Chi utilizza Salesflare?

Ideale per le piccole imprese e le start up B2B che desiderano vendere di più con meno lavoro.

Cos'è Salesflare?

Salesflare è un CRM intelligente per le piccole e medie imprese B2B, che desiderano vendere di più con meno lavoro.

Salesflare compila automaticamente la tua rubrica e tiene traccia di tutte le interazioni con le persone con cui sei in contatto. Ottiene i dati da e-mail, social media, database aziendali, telefono e calendario e te li trasmette nelle tempistiche automatizzate dei clienti che ti dicono tutto ciò che devi sapere.

Devi solo scrivere le e-mail, effettuare le chiamate e prendere un caffè.

Dettagli su Salesflare

Salesflare

http://salesflare.com

Fondata nel 2014

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Salesflare non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Salesflare è disponibile a partire da 29,00 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di Salesflare

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Salesflare

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  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Archiviazione di documenti
  • Autorizzazioni basate sul ruolo
  • Avvisi/Notifiche
  • CRM
  • Campi personalizzabili
  • Contatti condivisi
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Elaborazione di batch
  • Email Marketing
  • Etichettatura
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei modelli
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della campagna
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione di potenziali clienti
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Lead Nurturing
  • Modelli di e-mail
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio delle attività
  • Previsione di vendita
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Rapporti sulle pipeline
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Report personalizzabili
  • Ricerca/Filtro
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  • Sistema di calendari e promemoria
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  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
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  • Tracciamento delle interazioni
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  • Risponditori automatici
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  • Gestione della campagna
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione della posta elettronica
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  • Gestione delle attività
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione di potenziali clienti
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  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
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  • Tabellone segnapunti
  • Tracciamento delle interazioni
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  • Gestione di potenziali clienti
  • Gestione elenco chiamate
  • ID chiamante
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Visualizza l'elenco completo di Software per agenti di commercio

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Le migliori alternative a Salesflare

Altre alternative a Salesflare

Recensioni su Salesflare

Leggi tutte le 119 recensioni

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,9
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,8

Recensioni per valutazione

5
89
4
27
3
3

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Janosch F.
Janosch F.
Human Resources Consultant
Risorse umane, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019

"Perfect Sales Pipline for Samll businesses and solopreneurs"

Commenti: This is a great tool. It is intuitive to use and picks you up on the go, because you do not have to do a big intial import run of data or anything. It has just the right balance between features and the depth of their customizability. For a small company or soloprenneur, this simply is THE tool. also, If you ever outgrow anything it provides it runs on Zapier to provide integrations with more specialized tools. It all is held together by the Customer support, which is lovely to work with and provides tons of clear, useful advices and...well support.

Vantaggi: This is build around your Email Inbox. It is perfect If you do not want to enter Data all the time but run a sales Pipeline. Salesflare claims to just adds Value without requiring to invest time in making this possible. I was critical at first and watched all the educational Videos on their youtube channel. Then I understood: Salesflare enables you to dissect Information from your mails and create customers, Comapnies (Accounts) etc. from it. Then you setup your Sales pipelines and create opportunities. Basically Salesflare keeps your sales activities up to date, because it lives on your Email communication. The concept works for me and with a new businescard scanner available just now, it makes setting up new prospect data even easier and saves me time. The Best thing is, the Customer support is just awesome. I git replies to any and all of my questions and schould I ever come across something not possible I most often got an Ide on how to work around something I was missing.

Inconvenienti: Honestly, there is not much. I came across two bugs, which have been fixed since then (wich is great). None of them was a dealbreaker. I find it a bit Pricy for a startup when I plan to bring assistants in which are working only a couple of hours per Week ... but then again Salesflare simply is worth the money.

Alternative considerate: HubSpot CRM e Salesforce Sales Cloud

Perché passare a Salesflare: Salesflare seemed ideal regarding sizing, features, scope and weight for my purposes. The other tools were to big and to heavy for a lightweight, quick on-the-go approach I required for my purpose.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019
Jakob T.
Jakob T.
Founder
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/1/2020

"Powerfully simple CRM, allowing sales and solopreneurs to focus on selling"

Commenti: Sales operational issues. There was too little time for too many administrative tasks, which left us with less time for actual customer dialogue. Needless to say we had less sales than we could have. Salesflare changed that.

Vantaggi: The seamless Google integration, the fully functional mobile app, and the possibility to endlessly enhance capabilities with integrations.

Inconvenienti: A proper email sequence/drip functionality is missing. Campaigns are really strong, though, as well as easy to implement.

Alternative considerate: Pipedrive, HubSpot Sales Hub, Close, HubSpot CRM, Salesforce Sales Cloud e Nimble

Perché scegliere Salesflare: At that time Pipedrive had been standing still for a while from a features perspective and the mobile experience wasn't really robust on Android. Salesflare - with its seamless Google integration quietly works in the background and provided a strong alternative to our prior system.

Software precedente: Pipedrive

Perché passare a Salesflare: Each of those other offering have their own sets of strengths of weaknesses. At the end Salesflare simply was a near-perfect match with what we needed at a cost that more than matched the offering.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 2/1/2020
Utente Verificato
Marketing Director
Industria farmaceutica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2018

"On the right path"

Commenti: Salesflare seems very promising and I believe they are on the right path. It might be just a little bit longer until it can compete with larger CRMs but they have done well with their integrations and some of the key features.

Vantaggi: I like the visualization the most. It's so easy to see your funnel and progress toward the goals which keeps motivation high. It integrates with a lot of other services and there is an iOS app which makes it useful on the go. I love the gmail integration and how it tracks the company and the other potential contacts.

Inconvenienti: It's still a bit difficult to use, they are ironing things out as they go but it's young company and some of the functionality is still a bit clunky. I use it in conjunction with other CRMs to add details to contacts and track emails.

Risposta del fornitore

da Salesflare il giorno 5/12/2019

Hello there! We've made a ton of UX improvements based on user feedback since you gave us this review (plus we added some of those key features you were maybe looking for), so let us know how we're doing with that. There's always room to do better. :)

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/9/2018
Kris U.
VP Sales
Software informatici, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/7/2020

"Best CRM I ever used"

Commenti: Pipeline Management
Monthly Forecasting time improved by 300%
Campaign Management

Vantaggi: Ease of use - almost no data entry
Powerful functionalities
Scan business card in to contacts
Email workflow

Inconvenienti: Software provides what I need ... so no negative feelings
There is maybe more hidden functionality which I need to explore

Alternative considerate: Dynamics 365

Software precedente: Dynamics 365

Perché passare a Salesflare: Easy of Deployment, after the trail period I could not work without it !

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/7/2020
Utente Verificato
Chief Executive Officer
Gestione formativa, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
  • Facilità d'uso
  • Caratteristiche e funzionalità
  • Assistenza clienti
  • Rapporto qualità-prezzo
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019

"Easiest to use CRM"

Commenti: Support has always been so fast and helpful. I bought this through an AppSumo lifetime deal and have had conversations via chat with founders (I think). They really helped me understand how to use this software for my specific need - a music school with students as the accounts.

Vantaggi: Automatically tracks your inbox so that you can easily convert any contact into an account. Then, you can start tracking opportunities.

Inconvenienti: Originally, I had to figure out how to import my existing contacts. That was not easily understood - apparently, they expect it to just happen over time with instant Gmail tracking. However, they did a manual import for me.

Alternative considerate: Zoho CRM, HubSpot CRM e Salesforce Sales Cloud

Perché passare a Salesflare: Ease of use - instant tracking and clean interface. Some of these tech products (Zoho especially) feel like they are designed by engineers with no clue to graphic user interface. I appreciate the minimalist interface with the high functionality.

Risposta del fornitore

da Salesflare il giorno 5/12/2019

Hey! Contacts get created automatically based on your inbox and calendar. This happens at the initial sync and then progressively over time. If you like to have contacts imported from elsewhere too, then we're always more than happy to help. Just hit us up on the chat, but it looks like you already did!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/12/2019