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Cos'è Calamari?

Calamari è un software di gestione delle risorse umane che semplifica la gestione dei dipendenti. Permette di pianificare e monitorare tutti i tipi di assenze. Puoi ricevere notifiche sulle prossime assenze e le richieste di ferie. Calamari supporta aziende con uffici in più Paesi e località e la sicurezza basata sui ruoli. L'app è integrata con strumenti di gestione dei progetti come JIRA, Slack, Office265, Google Workspace, Microsoft Teams, Basecamp e Asana.

Chi utilizza Calamari?

Calamari consente a tutte le aziende, dalle start-up tecnologiche focalizzate sulla crescita, fino alle piccole e medie imprese dove il lavoro a distanza e il monitoraggio delle assenze sono una parte importante della pianificazione.

Dove si può implementare Calamari?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • Calamari
  • Fondata nel 2014

Assistenza di Calamari

  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

francese, inglese, polacco, spagnolo, tedesco

Calamari prezzo

Prezzo di partenza:

2,00 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Senza versione gratuita

Calamari non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Calamari è disponibile a partire da 2,00 USD/mese.

Piani tariffari richiedi una prova gratuita

Informazioni sul fornitore

  • Calamari
  • Fondata nel 2014

Assistenza di Calamari

  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

francese, inglese, polacco, spagnolo, tedesco

Video e immagini di Calamari

Calamari Software - 1
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Caratteristiche di Calamari

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Autorizzazioni basate sul ruolo
  • Avvisi/Notifiche
  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Cambio dei turni
  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo delle assenze
  • Creazione di report/analisi
  • Database impiegati
  • Gestione dei calendari
  • Gestione del personale
  • Gestione della politica di congedo
  • Gestione delle ferie
  • Gestione delle presenze
  • Gestione delle retribuzioni
  • Gestione foglio presenze
  • Inserimento aziendale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio delle presenze
  • Monitoraggio delle tempistiche del progetto
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Orari e presenze
  • Ore fatturabili e non fatturabili
  • Pianificazione del personale
  • Portale self-service
  • Registro ingressi/uscite
  • Resoconti sulle buste paga
  • Sistema multi-locale

Alternative a Calamari

Zoho Recruit è un software di reclutamento online e un sistema di preselezione dei candidati centralizzato pensato per i reclutatori e le agenzie di selezione del personale di tutto il mondo.
Tulip aiuta i produttori a creare applicazioni che raccolgono dati da persone, macchine e processi coinvolti nelle loro operazioni.
L'unico software di monitoraggio del tempo gratuito al 100% per i team.
Software di monitoraggio dei congedi, che aiuta le piccole aziende statunitensi, britanniche, australiane, canadesi e neozelandesi a gestire prenotazioni, approvazioni, saldi, ecc…
Crea politiche sui permessi, flussi di lavoro di approvazione personalizzati e calendari delle ferie che possono essere assegnati a diversi team.
In quanto leader tra gli strumenti di analisi, Tableau aiuta le persone e le organizzazioni a basare le proprie decisioni sui dati.
Strumento premiato basato sul cloud per semplificare i fogli presenze, le entrate/le uscite e tutti i tipi di ferie. Intuitivo ma potente.
Jira è lo strumento di sviluppo software più utilizzato dai team Agile. Milioni di sviluppatori scelgono Jira per pianificare e realizzare prodotti straordinari. Provalo gratis! Ulteriori informazioni su Jira
Facile sistema di gestione delle registrazioni dei tempi, delle presenze e delle ferie creato per team che utilizzano Slack, MS Teams e Google Chat.

Recensioni su Calamari

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,9
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,7

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

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Brian
Brian
Business administrator (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

I improve the design of work

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: It favors productivity time and managing more collaborative work between everyone to have a good quality of work

Aspetti positivi:

I improve teamwork because it is more united with real-time information that we can all see and thus be able to work on the same approach. I also like that when there is a new person in the team we do not have to go back in the work to give them an explanation because through Calamari there are all the necessary tutorials so that they can be updated with our work and thus have a simple interface between new personnel and the daily work done

Aspetti negativi:

There is nothing to say that I dislike, I have no words to describe something bad that has happened to me

Toby
Lead Pastor (Australia)
Gestione di organizzazioni non profit, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Amazing product

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Calamari has been a game-changer for us managing staff leave. The tech support has been amazing.

Aspetti positivi:

- Calamari is simple and highly customisable - Helpful support

Aspetti negativi:

- Navigation within the product is sometimes difficult to find what I am looking for

Alternative considerate: BambooHR

Perché passare a Calamari: More customisable than Bamboo, better layout.

George
CEO (Grecia)
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Change your NAME

3,0 3 anni fa

Commenti: Comsi comsa

Aspetti positivi:

Everyone in Greece is sarcastic and loughs when he/she hears your brand name.

Aspetti negativi:

Absense, time management, breaks control

Risposta di Calamari

3 anni fa

Thank you for your opinion. We're very glad about our company's name - there's the whole story standing behind it ;). If you experience any troubles with employees' time management, please contact us on: https://calamari.io/contact. Our Customer Service team will help you set everything up according to your needs.

Aaron
IT Manager (Malaysia)
Gestione di organizzazioni non profit, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

User Friendly

5,0 2 mesi fa

Commenti: Very good, technical support was very responsive.

Aspetti positivi:

Simple and easy to use, very user friendly.

Aspetti negativi:

None. So far so good on our side for Calamari.

Alternative considerate: Zoho People

Perché passare a Calamari: Easy to use, simple setup and able to scale up/down rapidly.

Michal
Chief Digital Officer (Polonia)
Logistica e catena di approvvigionamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great software for managing HR processes

5,0 2 mesi fa Nuova

Aspetti positivi:

Clear interface Multiple functions External integrations (especially the one with slack is useful) Responsive support team

Aspetti negativi:

So far no cons, all the problems we had with this tool were quickly fixed

Noora
CFO (Finlandia)
Intrattenimento, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Calamari: The Perfect Global Time Tracking Solution

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: We've been using Calamari for years, and it has been a perfect fit for our company's needs, especially with our team spread out around the globe. The clear functionalities and the English interface are definite pluses. I highly recommend this service!

Aspetti positivi:

Mobile app especially is very good and easy to use.

Aspetti negativi:

That you cannot modify easily time periods if employee moves from full-time to part-time, then it is hard to track hours

Oleg
CEO (UK)
Design, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Highly recommend for team management for Slack based teams

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: Generally good. It helped to automate many processes in our agency.

Aspetti positivi:

Integration with Slack, reliability of work, automation of many processes when using tool, team likes it, trusts it and uses it. No need to train or onboard team on the tool, its simple.

Aspetti negativi:

Settings around holidays and limitations around breaks types for Slack. Not user friendly reporting. No dashboard of present employees.

Marlina
Operational Manager (Indonesia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Calamari Feedback for better feature

4,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: I hope there is a feature like, when someone submit their annual/sick leave, admin can receive the notification via email as soon as the submission published. Right now, calamari only provide the reminder approval for the request that has been submitted

Aspetti positivi:

They divided each project with color it's easier to check on it

Aspetti negativi:

They are not providing 'employee data' feature anymore, such as: address, emergency number, etc

Steven
Ecommerce Manager (UK)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great low cost solution for clocking in and leave management.

4,0 mese scorso Nuova

Commenti: Great experience, really like beacons and the mobile app.

Aspetti positivi:

I love the Beacon feature which allows our staff to log in automatically when they come on the premises.

Aspetti negativi:

Moving employee details like emergency contact details into Core HR was disappointing.

Ankit
Ankit
Founder (India)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Calamari cant be great for leaves notifications

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Its pretty good for what we want to use it for. But its a basic tool.

Aspetti positivi:

Slack notifications are really good. They help us keep up to date.

Aspetti negativi:

There is no view to see full public holidays calendar.

Dee
Recruitment Co-ordinator (Portogallo)
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Calamari: Easy to use, detailed and brilliant.

5,0 2 mesi fa

Commenti: Top quality support and assistance. Excellent simple and clear tool but with many options for set up.

Aspetti positivi:

Logical, many areas of functionality. EXCELLENT customer service and support. Willingness to advance product with client input/suggestions. Good integrations. Easy to use.

Aspetti negativi:

Not clear definitions of status of leave and balances.

Alternative considerate: BambooHR e actiPLANS

Perché scegliere Calamari: Did not allow for international staff and functionality not as good.

Perché passare a Calamari: Multiple companies in multiple countries. Contract workers vs employees. Different leave policies allowed for different groups. M365 integration. International public holidays functionality. Overtime functionality. Price. Support.

Yulia
HR manager (Cipro)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

OpenCV.ai

5,0 2 mesi fa

Commenti: We recently implemented it and are still figuring out some of the features

Aspetti positivi:

Clear interface, quite wide functionality Very responsive and fast support service

Aspetti negativi:

There is no way to use different status emojis in slack

Mona
HR Manager (Svizzera)
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Everting you can look for in one app

5,0 11 mesi fa

Commenti: The setup process is very easy and they are helpful every step of the way

Aspetti positivi:

I like that it considers all the flexibility options. You can control and change anything. Also the customer support has been super! i have dealt with one person from start to the end (her name is Ewelina) and she has been a superstar in the transition and always available. Also the mobile app is amazing

Aspetti negativi:

Nothing comes to mind. I am very happy thus far.

Alternative considerate: edays

Perché passare a Calamari: Trial option, and flexibility in the settings

Ben
Senior Vice President (USA)
Proprietà immobiliari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Straightforward People Management

4,0 9 mesi fa

Aspetti positivi:

Great time tracking, punch card, and other features. PTO tracking is also huge.

Aspetti negativi:

The way that certain things have to be set up or configured, like PTO accruals, is a little more complicated than it needs to be.

Michael
CEO (Malaysia)
Marketing e pubblicità, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best HR Tracker for Slack

5,0 9 mesi fa

Commenti: Its quite good but I worry about the price hike of calamari

Aspetti positivi:

I love that it integrate to slack seamlessly so that you dont have to have too much app in this digital age.

Aspetti negativi:

I dislike the price hike of calamari. In 1 year, the annual cost almost doubled. And I dislike that some of the feature that was in the old and cheaper version was split into another product that you have to pay again.

Nick
Dentist (USA)
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good Product for Trackign Employee time worked and time off schedules

5,0 9 mesi fa

Commenti: Overall we like the product. It keeps track of time off and daily timeclock functinos very well. It is highly customizable. I just have a hard time getting help if I need it, which luckily isn't too often.

Aspetti positivi:

Product is very flexible on how you set it up

Aspetti negativi:

It is so fexible, it can be difficult to set up. Getting help after initial setup has been challenging for me sometimes also.

Mary Anne
Mary Anne
VP of Operations (Filippine)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Impressed so far!

5,0 anno scorso

Commenti: Experience with Calamari is beyond my expectations.

Aspetti positivi:

I've been looking for a time and PTO tracker for my teams as we grow, and we have been previously using spreadsheets which has become too tedious. I signed up for a trial with Calamari and it was an easy discovery of value for money. Setup was easy, and whenever I encountered hiccups, their support was amazingly responsive (3-4 mins response time). I've seen bugs but they fix it in just a few minutes after I reported it. The effort their support team takes to actually help me out was very much commendable (they fixed my accrual rules, sent me screenshots of my actual account on where I can tweak something). They are also very patient, I love tinkering and their support walked me through the entire setup.The integrations with Slack and Google Calendar are also one of the many things I loved.

Aspetti negativi:

Not really a con, but I'd love to see an option to restrict requests on specific months/days.

alexis
Film post producer (Germania)
Produzione di media, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

FEEDBACK media agency

4,0 9 mesi fa

Commenti: Great experience overall and very happy. It would be amazing to have the chance to discuss with an agent to develop even better our own utilization and see how to improve together with a feedback session to reply to particular needs.

Aspetti positivi:

Calamari is straight forward, easy to understand and to use as well to integrate iwth other app such as App calendar to share with the whole team

Aspetti negativi:

Some of the logic of the system could be more optimized like having an automatic calculation to subtract the overtime from the absence so we know if we are in positive or not. We right now doing this internally and would love to have it implemented.

Zsolt
general manager (Austria)
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Calamari Hungary

4,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: so far so good, like the customiseable, easyier to use

Aspetti positivi:

Multiplatform, integraton into Outlook, customised "holiday type"

Aspetti negativi:

no hungarian language, and some of my colleagues are not confident wit it report is a not good looking and easy understand.

Nicole
Director, Total Rewards (USA)
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Easy to Use and Worth the Cost

5,0 9 mesi fa

Commenti: Great! This product is perfect for our needs right now.

Aspetti positivi:

Calamari is easy to use and useful for a small employee population. It is simple and you don't have to pay for the big scale HRIS and timekeeping software for a small population. Its features are still targeted not requiring the use of a generic product for the smaller employers. All of the technical support and customer Service I have received has been quick and exceptional!

Aspetti negativi:

it would be nice to be able to have at least one report option that is ad hoc and customizable.

Michele
Assistant to the President (USA)
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Good System

4,0 9 mesi fa

Aspetti positivi:

It keeps track of our time and vacation and sick leave

Aspetti negativi:

Not so easy to see the location of people that clock in

Jon
Executive Director (Egitto)
Sviluppo e commercio internazionale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Perfect for NFPs

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: Great! Calamari has been perfect for a small not for profit organization working with a diverse team across many timezones.

Aspetti positivi:

Simple to onboard new staff and manage a variety of work flows and staff types.

Aspetti negativi:

There could be improvements made in moving year to year - particularly in setting up standard holiday schedules.

Monika
Senior Administration Specialist (Polonia)
Prodotti chimici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

CALAMARI GREATEST HITS

4,0 9 mesi fa

Commenti: overall the initial improessions are very good

Aspetti positivi:

IN FACT ITS THE ABILITY TO RECORD EVERYTHING

Aspetti negativi:

i dont know yet Im learning... legibility

Marek
CEO (Polonia)
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Calamari REVIEW

4,0 2 anni fa

Commenti: The platform provided an efficient and reliable solution for time tracking, leave management, and attendance tracking.

Aspetti positivi:

There were several aspects of Calamari that I found appealing. One of the things I liked most was its intuitive and user-friendly interface. Navigating through the platform and accessing various features such as time tracking, leave management, and attendance tracking was seamless and straightforward. The availability of mobile apps further enhanced the convenience, allowing employees to manage their time and leave requests on the go. Additionally, the reporting and analytics capabilities provided valuable insights into employee attendance patterns and helped streamline workforce management.

Aspetti negativi:

One area that I liked least was the limited customization options. While the core functionalities of time tracking and leave management were solid, the ability to customize the platform to match specific business requirements was somewhat limited. Having more flexibility in terms of customizing leave policies, approval workflows, and reports would have been beneficial for organizations with unique needs.

Carol
CAO and Controller (USA)
E-learning, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great customer service!

4,0 anno scorso

Commenti: Very satisfied! Great value for the price!

Aspetti positivi:

The customer service team was very responsive and efficient when my payment information expired. They were able to correct the problem quickly and restore my account.

Aspetti negativi:

It is a very good software for the price.