Chi utilizza Freshsales?

Freshsales è un prodotto per i team di tutte le dimensioni. Freshsales è stato creato con l'intento di soddisfare le esigenze di vendita in tutti i mercati.

Cos'è Freshsales?

Freshsales è una soluzione CRM online completa, realizzata per i team di vendita che lavorano ad alta velocità e ricca di funzionalità, quali telefono ed e-mail integrati, monitoraggio del comportamento degli utenti, gestione delle trattative, creazione di report e altro ancora.

Dettagli su Freshsales

Freshworks

https://www.freshworks.com/freshsales-crm/

Fondata nel 2011

Panoramica dei prezzi di Freshsales

Freshsales dispone di un piano gratuito e offre una versione di prova gratuita. La versione a pagamento di Freshsales è disponibile a partire da 12,00 USD/mese.

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Prezzo di partenza

Versione gratuita

Prova gratuita

Implementazione

Cloud, SaaS, Web

Formazione

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Webinar

Documentazione

Assistenza

Assistenza diretta 24 ore su 24

Caratteristiche di Freshsales

  • Accesso da dispositivi mobili
  • Archiviazione di documenti
  • Email Marketing
  • Gestione del territorio
  • Gestione delle attività
  • Integrazione dell'automazione del marketing
  • Integrazione della chat interna
  • Integrazione di social media
  • Lead Generation
  • Lead Scoring
  • Preventivi/Proposte
  • Segmentazione
  • Sistema di calendari e promemoria

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  • Avvisi per immobili
  • Corrispondenza cliente/immobile
  • Email Marketing
  • Gestione contatti
  • Gestione della campagna
  • Gestione di potenziali clienti
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  • Gestione dei team
  • Gestione della campagna
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  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
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  • Appunti relativi al caso
  • Controllo degli orari di lavoro
  • Fatturazione e contabilizzazione
  • Gestione conti fiduciari
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei clienti
  • Gestione dei conflitti
  • Gestione dell'email
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle cause pendenti
  • Gestione di contratti
  • Gestione di documenti
  • Tracciabilità delle spese

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  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Gestione della campagna
  • Gestione delle pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Monitoraggio della fonte
  • Segmentazione della clientela potenziale
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciamento delle interazioni

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Le migliori alternative a Freshsales

Altre alternative a Freshsales

Recensioni su Freshsales

Stai visualizzando 5 di 451 recensioni

Nel complesso
4,7/5
Facilità d'uso
4,6/5
Servizio clienti
4,6/5
Caratteristiche
4,5/5
Rapporto qualità-prezzo
4,6/5
Wolfgang B.
Print & Digital Media Generalist
Marketing e pubblicità, 13-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/10/2018

"Freshsales allows for a quick start"

Commenti: To convince my companies boss to go with and acquire Freshsales was very easy. The daily joy and enthusiasm working with this programme showed in givng great results in a very short time. Upload data, create a mailing template, select clients, press the bulk e-mail button and wait. Shortly you can see who received and opened your mail and also if they clicked any links in e-mail provided. A perfect indicator to catch your clients just when they are also online viewing your information to follow up, if that's a strategy you desire. We are working less aggressively, so knowing that the e-mail was opened is enought to e.g. follow up with a second mail or whatever you have automated your workflow with. The opt-out option for mail receivers automatcally renders that client as unqualified and will not be disturbed by mistake anymore. Finally, I just like to say that I only use about 10% of Freshsales potential and get the desired results. Remember, keep it simple. I am really looking forward to optimize certain features and procedures in the future. And I know I can count on customer support again to guide me. Step by step. I try not to overload them, because I myself with a customer support background understand the work they do and they do a great job.

Vantaggi: There is so much in Freshsales that it is impossible to list all the pro's. But only a few functions are needed to get started. Appart from easy accesible menus, logic selectable filters, customizable deal overviews, pipelines and workflow automatization, all you need to do is upload your client data from e.g. an Excel file and you are basically ready to roll. At every step getting to know Freshsales I was able to contact Customer Support via chat and was guided non-stop during my 30 day trial. You can even book sveral one on one remote sessions to have all your questions answered and shown on screen. The knowledge database also is very well organized with videos and FAQ's.

Inconvenienti: There is nothing bad I can say regards Freshsales. It's true, that there is a lot to take in. To get everything out of all the available features, there is a steep learning curve that leans towards a small portion of CRM administrational work. But if you wanna keep it simple, it lets you do that. Only if you start to work with more data, more clients, more workflows can it become a bit overbearing. But that's with every other CRM also.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 5/10/2018
Maciej N.
Freelance Credit Analyst
Servizi finanziari, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/2/2020

"Great CRM for consultants"

Commenti: I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.

Vantaggi: Pros are numerous - some of them are:
- integration with Exchange/Gmail for incoming mail,
- many plans to choose from,
- intuitive and easy to use,
- good mobile app

Inconvenienti: Not many cons. What I would like to see are more integrations. Especially with Todoist for task management (I've been using Todoist for years and it is just the most accessible and streamlined task management app). I am not fully happy with the quality of customer support, but maybe I was just a bad luck (I do not require much of support).

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 12/2/2020
Vishal L.
Head Of Sales
Ospedali e sistemi sanitari, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4/5
  • Assistenza clienti
    5/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/7/2020

"FreshSales- The user friendly CRM"

Commenti: Ideal CRM for SME’s . Reasonably priced and again very easy to use and implement

Vantaggi: The ease of use and the UI .simple and easy to use

Inconvenienti: Basic features comes up in higher plans need to be more small business friendly

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 28/7/2020
Utente Verificato
CEO
Ambiente ed energie rinnovabili, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    1/5
  • Facilità d'uso
    2/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    3/5
  • Assistenza clienti
    2/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    3/5
  • Consigliato
    2/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/3/2019

"Lots of issues w/ CRM migration + bugs"

Commenti: Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.

Vantaggi: Liked the featureset and price and the fact that they promised full migration support from our previous CRM. Unfortunately it did not turn out as advertised.

Inconvenienti: During the sales process I was told that they would provide full service assistance with migrating us from a previous CRM and this was a big reason why we picked Freshsales after a through search across the options in the market. They told us it would be completed by a certain date and then missed the deadline - my sales team had no CRM for over a week and was logging all their notes in spreadsheets! Then when the incomplete data showed up, we were missing the dates of actions along with whole categories of actions. I'm writing this 5mo later and after working with multiple support personnel from Freshsales this is still not resolved. We've also had issues with bugs in the software including their snippet which tracks website actions blocking folks from being able to login to our software 2x. Twice we've had slow performance on our web app reported (we run a software company) and our engineering team has troubleshot and pinpointed the Freshsales snippet as the source of the problem. The call feature with call recording is not usable with customers reporting choppy connection / poor connection on over 50% of calls. Numerous small bugs found in the software that affect usabiilty. We build software and it's very clear that they need improvements to their software testing process and less overpromising from their support team.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 8/3/2019
Christopher E.
CEO
Ospedali e sistemi sanitari, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
  • Valutazione complessiva
    5/5
  • Facilità d'uso
    5/5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5/5
  • Assistenza clienti
    4/5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4/5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/7/2019

"Great Product"

Commenti: Great. I just didn't get to use it for the period of time I paid for. Maybe a handful of times and that was it.

Vantaggi: I like that fact that they have many integrations with other needed tools that can help a business grow and stay organized.

Inconvenienti: For a smaller business, it is a bit daunting because when you want to use all of these tools the add-ons become very costly to a start-up or small business.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 30/7/2019