Da 15 anni aiutiamo le aziende italiane
a scegliere i migliori software

PracticePanther Legal Software

PracticePanther Legal Software

Cos'è PracticePanther Legal Software?

Utilizza il software per studi legali CON LA PIÙ ALTA VALUTAZIONE su Capterra. Scopri perché decine di migliaia di studi legali in oltre 170 paesi utilizzano PracticePanther per automatizzare i flussi di lavoro e ottenere di più in meno tempo. Non perdere mai le scadenze, ricevi pagamenti più velocemente con la fatturazione con un clic e tieni traccia del tempo e delle spese fatturabili. Lavora da qualsiasi luogo, su qualsiasi dispositivo, con le app per dispositivi mobili. È semplice, intuitivo e facile da utilizzare. Ora puoi dedicare meno tempo alla gestione della tua azienda e più tempo a guadagnare. Provalo gratuitamente, non è necessaria la carta di credito.

Chi utilizza PracticePanther Legal Software?

Decine di migliaia di professionisti autonomi, piccole e medie imprese e grandi aziende di tutto il mondo che desiderano evitare di stare seduti per ore a seguire webinar di formazione. Software semplice per avvocati moderni.

PracticePanther Legal Software Software - 1
PracticePanther Legal Software Software - 2
PracticePanther Legal Software Software - 3
PracticePanther Legal Software Software - 4

Hai dubbi su PracticePanther Legal Software? Confrontalo con una delle alternative più popolari

PracticePanther Legal Software

PracticePanther Legal Software

4,7 (507)
49,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
125
15
4,6 (507)
4,6 (507)
4,6 (507)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
31
3
3,3 (46)
3,4 (46)
3,4 (46)
Le barre verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a PracticePanther Legal Software

ProLaw
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione di contratti/licenze
Rilevamento posizioni fatturabili
Cleo Integration Cloud
Funzionalità più votate
Interscambio elettronico di dati (EDI)
Protocollo AS2
Trasferimento di file
AbacusLaw
Funzionalità più votate
Appunti relativi al caso
Controllo degli orari di lavoro
Gestione dei clienti
QuickBooks Enterprise
Funzionalità più votate
Contabilità
Reddito e stato patrimoniale
Rendicontazione finanziaria
Sage Timeslips
Funzionalità più votate
Controllo degli orari di lavoro
Cronologia delle fatture
Fatturazione e contabilizzazione
Tabs3
Funzionalità più votate
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Tracciabilità delle spese
CARET Legal
Funzionalità più votate
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Tracciabilità delle spese
Bill4Time
Funzionalità più votate
Creazione delle fatture
Fatturazione e contabilizzazione
Tracciabilità delle spese
CosmoLex
Funzionalità più votate
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Rendicontazione finanziaria

Recensioni su PracticePanther Legal Software

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,6
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
82%
4
10%
3
4%
2
1%
1
3%
Allison
administration
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

fun and easy - lacking accounting and trust capabilities

5,0 3 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Alberto
Avvocato (Italia)
Settore giudiziario, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Ottimo gestionale per avvocato

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Utilizzo questo gestionale per amministrare le pratiche di contenzioso, molto comodo, aiuta nella gestione dei termini di legge per presentare atti giudiziari

Aspetti negativi:

Come ogni cosa che funziona bene è a pagamento

Scott M.
Scott M.
Lawyer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Studi legali, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Amazing program!

5,0 6 anni fa

Commenti: I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Aspetti positivi:

PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Aspetti negativi:

Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Risposta di Paradigm

6 anni fa

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

Kelly
Attorney (USA)
Studi legali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Worth the Investment

5,0 3 mesi fa

Commenti: Other than some dissatisfaction with the billing and the email integration, I am very happy with the software. My clients love the text reminders for court dates and the ability to text a question to the office. The program provides many useful features for a reasonable rate.

Aspetti positivi:

I like that all of our information for our cases is in one place which can be accessed at any time, anywhere, by all of our staff.

Aspetti negativi:

The billing. The bills are confusing especially if a client has an outstanding balance, but no billable time for the month. The client's end up having multiple invoices to look to in order to see their charges and outstanding balance. When you prepare a bill for a month with no work completed that month the email they get says that nothing is owed. They have to open the past invoices to pay their bill. It would be nice if the client received one invoice each month which showed the total outstanding balance rather than the system sending them multiple invoices with different outstanding balances.

Timothy
Attorney (USA)
Studi legali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Best Legal Practice Software on the Market

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Excellent. I used another competition at a different firm (LEAP) and this blows it away!

Aspetti positivi:

Ease of use and integration of one drive.

Aspetti negativi:

Occasionally i have trouble with some features like uploading documents for signatures. I would also like to see the subject line change to the law firms name when sendign docs for signatures instead of manually having to change it each time.

Jeff
Managing Attorney (USA)
Servizi legali, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Terrible practice management software

1,0 5 anni fa

Commenti: When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for someone trying to get up and running. I have been using PracticePanther for about one month, and I'm already considering changing to another PMS. The money I spent on PracticePanther is a sunk cost. I really think I should just cut my losses because if I don't, I'll end up spending a lot of time trying to manage and work around the software. I really don't feel like it's saving me any time at all. I would probably be better off with T-sheets, Quickbooks, and Law Pay only.

Aspetti positivi:

Clients can pay online. I honestly can't think of anything else to say.

Aspetti negativi:

Where do I start? The time keeping function is terrible. You cannot edit start and stop times. You cannot start and stop multiple timers in the mobile app. The software auto-saves frequently, and when it does, it moves the cursor in the entry to the end of the text. This is annoying. You cannot start a timer and then add the client-matter without causing the time to round up. The syncing with G Suite is bad. The software will not sync with all the fields in Google Contacts, and the "custom fields" in PracticePanther do not sync into Google Contacts. This results in a lot of duplicate data entry, which is what I was trying to void with practice management software. The software does not sync will with Google Drive well at all either. Apparently, you can't have any folders in Google Drive with the same name. For example, Client_01\general and Client_02\general would result in an error and none of your Google Drive documents will be visible in PracticePanther. The software billing feature is terrible. First, you cannot have multiple companies or entities tied to the same individual. Thus, if you have a contact who owns multiple businesses that are clients, you will not be able to list all those businesses under the client's name. To make matters worse, you can only email invoices to individuals who are listed under the company. I had to create multiple dummy contacts called "Accounts Payable" just so that I could email my clients their invoices. I ran out of space.

Risposta di Paradigm

5 anni fa

Hi Jeff, Thank you so much for taking the time to join our team on a training call, and for discussing the features and functionalities you would like to see incorporated into the software on our follow up call. As mentioned, some of the functionalities, specifically regarding Google, are limited by our integration partners. However, we will, of course, update you if any of the discussed functionalities change at any point. We are constantly working on improving our user experience and your comments and feedback are greatly appreciated. Thanks again for your time, please feel free to reach out to us if there is anything we can help you with.