Chi utilizza Homebase?

Caffè, ristoranti con servizio rapido, ristoranti con servizio completo, dettaglianti e qualsiasi altra attività con dipendenti a ora.

Cos'è Homebase?

Homebase rende più facile il lavoro ad ora per l'intero team. Con strumenti online gratuiti e applicazioni per dispositivi mobili al servizio di manager e dipendenti, Homebase elimina le scartoffie e i grattacapi di pianificazione, paghe, assunzioni e comunicazioni di squadra. Inizia a risparmiare più di 4 ore ogni settimana visitando joinhomebase.com. Utilizzato da oltre 100.000 aziende di tutte le dimensioni negli Stati Uniti.

Dettagli su Homebase

Homebase

https://joinhomebase.com/

Fondata nel 2014

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Free Time Clock App
Free Timesheets
Free Team Communication
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Homebase dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Homebase è disponibile a partire da 19,95 USD/mese.


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Implementazione e assistenza di Homebase

Assistenza

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  • Assistenza telefonica
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Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
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  • Video

Caratteristiche di Homebase

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  • Inserimento aziendale
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Le migliori alternative a Homebase

Altre alternative a Homebase

Recensioni su Homebase

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Valutazione complessiva

4,6/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,6
Servizio clienti 4,5
Caratteristiche 4,5
Rapporto qualità-prezzo 4,6

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Maxwell P.
Consultant
Prodotti alimentari e bevande, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2020

"Scheduling & Labor Costing"

Commenti: Years of working with Homebase have shown that they constantly improve their product, and make it easier to use with integrations with common applications (via API access).

Vantaggi: Quite honestly, one of the first things I recommend to businesses that want to schedule employees and know their labor costs that are up to the minute.

Inconvenienti: The one feature that I do wish was available, would be a calendar view that showed the entire department or business, so that it could be displayed on a monitor or web-based application.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/11/2020
Michael G.
Office Coordinator
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/3/2021

"Best virtual timeclock for your money"

Commenti: Overall, my experience has been great with Homebase. Coming from manual punch clock, I've cut down my payroll process by at least 80%. It is easy to use (original software version is easy, new version is a little too messy so I haven't switched to the new view.) I still enter hours manually into QBO, because Homebase doesn't split regular and overtime hours. Not a big deal. *A couple wishes* 1. I wish there to be a button when employees punch out that says "Did you take a lunch break?" (Yes or No) Reason for this feature - I don't make our employees go to the iPad at lunch to "Take a break" when it's lunch time. I would have a line up of workers waiting to punch in and out because our entire company shuts down all at once for lunch. That way, when some employees DO work through their lunch break, they can just say "No" to the question "Did you take a lunch break" when they clock out at the end of the day. Currently, everyday I log into Homebase and manually add each employee's lunch break, except if they leave me a note saying "No Lunch". 2. It would be great if time card notes for a whole current pay period could be amalgamated into one document as I am processing payroll. I currently have to dig through each time card to find notes of employees asking for vacay pay, sick days, mileage etc. If I just had a list of all the notes and names for that weeks pay, I can check off each note as I add their request into QBO. Overall, I am still very happy with Homebase.

Vantaggi: What I like most about Homebase is that it doesn't break the bank to put in a virtual timeclock system. It integrates with Quickbooks online and it is easy to use.

Inconvenienti: 1. It does allow for a little customization, but not advanced enough for the way I run payroll.
2. It does not send separate regular hours and overtime hours to QBO.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/3/2021
David C.
President
Servizi finanziari, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    1 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    1 /5
  • Consigliato
    0/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/4/2020

"I've never seen so many bugs...."

Commenti: Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Vantaggi: Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Inconvenienti: I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Risposta del fornitore

da Homebase il giorno 30/4/2020

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at [email protected] Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/4/2020
Danielle M.
General Manager
Ristoranti, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/3/2021

"It's is a good app, but is constantly lagging, no matter what device and internet connection used."

Commenti: See Above. I would like to say every time I have spoken with an employee from HB, they have been incredibly professional, polite, and knowledgeable. Homebase was also helpful during the early phases of Covid last year, with costs. I do wish there was an easier way than what I was told, to update myself to the admin of the account. Our current admin is an IT guy we used a few years ago, who does not have access to the email he used for HB anymore. I was told you'll need my [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] to contact, and provide bills addressed to Firefly with his name listed as well, showing he is the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]. However, we are DBA, so nothing, not even our paystubs, state Firefly. Our DBA, is "Wes Pac Inc", which is what mail, licenses, and invoices state. If there is an alternate way to handle this, please contact me. Thank you all so much for everything you do.

Vantaggi: Asking for time off is simple for my employees, the message option is convenient.

Inconvenienti: Homebase since the beginning is constantly lagging. Whether it be to load pages, send or receive messages, especially sending images. Whether I am using the url on a desktop, or the app on my iPad or iPhone, it is extremely slow. I get message notifications long before the messages actually show up. It is like this for all my employee's that use the app. The iPad version is difficult to use, it is as big as the size of a small phone screen, I don't understand why the app can't take up the entire screen of the iPad, like every other app I use on my iPad. I don't know if this is an option, but for my restaurant in particular, as I'm sure is the case with many establishments that use your app, we have several different departments. I'd for one like to be able to only see my FOH employee's on the schedule, and have a separate for BOH. It would also be convenient to not just limit the amount of employee's that can request off for a specific day, but to be able to limit by department. For example, to be able to say, 3 servers, 2 bussers, and 1 hostess is the limit for any particular day, rather than only being able to say 3 employee's in general is the max. I hope I explained that in a way it makes sense. Additionally, working in a restaurant that is open nights and weekends, your support hours are not reasonable at all. There has been numerous times we've needed support and you have been closed, so we are just hopeless.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/3/2021
Annsley E.
Owner
Prodotti alimentari e bevande, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    3 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/3/2021

"Overview"

Commenti: It has a lot of great features and I like how you can modify a lot of the notifications to your needs.

Vantaggi: I love how you can do the schedule out as far as in advance as possible but no one sees it until you post it. We have used other softwares that we would have to do a spreadsheet first and couldn't enter anything into the system until we were ready for anyone to see the shifts.

Inconvenienti: I would say the only thing I don't like is that we have trouble with the clock in system at one of our locations. Which is weird because it works perfectly fine at our other 3 locations. It doesn't register clock-ins a lot of times so my employees have to text me to clock them in.
I have reached out support about this several times in the past and they just say to delete the app and then reinstall. It works great for about a day and then acts up again.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 10/3/2021