Housecall Pro

Chi utilizza Housecall Pro?

Housecall Pro aiuta i professionisti dell'assistenza in tutte le categorie dei settori principali come idraulica, elettricità, pulizia di moquette, HVAC, pulizie, tuttofare, pulizia dei vetri, fabbro, ecc.

Cos'è Housecall Pro?

Housecall Pro è un'app basata sul cloud per la gestione dei servizi esterni dedicata ai professionisti dell'assistenza che desiderano automatizzare i propri processi aziendali e flussi di lavoro. Votata al n. 1, questa app è una soluzione multifunzione per la gestione aziendale che consente ai professionisti dell'assistenza di gestire e sviluppare l'intera attività direttamente dal proprio smartphone. Questa piattaforma comprende un'ampia gamma di funzionalità tra cui pianificazione dei lavori, smistamento, fatturazione automatica, messaggi di notifica ai clienti, elaborazione dei pagamenti, marketing, prenotazioni online e molto altro!

Dettagli su Housecall Pro

Housecall Pro

http://www.housecallpro.com

Fondata nel 2013

Panoramica dei prezzi di Housecall Pro

Housecall Pro dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Housecall Pro è disponibile a partire da 49,00 USD/mese.

Video di Housecall Pro
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Prezzo di partenza

49,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Housecall Pro

  • App per dispositivi mobili
  • Database clienti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione del lavoro
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle spedizioni
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore

Visualizza l'elenco completo di Gestionale per idraulici

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo dell'inventario
  • Database clienti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione del lavoro
  • Gestione delle spedizioni
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Pianificazione della manutenzione
  • Preventivi / Stime
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Database contatti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Firma elettronica
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di contratti
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Monitoraggio ore online
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore
  • Riscossione di pagamenti per servizi esterni

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione della clientela
  • Gestione di contratti
  • Per imprese di installazione di impianti elettrici commerciali e/o industriali
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione

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  • Costi delle operazioni
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della clientela
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di contratti
  • Monitoraggio della garanzia
  • Monitoraggio delle apparecchiature
  • Programmazione

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  • Calcolo delle spese generali
  • Computo dei materiali
  • Database dei costi
  • Gestione degli impianti
  • Impianto prefabbricato
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Ordini di modifica
  • Per l'appaltatore principale
  • Preventivi / Proposte
  • Settore commerciale / Industriale

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  • Computo dei materiali
  • Database dei costi
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione delle finanze
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Manutenzione delle apparecchiature
  • Preventivi/Proposte
  • Programmazione
  • Settore commerciale/Industriale
  • Tassi di occupazione

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Le migliori alternative a Housecall Pro

Altre alternative a Housecall Pro

Recensioni su Housecall Pro

Stai visualizzando 5 di 2.440 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,7/5
Servizio clienti
4,8/5
Caratteristiche
4,5/5
Rapporto qualità-prezzo
4,7/5
Rayanne W.
Operations Manager
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/8/2020

"EXCELLENT"

Vantaggi: HCP is very easy to use and a very intuitive layout. When we tried ProjX360 and D-Tools SI, there was a HUGE initial setup required and a HUGE learning curve to figure out how to use the programs. Not HCP. Easy to use from Day 1 and it's quick and easy for new employees to learn.
One of the best things is the customer service. It's top notch. They always solve the problem, even if they have to go research and get back to me the next day (and they actually DO get back to me). They also make it easy to contact them with a button on the bottom right of the screen. Other softwares I have to scour the internet trying to find out how to contact customer service.

Inconvenienti: Would like to see more integrations and there are little things I would change here and there, but I know that's hard to do since the software covers so many different industries. A better way to pull reports would be especially good.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/8/2020
Ryan A.
CEO
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/7/2020

"Housecall Pro changed my life!"

Commenti: My overall experience with Housecall Pro has been fantastic. Even more so since I upgraded to the XL

Vantaggi: Having the ability to track time, movement, KPI's, reviews, payments, scheduling etc is so powerful!

Inconvenienti: There are some things that yhe other juggernauts in the industry have that this software doesn't but I am confident they will get there, and I'm happy to have gotten in at basicalky the ground floor.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/7/2020
Paul D.
Operations Manager
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019

"Marginally useful for scheduling"

Commenti: Extremely disappointing. Huge mistake for us.

Vantaggi: HCP is marginally useful for scheduling.

Inconvenienti: 1) No way to document when a client accepts your proposal, which means No CONTRACT. Even if your customer accepts your estimate, you have no documentation of such. This, of course, means that you do not have a contract with the customer, and you have no hope of being paid for the work you did. Kind of a huge problem.
2) Inability to control alerts and messages to customers. It's either ON or OFF -Customers receive annoying alerts every single day you're on the job -at least a half-hour before you begin work...so like 6:30 every morning...Or, no alerts at all. That's your only choice
3) Every interaction with Customer Support ends with "No you're not able to do that, but we'll forward this to our engineering team." Every single interaction. All of them end like this. Nothing is ever resolved -at least in our experience.
4) The product development team keeps churning out more and more features to charge for -when the infrastructure of what they've already built is woefully lacking in usability.
5) When a job takes more than one day to complete, there's an option to add what they call a Segment. You can add as many segments as you like for multiple-day jobs, but each successive segment is blank. So if you want your crews to know what their scope of work is -or if you want them to have access to the attachments you added -you have to re-attach and resubmit your scope of work for every single segment you add.
6) I could go on and on -but I think my time would be better spent

Risposta del fornitore

da Housecall Pro il giorno 10/9/2019

We would love it if you would reach out to the chat team and ask for a call to go over the features. It looks like we just need to go over them in better detail so you can get the most from them. We'd be happy to help you better utilize our software!

Every time a customer approves or declines an estimate it shows up on the estimate details page.

Customers can only receive 5 types of automated notifications:
1. When a job or estimate is scheduled.
2. When you press the "on my way" button
3. When you press the "finish" button
4. When payment is made (they receive a receipt via email)
5. Any re-marketing emails or postcards that you (manually) set up

You control the daily "on my way" and "finish" messages (you do not have to press them).

When you create a new segment try "Copy to new segment" and all attachments will carry over.

Lastly, our chat team forwards feature requests to development so they can be considered for work. It's the best path to being worked on.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/9/2019
Jacob H.
Vice President
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/7/2020

"Housecall Pro Rocks"

Commenti: The best part about Housecall Pro is the fact that we have all of our information for the entire business in one spot. It is one stop shop. It also integrates with Quickbooks Online, so we do not have to mess with transferring everything every time. It automatically does it for us. The customer service is also great, as they are quick to find an answer if they cannot fix it right away. I would highly recommend this company and software.

Vantaggi: This software brings our entire company together. It helps us with all the scheduling needs that we have, and definitely helps keep all of your information together in one spot. You can also access this from your mobile devices too which is huge! We wouldn't be where we are today in our company if it wasn't for Housecall Pro.

Inconvenienti: There are a few features missing, that could make some delegations a little easier, but after while, when they hear from a bunch of people that they want this option added, they will add and integrate it to the software.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/7/2020
Taylor C.
Secretary
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/6/2020

"Great functionality!"

Commenti: Housecall Pro was so easy to setup and has been a breeze to use ever since. I've has a wonderful experience with the program and don't feel the need to seek further programming. Housecall was definitely the right choice for our company.

Vantaggi: The best thing about this program is the simplicity. It takes no time to figure out how to learn something new with this program. The customer support is great to work with and can figure most things out rather quickly. It's is so nice having such a great program with all the essentials built in one.

Inconvenienti: There isn't much to not like. The program is always updating features. They always takes suggestions, which is nice. If you'd like to see something, it's usually there within a few months.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/6/2020