Bindo POS

Chi utilizza Bindo POS?

Bindo è un software per punti vendita completamente scalabile e mobile progettato per rivenditori di ogni dimensione. La disponibilità di strumenti di livello mondiale permette ai rivenditori di concentrarsi sulla crescita delle proprie attività.

Cos'è Bindo POS?

Bindo è un sistema per punti vendita su iPad completamente mobile basato sul cloud che mette istantaneamente a disposizione dei negozi fisici un punto vendita online per l’e-commerce. Questa soluzione svolge tutto il lavoro pesante per l’utente. Esegui la scansione di un codice a barre e scopri di che prodotto si tratta. Aggiungi un cliente e scopri il suo livello di fedeltà. In caso di carenza di un prodotto, questa soluzione crea il relativo ordine di acquisto. Bindo è più di un punto vendita; è una soluzione di vendita al dettaglio a 360 gradi che organizza il punto vendita e promuove la crescita dei profitti.

Dettagli su Bindo POS

Bindo Labs

https://bindopos.com

Fondata nel 2013

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Panoramica dei prezzi di Bindo POS

Bindo POS dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita.


Prezzo di partenza

Non specificato dal fornitore

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione e assistenza di Bindo POS

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Windows (locale)
  • Linux (locale)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Bindo POS

  • API
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Catalogo di prodotti
  • Contabilità integrata
  • Cronologia clienti
  • Cronologia delle transazioni
  • Database clienti
  • Elaborazione di carte di credito
  • Email Marketing
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Firma elettronica
  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei buoni regalo
  • Gestione dei prezzi
  • Gestione dei prezzi e dei margini di utile
  • Gestione dei resi
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'imposta sulle vendite
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della liquidità
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle ricevute
  • Gestione dello stock
  • Gestione di negozi al dettaglio
  • Gestione stock commercianti al dettaglio
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio dei resi
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Pagamento elettronico
  • Programma di fidelizzazione
  • Punto di vendita
  • Quadro della attività
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Riapprovvigionamento del magazzino
  • Riconoscimento di codici a barre
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sincronizzazione di dati
  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta
  • Touchscreen

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  • Creazione di report/analisi
  • Database clienti
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  • Gestione degli ordini
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei resi
  • Gestione del magazzino
  • Gestione dell'e-commerce
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle fatture
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione dello stock
  • Gestione multi-canale
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  • Gestione scorte di produzione
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  • Sistema multi-valuta
  • Verifica dell'inventario

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  • Sistema multi-locale
  • Sistema multi-valuta
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  • Gestione delle fatture
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  • Pagamento elettronico
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  • Sistema multi-valuta

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  • Segmentazione della clientela
  • Sincronizzazione di dati
  • Timbra cartellini

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Le migliori alternative a Bindo POS

Altre alternative a Bindo POS

Recensioni su Bindo POS

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Valutazione complessiva

3,8/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4
Servizio clienti 3,9
Caratteristiche 3,7
Rapporto qualità-prezzo 3,8

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Utente Verificato
Manager of Operations
Moda e articoli di abbigliamento, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/5/2018

"Great System with some Bad Updates with No Time Frame to be Resolved"

Vantaggi: The layout for processing sales and invoices is great and easy. We do not have a very tech-savvy staff and they were able to quickly learn the software, even with its various updates and changes. The receipt layout is great with the barcode at the top, it makes it easy to pull up sales quickly. The software has really helped to better manage our inventory. I love the ability to affiliate specific customers to inventory items so we can track trends. The integration with Mail chimp is awesome as we are able to send mass emails to our customers to let them know about various events in the store. The matrix feature for the inventory is great as well. I love the all of the reports and the inventory management. The customer service team is very efficient if there is an issue and are always friendly and readily available.

Inconvenienti: I researched several POS systems before we chose Bindo, I thought Bindo had all of the features we needed for our small business and more. After several years of using Bindo a couple of updates were launched some were great and others were not beneficial to us. The updates often times took away features that we had liked. When I had called to investigate if this was something that was going to be corrected, there was never a time frame for when it was going to get resolved. The customer service team is always very helpful, nice and assured me that the developers were working on it. I know that no system will be perfect for everyone and with technology there are always issues but certain features just got worse and the software has gotten harder for my sales staff to use. My sales staff are not the most tech-savvy and prior to the updates they were excited and embraced the software and after a couple of bad updates they are not eager to use it. I am getting a lot of complaints by them about certain issues that I have to keep assuring them that the developers are working on. Simple features like the ability to print a quote on the receipt printer or changing the associate on a sale after it is paid or showing the balance owed by the customer on a partially paid invoice are not possible. Our lease is ending in November and I am sad to say that we will probably be leaving the Bindo Family. I still love Bindo and hope that some things change before we need to make a decision.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/5/2018
Brian W.
Marketing Manager
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/3/2019

"Very Good Low Cost Option"

Commenti: For what we were doing, yes there were some limitations, but it enables us to run our store. Once you figure out what it can and can't do, you can run your store without any problems. We had a store front already set up on WooCommerce and Bindo enabled us to open our physical store front. If you were doing this backward thank how we did it, Bindo has even more integrations to help you run that. I am very pleased with the way it works. I do wish that you would be able to do everything from the PC or the app side for everything, but again once you figure that out you are great to go!

Vantaggi: I was mostly impressed with their customer service. Being a smaller operation, I was always able to hear from a couple of the individuals working there. If I have a question, I always hear back from them quickly.
Running the POS is very easy after it is set up. Took it to a few shows that we did and had no problems at all!

Inconvenienti: I think the biggest issues relate to syncing with WooCommerce. Sometimes it wouldn't import the item correctly or if there were variations on an item it wouldn't handle it correctly. You could just call the support and they'd fix most things. I would also have some random products multiply themselves in the inventory if one of them sold. I would just delete those and verify the inventory quantity.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/3/2019
Chuck F.
Owner
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/4/2018

"Pretty good but still a work in process with both good and bad points."

Commenti: Ability to track inventory while using the POS system. Relatively easy to use POS system. Didn't require a full computer system purchase to run in our two stores.

Vantaggi: Easy to use for most sales transactions. Can do many other things that are important to us - gift cards, customer accounts, suspended sales, quotes. Most of the reports that we use can be imported into an Excel spreadsheet where we can do most of the analysis that we need to assess our sales transactions.

Inconvenienti: Several primary generated reports treat sales on discounted merchandise as if there were no discount applied. Discounts are listed separately and have to be manually calculated or estimated - totally at odds with accepted accounting principles as well as Federal, state, county, and city tax rules. We have to rely on receiving a monthly generated report specially delivered to us at the end of each month. Additionally, the numbers do not always agree from one report to another and we often cannot figure out where the discrepancy comes from. In the 27 months we have been using it, our monthly bookkeeping reports has only balanced twice. With our old system, being out of balance twice in two+ years would have been remarkable. Also, we have continually struggled with label printing issues regularly (though this may be more a hardware than software issue with the Bindo supplied machines.)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/4/2018
Utente Verificato
Retail Sales Associate
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/5/2018

"Decent software but still needs work"

Commenti: As a user there are no direct benefits for me but it does make sales easier especially when we are busy and I am trying to get people paid up and out the door as quickly as possible.

Vantaggi: I like the look and layout of the menu screens and the settings menu. It's easy to understand and easy to use.

Inconvenienti: The app crashes more than I would have thought it would. Also there is some difficulty with merging sales data if an item is accidentally entered into the system twice.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/5/2018
Utente Verificato
Assistant Sales Manager
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/5/2018

"it's been a learning process, but they've been great with adding features and fixing issues."

Commenti: moving all of our systems to an iPad. better for when the store is busy and we need multiple users signed in.

Vantaggi: the customer support for any issues is great. if there is an idea that we have, they are great at making it happen.

Inconvenienti: certain things take a work around making the overall process take longer than it should. it seems like in the long run we will work those things out.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/5/2018