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Cos'è Help Scout?

Help Scout può scalare come qualsiasi altro software per l'assistenza clienti, ma l'esperienza del cliente sarà sempre creata ad hoc come con un normale messaggio e-mail. Help Scout è ideale per aziende di tutte le dimensioni e in particolare per aziende con un minimo di 11 utenti. L'organizzazione e l'ordine delle funzionalità di Help Scout sono pensate per permettere a team di qualsiasi dimensione di mantenersi sempre aggiornati. Grazie all'eccellente creazione di report, alla knowledge base integrata, a tonnellate di integrazioni e ad API robuste, Help Scout consente al tuo team di concentrarsi su ciò che conta davvero: i clienti.

Chi utilizza Help Scout?

Piccole e grandi aziende che puntano a fornire un'esperienza piacevole ai clienti. 8.000 clienti, in oltre 70 paesi, utilizzano Help Scout; fra questi, Basecamp, Buffer, GrubHub, AngelList e Timbuk2.

Help Scout Software - 1
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Help Scout Software - 5

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Help Scout

Help Scout

4,6 (214)
20,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
74
79
4,7 (214)
4,4 (214)
4,7 (214)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
55,00 €
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
183
245
4,3 (3.913)
4,2 (3.913)
4,3 (3.913)
Le barre verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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HappyFox Help Desk
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Freshdesk
Funzionalità più votate
Chat in tempo reale per i consumatori
Gestione dei biglietti
Gestione dei ticket di assistenza
Front
Funzionalità più votate
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Procurify
Funzionalità più votate
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Tracciabilità delle spese
HubSpot Service Hub
Funzionalità più votate
Chat in tempo reale per i consumatori
Gestione dei biglietti
Gestione dei ticket di assistenza
Intercom
Funzionalità più votate
Chat in tempo reale per i consumatori
Chat/Messaggistica
Live Chat
ServiceNow Customer Service Management
Funzionalità più votate
Gestione dei ticket di assistenza
Gestione della knowledge base
Gestione delle attività

Recensioni su Help Scout

Punteggio medio

Nel complesso
4,6
Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,7
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
68%
4
27%
3
5%
Giacomo
Pizzaiolo cuoco (Italia)
Ristoranti, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Chat di e-commerce

3,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Chat di e-commerce classica dove il servizio clienti viene avvisato di un problema

Aspetti negativi:

La chat tende ad essere lenta ed a bloccarsi frequentemente

Abraham
Abraham
Social Media Manager & Administrative Support (Filippine)
Utente LinkedIn Verificato
Industria mineraria, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great for Basic Customer Support

5,0 3 anni fa

Commenti: I have nothing to say about Help Scout's services, it does an excellent job, hands down. Though it's lacking some features and the pricing is a little bit high based on what features they offer. If you want just a basic customer service software for handling emails then Help Scout is a good choice.

Aspetti positivi:

Help Scout does what it's supposed to do and it's very good at it. No doubt about that. It's the very main reason why many companies trust Help Scout for their customer support management. You can create automations, saved replies, a knowledgebase, and a chat widget (they call it Beacon). Everything works as it's supposed to and we never had any issues so far. It's really easy to set up automations and saved replies, no need to look into their help docs. You just need to use your common sense to navigate through the dashboard. I am using it daily for my client's e-commerce business for the past 6 years and I can say that it's a really solid product. I also like their mobile app because it works really well. This is very important so you can attend to your customers even when you're not at your desk. Most customers want very quick responses and so the mobile app will be very handy when you don't have access to a computer. There's no issue with deliverability as all our emails and replies went straight to customers' inboxes, which is very critical for this kind of app.

Aspetti negativi:

I found another software that has more features than this app and the pricing is also good. I wish Help Scout will have a feature where you can snooze or schedule an email or reply, and the ability to create embeddable forms. Also, I wish you can connect your social media accounts so you will be able to easily monitor your social media audiences when they message you or when they comment on your posts. These are available on the other software I found and it is a great alternative to this software.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Help Scout is the most effective method of providing assistance

4,0 10 mesi fa

Commenti: Our clients' enterprises have knowledge bases, live chat, and self-service support widgets from Helpscout. However, since only one KB may be created per subscription, the Helpscout team may look into allowing numerous KBs per workspace.

Aspetti positivi:

Helpscout is our principal platform, as the vast majority of our customers require either a knowledge base or live chat help for their enterprises. Therefore, we provided them with a Helpscout-based knowledge library and made live chat available to them.

Aspetti negativi:

The platform's interface, especially the inbox UI, has a lot of room for improvement, and there is now just one knowledgebase template/design available, which is disappointing.

Chrisarn
Marketing Officer (USA)
Marketing e pubblicità, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Help Scout: A Super Remarketing System for Customer Services and Helpdesk

5,0 2 mesi fa Nuova

Aspetti positivi:

Help Scout is an effective customer support tool that has quality features. It is simple to handle customer ticketing and help desk services using Help Scout.

Aspetti negativi:

To date, there is nothing irritating I have found about Help Scout. Help Scout is incredible.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Good for a temporary fix.

3,0 3 anni fa

Commenti: It's a good basic system. If you are looking for a ticket system this is a great choice.

Aspetti positivi:

Ease of use Knowledgebase was easy to implement Ticket system works as it should

Aspetti negativi:

Our business needed customer management and HelpScout was not a good solution for that.