Cos'è Connecteam?

L'app multifunzione di Connecteam consente di pianificare i lavori e monitorare i tempi ed è potente e facile da usare, progettata e realizzata appositamente per i dipendenti che lavorano fuori ufficio. La pianificazione comprende funzionalità avanzate come la spedizione con trascinamento, turni privati o di gruppo, caricamento dei turni via Excel e molto altro, per rendere veloce, facile e produttiva l'esperienza di pianificazione. Questa soluzione consente anche di usufruire dell'unica vera collaborazione per i turni con aggiornamenti dello stato GPS, note e chat integrata. Costi a partire da soli 29 $/mese per un massimo di 200 utenti.

Chi utilizza Connecteam?

Adatto a tutte le attività verticali dei settori che gestiscono team di dipendenti che lavorano fuori ufficio.

Dove si può implementare Connecteam?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Informazioni sul fornitore

  • Connecteam
  • Sede: New York, USA
  • Fondata nel 2015
  • Assistenza telefonica
  • Chat

Disponibilità per Paese

Australia, Canada, Regno Unito, Stati Uniti

Lingue

arabo, cinese, danese, francese, greco e altri 8

Informazioni sul fornitore

  • Connecteam
  • Sede: New York, USA
  • Fondata nel 2015
  • Assistenza telefonica
  • Chat

Disponibilità per Paese

Australia, Canada, Regno Unito, Stati Uniti

Lingue

arabo, cinese, danese, francese, greco e altri 8

Video e immagini di Connecteam

Connecteam Software - 1
Connecteam Software - 2
Connecteam Software - 3
Connecteam Software - 4
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Caratteristiche di Connecteam

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Accesso/Controllo remoto
  • Acquisizione di documenti
  • Aggiornamenti in tempo reale
  • Aggiunta ed editing di foto
  • Analisi della produttività
  • App per dispositivi mobili
  • Apprendimento a distanza (Mobile Learning)
  • Apprendimento interattivo
  • Apprendimento sociale
  • Approvazioni delle modifiche dei profili
  • Appuntamenti ricorrenti
  • Archiviazione di documenti
  • Archiviazione e conservazione
  • Archiviazione sicura dei dati
  • Attività ricorrenti
  • Attività/News Feed
  • Autoapprendimento
  • Automazione dei processi aziendali
  • Autorizzazioni basate sul ruolo
  • Avvisi/Notifiche
  • Benchmarking
  • Brainstorming
  • Branding personalizzabile
  • Calcolo delle ore di straordinario
  • Cambio dei turni
  • Catalogazione/categorizzazione
  • Chat dal vivo
  • Chat/Messaggistica
  • Commenti/Note
  • Comunicazione multi-canale
  • Condivisione di documenti
  • Configurazione del flusso di lavoro
  • Contabilità integrata
  • Controlli della visibilità dei profili
  • Controllo accessi/Autorizzazioni
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Controllo del processo di valutazione
  • Controllo delle assenze
  • Controllo ore e spese
  • Creazione di corsi
  • Creazione di report/analisi
  • Creazione di task subordinati
  • Creazione e design di moduli
  • Cronologia dei servizi
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Database impiegati
  • Directory degli iscritti
  • Directory del personale
  • Directory unificata
  • Discussioni / Forum
  • Distribuzione multi-canale
  • Domande personalizzabili
  • Editor di testo RTF
  • Editor grafico di flussi di lavoro
  • Etichettatura delle attività
  • Feedback a 360 gradi
  • Firma elettronica
  • Foto dei dipendenti
  • GPS
  • Generatore di sondaggi
  • Geofencing
  • Geolocalizzazione
  • Gestione appuntamenti
  • Gestione candidati
  • Gestione contatti
  • Gestione corsi
  • Gestione degli elenchi delle directory
  • Gestione degli ordini di lavoro
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei conducenti
  • Gestione dei contenuti
  • Gestione dei feedback
  • Gestione dei fornitori
  • Gestione dei moduli
  • Gestione dei tecnici
  • Gestione dei trasporti
  • Gestione del lavoro
  • Gestione del personale
  • Gestione dell'assistenza sanitaria domiciliare
  • Gestione dell'inventario
  • Gestione della conformità
  • Gestione della disponibilità
  • Gestione della formazione
  • Gestione della knowledge base
  • Gestione della manutenzione
  • Gestione delle apparecchiature
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle azioni
  • Gestione delle buste paga
  • Gestione delle comunicazioni
  • Gestione delle conoscenze
  • Gestione delle ferie
  • Gestione delle iscrizioni
  • Gestione delle mansioni
  • Gestione delle prestazioni
  • Gestione delle prestazioni dei dipendenti
  • Gestione delle pulizie
  • Gestione delle risorse
  • Gestione delle risorse delle infrastrutture
  • Gestione delle spedizioni
  • Gestione di documenti
  • Gestione di gruppi
  • Gestione di incidenti
  • Gestione eventi
  • Gestione foglio presenze
  • Gestione task di onboarding
  • Gestione terzisti
  • Gestione utenti
  • Ideazione
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Individuazione del veicolo
  • Individuazione delle competenze
  • Inserimento aziendale
  • Integrazioni di terze parti
  • Ispezione di edifici residenziali
  • Layout e design
  • Libreria di commenti
  • Libreria di contenuti
  • Libreria di domande
  • Live Chat
  • Manuale per dipendenti
  • Mappe geografiche
  • Messaggistica
  • Modelli
  • Modelli personalizzabili
  • Modifica del testo
  • Modifica/aggiornamento delle attività
  • Moduli elettronici
  • Monitoraggio dei corsi
  • Monitoraggio dei progressi
  • Monitoraggio dei progressi delle attività
  • Monitoraggio dei riconoscimenti
  • Monitoraggio del carburante
  • Monitoraggio del tempo online
  • Monitoraggio del tempo tramite cellulare
  • Monitoraggio della conformità
  • Monitoraggio della percentuale di completamento
  • Monitoraggio delle assenze per malattia
  • Monitoraggio delle attività
  • Monitoraggio delle attività dei dipendenti
  • Monitoraggio dello stato
  • Monitoraggio in tempo reale
  • Monitoraggio ore online
  • Monitoraggio vacanze/congedi
  • Monitoraggio/analisi dell'uso
  • Notifiche in tempo reale
  • Orari e presenze
  • Parametri prestazionali
  • Per agenzie per il lavoro
  • Per giardinaggio
  • Per il settore idraulico
  • Per società di climatizzazione
  • Pianificazione automatica
  • Pianificazione del personale
  • Pianificazione delle capacità
  • Pianificazione di eventi
  • Pianificazione in tempo reale
  • Portale self-service
  • Prenotazioni online
  • Profili dei dipendenti
  • Programmazione
  • Programmazione delle attività
  • Programmazione di infrastrutture
  • Promemoria
  • Pubblicazione di corsi
  • Pubblicazione di offerte di lavoro
  • Quadro della attività
  • Randomizzazione
  • Rapporti sulla cronologia
  • Relazioni sui progressi
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Report personalizzabili
  • Ricerca del testo completo
  • Ricerca/Filtro
  • Richiesta di ferie
  • Riconoscimento meriti dei dipendenti
  • Riconoscimento tra pari
  • Rilevamento automatico del tempo
  • Rilevamento della posizione
  • Scheda perforata
  • Scheda perforata online
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sistema plurilingue
  • Sondaggi e feedback
  • Sondaggi sul coinvolgimento dei dipendenti
  • Sottoscrizione alle prestazioni online
  • Storico delle trascrizioni/chat
  • Strumenti collaborativi
  • Tastiera virtuale
  • Touchscreen
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

Alternative a Connecteam

Applicazione basata sul cloud sviluppata per gestire le comunicazioni aziendali e che consente di gestire chat, riunioni, condivisione di file e altro ancora.
7shifts è un solido strumento di pianificazione del personale, comunicazione e coinvolgimento creato appositamente per i ristoranti. Inizia ad utilizzarlo oggi stesso gratuitamente.
Sistema di prenotazione online con promemoria per le aziende di servizi! Consente ai clienti di prenotarsi online in modo autonomo. Include la versione gratuita. Ulteriori informazioni su SimplyBook.me
Un software che semplifica la gestione delle attività delle risorse umane, come buste paga o ferie, per piccole e medie imprese. Ulteriori informazioni su Factorial
Deputy: pianifica il personale, tieni traccia della gestione presenze, gestisci le ferie, esporta schede attività sui libri paga con un clic e resta conforme con facilità.
Sling è una soluzione gratuita che semplifica la pianificazione dei turni.
Ezitracker is an end-to-end, web-based remote workforce management software that manages all day-to-day people management processes.
Workforce management providing time & attendance, scheduling, service delivery solutions to improve process and profits with live data.
Software per OGNI settore. Fornisci un servizio migliore, organizza la tua azienda, aumenta l'efficienza, risparmia tempo, quindi riduci gli sprechi e le perdite dello stock..
Gusto rende la gestione degli libri paga, dei benefit e delle risorse umane confortevolmente semplice per le piccole imprese.
Piattaforma basata sul cloud che aiuta le aziende a facilitare le operazioni tramite una suite di applicazioni di comunicazione e produttività.
Soluzione per la gestione presenze con pianificazione, creazione di report, dati storici, self-service, gestione dei permessi, competenze e monitoraggio degli incidenti.
Con oltre 25 moduli, è la soluzione multifunzione più economica per la gestione dei progetti. Valutazioni, pianificazioni, registri, schede presenze, contabilità e altro ancora

Recensioni su Connecteam

Punteggio medio

Nel complesso
4,7 (151)
Facilità d'uso
4,7 (151)
Servizio clienti
4,9 (151)
Caratteristiche
4,6 (151)
Rapporto qualità-prezzo
4,8 (151)

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
78%
4
19%
3
1%
2
1%
Scott W.
Scott W.
Director of Operations (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Most Valuable APP for SMB Ever

5,0 2 anni fa

Commenti: Our company utilizes employees here in the US, and numerous remote employees in the Philippines (less than 20 employees). We had one solution for scheduling, another program for task and project management, another app for messaging, and a cloud-based program for time-tracking. Until we found ConnectTeam. Everything we needed (plus more), all in a single solution. Not only did we cut our previous costs by 80%, everything is now in a single solution.

Aspetti positivi:

- Only add the functions you want. Not encumbered by bloatware or features we will never us. - EXTREMELY intuitive. Once create an account, do the 5 minute walkthrough and you feel confident enough to manage yoir company. - Their FREE option is actually very useful and includes 80% of the features. - FLAT-FEE pricing! Once you decide to upgrade (we chose $29 plan) No 'per-user' cost like virtually every other solution. One flat-fee and can add up to 200 users with no hidden fees. - 24/7 live support; even for the free account! When we first got started, we had a couple hiccups, and at 1:30am, their live support spent over an hour helping us get everything working perfectly (thanks again Noam). - Supports overseas employees in other countries natively. E.g. we have employees in Philippines, and the installed the app and verified their phone numbers via text on their Philippines phone with no issue. Can text-message filipino worked through app, even on free mode. - Messaging/chat options are way better than other messaging apps. Like 'voice' chat, and the ability to integrate other formats. Supports rich text. Take FB messenger, Sling, and viber and combine all the good features, and this is what you have. - GPS tracking of all remote employees.

Aspetti negativi:

- At the time of writing this review, all admin features have to be done through website, and not through the app (though they say they are working on that). - Could use more hierarchy fratures, other than just basic. Would be nice to see customizable permissions for Administrators (may support but I didn't see). - App only supports Android and iPhone. No desktop app for Windows or Mac available.

Risposta di ConnecTeam

2 anni fa

Hi Scott! Thank you so much for taking the time to write this amazing review! Please note that there's A LOT you can do as an admin from the app, under the the ADMIN tab. Make sure to reach out to us for further assistance if needed :)

Sarah L.
General Manager (USA)
Salute, benessere e fitness, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

ConnectTeam helped us transition from a handful of productivity apps to ONE.

5,0 10 mesi fa

Commenti: We are very satisfied with the app, as well as the service! Thank you for helping us work through the initial transition and we appreciate your team's attention to detail. Our staff have adapted to using the app with incredible ease and we are looking forward to using this as a tool moving forward.

Aspetti positivi:

The user-end is designed for mobile use, so it's super convenient and easy to use your personal mobile device to stay connected with the team. There are so many time-saving features available that take advantage of the tools we already have on hand and make an impact on our daily operations. The mobile app is clear, looks great, and even incorporated our logo into the initialization window. Very professional.

Aspetti negativi:

Our previous scheduling software had quite a bit more clarity and control over schedule creation, shift swapping, time-off requests, and general management. ConnectTeam has a functional scheduling feature, which is honestly better than some of the other apps out there, but this aspect could use some improvement. As with any good app company, they have assured me they are continuing to develop this feature and will release any improvements in an update.

Risposta di Connecteam

10 mesi fa

Sarah, you're amazing :) Thank you so much for taking the time to write such a detailed review, and share with others about your positive Connecteam experience. At Connecteam, we do nothing else but building a product that helps companies manage their remote teams easily and efficiently, so as always, you can expect improvements coming out on a regular basis :) It's really great that you were able to combine so many other softwares into one and become more productive as a company. Thanks again, and please make sure to reach out to our team for more feedback and things you'd like to see in Connecteam :)

Harry H.
Director (UK)
Sport, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Great software would recommend

4,0 mese scorso Nuova

Commenti: I'm generally happy with it - the customer service is great.

Aspetti positivi:

The employee scheduling is so easy to use, it's a really intuitive design and you can implement it and get employees on boarded so quick with it

Aspetti negativi:

I dislike that I can't book 1-2-1 sessions for employees - a live timetable I can send front end to customers so they can book my employees out per session. Would be a great add. It's also not cheap price wise.

Risposta di Connecteam

4 settimane fa

Thank you so much for your review, Harry! It's great to know that you find Connecteam to be simple to use both for you and for your employees and that you're happy with our customer service :) Although Connecteam is an employee management tool, we already talk internally about adding capabilities for the business' customers to book their meetings directly in the schedule, so that's definitely something to look forward to in the future :) If you have any more feedback for us or would like to suggest an improvement, please reach out to us at [email protected] at any time :) Thanks again!

Michael B.
Michael B.
Director (UK)
Utente LinkedIn Verificato
Gestione delle risorse, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

User-friendly software with many features, but needs improvements around scheduling & time clock

2,0 mese scorso Nuova

Commenti: We have been using the software for about 8 month now. Some problems have been resolved. A huge improvement was around open shifts. That feature was basically unworkable until a few months ago. However, no improvement in core functionality of job scheduling and time clock since then.

Aspetti positivi:

We mainly use software for job scheduling and time clock. Pros: It is easy to create a job and a shift Easy to add an employee Job scheduling views are good Training module (courses) has been useful

Aspetti negativi:

The more employees and jobs you add, the slower it gets for admin users The jobs schedule opens slow on mobile phones The app users a lot of RAM memory on desktops If you have many shifts in the schedule, the app may start freezing The company often focuses on getting some minor features rather than improving their core elements, such as Job Schedule and Time Clock Not easy to go through Time Clock entries as the hours in Job Schedule are not shown. They claim that Time Clock and Job Schedule are synced, but sync only works for mobile users to clock in and out. There is no sync for admin users, who are checking the entries! Chat feature is undeveloped. It is easy to send information to staff, but it is not possible for field staff to have 1 clear communication channel. The job schedule shows names of the person, who created a job, so field staff have multiple conversation about various jobs, rather than have 1 point of contact. If the person who created the job is away, there is no way to see the message. So software creates a communication nightmare for admin and for field staff as well.

Risposta di Connecteam

mese scorso

Thanks for the feedback, Michael. First, it sounds like you're experiencing some technical issues. Things should not load slow or freeze. The best we can suggest is to contact us so we can investigate your issues and have them resolved. As for the schedule and time clock sync, there might be a misunderstanding or unfulfilled expectations here, and we'd like to clarify: the sync doesn't mean that any scheduled shift will automatically create a time entry in a schedule. The schedule lets users know what they need to do, when and from where, but they must clock in and out for those entries to show in their timesheets. As for the chat - what's missing for you that you feel it's undeveloped? As for employees seeing who created a shift - that's 100% to your control as an admin. Simply remove this option from the scheduling settings menu. Would like to connect with us so we can see what can be done to assist you? Please email me personally at [email protected] :) Thanks!

Karen T.
Administrative VP (USA)
Industria edilizia, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Explore the features they are gems

5,0 3 mesi fa

Commenti: I am getting the forms and documents I need from the field. They were using paper forms before this and would lose them, forget them...bottom line we would never get them in the office. Getting the documentation keeps us OSHA compliant and helps us with unemployment claims if we had a legit reason to terminate someone. Also, I cannot stress enough, their support is fabulous. I scheduled a training online and the rep that helped me, [SENSITIVE CONTENT], was phenomenal! She continues to reach out and offer to help. She showed me all of the extra features that I really did not anticipate using and I am so glad she did.

Aspetti positivi:

I love the ease of implementation. The software automatically sent invites to the users to download the app. The form creator gives so many options to use forms already created or to create one of your own. The forms are simple and can be signed from a mobile phone. Signatures are critical for documentation of training, write ups, injury reports etc.

Aspetti negativi:

Unless a user purchases the expert version there are limits to the number of jobsites you can use GPS tracking on. With the level that we have we are limited to 10 jobs. I would be much happier with the ability to have 15 to 20 without having to upgrade. We are working with the limits of 10 for now because there really is a large jump in price.

Risposta di Connecteam

3 mesi fa

Amazing review, Karen! Thank you so much! It's great to hear Connecteam helps you better manage your business and team, save time, and automate day-to-day workflows. As for the capabilities you're looking to have in your plan without upgrading again, the best would be to communicate that to your Customer Success Manager at Connecteam and ask if there's something that can be done to help :) Thanks again for your positive detailed review!!

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