Chi utilizza Airtable?

Piccole aziende e team all'interno di organizzazioni più grandi.

Cos'è Airtable?

Airtable è il database relazionale adatto a tutti. Airtable è un database moderno e semplice da utilizzare, caratterizzato da un'interfaccia molto intuitiva, simile a quella di un foglio di calcolo, che offre la possibilità di collaborare in tempo reale e funzionalità avanzate l'inserimento di allegati e la creazione di report.

Dettagli su Airtable

Airtable

http://airtable.com

Fondata nel 2013

Panoramica dei prezzi di Airtable

Airtable dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Airtable è disponibile a partire da 12,00 USD/mese.

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Prezzo di partenza

12,00 USD/mese

Versione gratuita

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Implementazione

Installazione eseguita - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Airtable

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Email Marketing
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione della chat interna
  • Integrazione di social media
  • Lead Generation
  • Lead Scoring
  • Preventivi/Proposte
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria

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  • Corrispondenza cliente/immobile
  • Email Marketing
  • Gestione contatti
  • Gestione della campagna
  • Gestione di potenziali clienti
  • Monitoraggio delle referenze
  • Segmentazione
  • Tracciamento delle interazioni

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  • Analisi del servizio al cliente
  • Catalogazione / Categorizzazione
  • Controllo delle risposte via e-mail
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  • Monitoraggio dell'assistenza clienti
  • Parametri prestazionali
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  • Ricerca

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  • Condivisione degli asset
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  • Conversione di file
  • Creazione di report/analisi
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione di metadati
  • Libro cespiti
  • Ricerca/Filtro

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  • Controllo della versione
  • Forum di discussione
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
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  • Gestione dei progetti
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
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  • Controllo ore e spese
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione del portafoglio
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Gestione finanziaria
  • Metodologie agili
  • Metodologie tradizionali
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Portale clienti
  • Strumenti collaborativi
  • Tabella del metodo Kanban

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  • Automazione dei processi aziendali
  • Configurazione del flusso di lavoro
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  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei moduli
  • Gestione delle attività
  • Gestione di documenti
  • Integrazioni di terze parti
  • Monitoraggio della conformità
  • Pannello di controllo personalizzabile
  • Senza codice

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  • Calendario editoriale
  • Categorizzazione / Raggruppamento
  • Gestione SEO
  • Gestione dei social media
  • Gestione dei video
  • Gestione del marchio
  • Gestione della campagna
  • Gestione della distribuzione
  • Monitoraggio delle conversioni
  • Programmazione delle pubblicazioni
  • Pubblicazione multi-canale
  • Segmentazione del pubblico di riferimento

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  • Contatti condivisi
  • Database contatti
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione di potenziali clienti
  • Importa/Esporta contatti
  • Ricerca/Filtro
  • Segmentazione
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciamento delle interazioni

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Analisi della performance
  • Backup e ripristino
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Conversione del database
  • Migrazione di dati
  • NOSQL
  • Relazionale
  • Replica di dati
  • Supporto di più linguaggi di programmazione
  • Virtualizzazione

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  • Collaborazione
  • Creazione di roadmap strategiche per i prodotti
  • Gestione dei requisiti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione delle risorse
  • Gestione di idee
  • Monitoraggio di attività e progressi
  • Pianificazione del rilascio
  • Prioritizzazione
  • Sondaggi e feedback

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione del prodotto

  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio della fonte
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciamento delle interazioni

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  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Creazione di report/analisi
  • Creazione di task subordinati
  • Gestione delle attività ricorrenti
  • Grafico Gantt/Rappresentazione grafica del calendario delle attività
  • Ludicizzazione
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Strumenti collaborativi
  • Visualizzazione della lista delle cose da fare
  • Visualizzazione pannello delle attività
  • Visualizzazione su foglio di calcolo

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Le migliori alternative a Airtable

Altre alternative a Airtable

Recensioni su Airtable

Stai visualizzando 5 di 1.034 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,5/5
Servizio clienti
4,6/5
Caratteristiche
4,5/5
Rapporto qualità-prezzo
4,6/5
Shawn J.
Owner
Fotografia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/3/2020

"Great Amalgamation of a Spreadsheet & Database"

Commenti: I have used AirTable in several areas of my life, but the best example is with a high school program I volunteer with. We have 150 students with 15 advisors, with over 100 data points, in 20 locations. Prior to AirTable, keeping track of everything was a nightmare. Something as simple as trying to contact a student involved either all advisors adding all 150 students into their phone contact list (and update every year) or calling the lead advisor who had to look through a stack of papers to find a number. With AirTable it was as simple as typing in their name and pressing their cell number which automatically dialed them up. I could go on and on about how much AirTable has changed the way I do many aspects of my business and personal life, this was just an example to show how easy it makes things.

Vantaggi: The fact that basically all database applications I tried were basically meant for enterprise-level businesses, and generally required a steep learning curve to even set up. I only needed basic database functionality, and to be able to easily edit single or groups of entries. AirTable solved this perfectly. Also, the team over there seem to be constantly adding on new functionality, which I see and realize that could solve problems I did not even realize I had. The best part is just how easy it is to use. I have some people on my team that are far from tech-savvy, and with a quick overview, they were even able to utilize it.

Inconvenienti: Their forms have a bit to be desired, but that is mostly just the appearance when I send them out. Also when sorting and filtering, it requires 3 or so clicks, when I think they could make it one.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/3/2020
Steve M.
Director of Digital Marketing
Gestione di organizzazioni non profit, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/12/2019

"Only limited by your time and creativity"

Commenti: We have about 10 different business processes that we track in Airtable. It's amazing how flexible it is, and the overall experience has been extremely smooth. It's especially easy to get new users up to speed quickly because of how intuitive the Airtable is, which is an especially difficult feat given how extensively you can customize everything. They have a great online help and video training as well.

Vantaggi: Airtable brings actual structure to our working environment. We use for a team of 15 to track tasks, projects, and even for lightweight documentation of work done or where stuff is. I really like the flexibility and the ability to create just about anything with it and still make the finished product look nice. The UI is what people first comment on when I invite them to our shared set of bases--either "it looks great" or "this is easy" or something like that. I especially love the integration with Zapier so that if you need to go outside an Airtable base, you probably won't have to do manual entry--it can sync with your other app.

Inconvenienti: With the free version, you will hit the record limit will pretty easily. I wish they had a lower-priced plan that was above the free version, but below their much more expensive tiers.
A second huge miss is that there was really no way to do rich text. That severely limits the usefulness for using Airtable as any kind of repository for content or anything like that. Basically you convert everything to HTML markup and store it as plain text in Airtable, but like I said they have promised to fix this . . .

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/12/2019
Utente Verificato
Community Engagement Manager
Amministrazione pubblica, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2020

"Great project management software with add-ons"

Commenti: Simply put, Airtable allows us to be more productive and organized. We can do more and track our progress easily.

Vantaggi: Our team loves Airtable and uses it in several ways (tracking and assigning projects, collecting data, communications requests) and it's agile and easy to use across the board. We love the multiple views and ability to connect records across a base.

Inconvenienti: You pay by user per workspace, so that means if you have teams that work in more than one area, you would need to pay for them twice. Additionally, you can connect items within a base, but you currently cannot connect bases.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 19/8/2020
Utente Verificato
Senior Producer
Videogiochi
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/7/2018

"Airtable is one to watch in the future"

Commenti: Airtable has very specific uses that would be hard to replicate anywhere else with another piece of software. It has many flaws and drawbacks, but once you accept them (and find ways to circumvent them) it can be quite a handy and interesting piece of software.

Vantaggi: When I first started to use Airtable, I came away deeply frustrated with it's usability. It's sometimes slow, straightly obtuse to use and has many "pending features" that would be extremely helpful for some of the simplest of tasks. However, there came a time when I had to organise a league table for a tournament over the internet, and all of sudden, Airtable clicked. What Airtable is good at is creating a database of entries for a specific use, so for example, making an internet registration form where a user can enter data and "register" their interest in a particular thing is so quick and easy to do. I created an application form which auto stored the data into a highly organised table that I could then use however I wanted (I created a league table from the registered users with ease and shared the results of the league as the scoring progressed) - all via the internet, I don't know of a way that I could have achieved this without AirTable, Google Docs would have been a possible solution, but Airtable allows you to add attachments easily (so images, etc) as well as allowing you to manipulate (And hide) data in any way you can think of using Rollups and Lookups - two of it's most powerful features. Once you get used to it, Airtable becomes useful, and I can see myself using it again and again when I want to organise a very specific and distributed task on the internet.

Inconvenienti: Don't think this is Excel in a different disguise, it's not, it's not as adaptable and not as powerful as Excel. You couldn't use it to track a project or manage a holiday system or anything like that, but creating a full customer list for a newsletter? Yep, easy, that's the kind of thing it DOES do really well. It could use a few more features on the free tier of the software (the paid tier unlocks "blocks" - which is a strange name for plugins, which allow you to view the data in different visual ways but ultimately it's not as well integrated as it should be and therefore has a limited use) Another thing is that Airtables mobile interface is woeful compared to it's desktop version, and for some reason you can't access the desktop website via mobile. I have no idea what compelled them to make this decision but it's something they need to address in the future. The mobile layout is next to useless.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 17/7/2018
Otis C.
President
Macchinari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/7/2020

"Solid solution"

Commenti: Great product overall. I was able to consolidate functionality from multiple softwares into one with air table.

Vantaggi: Air table is readily configurable to track and organize a huge variety of business information such as Jobs, timeshares, purchase orders, customers, vendors, machines, maintenance schedules. Etc.

Inconvenienti: The android mobile app is very buggy and requires constant programming workarounds. The app is also very limited in its feature set compared to the web interface.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 16/7/2020