Document Control

Chi utilizza Document Control?

Healthcare facilities including laboratories, entire hospitals, clinics, physician's offices, and more.

Cos'è Document Control?

Cloud-Based Document Control Solution for Hospitals: MediaLab meets your compliance and security requirements, saves time and energy, and manages your entire document lifecycle - all with paperless documentation. Employees access applicable documents effortlessly, reducing wasted time searching for policies & procedures. Attestations of understanding are collected and stored with rapid retrieval during audits.

Dettagli su Document Control

MediaLab

https://www.medialabinc.net/

Fondata nel 1995

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Document Control Software - 2
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Implementazione e assistenza di Document Control

Assistenza

  • Email/Help desk
  • Assistenza telefonica
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web

Formazione

  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione

Caratteristiche di Document Control

  • API
  • Archiviazione di documenti
  • Archiviazione e conservazione
  • Archiviazione sicura dei dati
  • Automazione dei documenti
  • Autorizzazioni basate sul ruolo
  • Avvisi / Allarme crescente
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  • Branding personalizzabile
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo del processo di valutazione
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  • Firma elettronica
  • Flusso di lavoro basato su regole
  • Gestione degli audit
  • Gestione dei documenti
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei moduli
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della conformità
  • Gestione della formazione
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle modifiche
  • Gestione di documenti
  • Gestione di incidenti
  • Importazione/Esportazione di dati
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  • Instradamento automatico
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  • Modelli di documenti
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio delle attività
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  • Revisione periodica
  • Ricerca del testo completo
  • Ricerca/Filtro
  • Supporto multi-formato
  • Tracciabilità
  • Tracciato di controllo
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Valutazione del rischio

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  • API
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  • Sicurezza SSL
  • Strumenti collaborativi
  • Tracciato di controllo
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)
  • Trasferimento di file

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  • Garanzia di qualità
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  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione della taratura
  • Gestione di documenti
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Informazioni in tempo reale
  • Integrazione delle strumentazioni da laboratorio
  • Integrazioni di terze parti
  • Interscambio elettronico di dati (EDI)
  • Monitoraggio dell'inventario
  • Monitoraggio delle attività
  • Portale clienti
  • Portale self-service
  • Programmazione
  • Quadro della attività
  • Relazioni sintetiche
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Rendicontazione in tempo reale
  • Report personalizzabili
  • Scansione di codici a barre / biglietti
  • Sicurezza dei dati
  • Stampa di codici a barre
  • Tracciato di controllo

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Altre alternative a Document Control

Recensioni su Document Control

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,4/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,1
Servizio clienti 4,5
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,5

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Bertrand B.
Laboratory Manager
Ospedali e sistemi sanitari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/5/2018

"MediaLab is a great product for document control, it can be cumbersome to move around the documents."

Commenti: inspection proofing for all of our inspections as well as the ability to hold and maintain numerous policies and procedures.

Vantaggi: I like that the software is able to maintain the hundreds of policies and procedures our hospital laboratory has to maintain. One of the best features is the CAP Inspection readiness, this has often kept us in line with what our inspectors are looking for.

Inconvenienti: I dislike the clunkiness of the software, it can be cumbersome to move procedures around manuals, its difficult to remove from one manual and place in another. Linking procedures is often difficult and some times time consuming as well.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/5/2018
Zane A.
Chief, Hematology Lab Section
Ospedali e sistemi sanitari, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/11/2018

"Easy, Practical and Customizable Electronic Document Management System at a Great Value"

Commenti: We have been transitioning from an older system using word documents kept in a secure drive. MediaLab has offered the ability to collaborate on document revisions, securely track document changes, and feel more assured that only the most current version of each document is in use. We can also see at-a-glance what documents exist as approved, in-review or needing update and can see usage reports to know which are most valuable. Feedback from custom quiz success rates allows us to improve how documents (or quizzes) are written. The system also allows for remote access, which is essential to making it available wherever you are that has internet connectivity.

Vantaggi: MediaLab is an easy-to-learn and robust, yet simple-to-use and maintain electronic document management system. It simplifies the document control process and allows users a variety of paths to manage their laboratory documents, including policies, processes and procedures, forms references and much more. The user interface is intuitive, and allows users to quickly access the information that they need through searchable documents. The software keeps track of previous document versions and actions, optionally allows the printing of controlled copies and makes document approval and review a snap. There is also an option to generate customizable quizzes that can be used to verify personnel have read the salient points of each new or revised document and this can double in its use as a part of competency assessment. Site management is also intuitive and comes with extensive accessible help for those with minimal background in website management. The downloadable back-ups are invaluable. The customer service has been outstanding! If you need an easy-to-use, practical and customizable electronic document management system at a great value, I highly recommend this product.

Inconvenienti: Nothing! If I had one wish for this product, it would be to expand its functionality with portable tablet devices. That could make it even easier to keep at the testing bench.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 9/11/2018
Heather W.
Laboratory Manager
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    Nessuna recensione
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/5/2018

"Overall, positive. Becoming more proficient as I become more familiar."

Vantaggi: Inspection proof: I like that our CAP checklist is imported and it is easy to link procedures to it. We will see how good it is during our upcoming CAP inspection. This will be our first inspection using Media Lab software.

Inconvenienti: There is definitely a learning curve with this product. There are some features "hidden" in places that don't seem logical to me. The interface is a little "old school" looking, but maybe that's why it's so cheap. I don't even know where to begin with Compass.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/5/2018
Kris A.
Quality Manager
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/6/2016

"Very satisfied user!"

Commenti: I have used several Document Management systems. This is by far the easiest to use. I meets all our regulatory requirements. The support in both setting up the system and ongoing has been wonderful. Any requests have been quickly dealt with. Also, they are very open to suggested changes. We have been so pleased with the Document Management system and are now adding on additional programs, such as Compass and Inspection Proof

Vantaggi: You really can't make a mistake in using the system. I particularly like that you can assign users to review the documents and track their usage. Also, it's very easy to send comments back and for to users, for example if a change is requested or a typo is noted. We have staff that are not the best at using computers and this program has been very easy for them to use.
We feel that for the first time that our documents are usable, accurate and great tool to train our staff to.

Inconvenienti: No Cons at all. Just recommend taking the time to write and format your documents prior to checking them into the system. This will make the process much smoother.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/6/2016
Heather F.
Quality Assurance Manager
Biotecnologie, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    2 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/5/2018

"We are a small to medium business, and this solution fits our needs perfectly."

Commenti: MediaLab Document Control allows EyeKor the flexibility it needs for reviewing, approving, assigning, tracking, approving controlled documents. It fits seamlessly within our existing systems.

Vantaggi: This is an affordable, versatile solution, that aids in keeping all training documentation in compliance. EyeKor uses it to approve training documentation, SOPs, and manage project specific training. It manages all sizes of groups that needs training with easy and the needed flexibility for our company.

Inconvenienti: Sometimes there are too many ways to do things, or options to do things are buried too deep. I do not like that I can not require training on minor versions of documents. Many documents I receive externally, I cannot determine how they number, and then numbering on the document does not match the MediaLab number.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/5/2018