Rain Point of Sale

da Rain Retail Software

Chi utilizza Rain Point of Sale?

Rain si rivolge ai proprietari di attività di vendita al dettaglio che desiderano aumentare le proprie vendite online e in negozio, migliorando al contempo l'efficienza del sistema per lo stock e del negozio in generale.

Cos'è Rain Point of Sale?

Rain è un sistema basato sul cloud per punti vendita e siti web di rivenditori. Con Rain il tuo stock è sempre aggiornato con quello che viene venduto online e nel tuo negozio. L'interfaccia di facile utilizzo consente di gestire clienti, fidelizzazione, classi, riparazioni delle attrezzature, ordini di acquisto, report, eventi di calendario, integrazione con Quickbooks e altro ancora.

La suite di marketing di Rain ti terrà in stretto contatto con i tuoi clienti attraverso l'e-mail marketing e il marketing con messaggi di testo.

Tutti i clienti ricevono supporto illimitato.

Dettagli su Rain Point of Sale

Rain Retail Software

https://www.rainpos.com

Fondata nel 2008

Video di Rain Point of Sale
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Panoramica dei prezzi di Rain Point of Sale

Rain Point of Sale non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.


Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione e assistenza di Rain Point of Sale

Assistenza

  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Rain Point of Sale

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Assemblaggio di componenti (kitting)
  • CRM
  • Email Marketing
  • Gestione SEO
  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle recensioni
  • Gestione multi-store
  • Marketing multi-canale
  • Modelli
  • Sicurezza dei dati

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  • Assistenza al programma di fidelizzazione
  • E-commerce
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei buoni regalo
  • Gestione dei prezzi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle commissioni
  • Monitoraggio dei resi
  • Monitoraggio delle vendite
  • Scansione di codici a barre
  • Touchscreen

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  • Creazione di report/analisi
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  • Gestione del magazzino
  • Gestione multi-canale
  • Gestione nuovi ordini
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  • Identificazione del prodotto
  • Ottimizzazione dell'inventario

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  • E-commerce
  • Email Marketing
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei resi
  • Gestione del personale
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle merci
  • Ordine per corrispondenza
  • Programma di fidelizzazione
  • Sistema multi-locale

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  • Gestione degli ordini
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  • Gestione dei resi
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle promozioni
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  • Programma di fidelizzazione

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  • Gestione dei buoni regalo
  • Gestione dei resi
  • Gestione delle commissioni
  • Profili conti clienti personalizzati
  • Programma di fidelizzazione
  • Punto di vendita al dettaglio
  • Scansione di codici a barre
  • Sistema multi-locale
  • Terminale di cassa per ristoranti
  • integrazione e-commerce

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Le migliori alternative a Rain Point of Sale

Altre alternative a Rain Point of Sale

Recensioni su Rain Point of Sale

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,2/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,1
Servizio clienti 4,2
Caratteristiche 3,8
Rapporto qualità-prezzo 4,1

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Travis T.
Owner
Musica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/12/2020

"Excellent for Music Stores!"

Commenti: Overall we have been extremely pleased with our choice to switch to Rain in 2018 for our point of sale and website. The product is incredibly user friendly, can be used on any device (not tied to a license on one desktop machine like other systems) and support is great. One area other shops have asked us about is QuickBooks exports. We don't use that much, but other stores seem to be very reliant on those exports, which they say are lacking in Rain. Again, not a direct complaint from me, but one that I hear about on industry forums & from direct messages. We were a somewhat early adapter of Rain in our industry and are relatively connected in our industry & repair organization, so we seem to field a lot of inquiries about the program. We have recommended the product to quite a few other shops and want to make sure that it fits their accounting needs as well.

Vantaggi: We've had a great experience thus far using the Rain point of sale program. The initial training was extremely in depth and helped us grasp all of the features before implementation. We love the product integration with Reverb.com and the fact that our inventory remains cohesive across online and in-store platforms. Online & phone support is quick & helpful. Rain has also been very helpful designing and updating our website, which is tied into the point of sale. They are constantly improving, updating and listening to customer suggestions to make their product even better.

Inconvenienti: One feature that is extremely helpful in our industry (music store) but missing from Rain, is a Maintenance Agreement/Service Contract module. We were disappointed it was not available when we switched to Rain, since we used that feature daily with AIMsi. We have found some halfway workarounds in Rain, but would like a more robust integrated module. Ideal features would be: MA identifier on serialized instruments in Work Orders module, ability to auto-send renewal emails to customers when their annual MA is expiring, MA batch operations for large inventories of instruments (many of the schools we service have 200-400 instruments that we maintain on MA's annually).

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/12/2020
Sam G.
Tech Manager and Chief Quilter
Artigianato, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/1/2020

"Like Sew POS Review"

Commenti: Overall we are happy with Rain/Like Sew. It gives us an easy to manage Web front end for our store that behind the scenes in completely integrated with our Brick & Mortar operation. Improvements are still needed in many areas - the system is a work in progress regularly rolling our new and improved functionality.

Vantaggi: We bought it for the seamless integration of Web and Brick & Mortar inventory management, sales and ease of use. It works very well for this purpose.

Inconvenienti: It is ultimately POS and Inventory Management software with little Accounting functionality. Daily exports to QuickBooks or other software are required, with additional entries in the accounting s/w to accommodate accounting best practices, Taxes on Receiving orders, billing and other financial tasks not accommodated in Like Sew. There are still some issues with Sales, Shipping and Taxes in Canada, and there is no ability to set up multiple price levels internally

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/1/2020
Holly V.
owner/operator
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 17/11/2020

"Disappointed"

Commenti: It was a rough year and a half trying to operate a business with that many mistakes from their side.

Vantaggi: I liked that the website and the inventory were combined. That people could see in real time what we had in stock and purchase online. That was nice and was one of the main features of why we went with Rain originally.

Inconvenienti: We spent a lot of time and money on Rain POS. It was the first online computer software company we ever used for point of sale. I spent an entire year in 2017 logging our entire inventory, coming up with pricing and pictures and history on every item. We went live in 2018 and by April 2019 we were done with the contract side and we closed out the point of sale side by the end of that year. Their inconsistences within the contract module were too high. And every time we called in to tech support, all they could tell us what that there was a "glitch" in the system and they couldn't fix it within a timely manner. I really felt like I was losing the trust of my customers because of Rain's mistakes.

Risposta del fornitore

da Rain Retail Software il giorno 9/12/2020

Holly, thank you for taking time to share your experience with our POS software. Here at Rain, our main objective is helping small businesses like yours succeed, so the fact that you found us to be detrimental to your store is disheartening. We've been busy in the 12 months since you cancelled and have greatly improved our rent-to-own module. If you like, please contact us to see those enhancements.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 17/11/2020
Mary virginia N.
Owner
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020

"Love this system!"

Commenti: I can get the reports I need and want. Tech support is wonderful. They are constantly updating and improving the software.

Vantaggi: Product is very easy to use. It's nice that I can put items on my website right from the product page. Web page is easy to edit.

Inconvenienti: I wish there were more yarn and knitting notions vendors integrated into the system.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020
Nate C.
Owner
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/11/2020

"Make the switch to Rain!"

Commenti: I also love being able to track repairs, replacing our previous hand written system. Priceless.

Vantaggi: Having out POS integrated with our website and Reverb is key for us, especially during recent times of shut down.

Inconvenienti: At times the system has quirks that are an annoyance to the user and is a low priority fix for developers.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/11/2020