Cos'è Booqable?

Booqable è un software di noleggio multifunzione per piccole e medie imprese di noleggio. Con un back-end intuitivo, un negozio online e un'app iOS, otterrai tutto il necessario per accettare le prenotazioni e gestire le attività quotidiane in modo efficiente. Unisciti a oltre 2.000 imprenditori che stanno già risparmiando tempo e offrono ottime esperienze di noleggio con Booqable. Prenota una demo personale o inizia una prova gratuita.

Chi utilizza Booqable?

Imprese di noleggio di piccole e medie dimensioni. I clienti noleggiano con successo biciclette, attrezzature fotografiche, articoli per feste, decorazioni per eventi, strumenti, attrezzature per esterni, sci, kayak, barche, tavole da surf, rimorchi e altro ancora.

Dove si può implementare Booqable?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • Booqable
  • Sede: Amsterdam, Paesi Bassi
  • Fondata nel 2014

Assistenza di Booqable

  • Chat

Disponibilità per Paese

Albania, Andorra, Anguilla, Antigua e Barbuda, Argentina e altri 124

Lingue

inglese

Booqable prezzo

Prezzo di partenza:

29,00 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Senza versione gratuita

Booqable non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Booqable è disponibile a partire da 29,00 USD/mese.

Piani tariffari richiedi una prova gratuita

Informazioni sul fornitore

  • Booqable
  • Sede: Amsterdam, Paesi Bassi
  • Fondata nel 2014

Assistenza di Booqable

  • Chat

Disponibilità per Paese

Albania, Andorra, Anguilla, Antigua e Barbuda, Argentina e altri 124

Lingue

inglese

Video e immagini di Booqable

Booqable Software - 1
Booqable Software - 2
Booqable Software - 3
Booqable Software - 4
Booqable Software - 5
Vedi altri 6
Video di Booqable
Booqable Software - 1
Booqable Software - 2
Booqable Software - 3
Booqable Software - 4
Booqable Software - 5

Caratteristiche di Booqable

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Avvisi/Notifiche
  • CRM
  • Calcolo del tasso di mora
  • Check-in/Check-out
  • Codici a barre/RFID
  • Controllo dell'inventario
  • Creazione di report/analisi
  • Cronologia clienti
  • Database clienti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Evasione di ordini
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Firma digitale
  • Formulazione di previsioni
  • Generatore di shop online
  • Gestione SEO
  • Gestione degli articoli
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei clienti
  • Gestione dei noleggi
  • Gestione del ciclo di vita delle risorse
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della clientela
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione della flotta
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle ispezioni
  • Gestione delle prenotazioni
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di documenti
  • Gestione multi-canale
  • Gestione nuovi ordini
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Gestione tariffaria
  • Gestione utenti
  • Identificazione del prodotto
  • Immagini delle risorse
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Inserimento ordini
  • Integrazioni di terze parti
  • Modelli precompilati
  • Modifica in tempo reale
  • Monitoraggio degli ordini
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Note di prenotazione
  • Ordini di vendita
  • Ottimizzazione dell'inventario
  • Pagamento elettronico
  • Prenotazioni online
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Quadro della attività
  • Relazioni sull'utilizzo
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Ricerca/Filtro
  • Rilevamento della posizione
  • Scansione di codici a barre/biglietti
  • Sistema multi-locale

Alternative a Booqable

Shopify è una piattaforma di commercio che consente a chiunque di vendere facilmente online, in un punto vendita fisico e in qualsiasi altro modo.
Software per aziende di eventi facile da usare, con fatturazione e pagamenti, monitoraggio dello stock, gestione delle attività e altro ancora. Prenota una demo gratuita.
Permette di gestire gli stock online, centralizzare le prenotazioni, elaborare i pagamenti e ottenere un accesso unificato ai principali canali di distribuzione. Ulteriori informazioni su Checkfront
Si tratta del software di noleggio e gestione dello stock più utilizzato da oltre 5.000 aziende in tutto il mondo che viene innovato costantemente per il tuo successo. Ulteriori informazioni su Point of Rental Software
Software per la gestione del noleggio di attrezzature basato sul web con applicazioni mobili. È l'unica soluzione di noleggio in grado di gestire il monitoraggio di tutte le apparecchiature. Ulteriori informazioni su EZRentOut
Automatizza la tua attività di noleggio. Preventivi, e-mail, sondaggi, contratti, pagamenti e prenotazioni online. Si integra con Google Calendar e QuickBooks.
Il software per la creazione di blog e siti web più famoso del mondo. È un software open source gratuito.
Sistema di prenotazione online con promemoria per le aziende di servizi! Consente ai clienti di prenotarsi online in modo autonomo. Include la versione gratuita. Ulteriori informazioni su SimplyBook.me
Il software di pianificazione di 10to8 consente di condurre le proprie attività al massimo delle capacità. Aiuta le imprese a ridurre le perdite di tempo e le mancate presentazioni. Inizia a utilizzarlo gratuitamente. Ulteriori informazioni su 10to8

Recensioni su Booqable

Punteggio medio

Nel complesso
4,8
Facilità d'uso
4,8
Servizio clienti
4,9
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,8

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
83%
4
15%
3
1%
2
0%
1
0%
Justin J
Justin J
President // Cinematographer // Producer (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Intrattenimento
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Just the equipment management software I've been dreaming of

5,0 6 anni fa

Commenti: Time savings and management. Simple as that.

Aspetti positivi:

Number 1 - Customer support. I've never dealt with a company who works with you on such a personal level and takes care of basically anything you ask for. These guys are true professionals. After that, its all still so great. The fact that I can manage my inventory, while also populating my website and show what equipment is available to rent saves me an insane amount of time. On top of that, it's integrated with quoting and invoicing. You work out of one database and are able to use it over multiple uses. It honestly couldn't be easier or time saving.

Aspetti negativi:

There aren't many issues that I have with this software. One of things I brought up was to have the calendar subscription for iCal or Google Calendar show not only the Reserved items, but also what items are Concepts. The built in calendar works great when you're on a computer. But when I need to use my mobile, I generally look to my Google Calendar to get a quick glance of whats going on. Going on all of that, a stand alone app would be great as well. These aren't really cons, just things that would improve the experience.

Risposta di Booqable

6 anni fa

Thanks for the compliments Justin, both on our rental software and our team, that means a lot to us :-) Regarding the calendar; we just released an update that should make it a lot easier to see the status of your orders on the go. Hope that helps! Cheers!

Darrell
General Manager (USA)
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Perfect for a van rental agency! Just what we were looking for!

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: We love Booqable! It has been extremely helpful! Way better than Google Calendar for the size of our fleet. If we could just get those things mentioned above implemented, we would love it that much more!

Aspetti positivi:

The calendar, inventory management/control, and scheduling is HUGE for us and extremely important to this business to manage our fleet. We were using Google Calendar before. That may be fine with 3 or 4 vans but not we have 14 and that was not a good fit anymore. I'm the new GM here. I found Booqable on my 2nd day on the job and we haven't looked back!

Aspetti negativi:

We love Booqable but we have noticed a few things that could really make a huge impact if they were implemented. Color coding - we would like to be able to change the colors on the calendar to mean different things for us.The stock number (1) within the colored strip on the calendar isn't helpful for us. If we could enter our own info such as the clients name and van choice that would be helpful.We have steps within our process that we would like to reflect on the calendar by a different colored box. For example: If we could start as a "draft" (with a specific color) which means someone has interest and has put a 48hr hold on a van. Then, a different color when a client signs a contract, and different color when a client has paid the invoice. When both are complete, at that point, go ahead and mark them as "Reserved". Also, a "draft" would need to remove a van from inventory. The problem that we're seeing is that a draft does not remove a van from inventory so it looks like we have a van available when odds are, it'll be booked. Right now, we are just using the calendar to view availability for each van rather than the "check availability" feature because those drafts do not remove inventory and they have not signed the contract or paid the invoice yet.

Ryan
Photographer (USA)
Intrattenimento, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

BOOQABLE Good option for online rental inventory

3,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Overall I use BOOQABLE to help add in gear rental to my own invoices in quickbooks.It helps me as an online platform to show my clients what type of gear I have for rental. Most of the time it helps them choose items to rent from me personally instead of a rental house.

Aspetti positivi:

There aren’t many options for creating an online store for rental. BOOQABLE is the best option I have found for creating a viewable, store inventory for renting equipment.

Aspetti negativi:

The app isn’t great, it just ok. When processing and order as practice for myself, it’s not smooth. There are some places where clicking around will get you there, but I don’t like sending my clients to the app. Also trying to find the link from the dashboard to send your store to clients isn’t straight forward.

Billy
Owner (USA)
Forniture e materiali, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Great equipment rental software for small shops

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Overall it's working out pretty well so far. The support team doesn't seem to be quite on my same business hours but they are very fast to respond during their hours.

Aspetti positivi:

Speed of the application is a high priority for me, I don't like waiting for software to "think". Booqable is pretty fast getting things done. Overall the software is pretty intuitive and while I do want more features I appreciate that Booqable does the basics very well. Some other softwares are so full of features it's difficult to get started and a lot of them you don't need or won't actually use in practice. It is able to handle my unique business hours of being open in the morning and the afternoon with a break in the middle of the day.

Aspetti negativi:

I'd like to have an actual card reader so I don't have to manually enter credit card information for each customer that walks in. I'd like to see more reporting built out so I can easily get better data on my businesses' operations.

Alternative considerate: Point of Rental Software e EZRentOut

Perché scegliere Booqable: Square couldn't handle tiered rental times. I could add variations on each item for different lengths of time but it was cumbersome and hard to change quotes over the phone for customers asking about renting multiple items at the same time. Square's software was also very often sluggish which drove me up the wall =)

Perché passare a Booqable: I'm a new business and I've had a slow start. My processes are pretty simple so I don't need a robust software system to manage teams and other aspects of my business. Booqable has a good balance of features vs cost that made it a pretty clear choice for me.

Janay
Co-Owner (USA)
Servizi e attività ricreative, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

You need Booqable- Trust me

4,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Initially I was going to cancel the subscription with booqable until I took my time and watched the videos on how to maneuver the site and get things done. It was not until I started the 30 min one-on-ones with a coach that my mind was blown on just how much of a gem Booqable is. They really help customize your website to fit your needs and teach you far more things about the site than you can do on your own.

Aspetti positivi:

I liked that our company could manage every single thing that we need on this one site. There was no need for us to integrate into another site. The ease of functioning on one system/site makes running the business easier and less frustrating.

Aspetti negativi:

The only complaint that I have is that there is only one website template. As the options grow I am sure it will bring Booqable to the next level!

Alternative considerate: Squarespace

Perché scegliere Booqable: While the aesthetics of Wix is amazing, the functionality of Wix when it comes to renting products and inventory management and payment processing, Wix is not comparable to Booqable.

Software precedente: Wix

Perché passare a Booqable: Price and reviews and the perceived functionality of everything.