Housecall Pro

Housecall Pro

da Housecall Pro

Chi utilizza Housecall Pro?

Housecall Pro aiuta i professionisti dell'assistenza in tutte le categorie dei settori principali come idraulica, elettricità, pulizia di moquette, HVAC, pulizie, tuttofare, pulizia dei vetri, fabbro, ecc.

Cos'è Housecall Pro?

Housecall Pro è un'app basata sul cloud per la gestione dei servizi esterni dedicata ai professionisti dell'assistenza che desiderano automatizzare i propri processi aziendali e flussi di lavoro. Votata al n. 1, questa app è una soluzione multifunzione per la gestione aziendale che consente ai professionisti dell'assistenza di gestire e sviluppare l'intera attività direttamente dal proprio smartphone. Questa piattaforma comprende un'ampia gamma di funzionalità tra cui pianificazione dei lavori, smistamento, fatturazione automatica, messaggi di notifica ai clienti, elaborazione dei pagamenti, marketing, prenotazioni online e molto altro!

Dettagli su Housecall Pro

Housecall Pro

http://www.housecallpro.com

Fondata nel 2013

Panoramica dei prezzi di Housecall Pro

Housecall Pro dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Housecall Pro è disponibile a partire da 49,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

49,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Housecall Pro

Gestionale per idraulici
App per dispositivi mobili
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Controllo dell'inventario
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Pianificazione della manutenzione
Preventivi / Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Database contatti
Fatturazione e contabilizzazione
Firma elettronica
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Monitoraggio ore online
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Riscossione di pagamenti per servizi esterni
Accesso da dispositivi mobili
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione della clientela
Gestione di contratti
Per imprese di installazione di impianti elettrici commerciali e/o industriali
Preventivi/Stime
Programmazione
Costi delle operazioni
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dell'inventario
Gestione della clientela
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Monitoraggio della garanzia
Monitoraggio delle apparecchiature
Programmazione
Accesso da dispositivi mobili
Appuntamenti ricorrenti
Banca dati cliente
Gestione delle prenotazioni di camere
Pagamenti online
Pianificazione automatica
Pianificazione di gruppi
Prenotazioni online
Promemoria appuntamenti
Sincronizzazione dei calendari
Sistema multi-locale
Calcolo delle spese generali
Computo dei materiali
Database dei costi
Gestione degli impianti
Impianto prefabbricato
Importazione/Esportazione di dati
Ordini di modifica
Per l'appaltatore principale
Preventivi / Proposte
Settore commerciale / Industriale
Computo dei materiali
Database dei costi
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle finanze
Importazione/Esportazione di dati
Manutenzione delle apparecchiature
Preventivi/Proposte
Programmazione
Settore commerciale/Industriale
Tassi di occupazione

Recensioni su Housecall Pro

Stai visualizzando 5 di 2.402 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,7/5
Servizio clienti
4,8/5
Caratteristiche
4,5/5
Rapporto qualità-prezzo
4,7/5
Paul M.
Owner
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/3/2020

"Great Product!"

Commenti: CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision. Great Job Guys! Really, I mean it.

Vantaggi: I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Inconvenienti: The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/3/2020
Taylor C.
Secretary
Industria edilizia, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/6/2020

"Great functionality!"

Commenti: Housecall Pro was so easy to setup and has been a breeze to use ever since. I've has a wonderful experience with the program and don't feel the need to seek further programming. Housecall was definitely the right choice for our company.

Vantaggi: The best thing about this program is the simplicity. It takes no time to figure out how to learn something new with this program. The customer support is great to work with and can figure most things out rather quickly. It's is so nice having such a great program with all the essentials built in one.

Inconvenienti: There isn't much to not like. The program is always updating features. They always takes suggestions, which is nice. If you'd like to see something, it's usually there within a few months.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/6/2020
Paul D.
Operations Manager
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019

"Marginally useful for scheduling"

Commenti: Extremely disappointing. Huge mistake for us.

Vantaggi: HCP is marginally useful for scheduling.

Inconvenienti: 1) No way to document when a client accepts your proposal, which means No CONTRACT. Even if your customer accepts your estimate, you have no documentation of such. This, of course, means that you do not have a contract with the customer, and you have no hope of being paid for the work you did. Kind of a huge problem.
2) Inability to control alerts and messages to customers. It's either ON or OFF -Customers receive annoying alerts every single day you're on the job -at least a half-hour before you begin work...so like 6:30 every morning...Or, no alerts at all. That's your only choice
3) Every interaction with Customer Support ends with "No you're not able to do that, but we'll forward this to our engineering team." Every single interaction. All of them end like this. Nothing is ever resolved -at least in our experience.
4) The product development team keeps churning out more and more features to charge for -when the infrastructure of what they've already built is woefully lacking in usability.
5) When a job takes more than one day to complete, there's an option to add what they call a Segment. You can add as many segments as you like for multiple-day jobs, but each successive segment is blank. So if you want your crews to know what their scope of work is -or if you want them to have access to the attachments you added -you have to re-attach and resubmit your scope of work for every single segment you add.
6) I could go on and on -but I think my time would be better spent

Risposta del fornitore

da Housecall Pro il giorno 10/9/2019

We would love it if you would reach out to the chat team and ask for a call to go over the features. It looks like we just need to go over them in better detail so you can get the most from them. We'd be happy to help you better utilize our software!

Every time a customer approves or declines an estimate it shows up on the estimate details page.

Customers can only receive 5 types of automated notifications:
1. When a job or estimate is scheduled.
2. When you press the "on my way" button
3. When you press the "finish" button
4. When payment is made (they receive a receipt via email)
5. Any re-marketing emails or postcards that you (manually) set up

You control the daily "on my way" and "finish" messages (you do not have to press them).

When you create a new segment try "Copy to new segment" and all attachments will carry over.

Lastly, our chat team forwards feature requests to development so they can be considered for work. It's the best path to being worked on.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019
Lisa M.
Business Administrator
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/5/2020

"User friendly"

Commenti: We are a small family business we specialize in full Plumbing & HVAC services. We came across House Call Pro from another vendor who visited our home , at the time we were looking into going automated, prior we were all manual. We called other vendors however their prices were very high. I called House call Pro the monthly price was very reasonable and it was perfect for our needs. We are very happy with the software and its made our life so much easier. Honestly we look back now and cant believe we were manual!!! When I do have a question customer service is quick to respond . We also feel this software made our company look much more professional, our customers receive a confirmation when in route and we are able to take payments and email receipts as well as estimates immediately. We definitely recommend House Call Pro!!

Vantaggi: This software is very user friendly, without any training most of our team was able to dive right in and start using the software immediately . I love the fact that we can schedule, take payments view our customers history and overall have the ability to use every function of the software whether your in the office or out if the field. We can send internal messages to our staff as well as our customers. This software shows our overall earnings, tracks invoices that our outstanding and honestly allows our company to run smoothly and efficiently.

Inconvenienti: In the beginning for some reason if I had to go back and close out a job and back date it, the software would not allow me to choose the appropriate date, however this has been fixed and I haven't had any recent problems with this particular issue.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/5/2020
Tonya M.
Owner
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/4/2020

"An important appendage of our growing company"

Commenti: As we are going I find that Housecall pro is growing with our company. Just when I think that we might have outgrown the features poof there they are. It's like they are reading our minds! I enjoy the ease of communicating with the customers and follow up with postcards.

Vantaggi: The equipment tracking feature for each customer has simplified life both for the inside staff and the techs. Now that we have the service agreement options, the tech's have an easier time tracking the details of the services. It has helped with our inside sales to be more consistent with customers' maintenance and generating more income.

Inconvenienti: As we are going and figuring out our growing pains, I have come to realize that it would great to have a system to track inventory as our techs use it with each customer in live time. This type of feature would help with repurchasing and tracking lost inventory.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/4/2020