Cos'è Quire?

Quire è uno strumento collaborativo di gestione dei progetti che consente agli utenti di pianificare e organizzare facilmente le attività in una struttura ad albero, in cui gli obiettivi vengono raggiunti suddividendo le idee in attività realizzabili nidificate in un elenco gerarchico.

Chi utilizza Quire?

Viene utilizzato da privati e team di piccole e medie imprese.

Dove si può implementare Quire?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • Potix
  • Sede: Taipei, Taiwan
  • Fondata nel 2007

Assistenza di Quire

  • Chat

Disponibilità per Paese

Argentina, Australia, Austria, Belgio, Brasile e altri 29

Lingue

francese, giapponese, inglese, italiano, portoghese e altri 3

Quire prezzo

Prezzo di partenza:

10,95 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Sì, offre versione gratuita

Quire dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Quire è disponibile a partire da 10,95 USD/mese.

Piani tariffari

Informazioni sul fornitore

  • Potix
  • Sede: Taipei, Taiwan
  • Fondata nel 2007

Assistenza di Quire

  • Chat

Disponibilità per Paese

Argentina, Australia, Austria, Belgio, Brasile e altri 29

Lingue

francese, giapponese, inglese, italiano, portoghese e altri 3

Video e immagini di Quire

Quire Software - 1
Quire Software - 2
Quire Software - 3
Quire Software - 4
Quire Software - 5
Vedi altri 6
Video di Quire
Quire Software - 1
Quire Software - 2
Quire Software - 3
Quire Software - 4
Quire Software - 5

Caratteristiche di Quire

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Archiviazione sicura dei dati
  • Attività di importazione
  • Attività ricorrenti
  • Autorizzazioni basate sul ruolo
  • Avvisi/Notifiche
  • Brainstorming
  • Codici cromatici/icone
  • Commenti/Note
  • Comunicazione multi-canale
  • Condivisione di documenti
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo ore e spese
  • Conversione delle e-mail in attività
  • Creazione di task subordinati
  • Etichettatura
  • Etichettatura delle attività
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle mansioni
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di documenti
  • Gestione di idee
  • Grafico a barre
  • Modelli personalizzabili
  • Modifica in tempo reale
  • Modifica/aggiornamento delle attività
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio dei progressi delle attività
  • Monitoraggio dei report/progetti
  • Monitoraggio del progetto
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Notifiche in tempo reale
  • Pianificazione/Programmazione dei progetti
  • Prioritizzazione
  • Programmazione delle attività
  • Programmazione di progetti
  • Quadro della attività
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Ricerca/Filtro
  • Sicurezza SSL
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Vista di Gantt e Timeline
  • Visualizzazione

Alternative a Quire

Questo snello software di gestione dei progetti garantisce visualizzazione del lavoro, collaborazione in tempo reale nel team, registrazione dei tempi e analisi.
monday.com è un sistema Work OS nel cloud, in cui i team gestiscono i propri progetti e il lavoro quotidiano, in ufficio, a casa o in viaggio. Ulteriori informazioni su monday.com
Uno strumento di collaborazione visivo che crea, in modo divertente, versatile e gratificante, una prospettiva condivisa per il tuo team, su qualsiasi progetto.
Basecamp è stato scelto da milioni di utenti e ordina in un unico posto tutto ciò di cui hai bisogno per svolgere il tuo lavoro.
nTask è una piattaforma di gestione dei progetti e delle attività online gratuita utilizzata dai team intelligenti per aumentare la produttività. Inizia a utilizzarlo oggi stesso.
Collaborazione dei team senza fatica. Semplice e intuitivo per iniziare, offre la possibilità di crescere quando sono necessarie funzionalità più avanzate.
Todoist aiuta le persone a organizzarsi in modo che possano vivere una vita più piacevole e tranquilla.
Airtable è il database che chiunque può utilizzare con una bellissima interfaccia, nello stile dei fogli di calcolo.
Asana è il modo più semplice per organizzare e gestire tutto il lavoro del tuo team. Scopri perché oltre 8.000 clienti danno ad Asana un punteggio di 4.5 stelle su 5.

Recensioni su Quire

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,9
Caratteristiche
4,4
Rapporto qualità-prezzo
4,9

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
73%
4
25%
2
1%
1
1%
David
David
Director of Installation (Colombia)
Utente LinkedIn Verificato
Industria edilizia, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great project management tool

5,0 anno scorso

Commenti: It has been great, I've been using their free tier for almost 5 years and find it extremely easy and useful. I can invite clients to see their projects and it has nice and easy to understand gantt charts and to-do lists. From the free tier alternatives this would be my definite go-to project management tool.

Aspetti positivi:

It is super easy and doesn't have any fluff or bloat

Aspetti negativi:

Missing some integration capabilities (last time i checked: webhooks) and their API is not available in many automation services (yet)

damian
Managing Director (Belgio)
Internet, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Simple, but extremely powerful software

5,0 anno scorso

Commenti: Overall I'm loving it and using Quire on a daily basis. It made my life so easy that I cannot believe how I managed before without it. It's clean, elegant and for me very easy to use. It took me maybe 2-3 hours to figure out most of the stuff and a day or so to feel really comfortable with it. Quire has all the features I wanted to have and gives me the ability to organize my business efficiently. It's brilliant that I can have several workspaces with multiple projects. Which I can further split into nested tasks with subtasks, but also into linked sublists with differnt view, e.g. boards. Even if I'm looking for something it turns out to be better thought out then how I would expect it to be or look like. Plus I can get an overview of progress stats and progress summary. Not to mention the support is amazing! Fast, responsive and eager to help. Something that you won't see much when it comes to free tools. Honestly, I can't believe it really is a free tool.

Aspetti positivi:

Simple. Fast. Intuitive. Not distracting. Gives everything a freelancer, SMBs or corporate might need. It's not overly complicated with unnecessary features. Tree structure is absolutely awesome! This way you can break every project into actually manageable tasks. Every task or subtask can have priority, start and due date, responsible person or external team and files attached. FREE.

Aspetti negativi:

Minimalistic view might give an impression it's super basic and won't provide what you need [but the truth is exactly the opposite]. Some people might find lack of chat or message board a disadvantage [but for me tasks comments are enough and allow me to keep things tidy]. There is no calendar view so it can be seen as a negative by some people [but there is a timeline view which is good enough for me]. Not sure how pricing structure will look like in the future.

Alternative considerate: TaskQue, ClickUp e Asana

Perché passare a Quire: For me personally it felt most intuitive and had all the features I wanted to have. After testing Quire and 2 other tools I decided Quire works best for my individual needs. One of the points was the ability to have all projects / workspaces available on the left panel so I can see all the most important things without clicking back and forth. Also the design is not overwhelming so that's a positive.

Dianna
Dianna
Founder (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Cosmetica, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Simple task software

1,0 4 anni fa

Aspetti positivi:

Clean, open spaces, no clutter. Connected with Gmail easily

Aspetti negativi:

This software has no templates,. It is a very basic task software

Alternative considerate: Teamwork, Airtable, nTask e Asana

Perché passare a Quire: I didn't. I went with Airtable as I felt the interface was more user-friendly and I liked the templates that were available.

Risposta di Potix

4 anni fa

Hi Dianna, I'm really sorry to learn that you didn't think Quire is a suitable tool for your business. Actually, we do have reusable templates on Quire. Also, most of the critical task software features are available on Quire, such as nested to do list to help you break down big goals into achievable tasks, Kanban board to help you get focused on what really matters in a short period of time, real time collaboration that allows work with teammates and always stay in sync, etc. We still hope that in the future, you might consider give Quire another try and let us know what you think :) Have a wonderful day! The Quire Team

Adam
Civil Design Engineer (Canada)
Ingegneria civile, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Everything you need, and nothing that you don't

5,0 2 anni fa

Commenti: It took all of 4 days for me to become comfortable with their version of markdown and the in line task entry system. Creating check boxes, tables, asigning tasks in line, assigning deadlines and start dates in line, all of it.
There has been no issues to date with the software, and I am now using it to organize my entire life. NOT just my working life.
Getting my team onboard was easy, and everyone who uses the software comments on how easy it was to learn to use in our context, and how lightweight/quick it is to use.

Aspetti positivi:

Simple UI Easy inline entry of tasks and restrictions such as due date, start date, assignees, tags, files and everything else one could need to get their tasks in order and their team up to date In line chat and descriptions let people talk about important issues The overview and kanban board options are great for people who organize their information in different ways, and the ability to have the boards interact with one another in various ways is excellent

Aspetti negativi:

Very minimalistic (A positive for me, but maybe not for everyone!) Constant improvements being rolled out (A positive for me, but not everyone wants to have to learn new features constantly) FREE!

Alternative considerate: Todoist, Trello e Asana

Perché passare a Quire: Free trial was winding up and the lack of needlessly complex requirements and input methods. The less I have to learn for minimum viable usage the better for switching/picking up new software, and makes convincing my team to use it easier. This minimalistic front end with the complexity in the back end that lets those who want to be power users and those that want to run at the minimum viable level is key for me.

Marion
President (Canada)
Gestione di organizzazioni non profit, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Amazing product , exceptionnal and generous customer service

5,0 3 anni fa

Commenti: Very good, the best "tasks" app we ever used.

Aspetti positivi:

Everything, but i Prefer: - Possibility to assign a single task to multiple user (and when it's get done, it goes away for everyone) - Possibility to organize yours tasks by organization, projects and boards - Possibility to create weekly, monthly, etc tasks - Possibility to attach document to each task - User friendly - French language ! (and the translation is good!) - The generosity and help from the customer service (as a small and poor charity organisation who rely on volunteers who work from home, we need this kind of service to complete our projects)

Aspetti negativi:

- maybe the fact that when you look a subtask on a board , you can't see their connection to the "complete task" and it can be somewhat confusing to differentiate between similar subtask (Actually we just have to always name the subtask with the name of the complete task, so we have a way around)

Alternative considerate: Microsoft To Do

Perché scegliere Quire: Wunderlist was bought by Window and replaced by To-do. We liked Wunderlist as it was free but it lacked some important feature (Quire is a lot better). We had to fond an alternative and we wanted something better.

Software precedente: Microsoft To Do

Perché passare a Quire: We tried To-do and hated it, it was complicated to set-up, we had to create a microsoft account for every single users and its features was worst than Wunderlist. We search for a long time before we finally found Quire and we are really happy.