Da 17 anni aiutiamo le aziende
a scegliere i migliori software

Cos'è Buffer?

Buffer è un'intuitiva piattaforma ottimizzata di social media management usata con fiducia da marchi, imprese, agenzie e privati per favorire il coinvolgimento e ottenere risultati significativi sui social media. È disponibile una suite di prodotti per la pubblicazione, il coinvolgimento, l'analisi e la collaborazione di gruppo. Questi prodotti vengono valutati e perfezionati attentamente per aiutare gli addetti al marketing e i team dei social media a lavorare in modo più efficiente ed efficace.

Chi utilizza Buffer?

Lo scopo è servire un'ampia gamma di mercati tra cui quelli di editori, team di start up di livello intermedio, organizzazioni non-profit, istituti di istruzione superiore, società sportive, attività di e-commerce, freelance, imprese e grandi aziende.

Buffer Software - 1
Buffer Software - 2
Buffer Software - 3
Buffer Software - 4
Buffer Software - 5

Hai dubbi su Buffer? Confrontalo con un'alternativa popolare

Buffer

Buffer

4,5 (1.483)
6,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
23
35
4,6 (1.483)
4,4 (1.483)
4,4 (1.483)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
61,00 €
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
456
48
4,0 (924)
4,2 (924)
4,0 (924)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a Buffer

Bitrix24
Funzionalità più votate
CRM
Conferme/Promemoria
Gestione dei clienti
Lever
Funzionalità più votate
Monitoraggio candidati
Monitoraggio dei candidati
Pubblicazione di offerte di lavoro
Planoly
Funzionalità più votate
Gestione dei contenuti
Programmazione dei post
Pubblicazione automatizzata
CoSchedule Marketing Suite
Funzionalità più votate
Gestione delle attività
Gestione di più account
Programmazione dei post
Airtable
Funzionalità più votate
Gestione delle attività
Pianificazione/Programmazione dei progetti
Progetti vari
Kontentino
Funzionalità più votate
Gestione dei contenuti
Gestione di più account
Programmazione dei post
Statusbrew
Funzionalità più votate
Gestione di più account
Programmazione dei post
Pubblicazione automatizzata
Crowdfire
Funzionalità più votate
Creazione di report/analisi
Gestione di più account
Programmazione dei post
SocialPilot
Funzionalità più votate
Gestione dei contenuti
Integrazione di social media
Programmazione dei post

Recensioni su Buffer

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,4
Caratteristiche
4,3
Rapporto qualità-prezzo
4,4

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
60%
4
32%
3
7%
2
1%
1
0%
Kenneth
Kenneth
Senior Product Manager
Utente LinkedIn Verificato
Servizi finanziari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Buffer: Social Distance Smartly

4,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Ospedali e sistemi sanitari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Fondamentale per lavorare sui social

5,0 2 anni fa

Commenti: Scoperto per caso si è rivelato molto utile

Aspetti positivi:

Utilissimo per programmare post su diversi social media

Aspetti negativi:

Rendere ancora piu semplice la programmazione e la creazione di post

Gabriella
Gabriella
Social Media manager (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Buon tool per la programmazione dei social

5,0 2 anni fa

Commenti: Ho risolto pochi problemi aziendali, in quanto non avendo l’abbonamento a pagamento non posso programmare i post e farli pubblicare in automatico

Aspetti positivi:

Il software è facile da usare anche tramite app per cellulare.Pratico, con possibilità di integrare tutti i canali social che vuoi.

Aspetti negativi:

Se non si f l’abbonamento è possibile solo programmare i post, infatti questi non verranno pubblicati in automatico ma arriverà una notifica sul telefono. Ciò implica poco risparmio di tempo.

Sabrina
Redattrice (Italia)
Scrittura e attività redazionali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Perfetto per la condivisione simultanea

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Risparmio di tempo e nessun costo per il suo utilizzo.

Aspetti negativi:

Non ci sono stati inconvenienti in base alla mia esperienza.

Divaldo
Divaldo
CEO (Portogallo)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Fantastic tool for social media management

5,0 anno scorso

Commenti: With several social networks to manage with posts, buffer monitoring solves the need for duplicated and repetitive work.

Aspetti positivi:

Being able to manage several social networks in one place with the possibility of scheduling posts and monitoring engagement is one of the features that caught my attention.

Aspetti negativi:

In itself the tool is excellent, however, with the emergence of other tools on the market and with more attractive prices I had to stop using it, however, I recommend it as it does its job perfectly.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Istruzione superiore, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Perfect for Big Teams

5,0 anno scorso

Commenti: Over it has been great. I really appreciate the customer service

Aspetti positivi:

That we can incporate our whole team without being overcharged for each team member! I also appreciate how easy it is to use and that they have an app. This is great for onboarding new users.

Aspetti negativi:

I wish it notified admins faster when a post is drafted for approval and alternatively I wish it notified the person who submitted the post for approval when there post is approved and what time it is approved for.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Produzione di media, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

User-friendly but sometimes a bit clumsy

3,0 anno scorso

Commenti: Overall Buffer fits quite alright with the small businesses, but is definitely not a good choice for bigger companies.

Aspetti positivi:

Buffer offers an intuitive and user-friendly interface, making it accessible even for beginners. I also liked the fact the platform provides content suggestions and ideas to help you create engaging social media posts. There is even a free plan option that is efficient for very small businesses and individuals.

Aspetti negativi:

The free plan has limited features and restrictions, so I went for the paid plan. It's still a bit clumsy sometimes, with recurrent bugs and tech issues. For example, it's very hard to post on LinkedIn (no tagging available). It's also not possible to post on Instagram.

Stefan
Team Leader (Romania)
Beni di lusso e gioielli, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Just ok, nothing great

3,0 2 mesi fa

Aspetti positivi:

Nice and clean interface for desktop, easy to use.

Aspetti negativi:

Beeds better support fot diffrent image formats.

Chris
Chris
Assistant Director (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Gestione formativa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Easy and Powerful!

5,0 12 mesi fa

Commenti: Excellent tool that doesn't hinder workflow and is easy to use.

Aspetti positivi:

A powerful tool that helps keep all our social media content organized and easy to schedule.

Aspetti negativi:

I liked everything about Buffer. It was super easy to use and it was effective

James
James
Chief Investment Officer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi finanziari, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Solid social media management platform with reasonable price.

4,0 anno scorso

Commenti: Good platform for solid social media connections and publishing features. It would be nice if the interactive features were included for the base price.

Aspetti positivi:

I like their logo and their multi platform functionality.

Aspetti negativi:

I dislike having to pay more for the interactive inbound connectivity.

Damien
Damien
Social Media Manager (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Commercio all'ingrosso, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Buffer is amazing for managing 3 accounts

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

I love how easy it is to setup your posts and just launch them with very little hassle.

Aspetti negativi:

The 10 post cap on the free plan. Also, when posting to multiple accounts, it can get a bit confusing if you're not watching what you're doing.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Contabilità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Save time from Linkedin and Twitter scheduling

5,0 anno scorso

Commenti: Overall is good. I use it every week and not so much. but it saves me the hassle of having to write and edit content directly on the social media channel.

Aspetti positivi:

I could easily connect the channels I use for the brand. I like it supports Twitter threads and also lets me tag other companies in Linkedin post

Aspetti negativi:

I can't tag friends or contacts from LinkedIn. Only companies. I don't like the scroll down of time selecting when scheduling

Ebonie
Ebonie
Marketing Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ai consumatori, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Buffer is worth the money

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

I saved the company $500 by switching to Buffer. I enjoy the software for scheduled post and analytics.

Aspetti negativi:

The interface is pretty dull but simple.

Luke
Luke
Marketing Director (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Proprietà immobiliari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great Product in a Crowded Market

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

The price and different tiers allow you to pay a lower cost if you are looking for more basic needs. If you only manage a few accounts, this can be a great low-cost solution.

Aspetti negativi:

The amount of accounts you can have on low cost options is not many, and I wish it had integration with Google Business.

Priya
Senior Data Analyst (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

It is a basic but essential tool for social network programming

5,0 anno scorso

Commenti: We utilize Buffer to coordinate our company's presence across numerous social media platforms. We can upload all of our content by using it to schedule the publication calendar. Content is reviewed and approved by the user's permission level. Using Buffer, we can see at a glance whether or not we have scheduled too much or too little material across all of our social media channels. I have used Buffer for about three years, and it has helped me a lot in my work; also, its cost could be a lot higher, and being a very intuitive tool, it represents a good investment. It is very suitable for anyone, whether a professional or a beginner; it works very well for small, medium, or large companies; it is ideal for people who want to edit an image for a publication on social networks.

Aspetti positivi:

It's a fantastic platform for social media management with many helpful features (including adding text to images before posting them on social media) and helpful customer service (including the possibility to schedule posts in advance across multiple channels). It has a straightforward design that makes it easy to get up and running. And let's remember its review system, enabling us to check articles for coherence well before publication.

Aspetti negativi:

Fixing the problems you have when you try to contact users and when users try to respond would be a big step in the right direction.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

User friendly social media scheduler

5,0 5 mesi fa

Commenti: Time saver, user-friendly scheduler. I really like it.

Aspetti positivi:

User-friendly and great for posting and scheduling content across social media. Saves me time! The free version which I use allows you to post to three accounts which is great.

Aspetti negativi:

There isn't much to dislike about the free version.

Spriha
Senior Digital Marketing Officer (UK)
Servizi finanziari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

My Experience as a Digital Marketing Officer Using Buffer

4,0 anno scorso

Commenti: My overall Buffer experience has been extremely positive and rewarding. Buffer has proven to be an invaluable tool in the daily tasks of our team, and it has been critical in maintaining a consistent brand image across our various social media platforms.

Aspetti positivi:

As a digital marketer, I've explored various social media tools, and Buffer stands out as a top choice for several reasons. What I liked best about Buffer was its comprehensive suite of features designed for effective social media management. It has become an essential component of my digital marketing toolkit, assisting me and my team in streamlining processes and implementing effective social media strategies for our B2C company.

Aspetti negativi:

My experience with Buffer has been extremely positive, but there is one area where I felt it could be improved. While Buffer's analytics provide valuable insights into post performance, the platform's analytics may lack some of the more advanced or in-depth features found in specialized analytics tools. Buffer's analytics may feel limited to marketers looking for highly detailed or granular data, such as myself.

Arienne
Director of Fundraising (Canada)
Gestione di organizzazioni non profit, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Buffer Review

5,0 11 mesi fa

Aspetti positivi:

I love buffer! It's really easy to use and connect with your different social media platforms to manage and schedule. I love that you can connect LinkedIn to make it easy. We use it regularly because it's awesome

Aspetti negativi:

The only cons are mainly just budget pieces. We can't afford to pay for it, so we can only connect a few platforms instead of all of them. We can only schedule so many as well. But that's lacking of budget really.

Heather
Marketing Manager (USA)
Servizi ai consumatori, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

I use another product now- Buffer was a good place to learn and practice.

4,0 7 mesi fa

Commenti: It was a good place to start learning about social media scheduling, however, I use another program now due to a superior ease of use of the other product.

Aspetti positivi:

It was a good place to begin to learn how to use scheduling software. It was the only service that I knew of at the time, and helped get me into the rhythm of posting to social media.

Aspetti negativi:

The system changed during my time of use of this product. The explanation of the changes was minimal, and the changes were not easy to understand. I started with the free product, and that became unavailable at the time of the change, but I was not clearly informed of the new price and system.

Guy
Guy
Director (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great for scheduling all your social posts

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Setting up different social channels and scheduling posts is super easy with Buffer, it saves time, and keeps your business social feeds up to date

Aspetti negativi:

Tricky to set-up multiple pages on the same social channels

AADIL
GERANT (Marocco)
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

The best aplication

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost

Aspetti negativi:

A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost

Heejin
social media content (USA)
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Manage multiple accounts in one!

5,0 anno scorso

Commenti: You will also need to monitor your scheduled posts to ensure that they actually post because every few months, social media accounts will disconnect from your Buffer account and require you to sign in again before scheduling any more posts.

Aspetti positivi:

Buffer allows you to schedule posts to multiple social media accounts in advance. This is critical for anyone to save time while planning content. The app was self explanatory and easy to use.

Aspetti negativi:

Depending on how many social media accounts you’d like to connect to Buffer, you may be able to find a better deal somewhere else. There are different tiers of paid plans that allow you to connect more social media accounts for more money. Depending on how many social media accounts you plan to connect, Buffer or Hootsuite May offer you a better deal.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Editoria, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Great product with lots of functionality

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Buffer was an easy product to use and did everything I needed it to do. The dashboard is simple to deploy.

Aspetti negativi:

Accounts have to be reconnected periodically, but that is normal for most of these types of software.

David
David
IT Engineer (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Great for small businesses

4,0 anno scorso

Commenti: Very good and will continue to use for the foreseeable future

Aspetti positivi:

Being a small business, being able to schedule up to three social media posts at once is a great help

Aspetti negativi:

Buffer's Instagram connection isn't perfect, and often requires manual triggering. However it does warn you of this and includes clever workarounds to assist you.

Samu
Samu
Business Coach (Sudafrica)
Utente LinkedIn Verificato
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Maximize your social media presence with Buffer

5,0 2 anni fa

Commenti: Buffer is a fantastic tool for managing your social media content. It is user-friendly, versatile, and offers a wide range of features to help streamline your social media marketing efforts

Aspetti positivi:

Buffer is an excellent tool for managing social media content, it allows you to schedule posts across various social media platforms. This saves me effort and time. One of the best features of Buffer is its easy-to-use interface. The dashboard is intuitive and simple, making it easy to schedule posts and manage your social media accounts. Buffer offers a number of useful integrations with other marketing tools, such as Canva and Bitly.

Aspetti negativi:

While Buffer offers scheduling and publishing for a wide range of social media platforms, some platforms may not have the same level of functionality as others. For example, Instagram doesn't allow third-party tools to post directly to the platform, so Buffer has to use a workaround where it sends you a push notification to manually post the content on the app.While Buffer does offer a free plan, it has limitations on the number of social media accounts you can manage, the number of posts you can schedule, and the amount of analytics data you can access. If you want access to more features or need to manage multiple social media accounts, you will need to upgrade to a paid plan. For a small business it might not be possible

Paul
Paul
Owner (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

My Buffer experience

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Easy to use, schedule and publish social media posts.

Aspetti negativi:

Copying settings between social media accounts could be better