1. It Supports a comprehensive variety of activities in an enterprise including CRM, Sales, Projects, Tickets & Requests, Contracts & Retainers, Tasks & Activities (Operations)
2. There are good API’s for integration with other systems.
3. It seems that they have published their API code in GitHub, so programmers can join and improve their API Code.
4. There is good integration with Google including google contact and google calendar
5. Very good Setting for “Module Titles” so a variety of users can customize the application based on their own industry and literature
6. Supporting the concepts of “Default Billable Rate” and “Default Cost Rate” for any user is really nice for having a costing system and evaluate the profitability of every customer.
7. A task can be against so many concepts including Project, Period, Ticket, Sales, which provide great flexibility for software.
8. The Idea of Task Board is really nice and this is a very good tool for monitoring tasks and keep them in mind
9. Mentioning about their blog is good for creating loyalty

Inconvenienti: 1. They tried to have a good responsive web application, but they were not fully successful in this case. Some of the icons on the upper toolbar will not accessible when the size of browser is in its minimum width. Alternatively, when the “List of Activities” is open and I change the width of browser, some of the texts will be override on each other.
2. Defining tasks is not very user friendly. For example when we want to define a new task and we don’t enter anything in the textbox of “Search Accelo for Company or Work” the Error Message is “Against field is required” this is right that the empty field is marked by a red box, but it is not very clear and user cannot guess which is the “Against Field”; because even there is no tooltip for it.
3. Some of the Help Videos are not updated based on the last version of the application. For example, a Video about timesheet just shows Weekly Timesheet and not Daily Timesheet which it seems that this menu has been added recently.
4. Application Setting is really complicated and full of different options for everything. Learning this comprehensive setting is difficult. It was better; there would be a “Search” to find whatever an administrator is looking for it.
5. A task can be assigned just to one person. It means that there is no common task for team members.

Customized Agency CRM with lots of ongoing Changes but might not be best fit

Data della recensione: 18/9/2017
Chad F.
Co-Owner
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
3 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
4 / 5
Assistenza clienti
2 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: ordering and keeping track of our client base - with specific notes and stream or history of conversations and emails with each of them attached.
Easy tracking of support or maintenance tickets and conversion to invoices from a few simple filters.

Vantaggi: We transitioned away from an Excel Spreadsheet to Accelo and the transition was amazing. Just forcing us to cleanup our accounts in order to transition saved us thousands in internal errors, missed billing etc.
Accelo keeps you organized and has a wealth of options that you can take advantage of depending on the package you select with them.
For us the most useful things were 2 way integration with QuickBooks Online - and being able to track time on tickets and tasks in Accelo then fairly easily filter and convert those completed tickets into invoices within QuickBooks.
We liked how easy it was to enter time on a ticket and we loved being able to filter on staff for customized time periods in order to see hours worked by project for billing purposes.
Overall this is a robust CRM software that helps you keep track of your clients all in one place, make detailed notes on your relationship with them, track your historical conversations with them and integrate with your Accounting software.

Inconvenienti: Our biggest issues with Accelo were integration and Price:
At first everything worked fine but after a provincial PST increase we had to create a new Combined tax rate in QBO and it stopped working with Accelo. Customer Service chased this down for months but we never got a reolution - just updates that they were working with QBO on this. After several months of not being able to push invoices through - it became clear we needed another solution.
Secondly was the price. That was just too high for us in the end. We found other software that was not as robust, but fit our needs better, integrated with QBO more reliably and charged us a flat rate rather than a per employee rate - which makes MUCH more sense for us.
One last thing we didn't like that they may have already updated was that filters were not able to be saved. We'd have a staff meeting and load up a page with 3 or more filtering specifications then click something and the results of the filter were lost. We'd have to go through all the steps to get back there again. Same thing next week. It would be nice to be able to customize your filter selections and save them so you can run the same evaluations or reports repeatedly and easily.

Product Analyzer

Data della recensione: 7/5/2019
Christine S.
Finance Manager/IT manager
Architettura e urbanistica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
4 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: I enjoyed working with both the Tech and Sales reps. The tech rep was awesome in answering any questions I had at any one time. We did several webinars where the tech and I worked through questions/issues I was having. They have great learning videos, and although I wasn't a part of it, they had a good setup and training program for the end user I was recommending them to. Not once was I told that I was asking too much and would need to purchase before getting answers.

Vantaggi: I loved the analytics of this product. I was demoing several products for a client that was looking for a PM software that handled a lot of their issues. This software fit the bill. They let me demo it for over 2 months, as I also had a full time job at the time that interfered with my daily testing/playing time with it.

Inconvenienti: I pick up new software fairly easy. I did have a major learning curve with this software. But once I got over that it was smooth sailing from there on out.

An excellent all-rounder

Data della recensione: 2/11/2016
Jessica W.
Application Specialist
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: In our business we can have a long sales cycle, we also have consulting work, training, software we resell, support level agreements, adhoc support tickets, and we have larger project work as well. It is a lot to manage with a small team.
I tested many software solutions before we chose Accelo. Many packages were great in one area of our business but couldn't transition work as required. That is what really attracted me to Accelo. In Accelo you can start with a sale, migrate it to a project or a support ticket or a support ticket to a project. The system has the flexibility to work with the systems you are already used to and at the depth you want to go.
Accelo is a great all-rounder for a small business. It also integrates with the major accounting packages to ensure the tail end is taken care of as well.
When it comes to support, I've found the Accelo team to be supportive, encouraging and tuned in to their customers. The software is also evolved and improved regularly to respond to customer needs and to fine tune functionality in this worthwhile tool.
The time tracking functionality in the tool is excellent, and one of the features which sold me on the tool. I love the integration with outlook as well, creating that audit trail for future reference. In some ways though I think activities should come through with an aggregate cost, to simplify reporting to clients - sometimes too much information is a bad thing. It also takes longer than I would like to complete a time sheet and sometimes time is missed because work hasn't been approved. Also as updates are always happening, the time isn't static and this can be an issue when auditing time spent against an invoice down the track.
Customer facing reports/dashboards are also sourly lacking in the tool and my number one frustration right now. When a client calls me up and says how is my SLA tracking. I want to be able to produce a report which gives them the 5 key pieces of data they are after on the spot and send it to them, or at the very least screenshot it - at the moment we will export a detailed list of the support tickets and projects in progress for a client into excel, aggregate and manipulate the data manually and a create a dashboard front page which we then send them. It's a lot of work.

Risposta del fornitore

da Accelo il giorno 24/10/2017

Hi Jessica,

Thank you for your feedback! You are not alone in asking for more reporting. Luckily we are looking to release a beta integration with PowerBI within the next few weeks. While we also work to improve our native reporting, having a dedicated BI tool that connects directly to Accelo will be key in providing detailed reports.

Kind regards,

Leggi altre recensioni