ConnectWise Control

ConnectWise Control

da ConnectWise

Chi utilizza ConnectWise Control?

Professionisti del settore IT

Cos'è ConnectWise Control?

ConnectWise Control (precedentemente ScreenConnect) è una soluzione di assistenza a distanza completamente funzionale. Il software ti dà la possibilità di visualizzare e controllare dispositivi da remoto, in qualsiasi luogo in cui ci sia una connessione internet. È molto importante per te, come tecnico, poter risolvere i problemi in modo rapido ed efficace, indipendentemente dal fatto che tu fornisca assistenza per computer di privati o per l'infrastruttura di una grande impresa, perché ciò ti consente di risparmiare tempo e migliorare la soddisfazione dei clienti.

Dettagli su ConnectWise Control

ConnectWise

https://www.connectwise.com/software/control

Fondata nel 1982

Panoramica dei prezzi di ConnectWise Control

ConnectWise Control dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di ConnectWise Control è disponibile a partire da 24,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

24,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Installazione eseguita - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installazione eseguita - Windows

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di ConnectWise Control

Programmi per desktop remoto
Accesso a monitor multipli
Accesso da dispositivi mobili
Accesso remoto
Chat dal vivo
Collaborazione
Condivisione dello schermo
Controllo degli accessi
Creazione di report/analisi
Registrazione dello schermo
Risoluzione dei problemi
Stampa da remoto
Strumenti di diagnosi
Trasferimento di file
Brainstorming
Controllo della versione
Forum di discussione
Gestione contatti
Gestione dei calendari
Gestione dei contenuti
Gestione dei progetti
Gestione delle attività
Gestione di documenti
Modifica in tempo reale
Videoconferenze
Accesso da dispositivi mobili
Attività/News Feed
Avvisi/Notifiche
Chat in tempo reale
Chiamate audio
Condivisione di documenti
Gestione delle attività
Integrazione di terzi
Ricerca
Sondaggi e feedback
Thread di discussione
Videoconferenze
Archiviazione di documenti
Avvisi / Allarme crescente
Branding personalizzabile
Chat in tempo reale
Comunicazione multi-canale
Gestione dei biglietti
Gestione dell'accordo sul livello di servizio (SLA)
Gestione della knowledge base
Gestione delle risorse IT
Instradamento automatico
Integrazione di e-mail
Monitoraggio della rete
Portale self-service
Tracciamento delle interazioni
Accesso remoto
Collaborazione
Conferenze web
Firma elettronica
Gestione delle attività
Gestione delle riunioni
Live Chat
Monitoraggio dei fusi orari
Monitoraggio delle attività dei dipendenti
Softphone
Supporto da remoto
Video Chat
Assistente virtuale
Avvisi / Allarme crescente
Gestione appuntamenti
Gestione del flusso di lavoro
Gestione della posta elettronica
Gestione delle code
Gestione di call center
Integrazione di social media
Knowledge Base
Live Chat
Parametri prestazionali
Portale self-service
Sondaggi e feedback
Assemblee legislative
Gestione degli inviti
Gestione dei materiali
Gestione dei partecipanti
Gestione dei viaggi
Gestione del calendario
Gestione delle minute
Gestione delle votazioni
Monitoraggio delle azioni da svolgere
Prenotazione di sale riunioni
Programmazione
Riunioni dei consigli direttivi
Riunioni di commissioni
Riunioni interne
Strumenti per attività post-riunione
Tool per la preparazione di riunioni
Chat in tempo reale
Condivisione dello schermo
Condivisione di documenti
Registrazione della sessione
Sondaggi e feedback
Strumenti di diagnostica
Trasferimento della sessione

Recensioni su ConnectWise Control

Stai visualizzando 5 di 1.625 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,6/5
Servizio clienti
4,4/5
Caratteristiche
4,5/5
Rapporto qualità-prezzo
4,6/5
Jeev Y.
IT Lead
Industria farmaceutica, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/7/2019

"If you value your time and energy, use this software"

Commenti: I use this software on a daily basis to keep IT operations within my organization running like a well-oiled machine. Our pharmacies are very remote and the ease of deployment makes it a breeze to troubleshoot any machine located anywhere from anywhere.

Vantaggi: ConnectWise Control was incredibly easy to implement, and is very powerful. It comes with so many tools and features that are invaluable and solve complex problems very simply.

Inconvenienti: No cons really. Any features and updates or nice-to-have's are added by their development team in subsequent updates, and they really do listen to their user base.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/7/2019
David R.
IT Manager
Settore petrolifero ed energetico, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/2/2020

"Overwhelmingly simple yet effective"

Commenti: Overall this is one of the best remote control software products I've ever used. Overall it's very smooth to operate, on low speed or high latency connections, it will still work, but has (obvious) delays. Despite this, it's still possible to get the work done, there are just delays that make it appear as though you aren't doing anything since you're waiting for the next screen to render. This is especially bad during UAC prompts. I have been using this product for many years now and have rarely run into issues with it. For the price point though, this is the best product on the market and scales based on your needs.

Vantaggi: - Ease of use
- Quick setup (cloud version)
- Minimal training required
- Easy customization
- Solid connectivity
- Requires no end user training

Inconvenienti: - Speed of connection varies greatly when using the cloud vs on-prem
- Must have a decent internet connection to use efficiently
- UAC prompts will cause the connection to slow down to a crawl even on good internet (not sure if a connectwise issue or a windows issue)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/2/2020
James D.
CEO
Marketing e pubblicità, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 28/5/2020

"The best remote access platform"

Commenti: I've tried so many remote access platforms in the past. For me they all failed when it came to support sessions for unmanaged clients. The others didn't have the features, the price was too high, and/or they were to difficult for my users. I'll be using ConnectWise Control forever.

Vantaggi: Setting up online meetings - easy. Someone needs me to remote into their computer for the first time while I'm on the beach - easy. I need to maintain unattended access to over one thousand machines - you guessed it, easy. My favorite feature is sending my clipboard as keystrokes. I've used it a million times. The "Wake From Sleep" option has saved me from certain death on numerous occasions.

Inconvenienti: Not being able to remote into physical machines that don't have a connected display is super annoying.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 28/5/2020
Adam B.
IT
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    2/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/6/2019

"The price is right, it has enough features that were not that easy to integrate, its reputation has"

Commenti: see above
you could have had the market targeting alot of users and devices all around the world with your good fair pricing but everything else is not so good as it was -- with webex, teamview, logmein, ultravnc free,
dameware, Zendesk, anydesk, realvnc just to name a few
we as IT professional cant afford to look stupid with virus threats coming up with screenconnect
and telling people all these instructions to get control your one step installer plugin never worked !!
but good pricing kind of scary that others offer like sysaid and others not offering anything for the small guys like you did --- by the way i was talked into the AUTOMATE product --- worst product ever!
i spent a bit over a half a day cleaning it off and restoring all systems. It would not do what it was suppose to do at all --- slowest connection and unusable at all it was connected but would wind up my systems on some process i had to shut them down and clean the drives of any traces of AUTOMATE -- no software has done worse and your sale and support did not believe me i showed them proof they laughed and said they have never used it professionally
thanks any more information happy to help
maybe you could be the next big thing all the ideas are there but it all fell apart and you need to do almost a 180'

Vantaggi: THE price compared to TEAMVIEWER AND LOG|ME in
i was not a large operation so the licensing suited
i loved the idea that i could make it a subdomain of my site or just have a link and it was White labelled
affordable
once i was remotely connected it was fine
It has many integrations and partnered up with a lot of companies

Inconvenienti: Its a pity you have not a better business relationship with antivirus companies
in most occasions and it was happening more and more that it would be picked up as a virus --- not good and worrying
it has many integrations and features ---- these features were hard to install and because there was many versions - most the time hard to get the right compatibility -- these integrations should be one click or a signup here and there --- i wouldnt have minded paying good money if these would at least work
It was not very intiutive some tasks -- like the whole process i would go through with clients
download the exe or file
then double click on it --- if you miss it , it will be in your downloads
then click run
follow prompts
then allow
and no at this point i would sometimes get a prompt to update the software
not good, not good at all
your sales and support staff could not give a dam because i was a small 1-15 users account
it was not very easy and intuitive initially to do file transfer - have you used team viewer?
most respectable organisations wont allow 8041 port through there firewall
it has lost its good reputation that support users at the large universities have originally given it
being considered unsafe and treated as a threat - i know that i could make it an exemption in the AV software but it came up as threat after the fact as if it later was damaged as professional tool
with all the quality secure easy products on the market these days | cisco
webex|

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/6/2019
Ian G.
Director
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/3/2020

"Forced away from LogMeIn because of price and have never looked back"

Vantaggi: We used to use LogMein and and no reason to consider changing from it until they increased their prices massively. We trailed Screen Connect and have never look back. It's better in every way for Remote Control of client systems.

Inconvenienti: I'd love it to have some more detailed inventory facility.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/3/2020