Chi utilizza Drift?

Drift può aiutare qualsiasi impresa o persona che disponga di un sito web e che desideri acquisire più potenziali clienti e chattare con le persone in tempo reale.

Cos'è Drift?

Drift è la prima e unica piattaforma al mondo di marketing conversazionale. I clienti utilizzano Drift per offrire ai potenziali clienti un'esperienza di acquisto moderna, generare potenziali clienti più qualificati e accelerare notevolmente il ciclo di vendita. A differenza dei tradizionali software di marketing e vendita basati su moduli, chiamate a freddo e innumerevoli e-mail di follow-up, Drift collega le aziende con i visitatori del sito web in tempo reale tramite bot e intelligenza artificiale.

Inizia a utilizzarlo gratuitamente oggi stesso su drift.com

Dettagli su Drift

Drift

http://www.drift.com/

Fondata nel 2015

Panoramica dei prezzi di Drift

Drift dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Drift è disponibile a partire da 50,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

50,00 USD/mese

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Drift

Programmi per creare bot

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Campagne di drip marketing
Conformità CAN SPAM
Contenuti dinamici
Creazione di report/analisi
E-mail generate da eventi
E-mail ottimizzate per cellulari
Editor di posta elettronica WYSIWYG
Gestione degli elenchi
Gestione degli iscritti
Gestione dei modelli
Libreria di immagini
Pagine di destinazione/Moduli web
Risponditori automatici
Sondaggi per clienti
Test A/B
Analisi del servizio al cliente
Catalogazione / Categorizzazione
Controllo delle risposte via e-mail
Gestione delle conoscenze
Live Chat
Monitoraggio dell'assistenza clienti
Parametri prestazionali
Portale self-service
Ricerca
Analisi dati/Tracciamento ROI
CTA personalizzabili
Campagne di drip marketing
Contenuti dinamici
Intelligenza commerciale
Lead Scoring
Monitoraggio degli utenti di siti web
Pagine di destinazione/Moduli web
Search Marketing
Segmentazione
Social Marketing
Test A/B
Analisi dati
Identificazione account di destinazione
Lead Nurturing
Lead Scoring
Monitoraggio dei progressi
Monitoraggio del coinvolgimento
Personalizzazione della campagna
Segmentazione della clientela
Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
Dashboard
Distribuzione di potenziali clienti
Estrapolazione di dati
Lead Nurturing
Lead Qualification
Lead Scoring
Moduli online
Notifiche di potenziali clienti
Scansione di biglietti da visita/badge
Accesso da dispositivi mobili
Appuntamenti ricorrenti
Banca dati cliente
Gestione delle prenotazioni di camere
Pagamenti online
Pianificazione automatica
Pianificazione di gruppi
Prenotazioni online
Promemoria appuntamenti
Sincronizzazione dei calendari
Sistema multi-locale
Acquisizione di potenziali clienti
Database contatti
Gestione delle pipeline
Importazione/Esportazione di dati
Integrazione del database dei potenziali clienti
Lead Nurturing
Lead Scoring
Segmentazione della clientela potenziale
Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
Verifica/convalida dei potenziali clienti
Acquisizione di potenziali clienti
Distribuzione di potenziali clienti
Gestione della campagna
Gestione delle pipeline
Lead Nurturing
Lead Scoring
Monitoraggio della fonte
Segmentazione della clientela potenziale
Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
Tracciamento delle interazioni
Branding personalizzabile
Chat proattiva
Condivisione dello schermo
Integrazione di terzi
Modulo offline
Monitoraggio degli utenti di siti web
Profilazione geografica (geotargeting)
Risposte predefinite
Trasferimento/Instradamento
Chatbot
Comunicazione multi-canale
Distribuzione di potenziali clienti
E-mail automatiche
Lead Qualification
Messaggistica dei cellulari
Messaggistica di gruppo
Passaggio di consegne da chatbot ad agente
Programmazione appuntamenti
Raccomandazioni di prodotti
Segmentazione del pubblico
Video Chat
Attribuzione di canali
Coupon
Email Marketing
Marketing basato sulla posizione
Messaggistica di testo
Monitoraggio del coinvolgimento
Notifiche push
Partecipazione a concorsi tramite SMS
Targeting contestuale

Recensioni su Drift

Stai visualizzando 5 di 139 recensioni

Nel complesso
4,5/5
Facilità d'uso
4,4/5
Servizio clienti
4,3/5
Caratteristiche
4,3/5
Rapporto qualità-prezzo
4,1/5
Rob C.
Content & SEO Specialist
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/12/2019

"Expensive but awesome"

Commenti: With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Vantaggi: With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Inconvenienti: We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Risposta del fornitore

da Drift il giorno 20/2/2020

Hi Rob,

Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date.

Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you!

All the best -

Julie Hogan, VP - Customer Experience

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 21/12/2019
Dalton B.
Program Sales Manager
Software informatici, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/6/2020

"Simple setup, solid results"

Commenti: Very satisfied with the manner in which we use it. I haven't spent much time exploring additional capabilities and advanced features, but I am eager to do so in the near future.

Vantaggi: It was easy to setup, and easy to understand with limited knowledge of this type of product. The product will scale with you, meaning, if you are knowledgable about all features, then they are there for you. If you're just looking for a site lead service, it does that really well also, without being overwhelming.

Inconvenienti: The other features aren't explained well, and not sure where to look if I wanted them explained. The image that can be placed with the pop-up message is very limited in customization. For example, it cuts the top of the picture off and there's very limited functionality associated with editing it further.

Risposta del fornitore

da Drift il giorno 23/6/2020

Hi Dalton,

Thanks so much for taking the time to share your feedback with us. Your feedback on feature explanation is something we 100% agree with, and an area we are working on improving. Appreciate you calling it out. Please let us know how else we can be helpful to you.

All the best -
Julie Hogan, VP Customer Experience

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 18/6/2020
Nick S.
CEO
E-learning, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    2/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    1/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1/5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/4/2020

"A time consuming disappointment."

Commenti: We asked very specific questions during the sales process (no trial available - this should have been a red flag) where the salesperson misrepresented the capabilities around integration, usability etc. There was plenty of 'sure it works just like that'. We would have identified this had a trial been available. Drift is expensive, has slick marketing, so I assumed it was good. I should have quit at this point, but had our developers work around the many issues and the 'ohh you need to pay 10x for that'. Support was very lackluster. Focused on upselling features already promised on the current plan. Our developers hated it (I should have listened)... Our salespeople did not like it, the bugs it Drift manifested in a form that made our salespeople look stupid to customers. They were actively creating workarounds to avoid using it. And here I am. Drift keep charging, and the support people 'can't find my cancellation request conversation' ironically, in Drift. So, let this be a warning for managers. Drift is really great at marketing, the halo effect is strong! But walk away and save time.

Vantaggi: Drift is a chat tool with some rudimentary marketing automation. Drift's bot workflows are conceptually good. Email 'playbooks' are similar to a basic marketing automation platform.

Inconvenienti: I purchased Drift against the recommendation of our developers on the promise of its segment.io integration. Drift was buggy, did not work as described with segment.io and had numerous usability problems for end-users (customers).

Risposta del fornitore

da Drift il giorno 24/4/2020

Hi Nick,

Wow, we really let you down. I'm really sorry for all of the places along the way we didn't deliver on the experience you expected. Thanks for taking the time to detail this feedback and share it.

If there is any interest, I'd love the opportunity to talk live ([email protected]) ... or simply feel free to email me directly if there's more you'd like to share with me.

Thank you again, and a sincere sorry for the poor experience you had with us.

All the best-

Julie Hogan, VP Customer Experience

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 15/4/2020
Moseph M.
BDR
Servizi e tecnologie dell'informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 24/4/2020

"Drift Ninja"

Commenti: I've become a convert for Drift. I really dig how flexible the tool is. While the free version is very basic, there's so much you can do with it using its API. For mid-level customers, while it doesn't include full automation, the targeting is very robust. And the pro level, which I use, has all the bot automaton you could dream of.

Vantaggi: There's a lot one could write here but having some experience with similar products, I can confidently say my favorite Drift feature is its data export capability. Drift's internal dashboard reporting is useful for day to day high-level metrics, but being able to export the data and dig through it to find meaningful metrics that drive decisions on messaging strategy has made Drift stand out among its competitors. The bot builder is unparalleled and their enterprise integrations are very robust.

Inconvenienti: I use the product just about every day, but I would my least favorite thing is their pricing structure. The pricing page on their site can be pretty confusing to someone comparison shopping.

Risposta del fornitore

da Drift il giorno 24/4/2020

Hi Moseph,

Wow. Thank you, we are flattered. I'm thrilled to hear you're happy on all fronts, and it's giving you what you need. Please let us know how we can continue to support you! Thanks again!

All the best-

Julie Hogan, VP Customer Experience

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: GetApp
  • Data della recensione: 24/4/2020
Guru S.
Co-Founder
Software informatici, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2019

"Best Realtime communication chat tool"

Commenti: We really had good opinion on drift and we're happy to serve our customers realtime with the help of drift chat widget and qualify the leads instantly.

Vantaggi: We love the way how Drift chat helps our customers to get in touch instantly within our product. When customers get into issue or questions to be answered, they don't have to wait for email support, all the questions can be answered instantly within the chat. Additionally, it's easy for our teams to use mobile app to instantly attend customer chat from anywhere. We usually get lot of questions and leads from landing page and drift helped us to automate leads and push into our CRM systems. Integrating the chat widget within the application is also easy and simple.

Inconvenienti: The web app ( dashboard ) is too slow to load initially but the chat is super fast and reliable. I wish they had android sdk to initiate conversation within the application.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2019