Zoho Inventory

Zoho Inventory

da Zoho

Chi utilizza Zoho Inventory?

Aziende e-commerce, venditori online, dettaglianti, grossisti, piccole e medie imprese.

Cos'è Zoho Inventory?

Zoho Inventory è un'applicazione online che ti consente di gestire gli ordini e lo stock. Grazie a vendite multicanale, integrazioni per le spedizioni e un efficace controllo dello stock, puoi ottimizzare già da adesso il tuo stock e la gestione degli ordini, direttamente dall'acquisto all'imballaggio, fino ai pagamenti.

Dettagli su Zoho Inventory

Zoho

https://www.zoho.com/inventory/

Fondata nel 1996

Panoramica dei prezzi di Zoho Inventory

Zoho Inventory dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Zoho Inventory è disponibile a partire da 49,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

49,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Zoho Inventory

Il fornitore non ha dato informazioni di questo tipo.

Evasione di ordini
Gestione cataloghi
Gestione degli ordini arretrati
Gestione dei resi
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Gestione di ordini speciali
Inserimento ordini
Monitoraggio degli ordini
Ordini ricorrenti
Acquisti
Codici a barre/RFID
Formulazione di previsioni
Gestione 3PL
Gestione degli ordini
Gestione dei resi
Gestione dell'inventario
Gestione della qualità
Gestione della ricezione e dello stoccaggio
Gestione delle spedizioni
Sincronizzazione in tempo reale
Sistema multi-locale
Accesso da dispositivi mobili
Assemblaggio di componenti (kitting)
Avvisi/Notifiche
Creazione di report/analisi
Formulazione di previsioni
Gestione dei fornitori
Gestione del magazzino
Gestione multi-canale
Gestione nuovi ordini
Gestione scorte di produzione
Gestione stock commercianti al dettaglio
Identificazione del prodotto
Ottimizzazione dell'inventario

Recensioni su Zoho Inventory

Stai visualizzando 5 di 318 recensioni

Nel complesso
4,5/5
Facilità d'uso
4,4/5
Servizio clienti
4,3/5
Caratteristiche
4,3/5
Rapporto qualità-prezzo
4,4/5
Karun M.
Founder
Vendita al dettaglio, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 20/9/2019

"Fantastic addition to the Zoho Books suite"

Commenti: Well designed software that meets my organisation's needs. Ease of usage means that people at all levelsof the organisation can get comfortable using it to manage inventory and track sales.

Vantaggi: As a small business owner, I found that the Zoho Inventory plug-in for Zoho Books provided me with a seamless and stress-free tool to manage multiple SKUs, track inventory, and create composite items. As a design brand, we often have multiple elements that go into a single product, and I have not found any other software that allows me to manage composite items as well as Zoho Inventory.

Inconvenienti: The pricing plans are a little prohibitive for a small business. However, even the free version offers a great user experience and provides full access to all features, limiting only the number of items that can be managed through it.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 20/9/2019
Luke M.
Business Analyst
Settore automobilistico, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 29/8/2019

"Fit Our Client's Needs Very Well"

Commenti: Although it's early the client has a much better grasp of their unique inventory management challenges and have been quickly adapting to a much more comprehensive solution that is ultimately easier to use

Vantaggi: Our client, a trucking parts supplier, needed a warehouse/ inventory management system that would integrate with their new Shopify sales channel. The seamless integration and robust features of the software are what fit the bill for this particular business situation perfectly.

Inconvenienti: For the Canadian market the accounting module of Zoho has some minor shortcomings when compared with more popular accounting solutions in the region.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 29/8/2019
Brett D.
President
Ufficio del Direttore, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/10/2018

"Love the Concept, reality is that its not ready for ecommerce"

Commenti: Poor. I ran out of room on the cons: lack of business acumen. No ability to convert or auto convert specific sales transactions from various sales channels to final invoice in zoho books. The funny thing in discussing the sales order to invoice issue, "So many people ask for the capability". Crazy idea for an ecommerce co with multiple landing pages, Social media, and various sales channels. We have attempted to work with Zoho One and Zoho Inventory because I love the concept of having all the various systems on a single platform. You would think the mitigation of risk in todays world of ecommerce might be accomplished. I think what Zoho has perfected is the proverbial "Jack of all trades and master of none". There are simply countless holes, errors, and omissions that for one reason or another Zoho's Development team have not addressed or can not get to because the list of fixes is too long.

Vantaggi: proposed functionality and inter connectivity with CRM, campaign, books, etc... Too bad it does not work I do like the chat to support, although they rarely have answers. When attempting to chat to support tonight for the below issues the system turned it into an email. Hopefully they will get back to us over the next 2-3 days.

Inconvenienti: Does not work or function properly. example 1) ~500 transactions via amazon merchant fulfilled. Inventory was out of sync within 2 days. Orders stopped being pushed from amazon into our system as sales orders and the customer service issues ensued. Zoho had no answer and we turned off the inventory. Most if not all 3rd party consultants we have spoken to advocate back end fixes using Zoho Creator and deluge. example 2) We add a new zoho one license for a consultant yesterday. a) the new email assigned to the consutlant does not work. b) zoho inventory decides to do a reset asking the consultant and all of our employees to walk thru the start up menu. Upon enabling zoho inventory once again, all of our transactions except those for the past 4 days are accurately in zoho inventory are in the system as sales orders. Upon review of our amazon marketplace zoho inventory integration it was turned off. Upon attempting to enable the amazon marketplace integration the application immediately recognized our credentials. Just missing last 4 days sales orders. No integration with shipstation, its on their roadmap. No ability to concurrently hold and run amazon merchant fulfilled and amazon FBA inventory, not supported by zoho inventory. Its either one or another. Zoho flow integrator is limited and most 3rd party consultants laugh when you ask about using the application to resolve some of the funcationality issues between the various zoho applications.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/10/2018
Utente Verificato
Owner
Vendita al dettaglio, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 8/3/2020

"Great for Small Business Owners"

Commenti: I needed to have more control searching for information and understanding how purchases and sales were connected to each other. Excel had the information but it wasn't easy to search for.

Vantaggi: Being able to connect purchase orders, sales orders, customers, and payments together. It makes it easier to search for information, generate reports, and track sales & money spent. It makes handling my administrative processes quick and easy.

Inconvenienti: I wish there are additional minor customization that could be made. Importing sales information could use more documentation and takes some testing to understand. I wish I could import old sales information from previous years without it affecting the monthly orders limit.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 8/3/2020
Eric G.
Owner
Settore automobilistico, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 1/8/2019

"Replaced Old System with Zoho (tried Quickbooks first)"

Vantaggi: Cloud based, pricing tiers by customer, import/export.

Inconvenienti: Coming from a fairly old (DOS based) system, which we were used to, there is a learning curve. I was not able to easily find ways to do business the way we are used to. After much searching, Zoho has most of the main capabilities, but they were not easily found. This could be because Zoho does so much that there is a lot to search through.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 1/8/2019