BQE Core

BQE Core

da BQE Software

Chi utilizza BQE Core?

Società di servizi professionali tra cui architetti e ingegneri, contabili, CPA, imprese e consulenti IT, appaltatori governativi, professionisti legali e altro ancora.

Cos'è BQE Core?

BQE Core centralizza i dati finanziari delle aziende di servizi professionali e di progetti in una bellissima piattaforma cloud. Combinando strumenti di gestione dei progetti, monitoraggio del tempo e delle spese, fatturazione, creazione di report e gestione finanziaria, Core semplifica la gestione della tua azienda in modo più redditizio. Organizza le informazioni, automatizza le attività ripetitive e ti consente di dedicare più tempo a fornire servizi ai tuoi clienti anziché gestire i processi interni. Iscriviti per richiedere una prova gratuita di 15 giorni.

Dettagli su BQE Core

BQE Software

http://www.bqe.com

Fondata nel 1995

Panoramica dei prezzi di BQE Core

BQE Core dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di BQE Core è disponibile a partire da 7,95 USD/mese.

Prezzo di partenza

7,95 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di BQE Core

Gestionale HR
Database impiegati
Feedback a 360 gradi
Gestione dei benefit
Gestione della selezione del personale
Gestione delle buste paga
Gestione delle ferie
Gestione delle prestazioni
Gestione delle retribuzioni
Gestione orari e presenze
Inserimento aziendale
Monitoraggio candidati
Portale self-service
Profili dei dipendenti
Contabilità dei fondi
Contabilità del progetto
Crediti esigibili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle buste paga
Gestione delle immobilizzazioni
Gestione delle tasse
Ordini di acquisto
Organizzazioni senza scopo di lucro
Pubblica amministrazione
Riconciliazione bancaria
Studi contabili/commercialisti
Tracciabilità delle spese
Calcolatore delle tasse
Database contatti
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione dei progetti
Fatturazione di spese impreviste
Fatturazione online
Fatturazione per ore
Fatture personalizzabili
Fatture ricorrenti e abbonamenti
Gestione solleciti
Pagamenti online
Pagamenti tramite cellulare
Portale di fatturazione
Sistema multi-valuta
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione automatica
Gestione contabile
Gestione dei calendari
Gestione di casi
Gestione di documenti
Portale clienti
Tracciabilità delle spese
Analisi predittiva
Assistente personale virtuale
Automazione dei processi e dei flussi di lavoro
Chatbot
Per il sistema sanitario
Per l'e-commerce
Per le vendite
Sistema plurilingue
Controllo ore e spese
Diagramma di Gantt
Gestione del portafoglio
Gestione delle risorse
Gestione di idee
Gestione finanziaria
Metodologie agili
Metodologie tradizionali
Modelli personalizzabili
Monitoraggio dei costi di completamento
Monitoraggio di attività e progressi
Portale clienti
Strumenti collaborativi
Tabella del metodo Kanban
CRM
Controllo ore e spese
Fatturazione e contabilizzazione
Generazione di proposte
Gestione dei preventivi
Gestione dei progetti
Gestione del portafoglio
Gestione delle risorse
Gestione di documenti
Portale clienti
Strumenti collaborativi
CRM
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione conti fiduciari
Gestione dei calendari
Gestione dei conflitti
Gestione della posta elettronica
Gestione delle attività
Gestione di contenziosi
Gestione di contratti
Gestione di documenti
Portale clienti
Controllo degli orari di lavoro
Distinta materiali
Gestione degli ordini d'acquisto
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione delle fatture
Monitoraggio dei costi di completamento
Monitoraggio dei costi di produzione
Monitoraggio della percentuale di completamento
Ordini di modifica
Pianificazione e previsione delle spese
Preventivi / Stime
Relazioni sugli scostamenti
Calcolo delle ore di straordinario
Database impiegati
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione foglio presenze
Molteplici importi da fatturare
Monitoraggio del tempo tramite cellulare
Monitoraggio vacanze/congedi
Ore fatturabili e non fatturabili
Rilevamento automatico del tempo
Rilevamento del tempo offline
Controllo degli orari di lavoro
Controllo degli orari di lavoro in base al cliente
Controllo degli orari di lavoro in base al progetto
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dei risarcimenti
Monitoraggio del progetto
Monitoraggio delle attività
Tracciabilità delle spese
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Flusso di lavoro per le valutazioni
Gestione dei clienti
Gestione dei progetti
Gestione del personale
Gestione di documenti
Monitoraggio della data di scadenza
Per studi contabili/commercialisti
Portale clienti
Appunti relativi al caso
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione conti fiduciari
Gestione dei calendari
Gestione dei clienti
Gestione dei conflitti
Gestione dell'email
Gestione delle attività
Gestione delle cause pendenti
Gestione di contratti
Gestione di documenti
Tracciabilità delle spese

Recensioni su BQE Core

Stai visualizzando 5 di 205 recensioni

Nel complesso
4,3/5
Facilità d'uso
4,2/5
Servizio clienti
4,4/5
Caratteristiche
4,3/5
Rapporto qualità-prezzo
4,3/5
Robert c. M.
Business Development Director
Servizi legali, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/4/2019

"Valuable software for billing at a law firm"

Commenti: Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Vantaggi: The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Inconvenienti: It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/4/2019
Laura S.
Principal
Architettura e urbanistica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/5/2020

"Core has been an integral in helping us to understand and grow our business"

Commenti: Overall experience has been great as we use Core for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year.

Vantaggi: A little over one year back as we started up our new business I was researching for the best accounting, time and expense tracking and billing software. I selected BQE Core because it had an intuitive interface, easy reporting and it was on cloud. For any startup business the cost is always a big factor, the fact that BQE Core was a fraction of other similar software packages was an added bonus! We use BQE for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year. At every moment, I have the info available to understand my cash flow, liabilities and A/R all in one interface, which never would have been possible if I used other accounting software.

Inconvenienti: In a separate excel doc I track our projected income and expenses for each two-week period so I can plan cash expenditure. If BQE had a feature to track overhead and projections in relation to billable work, that would really integrate all functionality in one software. Other than that, I don't have any suggestions for improvement.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/5/2020
Utente Verificato
Owner
Artigianato, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    1/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 28/3/2020

"JUST DONT!!!!!! Refused to give refund after acknowledging it doesn't work "

Commenti: It was the most expensive waste of time I've experienced in a long while. It's right up there with Yelp advertising. Once you get pay it's over. I determined that this didn't work for me at a bout 2 weeks in. But, I was patient and tried to work through it with them. Roughly a month later, we came to the understanding that it doesn't do what I need, and they can't make it do what I need. (Quickbooks and Method Crm was doing this stuff before) I asked for a refund or even for the remainder of the year I paid for. I was told they "Don't Do Refunds" So, They're cool with over-promising, Taking $650, understanding that you're not using the program any longer, and are dissatisfied. Pretty Lame If You Ask Me

Vantaggi: The Sales guy was really friendly and try to rush me into a holiday sale. I should have known.

Inconvenienti: It was promised to be totally customizable to any business. It absolutely was not. I spoke with customer service well over 10 times, probably 20 calls. They could show me how things were set up, but never really able to make it work with my business flow as I had with Quickbooks. The program was often slow and sluggish between screen changes (I have very fast ethernet connection 250mbps DL speed). Many features were on different screens and made for a lot of loading time between simple tasks. Again....not customizable when I bring it up.

Risposta del fornitore

da BQE Software il giorno 6/4/2020

Hi there! We are sorry that you weren't able to use the program as intended. We do offer 15-days free trial and live demos of our product and keep everything transparent to give our customers a chance to review the product before they actually purchase. We have hundreds and thousands of users worldwide who rely on our products each day to successfully run their business.

We are truly sorry to see you go and hopefully you will give us another chance in the future. Please feel free to reach out to us at [email protected]

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 28/3/2020
Kimberly P.
Business Manager
Architettura e urbanistica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/4/2020

"We are particularly impressed with CORE’s user-friendly, “all in one” design"

Commenti: Our small but rapidly-growing architectural firm was looking for a project management and billing solution. We were particularly impressed with CORE’s user-friendly, “all in one” design.

Vantaggi: It provides us with a single source to record employee time, manage project tasks, budget, invoice and track project performance. We took advantage of the various training packages and technical assistance BQE offers to help us get up-to-speed with CORE in a matter of months. BQE also worked with us to develop a custom invoice that provides our clients with current and past billing information in a clean and easy-to-read format. With the mobile app, our partners access CORE data anytime, anywhere, and can record travel expenses directly from their smartphones. BQE has demonstrated to us that they listen and responds to suggestions on how to make CORE an even better program for its users by providing regular updates and enhancements that incorporate our suggestions. We are very pleased with CORE and BQE.”

Inconvenienti: Everything is working for us and if it does not then that is what support is for. Like any other new software implementation there is a learning curve. We took advantage of the various training packages.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/4/2020
Mark H.
Operations Manager
Architettura e urbanistica, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/1/2020

"This new year marks one whole year we've been using Core"

Commenti: Core has an amazing catalog of built-in reports. One thing we find ourselves often wishing for was a kind of “Quick List” report that would output a list of something, one item per line, single-spaced and nothing else but a clear statement of the search and filtering criteria at the top. Examples include a list of invoices overdue x days, list of current projects, list of deposits, payments, checks, every transaction ever related to a certain project, etc. These lists are handy when reviewing Core data, or bringing a quick list into a meeting, where the entries can be highlighted, color coded, and/or checked off as you go.

Vantaggi: I have to say it has succeeded with flying colors after being bombarded with all kinds of unusual circumstances with hundreds of our architecture projects! Well done! I'm constantly amazed how well thought-out the original approach was in Core's basic design allowing it to handle all of our client's weird situations, and we're just one of the zillions of other companies using Core who do things so differently than we do. I say this with a little authority, as well, because I wrote my first program at age 15 in 1968 and I have seen (and suffered) *everything* in all the eras of computing since. Core is badass. Every system has issues, but it's important we all stop and appreciate the unimaginable amount of work that went into making Core really effective. No one paid me to say this and I'm not getting any brownie points. I'm saying this because I know intimately what the developers have gone through to make today's Core possible. Whew!

Inconvenienti: While Core has one of the best time sheet entry forms around. It would be great to have a more graphical time entry interface such as the kind iOS and Android users are familiar with when using, say, a calendar app, in which they can use a mouse or finger to draw time blocks graphically, then double-click/tap them to set the info for that block.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/1/2020