Chi utilizza questo software?

Trade & Service based businesses - Electricians, Plumbers, HVAC, Painting, Building & Contraction, Service Technicians, IT, Installers, Appliance Repair, Property Maintenance, Solar, Landscaping, Lawn

Valutazioni medie

100 recensioni
  • Nel complesso 4.6 / 5
  • Facilità d'uso 4.7 / 5
  • Servizio clienti 4.8 / 5
  • Caratteristiche 4.2 / 5
  • Rapporto qualità-prezzo 4.7 / 5

Dettagli del prodotto

  • Prezzo di partenza 39,00 USD/mese
  • Versione gratuita No
  • Prova gratuita
  • Implementazione Cloud, SaaS, Web
    Dispositivi mobili - iOS nativo
    Dispositivi mobili - Android nativo
  • Formazione Live Online
    Webinar
    Documentazione
  • Assistenza Orario lavorativo
    Online

Dettagli del fornitore

  • Tradify
  • https://www.tradifyhq.com/
  • Fondata nel 2013

Informazioni su Tradify

Tradify is an all-in-one field service management app designed to help trade businesses with 1-20 employees control business admin. Quotes, estimates, invoices, timesheets, field service management, purchase orders, scheduling and job reporting. Tradify handles it all with ease.

Over 12,000 electricians, plumbers, HVAC, builders, and other trades around the world use and love Tradify. Our customers and their teams love Tradify because it's quick to set up and easy to use.

Caratteristiche di Tradify

  • App per dispositivi mobili
  • Database clienti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione del lavoro
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione delle spedizioni
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore
  • Calendario del personale
  • Diagramma di Gantt
  • Gestione delle attività
  • Gestione offerte
  • Ordini di modifica
  • Programmazione del lavoro
  • Programmazione di progetti
  • Riprogrammazione
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Cambio dei turni
  • Creazione di report/analisi
  • Distribuzione di programmi
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle risorse
  • Messaggistica
  • Monitoraggio del tempo di lavoro
  • Pianificazione automatica
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo dell'inventario
  • Database clienti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione del lavoro
  • Gestione dell'invio dei tecnici
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Pianificazione della manutenzione
  • Preventivi / Stime
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Database contatti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Firma elettronica
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione di contratti
  • Monitoraggio del tempo di lavoro
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore
  • Riscossione di pagamenti per servizi esterni
  • Spedizioni
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione della clientela
  • Gestione di contratti
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Utilizzabile sia da elettricisti singoli che da imprese di elettricisti
  • Branding personalizzabile
  • Configuratore di prodotti
  • Creazione automatica di preventivi
  • Gestione cataloghi
  • Gestione contatti
  • Gestione degli sconti
  • Gestione dei prezzi
  • Portale clienti
  • Controllo delle assicurazioni
  • Database terzisti
  • Gestione delle attività
  • Monitoraggio delle autorizzazioni
  • Monitoraggio delle licenze
  • Monitoraggio delle ore di lavoro
  • Qualifiche e competenze
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Distinta materiali
  • Gestione degli ordini d'acquisto
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione delle fatture
  • Monitoraggio dei costi di completamento
  • Monitoraggio dei costi di produzione
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Ordini di modifica
  • Pianificazione e previsione delle spese
  • Preventivi / Stime
  • Relazioni sugli scostamenti
  • Avvisi/Notifiche
  • Gestione delle prenotazioni di camere
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione delle lezioni
  • Pianificazione delle risorse
  • Pianificazione di gruppi
  • Pianificazione in tempo reale
  • Programmazione appuntamenti
  • Programmazione di infrastrutture
  • Sistema multi-locale
  • Appuntamenti ricorrenti
  • Controllo dell'inventario
  • Creazione delle commesse
  • Database clienti
  • Gestione del lavoro
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di contratti
  • Manutenzione preventiva
  • Preventivi/Stime
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore
  • Accesso da dispositivi mobili
  • Controllo dell'inventario
  • Database clienti
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione del lavoro
  • Gestione di call center
  • Gestione di contratti
  • Monitoraggio del lavoro
  • Monitoraggio della cronologia dei servizi
  • Portale self-service
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore
  • Computo dei materiali
  • Database dei prodotti di compilazione
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei preventivi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della clientela
  • Gestione offerte
  • Ordini di modifica
  • Programmazione
  • Costi delle operazioni
  • Database clienti
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione del lavoro
  • Gestione delle apparecchiature
  • Gestione delle spedizioni
  • Immobili commerciali
  • Immobili residenziali
  • Monitoraggio dei cespiti
  • Pianificazione della manutenzione
  • Programmazione
  • Ricerca del percorso migliore
  • Calcolo delle spese generali
  • Computo dei materiali
  • Database dei costi
  • Gestione degli impianti
  • Impianto prefabbricato
  • Importazione / Esportazione di dati
  • Ordini di modifica
  • Per l'appaltatore principale
  • Preventivi / Proposte
  • Settore commerciale / Industriale
  • Computo dei materiali
  • Database dei costi
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della clientela
  • Gestione offerte
  • Ordini di modifica
  • Preventivi / Proposte
  • Programmazione
  • Analisi di simulazione
  • Calcolo del consumo di energia elettrica
  • Computo dei materiali
  • Contabilità integrata
  • Creazione di report/analisi
  • Database cronologia
  • Gestione dei progetti
  • Gestione dei subappaltatori
  • Modelli personalizzabili
  • Preventivi per impianti di climatizzazione (HVAC)
  • Previsione delle spese idrauliche
  • Tracciato di controllo
  • Computo dei materiali
  • Database dei costi
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione delle finanze
  • Importazione / Esportazione di dati
  • Manutenzione delle apparecchiature
  • Preventivi/Proposte
  • Programmazione
  • Settore commerciale/Industriale
  • Tassi di occupazione
  • Computo dei materiali
  • Database dei costi
  • Gestione dei preventivi
  • Gestione dei progetti
  • Gestione della clientela
  • Gestione offerte
  • Ordini di modifica
  • Programmazione

Le recensioni più dettagliate su Tradify

Tradify is the backbone of our business!

Data della recensione: 29/8/2016
Brendan D.
Managing Director
Gestione delle risorse, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: West Coast Refrigeration is a trade business that previous used Simpro and were converted once we found Tradify due to its ease of use, affordability, mobile functionality and outstanding customer support!

Vantaggi: We cant fault this software as its built perfectly for our trade business and ensures that our field technicians can report their time and materials directly to the job and our office team are so much faster on invoicing customers! Its in real time and as we dont need a direct GPS tracker, we can still use this software to locate staff fast and effectively! I love that you can convert purchase orders straight to bills and allocate materials to the job so our office can cross check and this also makes a easier process for stock ordering and stock-take yearly! Also love that you can save attachments straight from emails on our iphones to jobs and customer profiles. We are also using iAuditor which talks directly with Tradify for our WHS Safety Requirements- this is a huge bonus!!

Inconvenienti: Would like to be able to customise our invoices a bit more but the new release is much better than previous.

Risposta del fornitore

da Tradify il giorno 31/8/2016

Thanks Brendan! Customisable invoices are on their way with the new Tradify 2.0 release.

Tradify has revolutionised our business

Data della recensione: 8/7/2016
Kim R.
General Manager
Import & Export, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
5 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: We came across Tradify after searching for a job management system for 4 or 5 years. Before Tradify we had a collection of different elaborate spreadsheets that had evolved over the years but they required so much time and effort for all of my staff to use and be trained in. We even went down the road of purchasing a custom made job management system, and after 18 months had paid all our money and were never delivered the system, so to have something like Tradify is amazing.

Vantaggi: It is an amazing platform that lets you really fit the system to your own company's needs, it is also great that all our information is accessed through one system and it is very easy to train people to use the system as it design and functionality is very intuitive.
Tradify is also very proactive in improving the software and allowing it to grow and further meet the needs that are arising as we all get deeper into using it and applying it to our businesses.

Inconvenienti: The Silverlight platform that it runs upon seem to be quite restrictive, but even this is about to be upgraded.

Risposta del fornitore

da Tradify il giorno 10/7/2016

Hey Kim! We're so happy your team @ Denmark Windows is loving the Tradify platform! Just a little heads up, we're about to launch a completely new and improved Tradify with all the same features you love + many more & the best part... no Silverlight! Whoop!

Tradify has simplified life for me!

Data della recensione: 24/4/2017
Stu S.
Owner
Sicrezza e indagini, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: I was finding myself spending too much time entering the same information into different spreadsheets, documents etc. I can now create a professional looking quote much easier, track quotes, transfer them to jobs, which I can assign to employees, track their time/materials better, then transfer that to a professional looking invoice easily. I love Tradify, and the customer support is great! They look for feedback to improve the product. Very satisfied and would/have recommend product to other colleagues.

Vantaggi: Simple to use, but yet the abilities are complex. It save s alot of time, and money, while keeping things organized.

Inconvenienti: Not much. I don't like that the accounting side doesn't really accomodate with the 2 popular Canadian Accounting software platforms (Sage/Simply Accounting, Quick books). Seems more Australia/New Zealand Based) Naturally.
I will create a small list of features I would like to see in the software and send to you.

Flexibility of Tradify

Data della recensione: 21/1/2017
Steve Z.
Director
Contabilità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
5/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: I am using Tradify in three separate businesses and find using it a great experience. My time is limited and I have no patience for apps that do not deliver, Tradify is not on this list.
The seamless integration with Xero is faultless, often a sticking point with integrated apps.
I have spoken to the staff on several occasions when I have been working on out of the ordinary problems, and they have always been easy to deal with and professional.
The new format has improved the experience yet again which is a testament to the innovative attitude of the company.

Vantaggi: Ease of use always is a big factor in choosing tools of trade. Designing systems that are both instinctive and functional is never an easy task, Tradify has done this well.
Flexibility to correct entries is also important.

Inconvenienti: Having to be online to use the software. Would be great to have the ability to work offline and then sync.

Tradify is a great app to use for job tracking

Data della recensione: 8/3/2017
Jacob G.
Business owner
Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione 
4/5
Nel complesso
5 / 5
Facilità d'uso
4 / 5
Caratteristiche e funzionalità
5 / 5
Assistenza clienti
5 / 5
Rapporto qualità-prezzo
Lo consiglieresti?
Probabilmente no Molto probabilmente

Commenti: So far our experience with Tradify has been positive. We run a small plumbing company and use this app to track our jobs from start to finish. It links up with our accounting system which is great. When we have provided feedback to Tradify on improvements, they have always responded and most of these have been included in the latest software update. It's good to know they are constantly looking to improve the software for the end users (us). When ever we have had a question regarding how to do something in Tradify (which isn't often, as it is very user friendly), their customer service has responded in a very timely manner.

Vantaggi: - user friendly
- efficient and effective for our business
- customer service is great
- updates occur to improve the software

Inconvenienti: - not being able to select multiple status' to view jobs - currently you can only select one status at a time to view

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