Chi utilizza HubSpot CRM?

HubSpot CRM è la soluzione ideale per le piccole e medie imprese (con 10-200 dipendenti) per le quali i fogli di calcolo sono insufficienti, ma che non necessitano di tutte le funzionalità avanzate dei sistemi CRM complessi di livello enterprise.

Cos'è HubSpot CRM?

Ideale per aziende con 10-1.000 dipendenti. Entra nel 21° secolo con HubSpot CRM, un sistema CRM di facile utilizzo che elimina il lavoro manuale consentendo realmente ai team di vendita di vendere. Disponibile gratuitamente, puoi iniziare a utilizzarlo subito. HubSpot CRM consente di tenere tutti i contatti in un unico database centralizzato e personalizzabile, registrare automaticamente ogni interazione ed eseguire ricerche per l'indicizzazione su Internet monitorando oltre 13 milioni di aziende (numero in aumento).

Dettagli su HubSpot CRM

HubSpot

http://www.hubspot.com

Fondata nel 2012

Video di HubSpot CRM
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Panoramica dei prezzi di HubSpot CRM

HubSpot CRM dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di HubSpot CRM è disponibile a partire da 50,00 USD/mese.


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Le migliori alternative a HubSpot CRM

Altre alternative a HubSpot CRM

Recensioni su HubSpot CRM

Leggi tutte le recensioni

Valutazione complessiva

4,5/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,4
Servizio clienti 4,4
Caratteristiche 4,3
Rapporto qualità-prezzo 4,4

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Michele G.
Consulente applicativo
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/2/2021

"CRM semplice e completo"

Vantaggi: Interfaccia semplice e intuitiva e numerose funzionalità gratuite per testare il prodotto

Inconvenienti: Gestione della creazione liste di invio mailing poco user-friendly

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 23/2/2021
Marco D.
Consulente
Software informatici, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    2 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/3/2021

"Buon rapporto qualità-prezzo-funzionalità"

Commenti: Utilizzato in azienda dopo 3/4 software non adeguati

Vantaggi: Molto semplice e user friendly, possibilità di importare contatti o clienti dall'esterno in autonomia

Inconvenienti: maschera troppo dispersiva, sarebbe meglio mostrare meno funzionalità più mirate. Magari sarebbe bello offrire all'utente la possibilità di customizzare il proprio layout operativo con le sole funzionalità che gli interessano

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/3/2021
Kristi A.
Marketing & PR Coordinator
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/10/2020

"Top-quality CRM with excellent features, just make sure everyone is on board"

Commenti: Overall, HubSpot has been an INCREDIBLY positive experience for us. I won't lie and say there haven't been frustrations, but there are always going to be frustrations with switching software or implementing new processes. Ultimately, HubSpot has helped us bring our processes forward in a wonderful way, and their support is truly, truly superior to any other product support I have ever received.

Vantaggi: To HubSpot's credit, their CRM functions really quickly and its basic features have a very short learning curve -- we onboarded our sales teams in multiple parts, with inside first followed several months later by outside reps. The main CRM we used before HubSpot was Microsoft Dynamics, and we are still significantly based there, but I attribute the positive reception of a new (and dramatic) software shift to HubSpot's ease of use and quick accessibility of prospect information.

Inconvenienti: We've run into a similar problem several times due to our industry being so niche (and therefore, the information we collect tends to be highly customized). We have needed to organize and implement quite a few custom fields, which GENERALLY HubSpot's CRM is very good about -- however, there are some significantly important fields that cannot be changed at all, even by HubSpot. We also have had some issues with company associations -- if your prospects work in an industry in which one company can have multiple locations (and the distinction matters), HubSpot's CRM does not lend itself well to that at all.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/10/2020
Leandro N.
Owner
E-learning, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    3 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3 /5
  • Consigliato
    3/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/3/2021

"A potentially excellent business suite that is hobbled by its numerous pay walls."

Commenti: Hubspot has a great starter plan that resembles the software mechanics of "free to play" games. The user interface, integrations, email marketing, contact tracking are all top-notch. As long as your contact list is small, your email marketing frequency is sparse, and you don't need automations, you are good to go. However, as your business grows, your contact list will swell up, your email marketing frequency will increase, and the sheer scale will make automations a must. So what is the problem? Let me give you a quick rundown of the costs involved, using 2000 contacts as a baseline: 1) You can start with Free CRM (0$ per month)
2) Once you need a few features, then you upgrade to Growth Starter suite, which is $67 per month, or $804 per year.
3) However, once you need automations, you must upgrade to professional growth suite, which is currently at $1253 a month, with a 12-month commitment, and a $3500 onboarding fee, which means your yearly costs balloons to $18536.
I do not think there is any startup or early business that can afford to increase its marketing and CRM suite costs by 2300%. Most businesses must make the painful decision to abandon Hubspot and find new CRM suites which much more reasonable cost escalations. By then, you lost 1 to 2 months migrating, learning the new tools and onboarding your team. In all, a great tool for enterprises. Small businesses and startups, just stay way. You will end up regretting it just as your business begins to take off.

Vantaggi: The email marketing tool is very robust, almost as good as Mailchimp (but falling short in design options). The ability to upload PDFs and other documents brings two benefits: not having to re-edit permalinks when you do file changes and, most important of all, tracking. Hubspot allows you to track document opens, which is useful to measure lead engagement and segment further. The service ticket is very good and allows and admin to track the team. The CRM app is as good as any other. The Gmail add-on is great for tracking, as is the Outlook plug-in. However, at my time of use, the outlook plugin was only available for Windows. Customer support was top-notch, too. The few times I had some issues, I had access to a huge library of FAQs sites, and the chat support was quick as well. They do tend to try to upsell you some features while they help you, but it is not too naggy.

Inconvenienti: The amount of emails you can send is directly related to how many contacts you have. If you send a lot of them per month, you will need to increase your contact list to twice of what you have, just to be able to send more marketing campaigns. Business who send heavily segmented mails depend on this for dear life.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/3/2021
Javier H.
Digital Consultant
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    1 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    1 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/5/2019

"I hate HubSpot so much, it made me loose a lot of money!!!"

Commenti: The worst experience with a piece of software in my life. I have lost thousands because of HubSpot. Avoid with all your means!

Vantaggi: I really wanted to be fair and find something that I like about HubSpot but, to be honest, when I tried to do so, I was unable. It has so many bugs, its control panel UX is so bad, the learning curve is so big and it lacks so many features, that this is the first review I make in Capterra where I cannot find anything I like of a piece of software.

Inconvenienti: Oh, god. I have TONS of things that not only I dislike, but HATE of HubSpot. 1) The learning curve is ridiculously big, as a result of a very badly designed UX and the constant bugs when using it. 2) You will need hours, days, weeks and sometimes months of hard work to design by yourself a decent landing page that will still lack many functionalities and look not so good. Their visual editor is really really bad, and coding in HubL is frustrating. And if you look for predesigned templates, most of them are terribly badly designed. It has issues every now and then, and you will lose contacts, automations will not work... a disaster. Their support chat works sometimes, sometimes not, just when they decide to make it available! Very careful with the Advanced Code Snippet box in your landing pages settings, don't place your tracking codes there: sometimes this doesn't work and you will lose retargeting opportunities. Also, email templates are terrible. Oh! And this one is the worst: if you tag your ads' URLs with UTM tags, HubSpot receives these tags but will not show you this info for all interactions, only for the interaction preceding the creation of the contact. TERRIBLE!!! I think this has to be the worst CRM ever in history!!!

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/5/2019