Da 18 anni aiutiamo le aziende
a scegliere i migliori software

Cos'è PrintVis?

PrintVis è un sistema informativo di gestione (Management Information System, MIS) per il settore della stampa, basato su Microsoft Dynamics 365 Business Central (precedentemente NAV), il noto sistema ERP per le PMI. PrintVis permette di gestire tutte le attività quotidiane di qualsiasi azienda del settore della stampa: preventivi, pianificazione della produzione, gestione dello stock e degli acquisti, dati di officina e altro, tra cui un pacchetto finanziario completo e una solida business intelligence di Microsoft. PrintVis è molto più di un semplice software: è un modo efficace per gestire la tua impresa e una soluzione che non diventerà mai superata.

Chi utilizza PrintVis?

Aziende del settore della stampa di qualsiasi dimensione o tipo, da piccoli negozi digitali a imprese a servizio completo, tra cui imballaggio, etichette, grandi formati, alimentazione di fogli, web, giornali, rilegature, finiture e altro ancora.

PrintVis Software - 1
PrintVis Software - 2
PrintVis Software - 3
PrintVis Software - 4
PrintVis Software - 5

Hai dubbi su PrintVis? Confrontalo con un'alternativa popolare

PrintVis

PrintVis

4,0 (5)
60,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
40
3
2,8 (5)
4,0 (5)
3,6 (5)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
31
3
3,7 (214)
3,9 (214)
3,8 (214)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

Altre alternative interessanti a PrintVis

PrintSmith Vision
Funzionalità più votate
Costi delle operazioni
Fatturazione e contabilizzazione
Monitoraggio dei costi
shopVOX
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Preventivi/Stime
Programmazione
Wsc Printer
Funzionalità più votate
Controllo accessi/Autorizzazioni
Gestione SEO
Gestione dei contenuti
Printlogic
Funzionalità più votate
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione del lavoro
Preventivi/Stime
DocketManager
Funzionalità più votate
Le funzionalità di questo prodotto non hanno ancora ricevuto valutazioni dagli utenti.
DynamicsPrint
Funzionalità più votate
Le funzionalità di questo prodotto non hanno ancora ricevuto valutazioni dagli utenti.
OnSite
Funzionalità più votate
Acquisto e ricezione
Fatturazione e contabilizzazione
Gestione della produzione
OnPrintShop
Funzionalità più votate
Configuratore di prodotti
Gestione degli ordini
Gestione dei contenuti
ePS Pace
Funzionalità più votate
Acquisto e ricezione
Gestione degli ordini
Gestione dell'inventario

Recensioni su PrintVis

Punteggio medio

Nel complesso
4,0
Facilità d'uso
2,8
Servizio clienti
3,6
Caratteristiche
3,8
Rapporto qualità-prezzo
4,0

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
20%
4
60%
3
20%
Scott
Scott
President (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Stampa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Web Printer Highly Recommends PrintVis

5,0 2 anni fa

Aspetti positivi:

Extremely robust. Can be customized to any printers needs.

Aspetti negativi:

The system is not extremely user friendly, however I have found that more simple systems usually have limitations. PV has little to no limitations. If you can imagine it, you can build it. The license's are way more complicated than it needs to be.

Stan
Director of Estimating and Sales Support (Canada)
Stampa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

PrintVis 2018 - Hemlock Feedback

4,0 4 anni fa

Commenti: We have not completely solved the integration with imposition software. We consider that a key feature that has been problematic to get working reliably.
We are working on integration to web stores and have found the support for this lacking.

Aspetti positivi:

The software is one complete and consistent package from the start of a quote to the final invoice and financials. The transparency of calculations and costing within cases makes the software trustworthy and reliable and well as easy to adjust to get the results you wish.

Aspetti negativi:

The resulting job ticket is clunky and outdated compared to the rest of the software. The user interface is too plain and could use more creativity to make it more user friendly.

Risposta di PrintVis

4 anni fa

Dear Stan, Thank you for taking the time to share your thoughts on PrintVis, and in particular your comment about ownership and longevity. As you know, PrintVis has been undergoing constant development within the Microsoft Dynamics environment for over 20 years and we are always striving to improve the system. Feedback from established and respected companies such as yours has been and will remain a key component of that effort. When we say that PrintVis is a complete solution you'll never outgrow, we mean it. Thanks again - and we look forward to many decades of mutual prosperity with Hemlock.

Robert
CFO (Canada)
Stampa, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Challenges

3,0 4 anni fa

Commenti: Right now, awful. Planning to change reseller to have an improved experience.

Aspetti positivi:

There is extensive features within the program to meet with our internal needs except that we have a terrible reseller who's knowledge base was very limited and lack the resources - couldn't deliver on promises.

Aspetti negativi:

Very difficult to train and implement - the methodology was cumbersome, awkward, too many moving parts. The issues could be the reseller abilities and resources.

Risposta di PrintVis

4 anni fa

Dear Robert, Thank you for your considered response and for taking the time to share your thoughts on PrintVis. We are always working to improve the strength of our Partner/Reseller network, and the subsequent quality of experience and ultimate success for our end customers. We take your concerns about support and training very seriously. ERP implementations vary greatly in scale and scope and, unfortunately, they don't all go smoothly as planned the first go-round. We'll be reaching out to you to determine a solution that will get things on a good track. Again, we truly appreciate your feedback.

Hugh
Chief Operating Officer (Canada)
Imballaggi e contenitori, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Cello-Wrap Review

4,0 2 anni fa

Commenti: Very good, exceptional people and support. They have taken many suggestions to improve the system. Very good base system, and will be easy to support multiple sites. People wil WyePrint are first class. Major improvements needed to inventory management, job costing and scheduling.

Aspetti positivi:

Cloud based, nearly every screen and report can be dumped to excel. Cost. Ease of use. Browser interface so that multiple instances can be open at one time is AWESOME.

Aspetti negativi:

Job costing and reports are horrible. Job costing doesn't flex therefore making all analysis skewed. Scheduling doesn't auto move jobs based on late/early status or have flags to indicate material or previous steps incomplete. Cannot move raw material or FG locations via bar code scanning. No pallet tracking - have to use third party to use a license plate which is not integrated to the lots. Very poor shop floor interface and processing.

Risposta di PrintVis

2 anni fa

Dear Hugh, Thanks so much for taking the time to share your thoughts on PrintVis and Microsoft Dynamics 365 Business Central, your feedback is greatly appreciated. As you mention, we are always looking for suggestions on how to improve the system, both from our end customers and their managing partners. With Microsoft's reliable, biannual release strategy, it's much easier for us to maintain our direction of continuous improvement and bring both new and improved functionality to the PrintVis areas of the system. Your feedback on our partners at WYE Print is also wonderful to see - we look forward to a long and successful relationship with you! Kind regards, The PrintVis Team

Jessica
Production Manager / ERP Manager (Svezia)
Graphic Design, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Printvis review

4,0 4 anni fa

Aspetti positivi:

We like the flexability in the system that allow us to make the setup for our needs. We have a wide organisation with different needs and Printvis covers them all

Aspetti negativi:

For simple jobs the system is still quite complex and the users need a high level of knowledge

Risposta di PrintVis

4 anni fa

Dear Jessica, Thank you for taking the time to share your thoughts on the PrintVis system. We appreciate your feedback and hope that the user experience for you and your team will continue to improve and better serve your daily operations!