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Cos'è Hostaway?

Hostaway offre un'integrazione diretta con più canali di affitti per case vacanze, come Airbnb, Booking.com, Expedia, HomeAway e altri ancora. Questo software di gestione dei canali è appositamente progettato per i gestori di strutture che si concentrano sulla crescita delle proprie attività. Importa automaticamente gli annunci da Airbnb ed esportali su nuovi canali o collegali ad account esistenti. Disponibile per desktop e come applicazione per dispositivi mobili iOS e Android.

Chi utilizza Hostaway?

Gestori di affitti di case vacanze con 5-2.500 proprietà, che desiderano gestire senza problemi tutti i canali per affitti, prenotazioni degli ospiti, messaggi, team e altro da un'unica piattaforma software con un'eccellente assistenza 24 ore su 24 7 giorni su 7.

Dove si può implementare Hostaway?

Basato sul cloud
Locale

Informazioni sul fornitore

  • Hostaway
  • Sede: Miami, USA
  • Fondata nel 2015

Assistenza di Hostaway

  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

ceco, danese, francese, greco, inglese e altri 5

Hostaway prezzo

Prezzo di partenza:

Non specificato dal fornitore
  • Senza prova gratuita
  • Senza versione gratuita

Hostaway non dispone di un piano gratuito e non offre una versione di prova gratuita.

Piani tariffari

Informazioni sul fornitore

  • Hostaway
  • Sede: Miami, USA
  • Fondata nel 2015

Assistenza di Hostaway

  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Disponibilità per Paese

Afghanistan, Albania, Algeria, Andorra, Angola e altri 224

Lingue

ceco, danese, francese, greco, inglese e altri 5

Video e immagini di Hostaway

Hostaway Software - 1
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Video di Hostaway
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Caratteristiche di Hostaway

  • Analisi dati dei canali
  • Assistenza clienti
  • Automazione del marketing
  • CRM
  • Contabilità
  • Controllo dell'inventario
  • Creazione di report/analisi
  • Database di immobili
  • Distribuzione multi-canale
  • Elaborazione di pagamenti
  • Gestione contatti
  • Gestione degli immobili
  • Gestione degli incentivi
  • Gestione degli ordini
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei canali
  • Gestione dei partner
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'esperienza degli ospiti
  • Gestione della campagna
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle entrate
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione delle prenotazioni
  • Gestione delle promozioni
  • Gestione delle pulizie
  • Gestione di documenti
  • Gestione di potenziali clienti
  • Gestione multi-canale
  • Gestione tariffaria
  • Integrazione di GDS/OTA
  • Inventario delle camere
  • Note di prenotazione
  • Pagamenti online
  • Parametri prestazionali
  • Piani tariffari dinamici
  • Portale dei partner
  • Prenotazioni online
  • Punto di vendita
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Third-Party Integrations

Alternative a Hostaway

Rezdy consente ai clienti di effettuare prenotazioni online, gestire risorse e connettersi ad alcune delle più grandi compagnie di viaggi del mondo.
MyRent è una soluzione di noleggio auto avanzata, completa e altamente scalabile utilizzata da centinaia di autonoleggi. Richiedi una demo ora!
Tokeet ti aiuta a far crescere le prenotazioni per la tua casa vacanze e a ottimizzare dinamicamente le tue tariffe di affitto.
Logifly è una soluzione software di gestione logistica che aiuta le aziende a semplificare le proprie operazioni e a ridurre i costi.
La soluzione multifunzione di Avantio include un software di gestione delle proprietà (Property Management System, PMS) completo e un gestore di canali con connessioni a oltre 50 portali conosciuti a livello mondiale.
Software di prenotazione e gestione delle proprietà per case vacanze, progettato appositamente per far crescere la tua impresa di affitto di case vacanza.
Stupisci ogni ospite con consigli locali e informazioni sulle proprietà mission-critical con guide digitali con marchio.
Reimmagina il software di gestione delle proprietà con MyVR. Scopri il software più intuitivo e orientato alla performance del settore delle case vacanza.
Syncbnb è un channel manager che sincronizza le prenotazioni in modo bidirezionale, quasi in tempo reale, e su oltre 200 canali per affitti di breve durata.

Recensioni su Hostaway

Punteggio medio

Nel complesso
4,8
Facilità d'uso
4,6
Servizio clienti
4,8
Caratteristiche
4,7
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
86%
4
10%
3
2%
2
1%
1
2%
Midge
Owner
Utente LinkedIn Verificato
Industria alberghiera, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Support from Hostaway

4,0 3 anni fa
Sottotitoli in italiano disponibili nel lettore video
Martina
Segretaria Amministrativa (Italia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Un ottimo software di gestione prenotazioni

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

Ho conosciuto questo software tramite capterra e ne sono rimasto sbalordito: riesce a rendere semplice la gestione delle prenotazioni delle camere, integrandosi perfettamente con Air BnB. Consiglio!

Aspetti negativi:

Non ho trovato davvero nulla di spiacevole

Andrea
Impiegato (Italia)
Internet, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Ottima ma migliorabile nella personalizzazione

4,0 3 mesi fa

Commenti: E' come un'opzione robusta per chi gestisce più proprietà e cerca una soluzione centralizzata

Aspetti positivi:

Hostaway offre una piattaforma integrata per gestire più proprietà, facilitando l'amministrazione delle prenotazioni e della comunicazione con gli ospiti. Integrazioni Efficaci: Supporta integrazioni con vari canali di prenotazione e strumenti di marketing, migliorando la visibilità delle proprietà e le opportunità di vendita. Assistenza Clienti: Ha un buon servizio di supporto, con risorse disponibili per aiutare gli utenti a risolvere problemi e ottimizzare le operazioni.

Aspetti negativi:

C'è poca personalizzazione dei moduli di prenotazione o delle comunicazioni agli ospiti

Veronica
owner (Italia)
Industria alberghiera, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Ottimo!

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

La facilità con cui si connette ad Airbnb e alle altre OTAs. La chiarezza delle schermate e del calendario, la facilità di utilizzo. La completezza delle funzioni. Il booking engine è ben fatto, semplice da consultare per i clienti. Ottime sessioni di onboarding con la gentilissima e bravissima [nascosto contenuto sensibile].

Aspetti negativi:

Non ha un sistema di check in integrato che funzioni con le autorità italiane (ma poco male, si può usare un'estensione )

Niels
Niels
CEO (Caraibi olandesi)
Utente LinkedIn Verificato
Immobili commerciali, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Excellent service

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Very good. Excellent customer service. Friendly and technical knowledge is very good.

Aspetti positivi:

The endless possibilities of setting in the website.

Aspetti negativi:

Quite a difficult setup procedure. Minimal website design for customer interface

Ivo
operational manager (Slovacchia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

super cool product for STR

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: fullfilling all my requirements, for my more than 35 listings,

Aspetti positivi:

thank you for excelent support of [sensitive content hidden]

Aspetti negativi:

all is good , I like the product very much

Danny
Owner (USA)
Industria alberghiera, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Tripled their fee after three months, DO NOT TRUST THEM.

1,0 2 mesi fa

Commenti: Bait and switch, plain and simple. Waste of 3 months and thousands of dollars.

Aspetti positivi:

We did an exhaustive search of similar companies to manage our 22 nightly rental cabins in Alaska. Switched from Checkfront and Resnexus. Spent three months getting set up, countless hours learning and adapting, all while paying $600/month for the software. Finally got it all working right and thought we were set. BUT SEE CONS!

Aspetti negativi:

Without warning, Hostaway starting charging our guests a 2% "guest service fee," nearly tripling the cost of their service. It went from $600/month to $600/month + 2% of $600,000 gross. Assuming this was a mistake we called tech support, and got a million excuses. "Costs have gone up," "Other software systems also charge a fee," "the customer pays it," etc. We asked if we had agreed to it, and they claimed the license agreement says "prices may change without notice." I guess it does, but tripling the price without notice seems beyond excessive. We're now looking to start the whole process over again.

Ali
Managing Director (UK)
Industria alberghiera, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

First class technology and support

5,0 3 mesi fa

Commenti: Brilliant, a lot to learn but great support and running 30+ single handedly

Aspetti positivi:

The technology and functionality is brilliant but without the customer support, I would have struggled and [sensitive content hidden] has been amazing.

Aspetti negativi:

Living in a seasonal area, it’s necessary to snooze properties over the winter but you have to delete them or pay which is a problem as lose all the data

Alternative considerate: Smoobu, StayFi e Wheelhouse

Perché scegliere Hostaway: PTK Connect, Pass the keys are a franchise who took a lot of money and had an over complicated system

Perché passare a Hostaway: Best price with all the functionality I needed

Jaryn
Owner (USA)
Proprietà immobiliari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

[sensitive content hidden] Onboarding

5,0 settimana scorsa Nuova

Commenti: So far product has been game changing for my business.

Aspetti positivi:

Customized onboarding support. [sensitive content hidden] my onboarding specialist new everything about the product and how to teach it from top to bottom. As he was really my only interaction with the company besides my sales rep, he really was 'hostaway' to me and did an incredible job setting me up for success with the software and also just helping to set the overall tone for hostaway as a company. Couldn't recommend him enough.

Aspetti negativi:

Haven't found a 'con' yet. Product is really top notch for managing multiple properties across multiple platforms.

Alternative considerate: Guesty e Hospitable.com

Perché passare a Hostaway: My sales call was 1000% better with Hostaway. Price for onboarding as well as monthly was more competitive. Hostaway also had the best reviews on the web about the product.

Steven
Owner (Canada)
Industria alberghiera, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

First Onboarding Call

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: Ace Colonia was an awesome guide to show me the ropes of the platform and I can't wait for the rest of the onboarding sessions!

Aspetti positivi:

All the tools and integrations seem very straightforward and streamlined once you know how to navigate the platform. Additionally, making your own website was literally just the click of a button

Aspetti negativi:

Wouldn't say its a dislike there is just a ton of pages and tabs I need to familiarize myself with and it will probably take some time.

Flora
CEO Founder (Grecia)
Tempo libero, viaggi e turismo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Hostaway Appreciation

5,0 settimana scorsa Nuova

Commenti: Hostaway works well with us. The process is smooth although we are new to this platform, it provides us with many tools.

Aspetti positivi:

Our hostaway boarding was with [sensitive content hidden]. He was extremely kind and patient with all our questions. He went above and beyond to answer all our questions and concerns. From Blend In Blue we rate [sensitive content hidden] with a 5star. He made our onboarding a pleasant experience. We greatly appreciate [sensitive content hidden].

Aspetti negativi:

We find difficulties in contacting support and receiving replies that solve our issue.

Alternative considerate: Lodgify

Perché passare a Hostaway: We received excellent customer service from our first connecting agent.

Emma
Executive Assistant (USA)
Industria alberghiera, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Thank you, [sensitive content hidden]

5,0 2 settimane fa Nuova

Commenti: Great service, fast and very knowledgable!

Aspetti positivi:

I had the pleasure of working with [sensitive content hidden] when I called Hostaway support! [sensitive content hidden] was patient, knowledgable, and walked me through my problem step-by-step. Highly recommend!

Aspetti negativi:

I am new to the platform, so some of the features aren't that intuitive to me yet.

Chad
owner (USA)
Proprietà immobiliari, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

NICE for the most part !!

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

Hostaway is a nice program to use for the most part. Some things could be better.

Aspetti negativi:

When they are adding things or changing things , Hostaway must think everyone is in IT Development and can move around the system rapidly. They need to " dumb down somethings " to make it more user friendly and remember , some of us users are only here couple times a month and NOT using it every day , so we forget some things. Most times I can not reach anyone via phone for a quick question.

Ken
Owner (USA)
Industria alberghiera, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Customer support like no other PMS

5,0 3 settimane fa Nuova

Aspetti positivi:

Excellent support for any questions. The on-boarding process was super helpful. Our on-boarding specialist was FABULOUS!! Very knowledgeable and able to help us with all of our questions as we got going.

Aspetti negativi:

The app needs more development as it is not as robust as it could be. Needs to include more of the features found on the desktop browser.

Oren
Admin (USA)
Industria alberghiera, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Better than all 3 that we tried (Guesty, Eviivo, Lodgify).

5,0 7 mesi fa

Commenti: Friendly staff, easy and professional onboarding.

Aspetti positivi:

After having nightmares with Guesty and the very expensive Eviivo (Lodigfy doesn't even deserve my attention--sorry:(

Aspetti negativi:

So far nothing---I like it a lot. Easy to work with, friendly, and PHONE SUPPORT that actually helpful. Guesty's phone support (if you're to get it), is useless. Their agents are not trained well. They will simply create a ticket which you could have done from the email---It was very annoying.

Marcelo
Manager (USA)
Industria alberghiera, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

[sensitive content hidden] is 5-stars

5,0 3 mesi fa

Aspetti positivi:

The software works well so far. Although I am pretty techy, it does require some patience and playing around to understand. The kick-off course gives good insight but it's still some work. The best thing about Hostaway is [sensitive content hidden]. I have been about to throw in the towel a couple of times and he's a game changer.

Aspetti negativi:

A bit complex for the basic user. For example, I was struggling to add a new formula to an owner's report and it wasn't showing up. It was a simple "refresh" that had to be clicked. The "refresh" is hidden in the "more" button. I don't see a reason why a refresh would be required - the system should automatically refresh itself once you add a new formula. This is just an example of how I think Hostaway is very good but could be better.

Alternative considerate: Homebase

Perché passare a Hostaway: Seemed to have better reviews. One of my friends uses it.

Sarah
Broker Owner (USA)
Proprietà immobiliari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

[sensitive content hidden] (Support Specialist) deserves a Gold Star

5,0 6 mesi fa

Commenti: Recently I needed help fixing a situation I created on the platform. I had the best Customer Service experience of any company when [sensitive content hidden], a Hostaway Support Specialist, helped me through the issue resolving my problems completely. During the session, she also taught me some new techniques for managing my listings. [sensitive content hidden] was a heaven-sent for the moment! Thank you!

Aspetti positivi:

The ease of use of the software and its integration capabilities along with automated messaging.

Aspetti negativi:

I'm a small-time Property Manager and Hostaway has so many features it's hard for me to keep up with all I need to be trained to do.

Alternative considerate: Guesty Lite

Perché passare a Hostaway: Reviews from the industry and training features

jonathan
Owner (USA)
Proprietà immobiliari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

So happy i chose hostaway for my short term rental business

5,0 2 mesi fa

Commenti: 100% satisfied. best customer service that i have ever dealt with

Aspetti positivi:

very professional and if i ever need anything they answer right away

Aspetti negativi:

the only thing that they have no control over is the transfer of info to different platforms, some info goes and some you have to do manually. but that is controlled by the other platforms.

Alternative considerate: Guesty Lite

Perché passare a Hostaway: Great intro in the demo meeting, as well as great price for product

Margarita
COO (Grecia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Exceptional Support and Comprehensive Features

5,0 2 mesi fa

Commenti: I highly recommend Hostaway for anyone looking for a reliable and feature-packed property management solution.

Aspetti positivi:

The platform is user-friendly, integrates seamlessly with various channels, and offers excellent automation features, which save a lot of time. What stands out is the customer support. Billy, in particular, with his professionalism and deep knowledge made a significant difference in my experience.

Aspetti negativi:

Some features feel a bit outdated, and the mobile app could be more intuitive. Additionally, there were minor glitches during peak usage periods, but the whole team was quick to provide solutions.

Alternative considerate: Smoobu e Avantio

Perché passare a Hostaway: Hostaway provides a modern, intuitive platform that simplifies property management tasks. The other platforms are outdated and difficult to navigate, making them less efficient for daily operations.

Cinda
President and CEO (USA)
Tempo libero, viaggi e turismo, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

[sensitive content hidden] is a ROCKSTAR at Hostaway!

5,0 3 mesi fa

Commenti: Fantastic~! Love it overall! thank you

Aspetti positivi:

I have been thoroughly impressed with the ease and functionality of Hostaway. The platform is intuitive, well-designed, and incredibly user-friendly. What has truly stood out to me, however, is the exceptional onboarding experience with [sensitive content hidden]. [sensitive content hidden] has been patient, kind, and incredibly knowledgeable, making the transition seamless and enjoyable. I am deeply grateful for [sensitive content hidden] support and for the outstanding service provided by Hostaway. Thank you!

Aspetti negativi:

so far there is nothing that I would change!

Alternative considerate: Hostfully Property Management Platform

Perché scegliere Hostaway: I didn't feel like Uplisting was doing a great job with making sure I didn't get double bookings and I also didn't love their lack of customer service

Software precedente: Uplisting

Perché passare a Hostaway: customer service reviews and great product offering

Brian
Owner (USA)
Industria alberghiera, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Best channel management software

5,0 8 mesi fa

Commenti: Very satisfied. I couldn’t manage my three properties across three channels without this software.

Aspetti positivi:

The best thing they do is assist with the onboarding. All the other software tools don’t do much to help you get it setup. They stayed with me until I was fully setup. The support team is the bomb!

Aspetti negativi:

Probably just how not all channels integrate the same way but not sure anything can be done about that.

Alternative considerate: Guesty Lite

Perché scegliere Hostaway: They did not help me set it up and it wasn’t working correctly under the trial. It was causing more issues than it was fixing.

Software precedente: Guesty Lite

Perché passare a Hostaway: Same as above, wasn’t working correctly and had zero setup help.

aleck
Property Manager (Australia)
Proprietà immobiliari, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Hostaway is a great channel manager

5,0 3 mesi fa

Commenti: I think the onboarding is a great feature and to know that i have a point of contact at Hostaway, rather than just random support people, is great. This is one of the main reasons i would recommend Hostaway.

Aspetti positivi:

The control over rates and being able to manage across multiple platforms, we especially like the easy use direct website.

Aspetti negativi:

the speed of messages. airbnb message come through a lot quicker but booking.com i find easier to use on their website than Hostaway. We would like some features automated, like financial reporting and even a way to link to something like Pocksmith or Xero would be amazing.

Jacob
OWNER (USA)
Industria alberghiera, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Good, but...

4,0 3 mesi fa

Commenti: Overall it has been good, but it has changed a lot since we first started with Hostaway. We are becoming less pleased with our experience.

Aspetti positivi:

Has many functional features that help with operations.

Aspetti negativi:

Hostaway is more focused on adding additional services to sell versus improving the product they already have.

Alternative considerate: OwnerRez, Guesty Lite, iGMS e Hospitable.com

Perché passare a Hostaway: It was an all-in-one product and integration with our own website.

Brian
HEAD HONCHO (USA)
Proprietà immobiliari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Seasoned host 5 years plus

4,0 8 mesi fa

Commenti: Turn times for response is 24 hours or more. The chat option has AI directory but sometimes you need a person to explain or problem-solve an issue which sometimes is 24 hrs

Aspetti positivi:

The ability to control my listings with a minimum night stay, changing pictures, titles etc

Aspetti negativi:

Not so user-friendly. The mobile app limits what you can do. Many times I have to wait to get back in front of a PC to handle a simple task.

Jarl
Retired Captain Paramedic (USA)
Sicurezza pubblica, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Hostaway and [sensitive content hidden]

5,0 10 mesi fa

Commenti: Positive! Product is good, call takers need a bit more training!

Aspetti positivi:

I have very few issues! Usually if I have an issue, it is fixed quickly!

Aspetti negativi:

When I have an issue it can be very difficult to find someone who knows how to fix it! [sensitive content hidden] has saved me with several issues recently and in the past. He is exceptional as far as customer service and knowledge go!

Barbara
General Manager (Australia)
Industria alberghiera, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Amazing tool for property managers!

5,0 4 mesi fa

Commenti: It has been a great experience! Love the webinars and response from the support team!

Aspetti positivi:

It has make my job lot easier and organized

Aspetti negativi:

Pricing, Booking engine it’s not easy for someone not used on coding or those skills… should have a price and some specialist to assist on designing the booking engines, and that there are still some things that may need to add in order to be perfect hehe