Chi utilizza ZipBooks?

ZipBooks è un software di contabilità gratuito per appaltatori, piccole imprese e commercialisti. Svolge una funzione particolarmente valida come alternativa gratuita a FreshBooks.

Cos'è ZipBooks?

ZipBooks è un moderno software di contabilità, fatturazione e monitoraggio del tempo per piccole aziende, appaltatori e commercialisti.

ZipBooks semplifica la gestione della tua azienda. Ricevi facilmente pagamenti con carta di credito o Paypal. I report avanzati e facili da utilizzare, le best practice del settore e i consigli intelligenti di ZipBooks ti aiutano a prendere decisioni ancora più intelligenti.

Dettagli su ZipBooks

ZipBooks

https://zipbooks.com

Fondata nel 2015

Assistenza

  • Online

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Dispositivi mobili - iOS nativo

Formazione

  • Webinar
  • Documentazione
Video di ZipBooks
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Panoramica dei prezzi di ZipBooks

ZipBooks dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita.


Versione gratuita

Prova gratuita

Caratteristiche di ZipBooks

  • Contabilità dei fondi
  • Crediti esigibili
  • Debiti esigibili
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle donazioni
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Riconciliazione bancaria

Visualizza l'elenco completo di Gestionale per la contabilità delle chiese

  • Contabilità dei fondi
  • Contabilità del progetto
  • Crediti esigibili
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle tasse
  • Ordini di acquisto
  • Organizzazioni senza scopo di lucro
  • Pubblica amministrazione
  • Riconciliazione bancaria
  • Studi contabili/commercialisti
  • Tracciabilità delle spese

Visualizza l'elenco completo di Programmi per contabilità

  • Calcolatore delle tasse
  • Database contatti
  • Elaborazione di pagamenti
  • Fatturazione dei progetti
  • Fatturazione di spese impreviste
  • Fatturazione online
  • Fatturazione per ore
  • Fatture personalizzabili
  • Fatture ricorrenti e abbonamenti
  • Gestione solleciti
  • Pagamenti online
  • Pagamenti tramite cellulare
  • Portale di fatturazione
  • Sistema multi-valuta

Visualizza l'elenco completo di Programmi per fatturazione elettronica

  • Acquisto e ricezione
  • Contabilità dei fondi
  • Contabilità del progetto
  • Crediti esigibili
  • Debiti esigibili
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle sovvenzioni
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Riconciliazione bancaria
  • Tracciabilità delle donazioni

Visualizza l'elenco completo di Software di contabilità per associazioni no profit

  • Contabilità generale
  • Contabilizzazione dei ricavi
  • Crediti esigibili
  • Debiti esigibili
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione della liquidità
  • Gestione della spesa
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle immobilizzazioni
  • Gestione delle tasse
  • Incassi
  • Integrazione dei servizi di contabilità
  • Riconciliazione bancaria
  • Tracciabilità delle spese

Visualizza l'elenco completo di Software per commercialisti

  • Consolidamento/incorporazione
  • Contabilità generale
  • Conto profitti e perdite
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Gestione della liquidità
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Pianificazione/previsione delle spese
  • Scenari possibili
  • Sistema multiaziendale
  • Stato patrimoniale
  • Tracciato di controllo

Visualizza l'elenco completo di Software per fare report finanziari

  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Database impiegati
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione foglio presenze
  • Molteplici importi da fatturare
  • Monitoraggio del tempo tramite cellulare
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Ore fatturabili e non fatturabili
  • Rilevamento automatico del tempo
  • Rilevamento del tempo offline

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione del tempo

  • Elaborazione dei pagamenti online
  • Elaborazione di assegni
  • Elaborazione di pagamenti in eccesso
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Fatturazione ricorrente
  • Gestione dei pagamenti ACH
  • Gestione incassi
  • Monitoraggio termini di pagamento
  • Pagamenti parziali
  • Registro dei crediti
  • Testimonianze del cliente

Visualizza l'elenco completo di Software per la gestione delle fatture attive

  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo della spesa
  • Controllo ore e spese
  • Gestione dei risarcimenti
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione delle ricevute
  • Sistema multi-valuta

Visualizza l'elenco completo di Software per note spese

Le migliori alternative a ZipBooks

Altre alternative a ZipBooks

Recensioni su ZipBooks

Stai visualizzando 5 di 93 recensioni

Nel complesso
4,5/5
Facilità d'uso
4,6/5
Servizio clienti
4,6/5
Caratteristiche
4,2/5
Rapporto qualità-prezzo
4,5/5
Caitlin J.
Digital Marketing Specialist
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/4/2018

"I'm a ZipBooks Fangirl! I've tried several accounting options & they provide the best value!"

Commenti: I've been able to spend less time on my accounting. I don't have to create reports, ZipBooks does it all based on my chart of accounts and other information. The customer service is super fantastic and supportive. The help files are well written, concise and easy to understand. The cost is low and the tiered pricing system is really fair. I can connect multiple accounts and add staff to my account. I can use time tracking, set up automatic invoices, pre-set items and tasks, add documents, just to name a few! My personal account is turned into a profile which is hosted on their system. My clients can leave reviews and potential clients can find and contact me.

Vantaggi: Beside the cost (I'm on the pro version and it's still cheaper than the basic version of Xero and others), it automatically creates all the reports I need and shows them in a way that means I don't need an accounting degree! So my general ledger, my profit and loss statements - it's all there for me! Everything is so simple to use that I spent the first couple of weeks overthinking the whole thing - because it can't be that simple right?! The layout is so easy to navigate, the chart of accounts is simple to understand, and when I need a hand (I've managed to mess things up in my ignorance of double entry accounting) the customer support team are right there and get my problem sorted so quickly!

Inconvenienti: My biggest con is that it's really USA-centric. I'm not in the States so I can't connect my bank account to the system so I have to manually import my statements. For me, it's well worth the effort because the system saves me time and stress in so many other ways. Also I'm a sole trader so I don't have many accounts to sort out. I can imagine it would be different for someone with a bigger company or more regular turnover.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/4/2018
Utente Verificato
Director Sales & Marketing
Aeronautica e industria aerospaziale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/9/2019

"User-friendly software underpinned by prompt, professional support"

Commenti: Our overall experience has been positive. Thus far, we have not encountered any problems.

Vantaggi: 1.The software is easier to use than it even appears.
This makes it simpler for non-finance people who may find themselves required to attend to such matters e.g. Start-ups, local SME's and EME's etc.
2. The support team are atypically, prompt and efficient. In our experience with online support from other service providers, there is more often than not a delay in responding, be it short or long. In some instances, the support staff have not had the expertise to offer guidance or solve elementary problems. The ZipBooks team is impressively swift and knowledgeable.

Inconvenienti: Initially, it appeared that functions such as customer month end statements and a few others could not be generated. After one or two chats with online support and the discovery of the numerous, yet concise, online documents, I realised that such functions are, indeed, included. Not only that, but also that the majority of questions are very likely covered and one can solve one's own queries if one looks for the relevant document. Perhaps it would be useful to users if this was highlighted or flagged and doing so may reduce the enquiries that your online support team have to attend to.

Risposta del fornitore

da ZipBooks il giorno 6/9/2019

Thanks so much--happy to help!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/9/2019
Susan B.
Board of Directors
Gestione di organizzazioni non profit, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/1/2017

"ZipBooks - Perfect for a Hobby turned Small Business!"

Commenti: The ZipBooks staff have been very responsive and willing to help. The software is free to use, however, there is a $1.25 charge per Paypal transaction when a customer pays via ZipBooks invoice. It provides basic accounting features that would work well for a person who is turning their hobby into a small business or a small contract business. If you are new to accounting, ZipBooks is perfect. If you are accustomed to accounting software, then this free software isn't for you. It doesn't yet have dynamic reporting features, ie no balance sheet or clickable fields to expand a data field on the Income Statement. If your business is small and you are going to keep it that way, ZipBooks is perfect. If your business is thriving and growing, invest in paid software as you'll quickly grow out of ZipBooks. That said, I'm told they have changes in the works so maybe this won't hold true in the near future.

Vantaggi: Easy to use for someone with no accounting knowledge. Perfect for an MLM or hobby turned business. I love, love, love that their customer service is responsive.

Inconvenienti: The reporting features are seriously lacking. No balance statement, COG's are lumped together on the Income Statement, no division of income sources and no field on the Income Statement is clickable for a detailed report. Invoice and Expense pages are long with one arrow to the next page on the top and when editing an invoice or expense and saving, you are brought to the "1-50" page instead of the current page you were working on.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/1/2017
Utente Verificato
Owner
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/10/2019

"The best app a small business owner could use"

Commenti: Highly recommend – beautiful, easy to use, full-featured, and more affordable than any of its nearest competitors.

Vantaggi: ZipBooks is the most affordable, feature rich accounting software I've ever used. It allows me to accomplish everything I need, from sending expenses, to tracking time and expenses, to invoicing. I've used other software and it either didn't include time tracking or it was too expensive for my small business. Their web app is also incredibly easy to use and is design very well. It's all organized in a way that makes sense and the charts/reports are beautiful.

Inconvenienti: The biggest issue I have with ZipBooks is their mobile app. I'm running it on my iPhone and it seems like it's just a web-app published in a shell, storing no local information. It's difficult to track time or send invoices that haven't been saved as a draft. Sent invoices also display in reverse order – with the cache clearing every time I open the app. If they built a full-featured, native app I think ZipBooks would be perfect.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/10/2019
Cj S.
Owner/Photographer
Fotografia
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2017

"Not perfect, but constantly improving and Customer Support is the best with super fast replys!"

Vantaggi: I run a photography+subcontractor business. I've been with Zipbooks since before they started charging a fee (switched from freshbooks) and let me tell you, there were definitely some major growing pains. The good new is that they listened to the customers and would always solve problems quickly.
The gap between Zipbooks and Quickbooks/Freshbooks/etc.. used to be cavernous, but that gap is almost unnoticeable now. The interface is ridiculously easy to understand and flows really well. It's the best user interface experience I've had for accounting software.
Costumer service has been nothing short of impressive. I'm an accounting/bookkeeping newb and the customer support has basically trained me how to do my own accounting. They have this great chat button that's always in the bottom right corner so you can easily ask questions and get answers like if you were chatting with a friend on facebook messenger.
The company has a long way to go to being the best, but they certainly have the chops for it! I would high

Inconvenienti: The fact that I can't mark an invoice as paid from the list view. I don't like the extra step of clicking through to the individual invoice. But, it's a minor inconvenience.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/10/2017