Chi utilizza Synapcus?

Uffici architettonici e di pianificazione, costruzione, IT, sviluppatori di progetti, aziende di marketing e tutti i settori che si concentrano su progetti: uffici di consulenza, immobiliari e settori pubblici.

Cos'è Synapcus?

Synapcus, è un software aziendale basato sul web (ERP), sviluppato specificamente per le PMI orientate a progetti e a servizi, comprese le funzionalità specializzate per studi di architettura, società di costruzione e sviluppatori per il settore immobiliare. Oltre un decennio di esperienza concentrata in vari settori, basati sulla piattaforma Synapcus, hanno permesso all'azienda produttrice di questo software di implementare in modo ottimale e conveniente i processi aziendali. Il suo obiettivo è quello di fornire soluzioni high-tech ai suoi clienti.

Dettagli su Synapcus

Qalgo

http://qalgo.de/en/

Fondata nel 2012

Panoramica dei prezzi di Synapcus

Synapcus non dispone di un piano gratuito ma offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Synapcus è disponibile a partire da 40,00 USD/mese.

Prezzo di partenza

40,00 USD/mese

Versione gratuita

No

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Dispositivi mobili - iOS nativo

Dispositivi mobili - Android nativo

Formazione

Di persona

Live Online

Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Orario lavorativo

Online

Caratteristiche di Synapcus

Software di project management
Controllo ore e spese
Diagramma di Gantt
Gestione del portafoglio
Gestione delle risorse
Gestione di idee
Gestione finanziaria
Metodologie agili
Metodologie tradizionali
Modelli personalizzabili
Monitoraggio dei costi di completamento
Monitoraggio di attività e progressi
Portale clienti
Strumenti collaborativi
Tabella del metodo Kanban
Accesso da dispositivi mobili
Accesso offline
CRM
Contabilità integrata
Controllo finanze/costi delle operazioni
Gestione dei subappaltatori
Gestione di contratti
Monitoraggio delle apparecchiature
Ordini di modifica
Rapporti sugli incidenti
Richiesta e invio di informazioni
Settore commerciale
Stime
Terzisti
Utenti privati

Recensioni su Synapcus

Stai visualizzando 5 di 8 recensioni

Nel complesso
4,9/5
Facilità d'uso
4,6/5
Servizio clienti
4,8/5
Caratteristiche
4,5/5
Rapporto qualità-prezzo
4,5/5
Adriana P.
Event Scenographer / Window dressing
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/8/2018

"Synapcus for interior designers"

Commenti: As a scenographer and interior designer project manager and company owner, I'm active especially in large projects of residential real estate development, projects ranging from the concept phase to implementation and site supervision. I’m usually working with many collaborators and subcontractors with whom I must regularly exchange information about the state although each can be in a different geographic location. The Synapcus web-platform allows all participants access to information based on different specific rights, it can be used on MAC which for architects and designer is a “must have”, sends notification whenever the situation in a project runs out of control, which greatly aids the successful completion of projects.

Vantaggi: a. Web Application
b. Available on MAC
c. Collaboration
d. Exchange Document Management Platform
e. Email Notification
f. Friendly User Interface
g. Budget-time-quality project control with graphical display of the result
h. Invoicing, Fee planning and Cashflow
i. Subcontractors Management and Evaluation
Controlling and billing are not issues with which a Designer wants to lose much time because his focus is on design. The Synapcus platform provides an intuitive and easy-to-understand controlling graphic of the project. Subcontractors’ evaluation is another valuable feature of the software for a project manager which has to take shortly decisions about the companies to involve into the project realization based on previous collaborations.

Inconvenienti: The platform is not yet available in Romanian language.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 26/8/2018
Bogdan A.
Engineer
Ingegneria civile, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2018

"Owner and Managing Director Construction Company VREAUCASANOUA"

Commenti: I have been using the Synapcus web application for 2 years now and the performance of the projects has improved since by 10%.

Vantaggi: I am the co-owner of the construction company VREAUCASANOUA - "I want a new house" for over 10 years. Organizing and developing a building project is a very complex process from designing, organizing auctions and evaluating suppliers to selecting subcontractors and implementing the project.
I appreciate the application most:
 web application
 Management and supplier evaluation
 Resource planning - budget and time
 Risk management
 Feasibility analysis of projects
 Notification by email
 Controlling and prognosis
 Document management

Inconvenienti: I have no complaints regarding the product. Maybe it could support other languages besides english and german.

Risposta del fornitore

da Qalgo il giorno 25/9/2018

Thank you very much for the good review. We will release also a romanian and franch version in 2019.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 24/9/2018
Thomas K.
IT-Administrator
Architettura e urbanistica, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4/5
  • Facilità d'uso
    3/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    7/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2019

"Review :)"

Commenti: It´s easy to depict workflows. So we´re testing the ticketing-tool this time.

Vantaggi: I think it´s a central and important tool for our company to manage our daily business.

Inconvenienti: Sometimes, there are a few problems with the performance. The system is powerful but sometimes to slow.

Risposta del fornitore

da Qalgo il giorno 13/11/2019

Dear Synapcus user,
thank you for your review. The performance issue on your particular on-premise Synapcus system was analyzed and improved with the new Synapcus Version 2.33.007. The main causes (sync ajax call for the burger menu and unneccessary agent run over the day) are now resolved. The responce times are now in the normal range for a web app.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 11/11/2019
Constantin Z.
Consultant - High rise operation manager
Industria edilizia, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    4/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/9/2018

"A pleasant , useful,reliable work tool"

Commenti: In condo construction consulting business with a lot of consultants plus trades involved in the overall process till the final occupancy is achieved this tool is a must in order for you to present an overall picture to the owners in terms of resources and time frames to be allocated within.

Vantaggi: Estimating was a breeze , easy to use even using mobile devices - on the go!
Conclusions and analysis much more at hand at the end of the work day or as a fact for the whole month!
It facilitates also cross departments interconnection along the way.
PM in construction are gonna love this!

Inconvenienti: As a matter of fact at the first glance it looks that it gives you more than you can handle
It will be nice to see more linkage from the app for different documents types.
Time zone difference between Europe and North America imposes office space here.

Risposta del fornitore

da Qalgo il giorno 5/9/2018

Thank you very much for the review.

Kind regards
Adrian Engelmann

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 3/9/2018
Mircea P.
Application Development Analyst - Team Leader
Servizi e tecnologie dell'informazione, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/8/2018

"Synapcus Canada"

Commenti: Having an All In One , centralized hub saving lots of time on project management for sure. Sharing and finding content across departments , great analysis for ongoing projects it's a must for any company.

Vantaggi: Easy to use, all in one platform, centralized and well organized tool for projects, team work , document sharing, intelligent tracking.

Inconvenienti: A little bit crowded at first but easy to peak up after. Overall very good tool

Risposta del fornitore

da Qalgo il giorno 1/9/2018

Thanks for evaluating our product. We would like to know what we could improve on our customer support since we didn't get any stars on it.

best greetings
Synapcus team

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/8/2018