Cos'è Finale Inventory?

Finale Inventory è il software per la gestione delle scorte più adattabile e versatile per il supporto dei flussi di lavoro delle imprese in fase di crescita. Si integra perfettamente con molte piattaforme di vendita di e-commerce per prevenire l’overselling. Finale consente di eliminare i dubbi dei PO calcolando dinamicamente i punti di riordino in base alla velocità di vendita e ai tempi di consegna dei fornitori. La fornitura di questo software insieme all’hardware necessario per eseguire la scansione dei codici a barre permette di offrire una soluzione completa per la gestione del magazzino. Formazione/consulenza gratuita.

Chi utilizza Finale Inventory?

Imprese di produzione, distribuzione, commercio all’ingrosso e retailer multicanale di piccole e medie dimensioni che necessitano di un sistema di gestione dello stock adattabile con potenti funzionalità come gestione di codici a barre e previsioni

Video di Finale Inventory
Finale Inventory Software - 1 Finale Inventory Software - 2 Finale Inventory Software - 3 Finale Inventory Software - 4 Finale Inventory Software - 5

Hai dubbi su Finale Inventory? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

Finale Inventory

4,7 (187)
Finale Inventory
Non disponibile nel tuo paese
75,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
83
27
4,6 (187)
4,6 (187)
4,7 (187)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
79,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
79
28
4,4 (356)
4,3 (356)
4,3 (356)
Perché questo confronto?

Alternative a Finale Inventory

Cin7 offre gestione dello stock e automazione dagli ordini, dalla produzione al magazzino/3PL a qualsiasi canale di vendita B2B/B2C che utilizzi.
La colonna portante della tua attività di e-commerce
Stitch è una piattaforma di gestione dello stock e degli ordini creata per marchi e rivenditori moderni e in forte crescita.
Email marketing solution that helps users automate marketing activities, target customer segments, and provide analytical reporting.
App web per la gestione di spedizioni e ordini connessa a oltre 150 operatori, mercati/carrelli della spesa e altro ancora. Permette di automatizzare le attività ed eseguire facilmente la stampa in batch delle etichette.
Lo stock organizzato consente di vendere, scegliere e spedire più velocemente.
TradeGecko è un potente software di gestione delle scorte e degli ordini per marchi multicanale, attività e-commerce e grossisti.
Unleashed Software fornisce un'avanzata piattaforma per gestire accuratamente lo stock in tempo reale.
Brightpearl è una piattaforma per la gestione delle operazioni nella vendita al dettaglio, strettamente integrata con tutti i tuoi canali di vendita.
SellerCloud è la piattaforma di crescita per l'e-commerce che riunisce gli strumenti necessari per potenziare la tua attività.
Piattaforma operativa cloud multifunzione di livello enterprise che permette ai venditori di e-commerce di gestire l'intera attività.
NetSuite è un ottimo sistema ERP cloud che ti offre la visibilità e il controllo necessari per prendere decisioni intelligenti e crescere con sicurezza. Ulteriori informazioni su NetSuite
Software di gestione di ordini, spedizioni e stock. Adatto a dettaglianti, grossisti, dropshipper, distributori e produttori.
Adatto a imprese che operano nei settori della vendita al dettaglio e all'ingrosso, manifatturiero e alimentare che devono gestire i livelli dello stock.
Il segreto nascosto dietro l'attività di oltre 940.000 grossisti, rivenditori e produttori di tutto il mondo. Potrai tenere facilmente traccia delle scorte, gestire gli ordini, fatturare, spedire e altro ancora.
Sellbrite consente a marchi e rivenditori di mostrare e vendere senza sforzo prodotti su più mercati, come Amazon, eBay e Walmart.
ERPAG è un servizio cloud ERP che copre tutti i processi aziendali per le piccole e medie imprese.
Beni, produzione, distribuzione, catena logistica, manutenzione della flotta, applicazioni personalizzate, ordini di lavoro (distinta base, kit), gestione dello stock,
Una suite open source di app integrate per gestire CRM, POS, siti web, e-commerce, vendite, contabilità, magazzino, risorse umane, marketing e altro ancora. Ulteriori informazioni su Odoo

Recensioni su Finale Inventory

Punteggio medio

Nel complesso
4,7
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,7
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
77%
4
18%
3
3%
2
2%
James
James
Utente LinkedIn Verificato
Beni di consumo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Finally, An Inventory Management Solution That Does Just That, Really Well

5,0 7 anni fa

Commenti: After months of testing and trialing every inventory management software and system on the market, Finale has been such a blessing! From the very first day of signing up, the Finale owner and team have been extremely helpful and responsive to any and every one of our questions or concerns. The interface, layout and organization of the Finale app is extremely user-friendly and does not distract the user with unnecessary formats, colors, layouts and displays. We love the minimalist approach. Everything you need and nothing you don't. The search feature is so optimal and incomparably easy to use within every view option. Your search results are instant and appear immediately as you start typing. Finale has the best import tool we have ever seen. You simply copy cells from excel and paste them into the web browser. Finale takes care of the rest. This truly intuitive copy/paste import feature makes saving, importing and editing your catalog via excel spreadsheets a thing of the past. Generating purchase and sales orders were a real pain-point with previous trial services. PO generating in Finale is intuitive and automatic enough so that anyone on our team could go in and place orders with the suppliers stored in the system. You can also create custom fields, which we use for internal communication to streamline our operations. If you use Ship Station (in our opinion the best shipping management software), this is where Finale’s strength is. It flawlessly sync’s with Ship Station ensuring that you only ship products that are in stock and order out-of-stock items. Finale gives you the things you want in an inventory management software without all the fluff. We tried other solutions that tried to be an all-in-one solution, but they all end up being mediocre services. Finale does one thing really well and that’s inventory management. Regular updates of the software leave our team comfortable knowing that as a system, Finale is always pushing for optimal streamlined cutting edge performance and integrations. We are elated to be using Finale and already have accounts for both of our companies.

Aspetti positivi:

Cloud based, unlimited users, copy and paste import and edit features, easy stock take, integration with ShipStation with regular attention and upgrades. Strongest search feature we’ve seen. Slick interface and automatic purchase order generation.

Blythe
Operations (USA)
Beni di consumo, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Finale has improved everything in our company

5,0 2 anni fa

Commenti: Finale was introduced to our company after a long, tedious process of finding and then trying to implement another IMS (Fishbowl). I was skeptical of the great reviews and claims from other users since I had really been put through the wringer by another company during implementation. After going through a demo and poking around a bit, I was sold. Importing all of the data was a breeze, the user interface is intuitive and for me, the best part is that if I did hit a snag, I could be on a screen share with a Finale rep in no time and they would patiently walk me through it. I'm not exaggerating when I say Finale made everything better. It has transformed the way we do business by allowing us to manage our inventory accurately across multiple sales channels and provide a better experience for our customers.

Aspetti positivi:

Finale implementation is quick and pretty simple. We use it with ShipStation and the learning curve was practically non-existent because it's so intuitive. Importing data is just a matter of copying and pasting a spreadsheet into their import tool. This makes adding and updating products/customers/vendors/etc. a breeze. I also generate invoices from Finale. We have pretty long production lead times on the majority of our products so predicting stock outs is very important to us and we can trust Finale to calculate that information correctly. The basic reporting is good but the ability to customize existing reports or create your own is excellent. Most importantly, their level of customer service is absolutely top notch.

Aspetti negativi:

We did have some hiccups with marketplace integrations but we able to work with Finale to create workarounds that have been fine.

Steve
Director (Australia)
Articoli sportivi, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

easy to use

5,0 mese scorso Nuova

Commenti: I have changed warehouse software 3 times in 5 years and I am confident that Finale will be my final choice..

Aspetti positivi:

The system is extremely easy to use and and customisable. It was that easy that in the trial period, I uploaded my stock and inventory and was using it immediately over my exisiting program to search for products, inventory and locations. I was expecting to be testing the program and running along side my current software for a minimum of 2 months but it has been less than 2 weeks and we have already transferred over to it full time.Finale is extremely customisable and by far has the best search functionality i have used in a warehouse management system. With over 15500 SKUs, i need to know what i have in stock in a specific colour, size and style. Sometimes searching while i have a customer in front of me or on the phone. Finale does it all with easy.The onboarding is extremely thorough and they actually encourage me to book more session's. Its normally what comes with a software of a much higher price tag.

Aspetti negativi:

Integration with Xero - A popular accounting software has no integration, although they have a work a round.

cameron
bookkeeper (USA)
Vendita al dettaglio, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Is slower than God

2,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Was pretty easy to use, although cumbersome with all the screens you have to use to add on product, cannot add inventory from the item page, so quite a few unnecessary clicks there. Also goes into negative inventory which for us means when there is an error we have to manually reset items to zero, would be nice if there was an option to just have inventory go to 0. Also be nice if it has a seasonality feature for ordering, like we need more of this widget for winter etc.

Aspetti negativi:

It stalls out constantly, no matter the browser no matter the computer, especially on weekends basically unusable, and by the time email support gets back to you it is better again, but they never admit an issue or offer a fix or apology.

Jessica
Shipping Specialist (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Magazzinaggio, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Great Website

5,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: My overall experience is that I really like it and I'm very comfortable with using it. It took me about a week to get a hang of it ... It's just that simple. I would recommend this and use this as well.

Aspetti positivi:

This product is probably the easiest to use and understand. I like how simple and self explanatory it is.

Aspetti negativi:

The only thing I didn't like was that I couldn't stock change myself and at times some things wouldn't populate.