Cos'è Atera?

Atera è una piattaforma di gestione IT basata sul cloud che mette a disposizione una soluzione multifunzione creata per MSP e personale di supporto IT. Atera mette a disposizione funzioni di RMM, PSA, helpdesk e accesso remoto in un'unica potente soluzione. L'innovativa piattaforma di Atera è semplice da utilizzare e consente di eseguire rapidamente l'onboarding il nuovo personale. L'innovativo modello di valutazione di Atera consente agli utenti di pagare ciascun tecnico con agenti illimitati, garantendo così prezzi trasparenti e prevedibili.
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Chi utilizza Atera?

Tra i clienti vi sono fornitori di servizi gestiti (MSP) di ogni dimensione. Atera riunisce tutte le attività MSP. Meno problemi, più controllo e una strategia MSP che funziona davvero.

Atera Software - 1
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Atera Software - 4

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Atera

Atera

4,6 (295)
99,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
134
14
4,6 (295)
4,7 (295)
4,5 (295)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
3.607,00 USD
Versione gratuita
Prova gratuita
20
1
3,7 (90)
4,1 (90)
4,0 (90)

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Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
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Funzionalità più votate
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Gestione della knowledge base
SYNCHRO
Funzionalità più votate
API
Gestione del flusso di lavoro
Monitoraggio del progetto
ManageEngine Endpoint Central
Funzionalità più votate
Accesso/Controllo remoto
Gestione degli endpoint
Gestione delle patch

Recensioni su Atera

Punteggio medio

Nel complesso
4,6
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,5
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,7

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
65%
4
31%
3
2%
2
2%
1
1%
Carl
IT Manager
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Possibility to be Great

4,0 2 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Paolo
Paolo
IT Consultant - System Administrator (Italia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi di informazione, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Atera RMM

4,0 4 mesi fa

Commenti: Complessivamente mi ha risolto un sacco di problemi, e ridotto al minimo i tempi di intervento sui server.

Aspetti positivi:

Mi permette di tenere sotto controllo tutti i server dei clienti in tempo "quasi" reale. Raccoglie le informazioni delle ILO dei server, allertandomi rispetto a problematiche quali dischi i fault o predictive, temperature eccessive. Ottima la funzionalità che permette di raccogliere le info anche da altre apparecchiature tramite protocollo SNMP (ad es. NAS, Firewall di rete, Switch)

Aspetti negativi:

La lentezza con cui a volte si aggiornano i dati nell'app. Non sempre l'indicazione che un server ha bisogno di un riavvio rispecchia la realtà. A volte è solo in ritardo il pannello a mostrarti il cambio di stato.

Risposta di Atera

3 mesi fa

Hi Paolo, Thanks for this review! We are glad that you find the monitoring capabilities helpful to monitor your disks or hardware temperatures. Regarding the slowness you are referring to, please reach out to our support the next time you experience this so that we can make sure everything is working properly. We want you to make the best of the platform, so we want everything running smoothly. It is great that Atera has solved problems for you and reduced the time it takes for server intervention.

Fonderie
Impiegato (Italia)
Macchinari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Strumento ottimo per la consulenza da remoto

5,0 3 anni fa

Commenti: E' stato uno strumento fondamentale per il lockdown dovuto al COVID-19.
Ha permesso di effettuare una ottima teleassistenza da remoto agli utenti che trovavano difficoltà.
Ci è stato utile per l'installazione di determinati software in maniera massiva senza il passaggio da ogni macchina presente.

Aspetti positivi:

La connettività a più ambienti. L'utilizzo fuori dalla rete aziendale e senza VPN. Creazione ottima per script automatici. Check ottimale per gli strumenti hardware per la nostra azienda.

Aspetti negativi:

Sarebbe stato ancora più utile se Atera permettesse di aggiungere dispositivi Android o Apple.

John
John
Systems Administrator (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Settore automobilistico, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Perfect Fit for Many Scenarios

5,0 8 mesi fa

Commenti: The learning curve for Atera makes it great for entry level IT personnel or non-IT users who need to support applications rather than PC issues. It is a perfect fit for application managers who need an easy to use, affordable tool to support a large or small flock of systems and associated applications and users. Tech Support is very good. Reporting is handy and functional. Integrated remote control is seamless one it is setup. Scripting is very useable.

Aspetti positivi:

The licensing model for Atera sets it apart from most other similar RMM tools. Each licensed technician can manage unlimited client systems. This alleviates the overhead of tracking your head count and makes Atera possibly the most cost effective RMM product on the market today. Tech Support from Atera is also outstanding providing timely live chat interaction. They have provided more than sufficient answers to what I perceived as complicated propositions. The Atera Support Technicians are polite and appear to have a fairly decent mastery of the product.

Aspetti negativi:

Patch management is a little clunky and the Atera agent does not always restart on its own when the PC is restarted. There is a fix for this, but that fix should not be necessary for this type of product. Its a fairly manageable inconvenience. Client system naming can get off track, but is also not hard to fix.

Risposta di Atera

7 mesi fa

Thank you for your review and for being a loyal Ateran! Glad to see that you are getting the value for money with our all-in-one Remote Monitoring and Management (RMM) solution and that you found onboarding to be easy. We will definitely let our Support Team know that you've had a great experience - it will make their day

Brian
Owner (USA)
Reti informatiche, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Impressive features.

5,0 3 mesi fa

Commenti: Very well made product. Has a ton of features. Has allowed our MSP to grow and add more value to customers.

Aspetti positivi:

I like how it is a full feature MSP tool in one software. We can add more value to our customers and provide better service due to atera

Aspetti negativi:

It is on the pricey side especially as we add technicians. The mobile app is glitchy. Tickets don't always display properly.

Risposta di Atera

3 mesi fa

Hi Brian, Thanks for leaving a review for Atera's all-in-one platform! Happy to hear you like the long list of features we offer, and that using Atera has allowed your MSP to grow. Regarding any glitches or display issues, please reach out to our Support team about this. As for our pricing, we have a very unique model to price by technician instead of end-point, which ends up being very cost-effective for our customers.

Pratham
Mean Stack Developer (India)
Reclutamento e selezione del personale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Great tool with lots of helpful features and ease of use

4,0 mese scorso Nuova

Commenti: Via their remote access capabilities, they were able to resolve the issue of face-to-face consumer interactions during the Coronavirus. As a result of Atera's increased solutions and partner integration, my work was centralised and enabled for more dynamic administration. Connecting quickly allows you to install any needed software and drivers. Several customer visits are avoided thanks to Atera. Atera responds to bugs and problems and adds new features on a monthly basis.

Aspetti positivi:

Sincerity speaking, automation is what I value the most. It is simple to use the ticketing, install the agent, and connect the devices to the appropriate business. Quite steady, in fact. I get new features rather often because of continuous product development. It also offers me options for third-party integration. It significantly aided us in streamlining our system automation, system health monitoring, remote administration, and IT support. giving us insights that were previously only attainable when the computer was physically present within our network.

Aspetti negativi:

Tickets cannot be given to customers at a specific time, such as a ticket that would become active tomorrow at a specific hour. Indeed, the blade has two edges. The price continues rising while they keep adding things. I wish the bottom tier were consistent. Device discovery via networks is an extra cost. My mid-tier subscription ought to contain this function. For accurate reporting, systems will occasionally need to have the Atera service re-enabled.