FieldPulse

FieldPulse

da FieldPulse

Chi utilizza FieldPulse?

Field and mobile service businesses, independent contractors and sub-contractors that manage customers, schedule jobs for employees, and create estimates/invoices for customers.

Cos'è FieldPulse?

FieldPulse is a fresh new way for field service business owners and managers to easily run their operations. With a focus on being ridiculously easy for the entire team to use both in the field and back in the office, FieldPulse ensures that you're in control of a professional, prompt, prepared, and profitable business. Control the job schedule, stay in touch with your crews and customers, and ensure the quality, word-of-mouth experience that your customers expect. It's an all-in-one solution!

Dettagli su FieldPulse

FieldPulse

https://www.fieldpulse.com

Fondata nel 2015

Panoramica dei prezzi di FieldPulse

FieldPulse dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di FieldPulse è disponibile a partire da 49,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

49,00 USD/mese

Dettagli sul prezzo

Per user per month based on user role.

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di FieldPulse

Gestionale per idraulici
App per dispositivi mobili
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Controllo dell'inventario
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Pianificazione della manutenzione
Preventivi / Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Database contatti
Fatturazione e contabilizzazione
Firma elettronica
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Monitoraggio ore online
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Riscossione di pagamenti per servizi esterni
Accesso da dispositivi mobili
Controllo degli orari di lavoro
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione della clientela
Gestione di contratti
Per imprese di installazione di impianti elettrici commerciali e/o industriali
Preventivi/Stime
Programmazione
Accesso da dispositivi mobili
CRM
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio con GPS
Programmazione
Branding personalizzabile
Configuratore di prodotti
Creazione automatica di preventivi
Gestione cataloghi
Gestione contatti
Gestione degli sconti
Gestione dei prezzi
Portale clienti
Architettura del paesaggio
Controllo degli orari di lavoro
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione del lavoro
Gestione delle buste paga
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Preventivi/Stime
Programmazione appuntamenti
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione della clientela
Gestione delle spedizioni
Monitoraggio delle apparecchiature
Prenotazioni online
Programmazione
Acquisizione di foto
CRM
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione delle spedizioni
Liste di controllo e ispezioni
Misurazione aerea
Preventivi/Stime
Programmazione
Settore commerciale
Costi delle operazioni
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dell'inventario
Gestione della clientela
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Monitoraggio della garanzia
Monitoraggio delle apparecchiature
Programmazione
Costi delle operazioni
Digitalizzazione di documenti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione della clientela
Gestione di potenziali clienti
Preventivi / Stime
Programmazione
Accesso da dispositivi mobili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione del personale
Gestione della clientela
Gestione delle apparecchiature
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Controllo degli orari di lavoro
Creazione di report/analisi
Database terzisti
Gestione dei subappaltatori
Gestione del lavoro
Gestione della conformità
Gestione della sicurezza
Gestione di documenti
Gestione offerte
Monitoraggio delle qualifiche
Pianificazione spese
Programmazione
Avvisi/Notifiche
Gestione delle prenotazioni di camere
Pianificazione automatica
Pianificazione del personale
Pianificazione delle lezioni
Pianificazione delle risorse
Pianificazione di gruppi
Pianificazione in tempo reale
Programmazione appuntamenti
Programmazione di infrastrutture
Sistema multi-locale
Forza lavoro variabile
Gestione del ciclo di vita del personale
Gestione della selezione del personale
Gestione orari e presenze
Gestione terzisti
Individuazione delle competenze
Parametri prestazionali
Pianificazione del personale
Pianificazione/previsione delle spese
Previsione del personale
Appuntamenti ricorrenti
Controllo dell'inventario
Creazione delle commesse
Database clienti
Gestione del lavoro
Gestione delle spedizioni
Gestione di contratti
Manutenzione preventiva
Preventivi/Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Controllo dell'inventario
Database clienti
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei tecnici
Gestione del lavoro
Gestione di contratti
Monitoraggio della cronologia dei servizi
Portale self-service
Ricerca del percorso migliore
Accesso da dispositivi mobili
Controllo degli orari di lavoro
Controllo di qualità
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dei clienti
Gestione dell'inventario
Gestione delle buste paga
Gestione offerte
Pianificazione del personale
Sondaggi e feedback
Accesso da dispositivi mobili
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione della clientela
Gestione delle sostanze chimiche
Preventivi / Stime
Programmazione
Ricerca del percorso migliore
Calcolo delle spese generali
Computo dei materiali
Database dei costi
Gestione degli impianti
Impianto prefabbricato
Importazione/Esportazione di dati
Ordini di modifica
Per l'appaltatore principale
Preventivi / Proposte
Settore commerciale / Industriale
Computo dei materiali
Database dei costi
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione dei progetti
Gestione della clientela
Gestione offerte
Ordini di modifica
Preventivi / Proposte
Programmazione
Computo dei materiali
Database dei costi
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione delle finanze
Importazione/Esportazione di dati
Manutenzione delle apparecchiature
Preventivi/Proposte
Programmazione
Settore commerciale/Industriale
Tassi di occupazione
Computo dei materiali
Database dei costi
Gestione dei preventivi
Gestione dei progetti
Gestione della clientela
Gestione offerte
Ordini di modifica
Programmazione
Controllo degli orari di lavoro
Elaborazione di pagamenti
Fatturazione e contabilizzazione
Firma elettronica
Gestione degli ordini di lavoro
Gestione dell'inventario
Gestione delle spedizioni
Pagamenti tramite cellulare
Preventivi / Stime

Recensioni su FieldPulse

Stai visualizzando 5 di 27 recensioni

Nel complesso
4,8/5
Facilità d'uso
4,8/5
Servizio clienti
4,7/5
Caratteristiche
4,7/5
Rapporto qualità-prezzo
4,9/5
Tommy D.
Owner
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/1/2020

"Best CRM"

Commenti: We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.

Vantaggi: Fieldpulse is a robust CRM that has many useful functions and the team continues to add to it. I have used other CRM's including jobber and none are as good as Fieldpulse. The Fieldpulse team also has great support that listens to you and actually supports you. They also have a feature called engage that integrates VOIP into their software. I believe this is something I have not seen in any other CRM.

Inconvenienti: It can be quicker at loading pages. Would like to see estimate function be stronger such as integrating an estimate program or create one internally that would streamline for anybody to be able to use in the field and not just experienced users. Would like to see Fieldpulse integrate with many other apps like other softwares such as Zapier, Waveapps, Mailchimp.

Risposta del fornitore

da FieldPulse il giorno 3/2/2020

Tommy, thanks so much for your great review. At the end of the day, our goal is to help you make more money and win back time. We're so glad that we can help your electrical business every day.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 25/1/2020
Alexander R.
Vice President
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/1/2020

"All in one customer and project management solution for service industry businesses, no scope creep"

Commenti: Field Pulse has provided huge value to me in that I have eliminated multiple data silos, streamlining the administrativia of handling customer details, invoices, communications, and so much more. On top of that, their support department provides amazing response time. I am so glad I found Field Pulse for my business, it has helped us increase our revenue and track a wider array of clients and scheduling, easily paying for itself.

Vantaggi: Simplicity, cross platform, excellent support. The UI allows you to enable and disable exactly the features you need. There is a desktop web app and a mobile phone app for iPhone and Android. They both work well where there is internet (which let's admit is most places now). The features don't scope creep, in other words, there aren't so many features that you feel overwhelmed (like I did with Zoho). Everything is designed to work together. Plus, they have a new phone system that has transformed the way I keep track of calls and phone numbers, no other solution has this at this very reasonable price point (Salesforce did not provide me with any realistic expectation of Voip integration, only a multi thousand dollar price tag). It also has an excellent and easy to use payment processing and invoicing system. You can even setup automated email responses for scheduling and for when a customer pays their invoice.

Inconvenienti: Performance of the user interface is sometimes not as fast as what I might be used to from other web app experiences, but it certainly isn't bad enough to make me want a change...so I try to practice patience.

Risposta del fornitore

da FieldPulse il giorno 3/2/2020

Alexander, thanks so much for your great review of FieldPulse. Our goals for our product are simple and aimed at everything you said. We want to give you back valuable time, eliminate unnecessary data and process headaches, and do it in a way that pays for itself quickly.

Our great customers see the value quickly, thanks to our focus on great customer service. We're proud and honored to serve those who make their money in the field.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/1/2020
Maher B.
Owner
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    3/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    5/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/1/2020

"Great value but misses the mark on some aspects"

Commenti: FieldPulse allows our electrical contracting business to operate smoothly, communicate effectively and schedule customers and employees.

Vantaggi: Great financial value, easy to use, has the ability to maintain the team on the same page by using customer and job notes as well as pictures.

Inconvenienti: App can be very slow, does not work without internet connection, and can be glitchy. Address auto population sometimes works and other times doesn’t. Search fields for materials are not very intuitive. Pictures take a very long time to upload to app extended the time it takes for estimates. Phone notifications will display improperly when changing the status of jobs.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/1/2020
Lou D.
Owner
Servizi ai consumatori, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/5/2020

"I finally found what I was searching for!"

Commenti: So far so good!

Vantaggi: The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.

Inconvenienti: It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.

Risposta del fornitore

da FieldPulse il giorno 4/5/2020

Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success!

--Dennis Behrman | Head of Marketing

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 1/5/2020
Jason S.
Owner/Contractor
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/12/2019

"FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!"

Commenti: Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.

Vantaggi: What I liked most about FieldPulse are the features that it has for the price of using the software. It is very reasonably priced for big companies all the way down to the single person business.

Inconvenienti: Wish they had estimating options as well as item/service database features, but after talking to a rep, it looks that they are continually working on it and puts my expectancy on these features at ease knowing that they are improving all the time.

Risposta del fornitore

da FieldPulse il giorno 10/12/2019

Jason, thanks so much for the review. It's hard working entrepreneurs like you that keep us motivated to build a great contractor platform.

We are always improving the platform, and your comment about item/service database is clutch. We will have some tremendous new features to announce in the coming months, so stay tuned.

Please always let us know if we can help in anyway. Our customer success team all sits right next to me here in Dallas, Texas and we love hearing from you guys!

--Gabriel Pinchev, CEO

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 4/12/2019