Chi utilizza SolarWinds N-central?

Fornitori di servizi IT in espansione e fornitori di servizi gestiti (Managed Service Provider, MSP)

Cos'è SolarWinds N-central?

La piattaforma di monitoraggio e gestione remota N-central di SolarWinds è progettata per aiutare i fornitori di servizi gestiti a gestire con facilità reti complesse. Grazie a un'ampia gamma di opzioni di automazione e di configurazione avanzate, funzionalità di sicurezza come antivirus e gestione delle patch e backup integrato, N-central è progettato per consentire alle imprese MSP di gestire con efficienza reti complesse, da una singola piattaforma di facile utilizzo.

Dettagli su SolarWinds N-central

SolarWinds MSP

https://www.solarwindsmsp.com

Fondata nel 2014

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Panoramica dei prezzi di SolarWinds N-central

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SolarWinds N-central non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.


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Implementazione e assistenza di SolarWinds N-central

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24

Implementazione

  • Installazione eseguita - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installazione eseguita - Windows
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di SolarWinds N-central

  • Accesso/Controllo remoto
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle capacità
  • Gestione delle licenze
  • Gestione delle patch
  • Pianificazione della manutenzione
  • Verifica dei problemi

Visualizza l'elenco completo di Software IT Management

  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rilascio e dell'implementazione
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di incidenti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Portale self-service

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  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle richieste
  • Gestione di contratti/licenze
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio della conformità

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  • Analisi dei dati comportamentali
  • Antivirus
  • Corrispondenza delle firme
  • Crittografia
  • Elenco elementi consentiti/non consentiti
  • Gestione dei dispositivi
  • Gestione delle minacce del web
  • Registro delle attività
  • Sicurezza delle applicazioni

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  • Amministrazione di base
  • Dashboard
  • Diagnosi di rete
  • Gestione delle risorse di rete
  • Monitoraggio degli accordi sul livello di servizio
  • Monitoraggio dei server
  • Monitoraggio del tempo di disponibilità
  • Monitoraggio dell'utilizzo di Internet
  • Monitoraggio della larghezza di banda
  • Monitoraggio di indirizzi IP
  • Relazioni sul traffico web

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Le migliori alternative a SolarWinds N-central

Altre alternative a SolarWinds N-central

Recensioni su SolarWinds N-central

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

3,9/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 3,4
Servizio clienti 3,1
Caratteristiche 4
Rapporto qualità-prezzo 3,4

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Devon F.
IT Technician
Industria edilizia, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    2 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/10/2018

"IT engineer review"

Commenti: Has helped me immensly as an IT engineer and allowed me to maintain and improve my environment

Vantaggi: Great control of an entire network. easy RDP tools and detailed stats. Great customised reports.big fan of the product as a whole and many functions to use within an IT industry

Inconvenienti: difficult to implement at first. the support is good but i would like a more interactive support like calling in as the IM is abit tedious. the patch management needs to be simplified abit more. license compliance report is extremely confusing. Just an overall easier UI. Would be nice if you could integrate live graph monitoring to drill down into devices and IPs over a firewall etc. essentially you do have the NPM but that needs to be intergrated in nCentral then i would procure it. thus we can have a monitoring team and throw it on the screen. right now the alerts from SNMP is great but is difficult to drill into and shut down rogue devices etc

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/10/2018
Utente Verificato
Systems Engineer
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    2 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/1/2019

"It works well most of the time, however..."

Commenti: SolarWinds is turning into a VERY large company. This is great as they get the cash flow to perform R&D and bring some interesting products and tools to the table, HOWEVER, this means they are reaching the point where one hand is not talking to another, products are becoming "designed by committee" and other issues that can be resolved with improved internal communication.

Vantaggi: Working for an MSP this is a very feature-rich product for remote control, remote monitoring, deploying and monitoring Anti-Virus, and some backup features (However I DO NOT recommenced the ArcServe-based product.)

Inconvenienti: -Support has been very hit or miss and lately they have fallen into the "Miss" category
-We had an issue where monitored services of a device were disappearing. After opening a ticket with SolarWinds support they informed me that the software cannot properly track how/why these services were disappearing from devices. This lead to at least 2 events where monitored hard drives were not longer being monitored, we were not made aware of it, the drives filled up, and services crashed
-Product names keep being changed and we are not immediately made aware of it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/1/2019
Phillip H.
Director
Computer e sicurezza della rete, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/4/2020

"Covid-19 - reduction of services applied after 5 years during a pandemic."

Commenti: Over all they are very good at taking your money and over the years have been hard to communicate with. It’s all sales sales sales.

Vantaggi: Over the years this software has been hit and miss, we would spend a lot of time trying to get errors fixed. It was getting better, they also keep changing the sales rep that deals with me. When they call they talk about a different business and advise the customers name and customer to me. It’s happened twice!

Inconvenienti: The biggest thing I didn’t like was when they removed remote control from my essential Licence’s. To make it worse it was done over the covid-19 pandemic. they are asking me to buy Licence’s and I have refused. We are social distancing and this has made it stressful for myself and my customers.

Risposta del fornitore

da SolarWinds MSP il giorno 13/5/2020

Hi Phillip, I'm very sorry that you are unhappy. Our decision to remove remote control from N-central Essentials licenses was made months before the COVID-19 outbreak. We believe Professional N-central licenses provide the proper remote monitoring and management capability that workstations and servers require.

We understand that remote work and therefore remote control is very important for you right now. Therefore, we have offered SolarWinds Take Control Plus, a standalone remote support solution, free of charge for 90 days. In addition, for a limited time, Take Control Plus licenses also come with 25 additional end-user accounts (for a total of 35) for partners to extend to employees and clients. Simply complete this form before June 30, 2020
https://www.solarwindsmsp.com/products/take-control/trial

You may also be interested in these resources to help you navigate this unprecedented time: www.solarwindsmsp.com/covid-19-resources

Be well. - Shelley O'Brien, N-central PMM

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/4/2020
Rob R.
CTO
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2020

"Great platform, but not good for smaller MSPs"

Commenti: From a technical standpoint, this platform can't be beat. From a business standpoint, they are a nightmare. Whether or not it is a good fit for you will depend upon your business model and how you structure your contracts and billing.

Vantaggi: It does everything you can think of. Probably the premiere RMM solution on the market.

Inconvenienti: The pricing and licensing model is terrible. Every added option has a cost. This makes it very difficult to cost price for taking on new customers. If you dynamically bill your clients, you will get a lot of calls about the volatility in billing due to Solarwinds billing you for so many options. It was way better when they were just N-Able and not owned by Solarwinds.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2020
George A.
Lead technician
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/6/2019

"N-central is very useful for managing a large amount of Customer PCs"

Commenti: For the most part N-central helps me greatly in managing, backing up, and remotely logging into client PCs. if a few little kinks were ironed out of the system and previously mentioned patch management issue were resolved I would have no complaints at all. The on-boarding and setup process could possibly be made a little simpler with a default setup / template but that may be something that other users would not want depending on their configuration.

Vantaggi: N-central makes it easy to deploy a "probe" to one server on a domain and then with the correct credintials deploy the client to all of the rest of the domain connected PCs automatically(scary virus like automatically).

Inconvenienti: I hate that every time I get all of the patches approved and working in the n-central patch management it seems i come back a week-month later and they have made an update that breaks the patch management and i am getting warnings that patches are not installing. If the patch management had default patch all / patch important things only profiles that worked 100% of the time i would be very satisfied with N-Central.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/6/2019