Cos'è Booqable?

Booqable è un software di noleggio multifunzione per piccole e medie imprese di noleggio. Con un back-end intuitivo, un negozio online e un'app iOS, otterrai tutto il necessario per accettare le prenotazioni e gestire le attività quotidiane in modo efficiente. Unisciti a oltre 2.000 imprenditori che stanno già risparmiando tempo e offrono ottime esperienze di noleggio con Booqable. Prenota una demo personale o inizia una prova gratuita.

Chi utilizza Booqable?

Imprese di noleggio di piccole e medie dimensioni. I clienti noleggiano con successo biciclette, attrezzature fotografiche, articoli per feste, decorazioni per eventi, strumenti, attrezzature per esterni, sci, kayak, barche, tavole da surf, rimorchi e altro ancora.

Dove si può implementare Booqable?

Cloud, SaaS, Web, iPhone (mobile), iPad (mobile)

Informazioni sul fornitore

  • Booqable
  • Sede: Amsterdam, Paesi Bassi
  • Fondata nel 2014
  • Chat

Disponibilità per Paese

Albania, Andorra, Anguilla, Antigua e Barbuda, Argentina e altri 124

Lingue

inglese

Booqable prezzo

Prezzo di partenza:

29,00 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Senza versione gratuita

Booqable non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Booqable è disponibile a partire da 29,00 USD/mese.

Piani tariffari richiedi una prova gratuita

Informazioni sul fornitore

  • Booqable
  • Sede: Amsterdam, Paesi Bassi
  • Fondata nel 2014
  • Chat

Disponibilità per Paese

Albania, Andorra, Anguilla, Antigua e Barbuda, Argentina e altri 124

Lingue

inglese

Video e immagini di Booqable

Booqable Software - 1
Booqable Software - 2
Booqable Software - 3
Booqable Software - 4
Booqable Software - 5
Vedi altri 5
Booqable Software - 1
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Booqable Software - 3
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Caratteristiche di Booqable

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Avvisi/Notifiche
  • CRM
  • Calcolo del tasso di mora
  • Check-in/Check-out
  • Codici a barre/RFID
  • Controllo dell'inventario
  • Creazione di report/analisi
  • Cronologia clienti
  • Database clienti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Evasione di ordini
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione degli articoli
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei clienti
  • Gestione dei noleggi
  • Gestione del ciclo di vita delle risorse
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della clientela
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione della flotta
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle prenotazioni
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di documenti
  • Gestione multi-canale
  • Gestione nuovi ordini
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Gestione tariffaria
  • Gestione utenti
  • Identificazione del prodotto
  • Immagini delle risorse
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Inserimento ordini
  • Integrazioni di terze parti
  • Libro cespiti
  • Monitoraggio degli ordini
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Note di prenotazione
  • Ordini di vendita
  • Ottimizzazione dell'inventario
  • Pagamento elettronico
  • Prenotazioni online
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Quadro della attività
  • Relazioni sull'utilizzo
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Ricerca/Filtro
  • Rilevamento della posizione
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sistema multi-locale

Alternative a Booqable

Software gestionale e di pianificazione per il settore Rental & Service. Pianifica le risorse, monitora l'inventario e crea e invia preventivi. Ulteriori informazioni su Rentman
Si tratta del software di noleggio e gestione dello stock più utilizzato da oltre 5.000 aziende in tutto il mondo che viene innovato costantemente per il tuo successo. Ulteriori informazioni su Point of Rental Software
Le soluzioni di e-commerce e gestione dei negozi di Rentle forniscono gli strumenti e il supporto necessari per avviare, gestire e far crescere un'impresa di noleggio. Ulteriori informazioni su Rentle
Software di prenotazione online per aziende che organizzano tour e attività di svago. L'obiettivo è quello di aiutarti a ottenere il doppio delle prenotazioni, con metà dello sforzo.
"Stop your search! This software is hands-down the best I've seen."
Software dedicato alle attività di noleggio di biciclette. Monitoraggio dello stock e della disponibilità. In tempo reale, basato sul cloud. Manutenzione. Scansione di codici a barre.
Il software di pianificazione di 10to8 consente di condurre le proprie attività al massimo delle capacità. Aiuta le imprese a ridurre le perdite di tempo e le mancate presentazioni. Inizia a utilizzarlo gratuitamente. Ulteriori informazioni su 10to8
Manage your clients' appointments and your work schedule with our platform optimized for all types of devices.
Il software per la creazione di blog e siti web più famoso del mondo. È un software open source gratuito.

Recensioni su Booqable

Punteggio medio

Nel complesso
4,8 (213)
Facilità d'uso
4,7 (213)
Servizio clienti
4,8 (213)
Caratteristiche
4,4 (213)
Rapporto qualità-prezzo
4,7 (213)

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
81%
4
17%
3
2%
Justin j C.
Justin j C.
President // Cinematographer // Producer (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Intrattenimento
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Just the equipment management software I've been dreaming of

5,0 5 anni fa

Commenti: Time savings and management. Simple as that.

Aspetti positivi:

Number 1 - Customer support. I've never dealt with a company who works with you on such a personal level and takes care of basically anything you ask for. These guys are true professionals. After that, its all still so great. The fact that I can manage my inventory, while also populating my website and show what equipment is available to rent saves me an insane amount of time. On top of that, it's integrated with quoting and invoicing. You work out of one database and are able to use it over multiple uses. It honestly couldn't be easier or time saving.

Aspetti negativi:

There aren't many issues that I have with this software. One of things I brought up was to have the calendar subscription for iCal or Google Calendar show not only the Reserved items, but also what items are Concepts. The built in calendar works great when you're on a computer. But when I need to use my mobile, I generally look to my Google Calendar to get a quick glance of whats going on. Going on all of that, a stand alone app would be great as well. These aren't really cons, just things that would improve the experience.

Risposta di Booqable

5 anni fa

Thanks for the compliments Justin, both on our rental software and our team, that means a lot to us :-) Regarding the calendar; we just released an update that should make it a lot easier to see the status of your orders on the go. Hope that helps! Cheers!

Simon D.
Cinematographer (Svizzera)
Animazioni e film, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Booqable for Video and Audio Equipment Rental

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Booqable made our workflow a lot easier than before. It is incredible easy to learn and gives you some nice, really good features like pricing templates or rulesets. We tested a lot of other rental software and there is nothing quite like booqable which gives you the most basic tools you need to handle your business.

Aspetti positivi:

Looks good, easy to use, fast and to the point. At the moment it is by far the best and cleanest solution for digital inventory and rental management. It is cloud based and you can access it in every moment. The support of Booqable is incredible fast and very helpfull!

Aspetti negativi:

The fact that the layouting and customisation of the invoices and other documents still feel a bit behind compared to other features.

Alternative considerate: Rentman

Perché passare a Booqable: Rentman has the better document customisation for your company, but it focuses more on event companys. Also the workaround how you create and organise your order seemed a bit too much for our needs. Booqable is the cleaner and easier to use option in our opinion, even if we still miss some features.

Jessie bell W.
Jessie bell W.
Owner (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Industria alberghiera, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Great for rental business, but lacks nuance

3,0 3 anni fa

Commenti: It really is great software for helping rental businesses manage their inventory online, and allows customers to shop and reserve those rental items. However, it lacks a bit of nuance and forces you to find work-arounds if you need something that isn't strictly for rentals. Also a huge turn off is the lack of security deposit feature, which seems ridiculous to me.

Aspetti positivi:

This software does a great job providing solutions for rental businesses. My client originally had a Woo Commerce account connected to her site to help manage her rental business, and it was basically one big work around. Woo Commerce had a rental option, but it clearly wasn't built for the rental business and was insanely expensive. Booqable solved this and provides great, easy to use software for renting out items to businesses.

Aspetti negativi:

It lacks nuance - for example, it has no feature to take security deposits. Customers either have to pay for their whole order up front, or you have to invoice them for the security deposit and then for the final payment...for a rental business, this seems silly. Booqable help says they will "take my suggestion" for further development. For payments, you either have to turn payments on checkout on or off - for my client, she offers retail items and rental items. Because Booqable doesn't have a security deposit feature, we had to turn payments on checkout off. But now we cannot allow our customers to buy through our site. Customer support suggested that we turn on Squarespace commerce...which means there would be two different shopping carts on our site: one for rentals and one for retail, which is an absolutely insane suggestion to me.

Risposta di Booqable

3 anni fa

Thanks for your honest feedback, Jessie. We appreciate your thoughts on the security deposit and payment features. I can share some more info with you about the development of down payments. It's almost ready for release. Keep an eye on your changelog, as we're planning on shipping within a month. Stay tuned :)

Joe T.
Owner (UK)
Intrattenimento, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

E-Commerce for Rentals with Inventory Management

4,0 settimana scorsa Nuova

Aspetti positivi:

The e-commerce shopfront. I couldn't find another software package that offered both this and inventory management for rentals.

Aspetti negativi:

Lack of delivery/collection options for orders, no accounting integration, limited automation (ie. send review email after return), can't limit orders to certain countries, padding doesn't account for working days/opening hours, customers can't book bundles unless all of it is available, can't set single price for bundles or have a price greater than the price of individual items combined, can't set invoice due dates and there's no auto reminders for customers. It's the best option as it stands, but I'm having to make a lot of bodges to achieve what I need which isn't ideal.

Alternative considerate: Current RMS

Perché passare a Booqable: The backend inventory aspect of Current appeared to be better, but it does not have e-commerce capability, and this was the most important feature for me.

Christopher G.
Christopher G.
Managing Member (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Produzione di media, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Booqable Helps us organize our rental business

4,0 2 anni fa

Commenti: It has been a good experience as our business grows. We really need the package integration and faster customer support (it has been promised to us for almost 2 years) Overall it has been an easy to use flexible program and we do like it.

Aspetti positivi:

I like the cloud application allowing us to use it anywhere on any device. We use it on iPads on the rental floor, laptops and desktops on our network. The tracking is good for knowing what gear is available or not. generating invoices, quotes, etc are very well done.

Aspetti negativi:

Needs much better integration for package creation. We offer items both individually and as part of a package with extremely high values ($100,000+ per package) and we need to be able to track every component of a package separately. We hate losing a small piece that may cost $1000 or more and we didn't have it barcoded in separately on a check out. Also it has a hard time integrating with Quickbooks and other accounting software. This would be a big improvement. We also want it to have different levels of user interface. We don't need the rental prep techs to see pricing but want them to be able to check in and out gear.