Chi utilizza Calamari?

Calamari consente a tutte le aziende, dalle start-up tecnologiche focalizzate sulla crescita, fino alle piccole e medie imprese dove il lavoro a distanza e il monitoraggio delle assenze sono una parte importante della pianificazione.

Cos'è Calamari?

Calamari semplifica la gestione delle persone. Ti consente di pianificare e monitorare tutti i tipi di ferie, giorni liberi e assenze per malattia. Ora puoi tenere traccia delle presenze con ibeacon, app mobili e notifiche automatiche. Calamari supporta aziende con uffici in più paesi/località e la sicurezza basata sui ruoli. Si integra con strumenti di gestione dei progetti come JIRA, Slack, Office 365, Toggl, G Suite, Basecamp e Asana.

Dettagli su Calamari

Calamari

http://calamari.io

Fondata nel 2014

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Calamari non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Calamari è disponibile a partire da 1,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

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No

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Implementazione e assistenza di Calamari

Assistenza

  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Documentazione

Caratteristiche di Calamari

  • Database impiegati
  • Feedback a 360 gradi
  • Gestione dei benefit
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle ferie
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione delle retribuzioni
  • Gestione orari e presenze
  • Inserimento aziendale
  • Monitoraggio candidati
  • Portale self-service
  • Profili dei dipendenti

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione foglio presenze
  • Messaggistica
  • Monitoraggio dei lavoratori stipendiati
  • Monitoraggio della stazione di lavoro
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  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Riconoscimento biometrico
  • Scheda perforata
  • Scheda perforata online

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  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Database impiegati
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione foglio presenze
  • Molteplici importi da fatturare
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  • Forza lavoro variabile
  • Gestione del ciclo di vita del personale
  • Gestione della selezione del personale
  • Gestione orari e presenze
  • Gestione terzisti
  • Individuazione delle competenze
  • Parametri prestazionali
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Previsione del personale

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  • Gestione dei calendari
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  • Pianificazione del personale
  • Portale self-service

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  • Controllo del processo di valutazione
  • Gestione dei calendari
  • Gestione della politica di congedo
  • Gestione delle richieste di ferie e permessi
  • Monitoraggio FMLA
  • Pianificazione del personale
  • Portale self-service

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Le migliori alternative a Calamari

Altre alternative a Calamari

Recensioni su Calamari

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,7/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,9
Caratteristiche 4,4
Rapporto qualità-prezzo 4,7

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Avishkar P.
Project Director
Consulenza manageriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/11/2017

"Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!"

Commenti: My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.

Vantaggi: We have decentralized operations, and our managers and HR love being able to see presence and location statuses of our employees in real time, and at a high level.
The Calendar function in the leave module allows for great oversight and enables more efficient resource management and allocation.
The time-sheet and leave reports available are robust and we love the download to excel feature, this perfect tabular format allows for deeper dives on trends, pivot tables etc within Excel.
It really is simple to use for employees and managers. The app keeps things simple to enable clocking in/out and applying for leave.
Really just very easy to navigate, after training our managers, no one has had to come back to us on how to navigate the system.
There are several clock in methods which allows for flexibility, eg smartphone clock-in, QR scans, and browser check-ins.
I must also commend the support team for providing excellent back-end support for our administrators! Keep up the great work and service

Inconvenienti: A few improvements could be made, such as allowing for attachment uploads from a smartphone for leave applications and for locations to be tagged when clocking in with a QR code.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/11/2017
Parker R.
VP, People, Mission & Culture
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/7/2020

"Checks Every Box"

Commenti: Couldn't have been better. Less than a month after identifying the need for a new PTO management platform we were launched. The reviews from our team members has been exceedingly positive as well. It is a major upgrade in terms of ease of use, reporting, and notifications from the past platform.

Vantaggi: Months ago, we scoped out our requirements for a PTO management tool. Calamari checked off every box! Coupled with outstanding and responsive customer service, we couldn't have asked for a better experience. The process of requesting and approving time off requests, particularly the Slack integration, are a MAJOR upgrade from our previous platform.

Inconvenienti: The .csv upload tool can be a little tricky to figure out, but the customer service response is immediate and helped resolve the issues. Onboarding couldn't have gone any more smoothly.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/7/2020
Jimz ..
Project Manager
Produzione di media, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    1/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 20/8/2017

"the sign-up system is faulty, and no one cares in "support""

Inconvenienti: i signed up. received the email, followed the link and only get a green screen asking you to "wait for a while". and after a few HOURS ( you get it right, hours ), that so-called "while" is still there. refresh / quit browser do no help. same link goes to same screen with same words. i received the mail at 0100, tried it on 0300, get the same result. so i contacted them via the webform. i checked back on 0700. my mailbox got nothing - not even a acknowledgement of receiving my email, and surely nothing about why the while is still staying. and yes - same signup link still goes to the same page with the same words. i'm still hopeful, so tried again on 1900 on the same day. now the best part arrived - the same link i tried said "my license expired and my account is blocked". so, what Calamari suggesting, is that my signup license is "looking at their green screen and wait for a while" - but hey, i haven't looked at that for 14 days yet, why have my license expired SO SOON??? is Calamari a hoax for getting my email? the other "positive" reviewers sound SO TRUE, i just can't tell how can that be. i'm not suggesting fake accounts with fake reviews, but i doubt for this kind of performance and stability, how can i handle the attendance / leave management thing of my whole company to it ?

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 20/8/2017
Lauren A.
Business Manager
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/9/2020

"Good but Not Great"

Commenti: We moved from paper forms to online. Calamari has a nice visual to it, and seemed to me to be intuitive to use. Set up was mediocre; I think it could be easier but also in testing other products, it's not the worst. We chose to use just the time off portion and not the clock in/out option. This does mean, however, that the time accrued for PTO is not accurate, and while I have told my staff that the accurate accounting is on each paystub, they are frustrated by that.
Additionally, while I feel the system is really self-explanatory, people seem to have trouble with requesting partial days, changing the type of PTO requested (vacation, sick, etc), and requesting multiple days at once.
The customer service is good; they are happy to answer questions you may have.
I decided to look into their clock in/clock out option, to streamline three products that we use, but I did not like the options of a mobile app, web app, or beacons. I didn't like that the beacons did not take into account lunch breaks. I could set a lunch break for everyone, but then if they took 45 minutes instead of an hour, or 1hr5min, it doesn't take that into account.

Vantaggi: I wanted a product that fit in our budget, that could keep track of time off requests online. I was tired of paper floating everywhere! Calamari fit that bill.

Inconvenienti: There is no way to edit your time off request. If you make a mistake, the entire request has to be deleted, then the manager has to approve the cancellation, then you can resubmit the request. It's a lot of steps.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/9/2020
Monika A.
Finance Manager
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/6/2020

"Very simple tool that integrates easily with Jira, Slack and HR payroll software"

Commenti: All in all the system improved our corporate life. Everyone finally knows how many day-off he can/may use during a year.

Vantaggi: We like this tool, because it's synchronized with other tools used in our organization (e.g. outlook Calendar, Jira, Optima, Slack, Office365). It is very userfriendly and intuitive and can be customized the way we need. We have a lot of different types of agreements and hence a lot of different absence types - and the system enables to configure everything the way we need. Additionally we are delighted with a customer support.

Inconvenienti: Lots of possibilities to customize ( absence types, calendars, working shifts, approval processes etc.) makes the system more complex to configure and it looks difficult at the beggining, but - when you start to udnerstand different dependancies and how it's built - is stops to be a problem. Customer support is of absolutely marvelous, always responsive and very, very helpful.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/6/2020