ChangeGear

Chi utilizza ChangeGear?

ChangeGear è implementata per centinaia di organizzazioni aziendali di ogni settore verticale. Al servizio di clienti in ambito sanitario, tecnologico, energetico, governativo, finanziario, educativo e altro ancora.

Cos'è ChangeGear?

Il software ChangeGear di SunView mette a disposizione una solida soluzione ITSM per le imprese con avanzate funzionalità di gestione dei servizi, moduli basati su ITIL, una piattaforma di intelligenza artificiale e machine learning e altro ancora. Questa soluzione mette a disposizione tutto ciò che serve per creare, configurare, automatizzare e implementare facilmente servizi per IT e di altro tipo, ad esempio gestione degli incidenti, problemi, cambiamenti, self-service, onboarding delle Risorse umane, strutture e altro ancora. Inizia rapidamente con gli elementi essenziali pronti all'uso.

Dettagli su ChangeGear

SunView Software

http://www.sunviewsoftware.com

Fondata nel 2003

Assistenza

  • Orario lavorativo
  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Installazione eseguita - Windows
  • Dispositivi mobili - iOS nativo
  • Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
Video di ChangeGear
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Panoramica dei prezzi di ChangeGear

ChangeGear non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.


Versione gratuita

No

Prova gratuita

No

Caratteristiche di ChangeGear

  • Gestione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione del rilascio e dell'implementazione
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di incidenti
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Portale self-service

Visualizza l'elenco completo di Software ITSM

  • Gestione dell'impatto
  • Gestione della configurazione
  • Gestione delle licenze
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle risorse IT
  • Mappatura delle relazioni
  • Monitoraggio delle prestazioni
  • Rilevamento automatico di dispositivi
  • Visualizzazione di dati

Visualizza l'elenco completo di Software di configurazione

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo a distanza
  • Database per la gestione della configurazione (CMDB)
  • Gestione degli accordi sul livello di servizio
  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di incidenti
  • Knowledge Base
  • Portale self-service

Visualizza l'elenco completo di Software di service desk

  • Accesso/Controllo remoto
  • Archiviazione di documenti
  • Avvisi / Allarme crescente
  • Branding personalizzabile
  • Chat in tempo reale
  • Comunicazione multi-canale
  • Configurazione del flusso di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di call center
  • Instradamento automatico
  • Integrazione di e-mail
  • Integrazione di social media
  • Macro/Modelli di risposte
  • Monitoraggio della rete
  • Portale self-service
  • Tracciamento delle interazioni

Visualizza l'elenco completo di Software per Help Desk

  • Flusso di lavoro per le valutazioni
  • Gestione del rilascio
  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
  • Gestione delle attività
  • Modifica calendario
  • Pianificazione delle modifiche
  • Prioritizzazione
  • Tracciato di controllo

Visualizza l'elenco completo di Software per digitalizzazione

  • Gestione degli approvvigionamenti
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della configurazione
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle richieste
  • Gestione di contratti/licenze
  • Monitoraggio dei costi
  • Monitoraggio della conformità

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione degli asset IT

  • Catalogo dei servizi
  • Gestione dei biglietti
  • Gestione del rilascio
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle risorse IT
  • Gestione di contratti
  • Gestione di incidenti
  • Portale self-service
  • Relazioni sul servizio

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione dei servizi IT

  • Dashboard
  • Definizione del piano di risoluzione dei problemi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dell'escalation
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle mansioni
  • Problemi ricorrenti
  • Verifica dei problemi

Visualizza l'elenco completo di Software per la risoluzione delle problematiche

Le migliori alternative a ChangeGear

Altre alternative a ChangeGear

Recensioni su ChangeGear

Stai visualizzando 5 di 49 recensioni

Nel complesso
4/5
Facilità d'uso
3,9/5
Servizio clienti
4/5
Caratteristiche
3,9/5
Rapporto qualità-prezzo
4/5
David G.
Help Desk Supervisor
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/12/2017

"Excellent Customer Service Throughout The Entire Process Of Implementing ChangeGear!"

Commenti: Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage our changes. End Users now have a knowledge base they can access to assist in resolving their own issues. The email notification and rules within the Email Connector allow tickets to be worked/processed/closed all through email responses. The use of the Service Catalog allows the End User to enter tickets and decide from a list of our services what they actually need to be able to efficiently do their jobs.

Vantaggi: Everything. ChangeGear has made an immediate impact in our facility by allowing us to create relationships between different ticket types, engage with the End User via Self Service/Surveys and has allowed us to enhance our Change Management process. We now have a Service Catalog that details our services and is published to our Customers. The ability to customize the ChangeGear application to meet our environment made the implementation process very smooth. The Sales team did a great job in meeting our financial needs as well as facilitating a smooth transition to the implementation team. The implementation team was quick to answer questions and ensure our initial setup/installment was flawless. The Professional Services Team has been informative and patient while configuring the application and teaching our technical lead. The Support Team has been courteous and diligent in making sure any issue is resolved quickly. Access to their Self Service Portal provides a multitude of knowledge base articles that allows me as a customer to resolve many of our issues by myself.

Inconvenienti: There are no error messages when two technicians are in the same ticket trying to update the ticket. Sometimes you cannot find exactly what you are looking for in their Knowledge Base but a submitting a ticket to their support team will get you the answers you need to any issue you might encounter. The user manual and administrator manual can lack information; however, what you don't find there you can find in MySunviewSoftware Support KB articles. The manuals need the screenshots updated as well.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/12/2017
Charles R.
Server Administrator
Amministrazione pubblica, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/3/2019

"Daily User Review"

Commenti: Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services are always on top of their game. When there is a problem, follow-up is quick and resolution comes shortly afterwards. Highly professional across the board. If you meet them at a conference, they are pleasant to work with on your issues and always open to suggestions. It's nice to know that there is a good team behind the product.

Vantaggi: There is plenty out-of-the-box forms that follow ITIL standards which made it helpful for our organization to jump start into it. The simple end-user front-end, the Self Service Portal, makes users feel comfortable with entering requests without the need to look over complicated. We have had no complaints from our end users about the product. It is very "easy on the eyes" with a clear and precise web interface for our service desk technicians. The knowledge base along with the smart technology makes it easy for technicians to find resolutions much quicker than in the past.

Inconvenienti: Customization can be a challenge. Creating forms is rather clumsy and if you make a mistake, it takes some time to correct it. Updating from one version to another is also challenging since it is an update in place and not a migration. There is a roadmap where this will be updated in a future release of ChangeGear.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/3/2019
Laetitia N.
Manager, IT Service Management
Ospedali e sistemi sanitari, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/12/2019

"Functionality"

Commenti: Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We are exited about the new and improved service catalog module.

Vantaggi: Compared to other ITSM tool, ChangeGear very cost-effective. The licensing model is flexible and can scale easily. We selected the combine both the single user and site license option and this work great for our It team of 300+ users. The platform aligns with the ITIL framework so integrating the tool with our ITIL processes (Change, Incident, Problem Management, Service Request fulfillment, etc ) did not require any customization.

Inconvenienti: The Task functionality can be improved. We are experiencing some barriers with reporting of tasks.
The other challenge is that we can only apply 1 SLA to tickets ( for example, we can only apply the Response Time SLA OR Resolution Time to incident tickets. Not both)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/12/2019
Jonathan A.
Business Analyst
Opere pubbliche, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/4/2019

"ChangeGear Product Review"

Commenti: We use ChangeGear for the primarily application within our Business Technology group (IR, RFC, CMDB). Since having a stable and very utilized product within BT, we have started to development the application for various other business units around the organization. Overall, ChangeGear has been a great tool for NWE and we plan on growing the use of the application in the future.

Vantaggi: Great, easy to use tool that provides customization capabilities to fit almost any business need.

Inconvenienti: Transport structure and method between environments (DEV, TST, PRD). OID's and other configuration seem to get misaligned which causes the testing team to always have to perform thorough testing, even with the most simple changes.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/4/2019
Aaron D.
Application Administrator
Servizi finanziari, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/12/2017

"Flexible software that will meet your needs quickly"

Commenti: Tracking of all Incidents, Requests, Problems, and Changes in our environments is easy to track and report upon. I'm able to take requests from our business and turn out solutions quickly and efficiently.

Vantaggi: The software is very flexible in what it can do, allowing us to meet business demands quickly and efficiently in an ever changing environment.

Inconvenienti: The automation for forms could be streamlined some more, but this appears to be an issue that will disappear, as with each release they're improving the automation.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/12/2017