Saba Cloud

Saba Cloud

da Saba Software

Chi utilizza Saba Cloud?

Vice presidenti della gestione dei talenti/Responsabili delle risorse umane/Vice presidenti dell'acquisizione del talento, Responsabili/Vice presidenti della retribuzione, Responsabili capo della formazione/Responsabili/Vice presidenti del reparto addetto della formazione.

Cos'è Saba Cloud?

Saba Cloud è una soluzione di gestione del talento che consente a persone e team di pilotare la propria esperienza. Questo iper-connesso ambiente di gestione del talento di Saba è progettato per rendere apprendimento, sviluppo, riconoscimento, coaching e feedback parte dell'esperienza quotidiana dei dipendenti, permettendo loro di offrire il meglio. Saba Cloud è la piattaforma ideale per le organizzazioni di medie e grandi dimensioni che desiderano trasformare i propri programmi di gestione del talento per creare un maggior valore per la forza lavoro e il business.

Dettagli su Saba Cloud

Saba Software

http://www.saba.com

Fondata nel 1997

Panoramica dei prezzi di Saba Cloud

Saba Cloud non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Saba Cloud

Software per la formazione online
Apprendimento a distanza (Mobile Learning)
Apprendimento asincrono
Apprendimento misto
Apprendimento sincrono
E-commerce
Gestione delle certificazioni
LMS integrato
Portale degli allievi
Simulazione
Sistema integrato per la creazione dei corsi
Società di formazione
Società/Imprese
Università/Istruzione
Creazione di organigrammi
Feedback a 360 gradi
Gestione degli obiettivi
Gestione dell'avvicendamento del personale
Gestione della selezione del personale
Gestione delle prestazioni
Profilo dei dipendenti
Scala delle competenze
Scenari possibili
Sviluppo professionale
Definizione di obiettivi
Gestione del ciclo di vita del personale
Gestione della formazione
Gestione della selezione del personale
Gestione delle competenze
Gestione delle prestazioni
Gestione delle retribuzioni
Inserimento aziendale
Piani di sviluppo individuali
Piano di avvicendamento del personale
Apprendimento a distanza (Mobile Learning)
Apprendimento asincrono
Apprendimento misto
Apprendimento sincrono
Conformità SCORM
E-commerce
Ludicizzazione
Portale degli allievi
Sistema integrato per la creazione dei corsi
Società di e-learning
Società/Imprese
Università/Istruzione
Videoconferenze
Autovalutazioni
Feedback a 360 gradi
Gestione delle retribuzioni
Indicatori di performance con coefficienti di ponderazione
Modelli personalizzabili
Monitoraggio del ciclo di revisione
Piani di sviluppo individuali
Portale self-service
Rilevamento costante della performance
Scale di valutazione personalizzabili
Valutazione delle conoscenze
Valutazioni tra pari
Apprendimento asincrono
Apprendimento misto
Apprendimento sincrono
Apprendimento sociale
Aula virtuale
E-commerce
Formazione del personale
Gestione dei contenuti
Gestione dei media
Gestione delle certificazioni
Individuazione delle competenze
Ludicizzazione
Monitoraggio del coinvolgimento
Portale degli studenti
Sistema di creazione dei corsi integrato
Società / Imprese
Società di formazione
Test / Valutazioni
Università / Istruzione
Videoconferenze
Creazione di report/analisi
Dashboard
Libreria di domande
Monitoraggio dei progressi
Portale self-service
Selezione dei valutatori
Sondaggi e feedback

Recensioni su Saba Cloud

Stai visualizzando 5 di 96 recensioni

Nel complesso
4/5
Facilità d'uso
4/5
Servizio clienti
3,8/5
Caratteristiche
4/5
Rapporto qualità-prezzo
3,7/5
Tomas G.
Enterprise Technical Support Engineer
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/12/2019

"The paradise to take trainings"

Commenti: now all the departments have his training in one place, making easy for everyone

Vantaggi: The trainings are so organized that you only need time to search and select the courses do you want to complete.

Inconvenienti: Some training requires Flash, and right now that's an outdated plugin and unsupported for some web browsers

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/12/2019
Jason S.
Learning Management System Senior Analyst
Assicurazioni, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 28/11/2016

"Our Saba Cloud Experience"

Commenti: This past June we completed our migration from Saba SEC 5.5 to Saba Cloud. The upgrade process itself was lengthy and at times a bit challenging, but in the end was a success and well worth it. The migration took close to a year (from initial meetings to launch day), and because we were on such an old version of SEC which included customized reports, we found it a challenge to build new processes and functionality to accommodate existing business requirements, given that Saba Cloud doesn't allow for customizations. In the end we chose to export the required data elements using Analytics, and build a separate external system to manage the data. Saba cloud itself was well received by our internal stakeholders and end users. The interface is much more intuitive and we didn't have much resistance or confusion with our staff in using the new system. Also finally being able to properly integrate Single Sign on has been wonderful.

Vantaggi: Analytics tool is fantastic and much improved over our previous SEC 55 reporting system! We heavily depend on it to run daily reporting and to export large chunks of data to an offsite system and it has been running quite smoothly. Single Sign on (finally) Is a big plus. For our people administrators the "Proxy user" from people admin has been invaluable for troubleshooting. The interface as a whole is a big improvement and has been well received by our clients.

Inconvenienti: Coming from SEC 5.5. some things still appear to be the same, and still seem too confusing or clunky:
- Notification system is incredibly flexible, but very confusing to use and extremely time consuming to make changes to. Especially when trying to manage two different locals (EN UK and French Canadian) - especially when these locals are not EN US.
- Completed Courses page: the "Load More" at the bottom of the page is confusing. Even if "Show all" has been selected, the learner still needs to click "Load More" to view other transcripts. Also sorting this list is very limited. Our users have a large collection of courses and had heavily used the sorting features of this page in SEC 5.5

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 28/11/2016
Mehmet Y.
Engineering Supervisor
Settore automobilistico, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2020

"Learning Solution Provided at Cloud"

Commenti: Simple and lean cloud system for learning solutions and easy to use. I love that as for a newcomer to company such solutions is very important and explaining SABA to a newcomer is very easy.

Vantaggi: We are using SABA CLOUD as learning solution for online learning classes and webinars. In terms of that, SABA is very precise and lean.I have never experienced a problem.

Inconvenienti: I'm not sure if it is really required but some features to make learning activities more interactive might be useful. There are lots of new learning websites, especially for data science products which are very interactive.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2020
Devashish N.
Business Analyst - II
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.001+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    2/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/4/2019

"SABA Cloud is a necessary Evil"

Commenti: Earlier we had the internal Learning Management System which had become unmanageable and didn't had superior features; but with Saba Cloud (SaaS) application the enterprise need not worry about maintenance and downtime.

Vantaggi: 1.)Supports multiple Training Types like Virtual Instructor Led Training (VILT), Instructor Led Training (ILT), Self -Paced Training etc.
2.)Support Multiple Contents like Adobe Content, SCROM, URL, WebEx Recordings, MP4 etc. Though SCROM is best.
3.) Multiple ways to create assessments varying from Paragraph questions to MCQ with single select and multi-correct along with weight-age scoring for each correct option, pre and post class surveys.
4.) Functionality to add keywords & Tags to each course to enhance ease of search for users
5.) RDI (Rapid Data Import) to bulk update or import data like marking user attendance, course creation, user registration etc.
6.)Prescriptive Rules (PR) to auto enroll new employees to Mandatory Compliance and New Joiners Induction Training

Inconvenienti: 1.) Performance of TIM (The Intelligent Mentor), the course recommender system is bad.
2.)Not much APIs are available for integration unlike we have for Salesforce (CRM)
3.)Lacks ability for administrators to Customize some inline CSS and HTML works to customize the Course Header and Description etc.
4.) Lacks Good Dashboards for Management Reporting
5.) Poor Customer Support

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/4/2019
Russell K.
HR Compliance Analyst
Servizi bancari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2018

"Halogen is a little complex, but quite powerful. "

Commenti: Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.

Vantaggi: Halogen's 'comment helper' function is easily the best and most innovative feature. The comment helper makes it really easy for managers to add specific comments to their direct reports without having to come up with comments from scratch. For example, if you have a 5 point scale, manager's simply drag the slider from a level 5 comment (ie. He/she is always courteous and respectful with customers) to a level one comment (ie. He/she is rarely courteous and respectful with customers). It takes a little bit to setup, but you don't have to write them. Admins can just download the comment helpers directly from Halogen and train managers on how to use them. Halogen also has a multi-rater and a third-party rater function. This is quite nice for larger organizations. A multi-rater function gives managers the ability to combine/average out the ratings from multiple managers. The third-parter rater gives the manager the ability to forward the appraisal to another manager entirely.

Inconvenienti: Halogen is not intuitive. It's unlike any other software I've come across, so the back end might be confusing if you try and learn it on your own with no training. For example, administrators might be confused by the fact that there are two locations sets of user information; one called the 'user center' and the other set inside each 'appraisal process'. The user center information holds user demographic information while the appraisal process set contains user performance information.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2018