Chi utilizza Jira Service Management?

Uffici IT. Aziende in crescita che stanno abbandonando le e-mail per prestare assistenza e che desiderano implementare rapidamente una soluzione, disporre di sistemi consolidati e utilizzare un'unica piattaforma per l'intero reparto IT.

Cos'è Jira Service Management?

Jira Service Desk è un moderno software per service desk che tutti possono facilmente utilizzare, facilmente configurabile dal l'amministratore e dotato di tutto ciò di cui i team IT hanno bisogno: regole di automazione, SLA, creazione di report in tempo reale e processi certificati ITIL come incidenti, problemi e gestione del cambiamento. Offri un ottimo servizio, con costi e tempi di installazione notevolmente inferiori rispetto alla concorrenza.

Dettagli su Jira Service Management

Atlassian

https://www.atlassian.com

Fondata nel 2002

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Jira Service Management dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Jira Service Management è disponibile a partire da 20,00 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di Jira Service Management

Assistenza

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Installazione eseguita - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installazione eseguita - Windows

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Jira Service Management

  • Accesso/Controllo remoto
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione delle capacità
  • Gestione delle licenze
  • Gestione delle patch
  • Pianificazione della manutenzione
  • Verifica dei problemi

Visualizza l'elenco completo di Software IT Management

  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rilascio e dell'implementazione
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di incidenti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Portale self-service

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  • Controllo ore e spese
  • Creazione di roadmap strategiche per i prodotti
  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei requisiti
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di test / Controlli di qualità
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Prioritizzazione
  • Rilevamento di bug
  • Supporta il metodo Scrum
  • Supporto per la metodologia Agile

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo a distanza
  • Database per la gestione della configurazione (CMDB)
  • Gestione degli accordi sul livello di servizio
  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di incidenti
  • Knowledge Base
  • Portale self-service

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  • Accesso/Controllo remoto
  • Archiviazione di documenti
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Branding personalizzabile
  • Chat in tempo reale
  • Comunicazione multi-canale
  • Configurazione del flusso di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di call center
  • Instradamento automatico
  • Integrazione di e-mail
  • Integrazione di social media
  • Macro/Modelli di risposte
  • Monitoraggio della rete
  • Portale self-service
  • Tracciamento delle interazioni

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  • Assistente virtuale
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Gestione appuntamenti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle code
  • Gestione di call center
  • Integrazione di social media
  • Knowledge Base
  • Live Chat
  • Parametri prestazionali
  • Portale self-service
  • Sondaggi e feedback

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  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle richieste
  • Gestione di contratti/licenze
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio della conformità

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  • Classificazione dei reclami
  • Gestione dei feedback
  • Gestione dei moduli
  • Gestione dei sondaggi
  • Gestione della garanzia di qualità
  • Gestione di casi
  • Misure correttive (CAPA)
  • Monitoraggio dei social media
  • Monitoraggio delle lamentele dei clienti
  • Portale self-service
  • Ricerca del percorso migliore
  • Rilevamento di problemi

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  • Catalogo dei servizi
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione del rilascio
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di contratti
  • Gestione di incidenti
  • Portale self-service
  • Relazioni sul servizio

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  • Dashboard
  • Definizione del piano di risoluzione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dell'escalation
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle mansioni
  • Problemi ricorrenti
  • Verifica dei problemi

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Le migliori alternative a Jira Service Management

Altre alternative a Jira Service Management

Recensioni su Jira Service Management

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Valutazione complessiva

4,4/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,2
Servizio clienti 4,3
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,2

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Josemaria G.
Vice Director for External Affairs
E-learning, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/4/2019

"From the Trusted Atlassian"

Commenti: In a crowded space for helpdesk apps, Jira Service Desk stood out because of the company that backs it up, its family of related apps and, the current integrations with existing third-party apps out there. Jira SD is well worth trying out.

Vantaggi: From the same company of my favorite and trusted apps like Trello and Jira... We then gave Jira Service Desk a try. The user interface has a modern look and feel and is intuitive enough even for a novice user or admin. It has a pretty standard set of tools to run your usual IT Helpdesk and Support roles straight out of the box (Incident management, Problem, Change, SLA management, etc.). In fact, you can set up your helpdesk well within an hour (of course not counting the per company nitty-gritty). Default setup works, but it's also super customizable based on your company needs. The Dashboard has all the at-a-glance metrics, statistics and graphs to keep you up to speed with the overall status. Again, coming from Atlassian, it has a ton of possibilities in terms of integration with other apps. I feel the constant stream of dev improvements and updates.

Inconvenienti: Even though I mentioned that the third party apps can be easily integrable, we find the documentation for creating one's own integration apps a bit lacking. Also, the creation of tickets can be more streamlined or simplified (perhaps with the minimum number of fields and button clicks) to make it easier or faster to create and then further details can follow.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/4/2019
Utente Verificato
Post Production Engineer
Intrattenimento, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/11/2020

"Powerful and Capable, but easy to over complicate things"

Commenti: Initial setup can be complex but it can also be super powerful if you are able to configure it properly. It's visual scripting and workflow tool is really capable and easy to learn

Vantaggi: Its flexibility. It's a simple statement, I agree, and you're probably reading this wondering why I'm being so vague. But JIRA software is a bit hard to summarize simply because it's just so flexible. There's no "correct" way to use it. It's rest API is pretty powerful too and very easy to extend Jira to "integrate" with 3rd party applications that doesn't have an official Jira integration.

Inconvenienti: Creating workflows can easily become very confusing and you can easily break how your projects in Jira work if you aren't careful. With every Jira production license you also get a free dev license so that you can set up an isolated dev/staging environment. This is invaluable and highly recommended. The downside is that there is no easy way to migrate any of your changes from dev to production. But there are 3rd party plugins for that.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 7/11/2020
Thomas L.
IT Support manager
Servizi finanziari, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    2 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 13/1/2021

"Do all - do nothing"

Commenti: Do you want a tool that does 1000 tasks but all of those tasks are 10% of what you need? GET THIS TOOL.
Do you want a tool that has a million different customizations, yet none are what you want and everything is wrongly done? Get it !
Sure it's """cheap""" but with all the time you loose, not worth it. BTW, that 24/7 support, yeah, no, does not exist.

Vantaggi: Well here's a tool that does everything, SD, incidents, KB, alerts, yes, it does a bit or everything.

Inconvenienti: It's awfull at doing things good. The new projects are barely compatible with new solutions, incidents and request are not configured correctly and can hardly be put in the same ticketing catalog. No advanced roadmaps (premium feature) in next gen projects. Automations are bad, tickets custom fields are sometimes not uderstood by the automation.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 13/1/2021
Utente Verificato
ICT Systems Coordinator
Musica, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/7/2019

"A great option for on-site ICT service desk management"

Commenti: Overall we are very happy with Jira Service Desk; it has allowed us to provide a higher level of support to users than our previous service desk, and non-profit pricing was very beneficial for us. The software is usable in its default setup but we have found that there is still plenty of customisation that can be done if needed to suit more complex requirements.

Vantaggi: I find the UI of Jira Service Desk very clean and modern compared to other service desks software on the market. Included with the service desk is a customisable user-facing portal for users to raise tickets in, which proved very popular with staff when raising tickets alongside traditional email tickets. Due to the way Jira splits service desks into different projects, we were able to create service desks for other departments in the organisation which helped improve productivity and workflow. There are some very useful and well-designed default reports included for ticket statistics (which can be used to keep management happy!). We found the default setup of Jira Service Desk fit our needs very well, but it is very easy to customise ticket workflows and other features to suit more complex needs.

Inconvenienti: For a service desk technician using Jira Service Desk the back-end UI for managing tickets can be a little overwhelming, however this can be fixed by editing the default workflows for tickets to hide not required information and details. The administration settings are somewhat unintuitively set out for system administrators, but once you get to grips with the layout it becomes easy enough to find what you need from the settings page. We found the instructions on the Atlassian website for setting up an external redirect with a custom URL in IIS a little sparse on detail, but a quick trip to the Atlassian forums cleared up any queries we had with the process.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/7/2019
Chirag S.
CITO
Assicurazioni, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/2/2020

"Efficient service desk for companies small, medium or large"

Commenti: Prior to using Jira Service Desk, were using a combination of Excel and SharePoint with workflows. We couldn't get great reports. It was hard to customize. Workflows broke without a reason because, you know, it's SharePoint. And the entire process of serving customers was dead slow. We brought in Jira Service Desk as a test bed. Within 2 hours, we were testing and customers were putting in tickets. While we used most of the default settings, the value we were generating was way beyond we ever had. Then, we set up SLAs and watch reports for a few days. We were able to see everything we wanted - who reported the issue, when, what was the priority, how many comment exchanges happened, how much time did we spend, did we meet SLAs, what was the solution, etc. Fast forward 2 years. We are now able to create strategies to service internal and external customers better based on the data from Jira. It has helped us go from making gut-feel decisioning to data-centric decisioning. Good data wins debates. Jira helped us with good data. We are also utilizing Jira's excellent searching, dashboarding and API functionality to feed data to other systems and drive changes beyond just customers.

Vantaggi: Jira Service Desk was very easy to get started with. You could literally sign up for it and begin using it within an hour. Ticketing system is very customizable and powerful. Customers can be added in bulk and customers can sign up for entering issues. We were able to create different projects (or service queues) so that customers could send requests for IT help, or administrative help, or help with projects. Each such project/queue had different fields. Metrics are all built into the software, so we can know how often Service Level Agreements were breached, who breached them etc. The sheer amount of customizability is a joy. However, without discipline and thoughtfulness, it is very easy to customize it the wrong way.

Inconvenienti: We feel that the price point could be lower and the speed could be a little faster. Atlassian has made improvements with speed. If a company had 5 people manning different queues and the issue volume is low, the cost would be ~1500/year for those 5 users. So, it would may not be cost effective for a small company that is watching their costs closely. We also felt that a Wiki is not built in. So, if a common solution needs to documented that spans multiple tickets, there's no way to do so. We could buy Confluence from Atlassian for an additional cost.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/2/2020