Chi utilizza Confluence?

Oggi tutti i tipi di reparti funzionali di qualsiasi dimensione utilizzano Confluence, dai team tecnici e i gruppi di gestione dei progetti, ai reparti di marketing, risorse umane, legali e finanziari. Tutti i team utilizzano Confluence per portare a termine il lavoro.

Cos'è Confluence?

Confluence è uno spazio di lavoro aperto e condiviso che mette in contatto le persone con le idee e le informazioni di cui hanno bisogno per lavorare con slancio e offrire il meglio dal punto di vista professionale. A differenza degli strumenti di condivisione di documenti e file, Confluence è aperto e collaborativo, consentendo di creare, gestire e collaborare su qualsiasi aspetto, dai piani di lancio del prodotto alle campagne di marketing. Trova facilmente lavoro con spazi dedicati e organizzati, connettiti tra team e integra perfettamente con la suite Atlassian o personalizza con le applicazioni nel suo marketplace.

Dettagli su Confluence

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fondata nel 2002

Video di Confluence
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Panoramica dei prezzi di Confluence

Consulta i piani tariffari

Confluence dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Confluence è disponibile a partire da 5,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione e assistenza di Confluence

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Online

Implementazione

  • Installazione eseguita - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installazione eseguita - Windows
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Confluence

  • Contenuti audio
  • Contenuti video
  • Controllo della versione
  • Editor di immagini
  • Editor di testo
  • Gestione SEO
  • Gestione di siti web
  • Indicizzazione di documenti
  • Modelli personalizzabili
  • Moduli elettronici
  • Ricerca del testo completo

Visualizza l'elenco completo di Software CMS

  • Brainstorming
  • Controllo della versione
  • Forum di discussione
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei progetti
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Modifica in tempo reale
  • Videoconferenze

Visualizza l'elenco completo di Software di collaborazione aziendale

  • Accesso offline
  • Archiviazione di documenti
  • Assemblaggio di documenti
  • Conservazione di documenti
  • Controllo della versione
  • Conversione del tipo di file
  • Firma elettronica
  • Indicizzazione di documenti
  • Monitoraggio della conformità
  • Recupero di documenti
  • Riconoscimento ottico dei caratteri
  • Strumenti collaborativi

Visualizza l'elenco completo di Software di gestione documentale

  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

Visualizza l'elenco completo di Software di project management

  • Diagramma di Gantt
  • Gestione dei modelli
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle risorse
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio della data di scadenza
  • Prioritizzazione
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

Visualizza l'elenco completo di Software di project planning

  • Catalogazione/categorizzazione
  • Collaborazione
  • Forum di discussione
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione della knowledge base
  • Portale self-service
  • Ricerca del testo completo
  • Struttura decisionale

Visualizza l'elenco completo di Software per Knowledge Management

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione e conservazione
  • Controllo della versione
  • Firma elettronica
  • Gestione degli asset digitali
  • Gestione del ciclo di vita dei contenuti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione di documenti
  • Governance della sicurezza delle informazioni
  • Ricerca
  • Strumenti collaborativi

Visualizza l'elenco completo di Software per contenuti corporate

  • Collaborazione
  • Gestione dei requisiti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Importazione/Esportazione dei contenuti
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Prioritizzazione
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

Visualizza l'elenco completo di Software per creare roadmap

  • Attività/News Feed
  • Classificazione delle idee
  • Collaborazione
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Ideazione
  • Mappa mentale
  • Monitoraggio dello stato

Visualizza l'elenco completo di Software per idea management

  • Attributi definiti dalle parti interessate
  • Collaborazione
  • Creazione di reportistica
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle modifiche
  • Monitoraggio dello stato
  • Prioritizzazione

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei requisiti

  • Analisi della produttività
  • Commenti / Note
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Definizione degli obiettivi e monitoraggio dei progressi
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle mansioni
  • Gestione delle risorse
  • Integrazione di terzi
  • Messaggistica
  • Monitoraggio dei progressi
  • Pianificazione/Programmazione dei progetti

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei team

  • Collaborazione
  • Creazione di roadmap strategiche per i prodotti
  • Gestione dei requisiti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Pianificazione del rilascio
  • Prioritizzazione
  • Sondaggi e feedback

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione del prodotto

Le migliori alternative a Confluence

Altre alternative a Confluence

Recensioni su Confluence

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,4/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,1
Servizio clienti 4,2
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,2

Valuta il software

Condividi la tua esperienza con altri acquirenti.

Scrivi una recensione!
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Gestione di organizzazioni non profit, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/10/2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Commenti: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Vantaggi: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Inconvenienti: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 31/10/2019
Sridhar R.
Chief Technology Officer
E-learning, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/11/2020

"Easy and Simple Enterprise knowledge base and document management system"

Commenti: Confluence is really good for organizing all of your company/teams requirements related to content, document, knowledge management and file management. Its a must for any company which is dependent on content and content based activities.

Vantaggi: From the word go, our team was able to jump start and create a solid knowledge base for our entire enterprise. Being in Education and E-Learning domain - content is the heart of our business. Managing content created by various teams inside company, partner contributions, freelancers content is extremely crucial and critical. Some of the most important features of this product for us are: Document Management, Knowledge base, Version Control System, Structured Pages, Search

Inconvenienti: Confluence product does content related work really well. But that's not enough as we have grown in last 3 years and so are our requirements. Integrations with forms, data collections, Kanban board, tasks etc have become kind of a must rather than good to have features. We are currently on the premium plan and $10 per user for just managing document and collaboration seems little too much, specially when there are products which provide much more for less.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/11/2020
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2019

"Great Resource Library within the JIRA Space"

Commenti: Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Vantaggi: Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Inconvenienti: Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2019
Luke A.
Client Services
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/11/2020

"Best knowledge management and wiki out there"

Commenti: If you use other Atlassian products, Confluence is the perfect complement. Because exporting documents is so bad, it works best if you, your colleagues and your stakeholders/clients all exist in the same Atlassian ecosystem.

Vantaggi: Highly configurable and easy to use document templates, beautiful interface akin to using Medium, and deep integration with Jira Software and Jira Service Management are the features I find most useful. Recent changes to Templates to enable you to quickly search and preview available templates is incredibly helpful, as inline commenting while editing and being able to quickly convert anything into a Jira issue. Being able to use Confluence to defer service management requests by offering reporters the option of self serving an answer to their question/problem is a stroke of genius.

Inconvenienti: It's beyond irritating that exporting documents as a PDF is so horrendous out of the box. I also find the concept of Actions vs Jira issues confusing. I consistently find myself missing actions that have been buried in Confluence.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/11/2020
Mike F.
Product Consultant
Sport, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/10/2020

"Great For Internal (Technical) Documentation"

Commenti: Confluence helped our team docuemnt our processes and compile our technical documentation and scripts in a central location. Confluence makes it easy to create and share a document, and also update docuemtnatiion and alert 'watchers' (those tied to a page) whenever changes are made. The ability to link articles to JIRA helps tie technical issues to real problems that were solved. Confluence is very feature rich and takes some time to learn, but it is worth the investment. I look forward to keep using it to help keep us organized!

Vantaggi: The thing that I like most about Confluence is that I can create linked set articles in order to maintain technical documentation, which can be distributed across a wide range of teams and departments easily using the built-in shared features. The tools make it easy to embed pages within a page in order to create easy to follow guides. The ability to use tables and pictures helps a lot as well, and they're a lot of add-ins that can be used, such as code blocks!

Inconvenienti: If not set-up well, the organization of a workspace can get out of hand, making articles very hard to find. It is paramount to have a plan when creating pages and documents. There are not a lot of custom formatting options, and as far as I can tell, no way to automatically create a table of contents for a page, which would be a huge benefit.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/10/2020