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Cos'è Tidio?

Accelera la tua crescita con l'AI conversazionale per il servizio clienti. Tidio permette di offrire un servizio clienti puntuale, generare lead e aumentare le vendite 24/7. Risolvi fino a 70% dei problemi, su qualsiasi canale live, in 7 lingue, senza assunzioni extra. Agente Lyro AI di Tidio risponde ai clienti in 6 secondi. Usa solo i tuoi dati e un linguaggio simile a quello umano. Svolge anche compiti per permettere ai agenti di assistenza di gestire richieste di alto valore o non comuni.

Chi utilizza Tidio?

Tidio aiuta oltre 300.000 aziende di tutte le dimensioni, tra cui Glovo, Praktiker e ADT Security, a offrire un'assistenza puntuale e generare vendite con un software di servizio clienti con l’AI.

Dove si può implementare Tidio?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • Tidio
  • Sede: London, UK
  • Fondata nel 2013

Assistenza di Tidio

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Argentina, Australia, Brasile, Canada, Cile e altri 17

Lingue

francese, inglese, italiano, olandese, portoghese e altri 2

Tidio prezzo

Prezzo di partenza:

29,00 USD/mese
  • Sì, offre prova gratuita
  • Sì, offre versione gratuita

Tidio dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Tidio è disponibile a partire da 29,00 USD/mese.

Piani tariffari richiedi una prova gratuita

Informazioni sul fornitore

  • Tidio
  • Sede: London, UK
  • Fondata nel 2013

Assistenza di Tidio

  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Argentina, Australia, Brasile, Canada, Cile e altri 17

Lingue

francese, inglese, italiano, olandese, portoghese e altri 2

Video e immagini di Tidio

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Video di Tidio
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Caratteristiche di Tidio

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Analisi aumentata
  • Analisi delle sensazioni
  • Assistente virtuale
  • Assistenza clienti
  • Automazione dei processi e dei flussi di lavoro
  • Avvisi/Allarme crescente
  • Bot preconfigurato
  • Branding personalizzabile
  • CRM
  • Chat in tempo reale per i consumatori
  • Chat proattiva
  • Chat/Messaggistica
  • Chatbot
  • Comunicazione multi-canale
  • Creazione di report/analisi
  • Cronologia clienti
  • Database clienti
  • Elaborazione del linguaggio naturale
  • Gestione dei feedback
  • Gestione dei sondaggi
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'esperienza del cliente
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione della posta elettronica
  • IA/Machine learning
  • Instradamento automatico
  • Integrazioni di terze parti
  • Lead Qualification
  • Live Chat
  • Macro/Modelli di risposte
  • Modelli personalizzabili
  • Moduli personalizzabili
  • Modulo offline
  • Monitoraggio del coinvolgimento
  • Monitoraggio lamentele
  • Personalizzazione
  • Portale self-service
  • Quadro della attività
  • Raccolta dati multi-canale
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Risposte automatiche
  • Risposte automatizzate
  • Sistema plurilingue
  • Sondaggi e feedback
  • Storico delle trascrizioni/chat
  • Suggerimenti di query
  • Sviluppo senza codice
  • Targeting geografico
  • Tracciamento delle interazioni
  • Trasferimento/Instradamento

Alternative a Tidio

La prima piattaforma di messaggistica per i clienti del mondo pensata per la crescita aziendale.
Software di alta qualità per live chat ed helpdesk utilizzato da 26.000 aziende. Prova LiveChat e trasforma il tuo team in un vero protagonista del servizio clienti!
Servizio di messaggistica aziendale con funzionalità multicanale, quali chiamate, chat online, integrazioni con Facebook e molto altro. Tutto ciò di cui la tua azienda ha bisogno.
Oltre 110.000 aziende si affidano alla soluzione di assistenza clienti di Zendesk. Il nostro software è potente, flessibile e scalabile Ulteriori informazioni su Zendesk Suite
Strumento di chat per la connessione con i clienti tramite un'app mobile o sul tuo sito web. Supporta la cronologia della chat e l'analisi delle prestazioni.
Un ottimo servizio clienti inizia con un software di helpdesk migliore. Ottieni più clienti offrendo un eccellente servizio clienti con LiveAgent. Ulteriori informazioni su LiveAgent
Soluzione moderna per chat dal vivo e messaggistica progettata per facilitare la comunicazione personale tra le aziende e i loro clienti.
Uno strumento all-in-one per il coinvolgimento dei clienti con chat dal vivo, monitoraggio dei visitatori del sito Web e funzionalità di analisi.
Permette di rendere le comunicazioni aziendali naturali come parlare con gli amici.

Recensioni su Tidio

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,6
Caratteristiche
4,6
Rapporto qualità-prezzo
4,5

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

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Giuseppe
Manager (Italia)
Consulenza manageriale, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Plugin di web chat ben realizzato, funzionale e facilmente personalizzabile

5,0 2 anni fa

Commenti: Grazie a Tidio ho potuto fornire ai miei clienti B2B un'interfaccia semplice e professionale per inoltrare i propri ticket di assistenza sul sito web. E' semplice gestire le conversazioni archiviate e personalizzare la parte grafica, almeno per le funzioni principali. L'applicazione mobile di gestione è ben realizzata.

Aspetti positivi:

Ampie possibilità di personalizzazione, facile integrazione con Wordpress e Prestashop, ottimi strumenti di archiviazione delle chat, pannello di controllo da desktop e mobile, funzioni di chatbot.

Aspetti negativi:

Non è facile intervenire sul posizionamento del pulsante di chat nelle pagine web.

Jacopo
Webmaster (Italia)
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Uno dei più affidabili plugin di messaggistica istantanea per siti web

5,0 2 anni fa

Commenti: Utilizzato da diversi anni per allestire sistemi di messaggistica istantanea e chat di assistenza per siti web di nostri clienti, si è sempre dimostrato un plugin affidabile, professionale e facilmente personalizzabile. Ottima in particolare l'applicazione di gestione per mobile.

Aspetti positivi:

Interfaccia eccellente, funzionale e accattivante, perfetta gestione delle conversazioni archiviate, ottimo applicativo di gestione per mobile, sistema affidabile, funzioni eccellenti già nel piano gratuito.

Aspetti negativi:

E' un plugin davvero ben realizzato con pochissime imperfezioni, forse solo il costo piuttosto alto in abbonamento per le soluzioni più avanzate.

Alternative considerate: LiveChat

Perché scegliere Tidio: Cercavo una soluzione più leggera e personalizzabile per piccole attività ad un costo inferiore.

Software precedente: Zendesk Suite

Perché passare a Tidio: Maggiore reperibilità di feedback online e documentazione.

Marco
Agente di vendita (Italia)
Software informatici, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chatbot completo e facile da utilizzare

5,0 4 anni fa

Aspetti positivi:

Tidio è veramente semplice da configurare, inoltre sono disponibili diversi bot “preconfigurati” che possono essere modificati e implementati in poco tempo. L’assistenza risponde anche in diretta e questo mi è stato molto utile.

Aspetti negativi:

L’unico inconveniente è forse quello di dover scegliere tra versioni che offrono opzioni diverse e non limiti di utilizzo diverso in base al canone. L’alternativa e acquistare entrambe le versioni ma nel mio caso sarebbe troppo costoso.

Santo
Ticket Events (Italia)
Artigianato, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Ottimo servizio sul sito Ticket Events

5,0 2 anni fa

Commenti: Al momento è solo poche settimane che lo uso e per adesso sono molto contento.Le funzioni sono molto veloci e molto intuitive anche per i meno esperti di Live Chat per quanto riguarda il software sono davvero contentissimo

Aspetti positivi:

In particolare non saprei, so che appena ho visto tutto quello che c'è all'interno, mi sono accorto subito che avevo tutto quello che mi serviva e per questo sono molto contento del servizo.

Aspetti negativi:

Non ci sono cose particolari che non mi sono piuaciute anzi direi che fino ad oggi sono molto soddisfatto

Steven
Steven
system technique (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Consulenza manageriale, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Quick response to the customer

4,0 3 mesi fa

Commenti: Sometimes when customers communicated through chat, they had to wait the time that the flow of conversations at the time required to be attended to. Since Tidio was implemented, they do not have to wait because the answers are automatic and are understandable, giving a solution to the question

Aspetti positivi:

It has been a fabulous tool to be able to resolve customer queries through live chat much faster, many times without the need to transfer to an advisor. Frequently asked questions that are easy to answer are done by the AI, which reduces the flow of conversations. It helps improve the productivity of operators by being able to focus on more special cases that require more attention

Aspetti negativi:

No, there is nothing to dislike about Tidio, the whole process has been fabulous, which benefits the company

María
Content creator (Spagna)
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

So far so good

5,0 2 anni fa

Commenti: Used to solve:- Last step customer conversion- Abandoned cart marketing/ lead generation (via emails)

Aspetti positivi:

I've been using it for 3 days, I really like the ease to use and to install, it allows me to be on the go and still reply to customers. Also the chatbot workflow is very extensive and customizable.

Aspetti negativi:

That said ther is a MASSIVE miss for me on the chat: I would like to send voice notes directly, I've been selling on social media for over 2 years and there is nothing the customers like more than to receive a tailor made audio message for them, also for me it's so useful and fast (more so when I'm on the go.

Alternative considerate: WhatsApp

Perché passare a Tidio: Chatbot was trash, and whatsapp is VERY comfortable for me, but it adds an extra screen switching (to start the chat you have to redirect to whatsapp), also it exposes the customer to giving their phone number (which they maybe wouldn't want to do) lastly it would leave no option for PC users, because they don't have whatsapp.

Fon
Fon
CPO (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Salute, benessere e fitness, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Support team is like waiting for Christmas

1,0 anno scorso

Commenti: I got sucked into the Tidio marketing, got excited, decided to add it to our website, and then it would not connect to my domain. I followed the available tutorials, but still couldn't connect it to our domain. I asked for support days ago, and it's been crickets.

Aspetti positivi:

Not sure. I can't even get the app working, and the support team has been unavailable for days - another bad sign.

Aspetti negativi:

I least like never getting a response from the support team. I can't even tell if this is a good app on not.

Daniel
Director (UK)
Prodotti cartacei e forestali, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Tidio for eCommerce

5,0 2 anni fa

Commenti: So far so good. Don't have any complaints.

Aspetti positivi:

A very simple signup and login process.Fast facilities, ease of use.No code required, very deliverable.

Aspetti negativi:

There's quite a few tools to get through at the moment so haven't had the chance to fully analyse the downsides. Subscriptions are always a pain, but that comes with the software territory.l

Bonnie
Owner (USA)
Intrattenimento, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

A must-have for businesses that rely on online sales

5,0 2 anni fa

Commenti: We have used facebook widgets and similar in the past but Tidio has been leaps and bounds ahead of that. The analytics and the tracking of user behavior is on point. The ease of creating chat bots and canned responses and the overall look and presentation of the widget, as well as seamless integration with Wordpress makes us feel like it's going to be great for business. We are still in the free trial and have already received one booking because the customer was able to ask for a discount code through chat. We love it.

Aspetti positivi:

I love being able to create our own chat bots to answer customer questions quickly and easily. Being able to track their behaviors, re-marketing return visitors to the site and initiate conversations based on what they are looking at. Many people won't call to ask a question and prefer to chat and being able to have that capability and do it effectively is going to change the way we do our online sales.

Aspetti negativi:

The templates have not been entirely helpful for us as we are a unique industry (escape rooms). Most of what I've done I have had to set up manually from scratch. Luckily, that has been pretty easy to do. If it integrated with our booking software Resova it would also open up so much for us.

Alternative considerate: Zipwhip, Facebook Apps and Tabs e Heymarket

Perché passare a Tidio: We saw it used on another business's website and really enjoyed it. Signed up for the free trial and loved ease of use.

Sydney
Sydney
Information Technology Engineer (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

A Catalyst for AI-driven Customer Service and Support.

5,0 2 mesi fa

Commenti: It is possible to convert our web visitors/leads into more loyal customers with Tidio.I'm impressed with the way Tidio integrates well with multiple tools that I'm already using in our organization.

Aspetti positivi:

It is simple to communicate and engage with our web visitors and customers through live chat.It offers 24/7 customer support.It is possible to respond to our customers inquiries with Tidio AI Chatbot.It is possible to solve our customers problems faster with Tidio.

Aspetti negativi:

Tidio provides excellent customer support and services hence I have nothing to complain about.

Margaret
Owner (USA)
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

The Tideo Chat Experience

4,0 3 mesi fa

Commenti: It was good because I synced it to my computer, phone and tablet. I set it to notify me with a ding, so that in most circumstances I would know if someone needed assistance. It isn't an AI chat experience that answers general questions, so emails are used to communicate for all basic information as well as more detailed info.

Aspetti positivi:

It helped me to communicate with my customers when I wasn't able to be online.

Aspetti negativi:

It is a little difficult to use at first. The learning curve was lengthy for me. Also, I had computer security problems because I was using it with Wordpress and I didn't have a good security running. If using with Wordpress, security must be good and kept up to date. I later found a good free system that solved my problems.

Lydia
Teacher (Uganda)
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Tidio is smart in customer support

5,0 4 mesi fa

Commenti: Helps me respond to customers who contact us with questions

Aspetti positivi:

Easy to install on any website even when you do not have technical knowledge by using the html code snippets

Aspetti negativi:

Pricing to remove branding is still too expensive

Tigaiza
Research Assistant (Uganda)
Ricerca, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Easy and faster in resolving issues

5,0 4 mesi fa

Commenti: I use the tool to offer chat on my personal smaller website

Aspetti positivi:

The interface and Lyro AI solves questions faster and accurately

Aspetti negativi:

Pricing of the solution as the tool is too expensive to use

Bahat
Web developer (Uganda)
Software informatici, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Cheap live chat software

5,0 4 mesi fa

Commenti: I use Tidio on a small scale to respond to customer's questions through live chat

Aspetti positivi:

AI and chatbots are so easier to use to offer auto-responses to customers using intent data and the quick phrases make responding to questions more easier

Aspetti negativi:

Sometimes the notification would failt to pop up making me miss chats in real time

timothy
quality controller (Uganda)
Industria farmaceutica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

UNQIUE

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Easiest way of attending to clients in the shortest time at ago

Aspetti negativi:

Delay in approvaling accounts and disable them without giving a clear reason

viv
chief people officer (Uganda)
Moda e articoli di abbigliamento, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

support 24/7

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

customer support is very super to extent of reponding at any time

Aspetti negativi:

slowly on loading hence needs some update for the best experience

ofwono
Operator CCR (Uganda)
Materiali da costruzione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Simple and Fast

4,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Provides the cheapest platform to communicate to clients effectively

Aspetti negativi:

The support team does not respond to inquiries in time and has slow software loading

Mwiraguzu
Content creator (Uganda)
Mezzi di comunicazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

canned responses makes it easy

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

The interface is clean enough, they have canned responses that makes it easy for me to respond to questions

Aspetti negativi:

Pricing is high where you even pay to remove branding on the software

Abel
software engineer (USA)
Contabilità, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Good live chat tool

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

Software has a good interface for chatting with clients in the application

Aspetti negativi:

Pricing is expensive to use per month per user

Kenneth
Communication Professional (Uganda)
Mezzi di comunicazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Tidio simplifies my working remotely

5,0 2 anni fa

Commenti: I use the Tidio social medial integrations to respond to questions from clients online and the live chat to resolve their cases on time

Aspetti positivi:

Tidio has unique features like canned responses that help me respond to clients faster than normal, as well the live typing context also helps me realize the client's issue faster for quicker responses. Overall, Tidio has fair pricing compared to other live chat software tool

Aspetti negativi:

The mobile application does not sync up well with the desktop application and the mobile application, consumes a lot of phone battery much as you can optimize, it requires running in the background which drains a lot of battery

Luz
Sales Development Representative (Spagna)
Settore automobilistico, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

for the firsts steps on the company it is really good

5,0 anno scorso

Aspetti positivi:

I like how chat is handled, is easy to set up and speak with clients

Aspetti negativi:

As far as I know, could have more functionallities.

Edson
CEO (Colombia)
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great chatbot and live chat for the customer seervice and sales.

5,0 2 anni fa

Commenti: We have been using Tidio since 3 years ago and is one of our main tools to give customer support and get new clients.

Aspetti positivi:

Very easy to learn and very competitive price

Aspetti negativi:

They should allow the agents to delete messages in cause some error while they were whirting or uploading the worg file.

Kutosi Ivan
software engineer (Uganda)
Software informatici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

best live chat alternative

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Tidio is fast due to canned responses while chatting with clients, live typing insights are super real magic

Aspetti negativi:

The software does not have the ticketing system and knowledgebase

Ugo
Directeur (Francia)
Organizzazione eventi, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Outdoormix Festival review

4,0 2 anni fa

Commenti: Very good, easy to install and use for me and all my team. It's really benefict to be reactive on customer asks and they feel it.

Aspetti positivi:

The fact to easely synchronise all my chat and asks from customer between messenger, instagram and my 2 website.

Aspetti negativi:

The fact to be quickly over the chatbot limit and the differnt price option doesn't really correspond to my needs.

Adam
Business Director (UK)
Vendita al dettaglio, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Very helpful tool

5,0 2 anni fa

Commenti: Overall is brilliant app and best way to connect with my potential customers. I would recommend this platform for every small e-commerce business.

Aspetti positivi:

Tidio is definitely the best way to connect to my clients via website. I can quickly engage with my potential customers thanks to this amazing app. It's very easy to install. Just copy and paste the code on my home page no coding skills are required. Brilliant platform especially for small business.

Aspetti negativi:

I am satisfied with the platform overall.