Sapling

da Sapling Technologies

Chi utilizza Sapling?

Sapling è ideale per aziende di fascia media con 20-2.000 dipendenti, generalmente distribuite in più sedi a livello internazionale.

Cos'è Sapling?

Sapling è un nuovo tipo di piattaforma per le risorse umane per le aziende del mercato medio.

Questo software consente ai team delle risorse umane di automatizzare i flussi di lavoro, supportare le decisioni basate sui dati ed essere più strategici. È la piattaforma di scelta per KAYAK, KPMG, Udemy e Sephora.

Quando si crea un'ottima esperienza per i dipendenti, le risorse umane possono supportare meglio i team a dare il meglio.

Dettagli su Sapling

Sapling Technologies

https://www.saplinghr.com/

Fondata nel 2016

Panoramica dei prezzi di Sapling

Sapling non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita.

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Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Sapling

Gestionale HR
Database impiegati
Feedback a 360 gradi
Gestione dei benefit
Gestione della selezione del personale
Gestione delle buste paga
Gestione delle ferie
Gestione delle prestazioni
Gestione delle retribuzioni
Gestione orari e presenze
Inserimento aziendale
Monitoraggio candidati
Portale self-service
Profili dei dipendenti
Firma elettronica
Gestione dei task per l'inserimento di una nuova risorsa
Gestione della descrizione della mansione
Gestione della formazione
Gestione delle attività
Gestione di documenti
Manuale per dipendenti
Moduli di verifica elettronica E-Verify/I-9
Moduli elettronici
Portale self-service

Recensioni su Sapling

Stai visualizzando 5 di 232 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,7/5
Servizio clienti
4,7/5
Caratteristiche
4,5/5
Rapporto qualità-prezzo
4,7/5
Jonathan W.
Talent Development Specialist
Istruzione superiore
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/2/2018

"Have amplified employee onboarding with Sapling"

Vantaggi: Having a platform for employees to learn about the culture and history of our organization, as well as get to know their colleagues ahead of starting, has greatly improved the onboarding process. We really enjoy the buddy feature, as it has taken our employee buddy program to a new level and increases engagement. Instead of having to use paper forms and checklists for onboarding, and sending back and forth emails, tasks are easily delegated to the appropriate people in my office and there's more transparency in the process.

Inconvenienti: Sapling has released a plethora of new features in the year that I've been on the platform, many from customer feedback. I'd like to see an Office 365 integration, as there currently is one with G Suite.

Risposta del fornitore

da Sapling Technologies il giorno 30/11/2018

Thanks for your kind words. The team here at Sapling is dedicated to helping new hires feel right at home and get to know their colleagues even before their first day. It's great to hear that UCSF has found success using the buddy feature. Buddy programs are a great way to kick-start the process of connecting with your new hire and making them feel welcomed.

Please keep the feedback coming and we're excited about the partnership we've created to help you do your best work!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 14/2/2018
Miyo Y.
HR Generalist
Software informatici, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/1/2020

"Implemented Sapling Twice Now"

Commenti: Onboarding and offboarding has been enhanced in both companies I've implemented Sapling. The integrations have saved not only the People/HR team time, but other teams too!

Vantaggi: I've implemented Sapling twice and found it easy to use and with a good CS rep, it'll go smoothly and your questions will be answered quickly. Once everything is set up, it's super easy to use.

Inconvenienti: There are still some functions that aren't that great; ie. start date change, but Sapling is working on it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 6/1/2020
Judy M.
Human Resources Generalist
Vendita al dettaglio, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    3/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/7/2019

"A SOLUTION FOR ACCURATE HRIS DATA TRACKING"

Vantaggi: Sapling provides a good interactive experience that eliminates duplicate efforts while attempting to accurately track important data for both the employee and management perspective.

Inconvenienti: In getting up and running, the directive on how to load historical data from the employee perspective was vague.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/7/2019
Kybrinna W.
Human Resource Representative
Studi medici, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2019

"Sapling competition"

Commenti: It has been good. It is a solid software and has a very knowledgeable staff. While there is always room for improvement, being progressive with review offerings will make the technology community buzz.

Vantaggi: User interface is awesome:
With todays fast pace demand for more intuitive interfacing technoligies and data recovery, Sapling does a great job in addressing the everyday technical issues from recruiting to onboarding completion and document storage issues. While automization can result in cumbersom changes to workflows and clunky tasking, Saplings User interface is Simple, Clean and visually organized in it's step process.

Inconvenienti: Feed creation and implementation process:
There are some setup quirks in site formating, email notifications to New Hires, and communications configurations between softwares. As a Client I know that not all are technologically gifted in the architect of development and operational implementation. It would be beneficial if Sapling's implementation team had some one on one forcast requirements of the Client and the HRIS Software Support team. I was looped in after the 3rd implementation attempt had crashed. Reporting and file creators along with Software team's communications feed and Market place implementation staff been in on this - one on one confrencing, a robust "sandboxing," and a slower sectioned rollout occured. I think this would have gone A-LOT smoother.
Technical support:
A week? Seriously? No other offerings or work arounds? Especially for mutistate companies.
Verbage visibility:
Soft gray is very hard on the eyes. Backlit screens and overhead florescents make it difficult - even with a difuser. Wish you could use your purple or a medium blue color that would differentiate between titles etc. and information entered.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/5/2019
Veda P.
Health Management Information Specialist 2
Biotecnologie, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/3/2020

"Sapling"

Commenti: Overall, I would recommend this to all businesses.

Vantaggi: I love Sapling, the fact that the customers, employees and even suppliers can connect and work together through this program is definitely a pro.

Inconvenienti: I love everything about sapling but I wish they could integrate office 365 and also sometimes you have to have a minimum 40 count even if you want to leave something blank.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/3/2020