Chi utilizza Atera?

Tra i clienti vi sono fornitori di servizi gestiti (MSP) di ogni dimensione. Atera riunisce tutte le attività MSP. Meno problemi, più controllo e una strategia MSP che funziona davvero.

Cos'è Atera?

Atera è una piattaforma di gestione IT basata sul cloud che mette a disposizione una soluzione multifunzione creata per MSP e personale di supporto IT. Atera mette a disposizione funzioni di RMM, PSA, helpdesk e accesso remoto in un'unica potente soluzione. L'innovativa piattaforma di Atera è semplice da utilizzare e consente di eseguire rapidamente l'onboarding il nuovo personale. L'innovativo modello di valutazione di Atera consente agli utenti di pagare ciascun tecnico con agenti illimitati, garantendo così prezzi trasparenti e prevedibili.
È disponibile una prova gratuita di 30 giorni; registrati ora per iniziare a utilizzare subito il software!

Dettagli su Atera

Atera

http://www.atera.com

Fondata nel 2011

Cloud Based MSP Solution
All-In-One Software
$79/m, Unlimited Devices
Ticketing & Alerts
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Atera non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Atera è disponibile a partire da 79,00 USD/mese.


Prezzo di partenza

Versione gratuita

No

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Implementazione e assistenza di Atera

Assistenza

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  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Atera

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Le migliori alternative a Atera

Altre alternative a Atera

Recensioni su Atera

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Valutazione complessiva

4,5/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,5
Caratteristiche 4,1
Rapporto qualità-prezzo 4,7

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Fonderie S.
Impiegato
Macchinari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/7/2020

"Strumento ottimo per la consulenza da remoto"

Commenti: E' stato uno strumento fondamentale per il lockdown dovuto al COVID-19.
Ha permesso di effettuare una ottima teleassistenza da remoto agli utenti che trovavano difficoltà.
Ci è stato utile per l'installazione di determinati software in maniera massiva senza il passaggio da ogni macchina presente.

Vantaggi: La connettività a più ambienti.
L'utilizzo fuori dalla rete aziendale e senza VPN.
Creazione ottima per script automatici.
Check ottimale per gli strumenti hardware per la nostra azienda.

Inconvenienti: Sarebbe stato ancora più utile se Atera permettesse di aggiungere dispositivi Android o Apple.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/7/2020
Frank G.
Principal Solutions Engineer
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 10/9/2020

"Great RMM product"

Commenti: always friendly and supportive.

Vantaggi: ATERA is easy to use, fast and very reliable platform for remote management and

Inconvenienti: There is nothing I dont like with ATERA, it supports antivirus and backup (via webroot and acronis)

Risposta del fornitore

da Atera il giorno 8/2/2021

Thank you for the kind words, Frank!
Happy to be a long-term vendor and partner of yours!

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 10/9/2020
Sean M.
IT Security Manager
Opere pubbliche, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020

"Saved us 100,000 a year and revitalized our IT Dept"

Commenti: It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

Vantaggi: The connection to the computers in the field regardless of network (LTE,WIFI,Internal Lan, Guest) so long as you can get internet on the device it will work. (Sometimes when internet is not even available, specific circumstances). The product was found when our company was looking at Connectwise which quoted out 180,000 a year for all of our devices. Atera came in at 1 - 2 a month because of the shift away from how licensing typically destroys your budget. It allowed us to hire a helpdesk person with the savings. Not only that i got rid of my WSUS server and have been using Atera to give realistic reports about the current state of our systems without needing to spend hours going through data. This freed me up to do more of the security work that i have on a day to day basis.

Inconvenienti: Some features that could be improved would be the training for how to use it. ITs such an easy product to use you accidentally forget about a lot of the things you can do in mass. I caught our Helpdesk person installing a Symantec update device by device when he should have just rolled it out through MSI deployment to the group. Since it is so easy to connect, push a file, remote in and install, then report on the software/state of the machine after he figured it would be quick.

Risposta del fornitore

da Atera il giorno 16/2/2021

Hey Sean, we are so greatful for in-depth the review, and so happy to see the levels of success that Atera helped you reach!
The reporting is something that we put plenty of work into, and luckily, this pays off, for both you as well as your clients.
In regards to the trainings, we did release our Atera Academy program, which has plenty of materials, including text, videos, quizzes, and many more, in order to help you better understand our program and, why not, have a bit of fun with the gamification element. :)
Here's to many more years of successful cooperation!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/12/2020
James D.
COO
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    2 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    1 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/3/2019

"Quality has gone downhill"

Commenti: We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Vantaggi: The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Inconvenienti: Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Risposta del fornitore

da Atera il giorno 18/2/2021

Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/3/2019
Jake G.
IT Admin / Onsite Tech
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/10/2020

"Recommend to any IT admin or service company"

Commenti: Fantastic!

Vantaggi: Easy to keep track of all customers and their equipment. The alerts is a major plus and the ability to break down certain customers to folders for locations is great. The integration with Splashtop and Teamviewer is a big deal also. Pushing scripts remotely, installing software remotely and the automation of patch management is incredible and invaluable to my job. My favorite thing though has to be the dedication the Atera team shows this product as it is being constantly improved and added to which my previous product did not.

Inconvenienti: Honestly I have not dug into every part of the software because I just have no need to use every single feature. The worst thing I would say is probably the file size limitation when moving files via Manage > File Transfer

Risposta del fornitore

da Atera il giorno 17/2/2021

Thank you for the review Jake, and for the nice words! Our team is constantly working on the product, and seeing our customers and partners notice our work, and make good use of our features is what is driving us forward. If you are interested in finding out more about Atera, feel free to use our fresh Atera Academy module, which will showcase features and ways of optimizing your workflow in fun and interactive ways, including quizzes!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/10/2020