Chi utilizza Zoho CRM?

Zoho CRM è ideale per tutte le imprese, sia di piccole che di grandi dimensioni. Gestisci le vendite in un modo più intelligente, più efficace e più rapido con Zoho CRM.

Cos'è Zoho CRM?

Zoho CRM offre alle organizzazioni di piccole e grandi dimensioni una soluzione completa per gestire tutte le fasi delle relazioni con i clienti permettendo di centralizzare le vendite, il marketing, l'assistenza ai clienti e la gestione dello stock in un unico sistema per le imprese.

Dettagli su Zoho CRM

Zoho

https://www.zoho.com

Fondata nel 1996

Zoho CRM Software - 1
Zoho CRM Software - 2
Zoho CRM Software - 3
Zoho CRM Software - 4
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Video di Zoho CRM
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Implementazione e assistenza di Zoho CRM

Assistenza

  • Email/Help desk
  • FAQ/Forum
  • Knowledge Base
  • Assistenza telefonica
  • Assistenza diretta 24 ore su 24
  • Chat

Implementazione

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formazione

  • Di persona
  • Live Online
  • Webinar
  • Documentazione
  • Video

Caratteristiche di Zoho CRM

  • API
  • Acquisizione di potenziali clienti
  • Archiviazione di documenti
  • Autorizzazioni basate sul ruolo
  • Avvisi/Notifiche
  • CRM
  • Campi personalizzabili
  • Contatti condivisi
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Distribuzione di potenziali clienti
  • Elaborazione di batch
  • Email Marketing
  • Etichettatura
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione dei modelli
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione della campagna
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione di potenziali clienti
  • Importazione/Esportazione di dati
  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
  • Lead Nurturing
  • Modelli di e-mail
  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio delle attività
  • Previsione di vendita
  • Promemoria
  • Quadro della attività
  • Rapporti sulle pipeline
  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
  • Report personalizzabili
  • Ricerca/Filtro
  • Segmentazione
  • Sincronizzazione dei calendari
  • Sincronizzazione di dati
  • Sistema di calendari e promemoria
  • Strumenti collaborativi
  • Strumenti per la ricerca di potenziali acquirenti
  • Tracciabilità delle e-mail
  • Tracciamento delle interazioni
  • Tracciamento delle interazioni
  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • Accesso da dispositivi mobili
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  • Analisi dell'andamento delle vendite
  • Archiviazione di documenti
  • Automazione del marketing
  • Avvisi/Notifiche
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  • Campi personalizzabili
  • Creazione di report/analisi
  • Database clienti
  • Database contatti
  • Email Marketing
  • Formulazione di previsioni
  • Gestione contatti
  • Gestione dei calendari
  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del territorio
  • Gestione della campagna
  • Gestione della pipeline di vendita
  • Gestione della posta elettronica
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle attività
  • Gestione delle opportunità
  • Gestione delle pipeline
  • Gestione di potenziali clienti
  • Importazione/Esportazione di dati
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  • Integrazione di social media
  • Integrazioni di terze parti
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  • Modelli personalizzabili
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  • Previsione di vendita
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  • Rendicontazione e analisi statistiche
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  • Sistema di calendari e promemoria
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  • Integrazioni di terze parti
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  • Modelli personalizzabili
  • Monitoraggio delle attività
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  • Relazioni sulle vendite
  • Rendicontazione e analisi statistiche
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  • Automazione del marketing
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  • Automazione del marketing
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  • Gestione dei subappaltatori
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  • Gestione della posta elettronica
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  • Gestione dei modelli
  • Gestione del flusso di lavoro
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  • Gestione delle attività
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  • Gestione del flusso di lavoro
  • Gestione del territorio
  • Gestione della campagna
  • Gestione della posta elettronica
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  • Gestione delle attività di vendita
  • Gestione delle chiamate
  • Gestione delle commissioni
  • Gestione delle opportunità
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  • Gestione di contratti/licenze
  • Gestione di potenziali clienti
  • Importazione/Esportazione di dati
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  • Trascinamento della selezione (Drag & Drop)

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  • Widget

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4,2/5

Punteggio medio

Facilità d'uso 4,1
Servizio clienti 4
Caratteristiche 4,2
Rapporto qualità-prezzo 4,3

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Alessio P.
Libero Professionista
Marketing e pubblicità, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2020

"Qualità prezzo"

Commenti: Interessante versatile e veloce

Vantaggi: Interessante e con possibilità di avere un supporto quasi immediato

Inconvenienti: A volte un pò troppo legato alla standardizzazione

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 20/5/2020
Aminuddin B.
Information Technology Manager
Telecomunicazioni, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    5 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    5 /5
  • Assistenza clienti
    5 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    10/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/1/2021

"The best CRM we have use"

Commenti: Zoho CRM help us to easily managing our customer support and interaction with customer. It is so easy to learn all the features and has help us managing leads coming from the marketing funnel.

Vantaggi: Zoho CRM is cloud based platform, which mean it can be access from any device with internet connection. Managing a customer relationship tools like emails, quick chat, bot chat, sales call, marketing funnel and social media is very possible with Zoho CRM and the tools is well build with no problem to integrate it with third part service.

Inconvenienti: The are some bugs and glitches that are still not fixed. Sometimes, i can even login to the platform and keep showing an error for the Captcha. Other than that, the email template that are provided is difficult to edit and not many option to customized it.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 29/1/2021
Damian C.
Consultant
Consulenza manageriale, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    5 /5
  • Consigliato
    9/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/10/2020

"A functional CRM that does the basics and more, well. Fits a business of any size."

Commenti: I think there are some very good functions and features in Zoho CRM. It is easy easy to use and also has a raft of potential add-ons in the Zoho Suite that can be used at a small cost such as Zoho Sign which is so simple to use along with Zoho Survey. It can be White Labelled which I like.

Vantaggi: It ticks our list as a Cloud-based solution after moving from a system on a shared network drive operation. You receive quite a lot for the price. It is built around the sales funnel/channel and does this well. It gives you all the functionality within the leads or accounts fields to record meetings, interactions, emails, phone calls, emailing directly from Zoho and calling from Soho if using a VOIP system. It's actually got good 3rd party cross-functionality with 365 or G-Suite, I use the former with excellent Outlook usage.. Chat functions or messages are easy and can be linked to a client or user and sometimes are a better way to record the customer record that on ordinary business email. I have only needed to contact the support team a few times but each time has been very quick and a swift resolution. I have used some of the automated marketing features and it is definitely something that I will utilise more with any web info request funnelled to Zoho.

Inconvenienti: The UI can look a bit plain for some if you do not know how to customise. Downloading or collating data is not always straight forward. This is also to be said about uploading leads. It is not always clear which part of an upload has failed. However, when the upload does work it is a great time saver. The search function is not that intuitive; I found sometimes unless you type in an exact match it does not return anything.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 22/10/2020
Eric A.
Associate Marketing Director
Proprietà immobiliari, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Prova gratuita
  • Valutazione complessiva
    4 /5
  • Facilità d'uso
    4 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    4 /5
  • Rapporto qualità-prezzo
    4 /5
  • Consigliato
    8/10
  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/5/2021

"Trial on Zoho CRM Plus"

Commenti: Its great experience as I have tried other CRM system like Hubspot, Salesforce, etc. All have different strengths and weaknesses. For Zoho CRM I like the flexibility to customise and design your own dashboard very easily.

Vantaggi: I like to Dashboard especially having the flexibility to design and customise your own dashboard. There is also different view perspective view on your leads, contacts and deals.

Inconvenienti: Integration to Whatsapp. I am still trying out different 3rd parties integration to Whatsapp. It will be great for Zoho to have their own integration function to Whatsapp.

  • Fonte della recensione 
  • Data della recensione: 27/5/2021
Jen W.
Sales Manager
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
  • Valutazione complessiva
    3 /5
  • Facilità d'uso
    5 /5
  • Caratteristiche e funzionalità
    4 /5
  • Assistenza clienti
    Nessuna recensione
  • Rapporto qualità-prezzo
    Nessuna recensione
  • Consigliato
    6/10
  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 9/4/2018

"You get what you pay for"

Commenti: Unlike my other review, I only used Zoho as a user, not as an administrator. I can't comment on the customer service, as I never had contact with them. I'm aware of the pricing as I shopped them before choosing the CRM my team uses now. Basically, this is a great free database, accessible by multiple users. It is not a great pipeline tracker. It is not a great system for an efficient data entry process.

Vantaggi: The best thing about Zoho is that it's free for up to a number of users. Great for a small business who doesn't have a budget for CRM yet and needs somewhere to store information and search it later. It can be simple to use. I always look for a system that you can enter a very minimal amount of information into in order to store a lead or prospect. Zoho is definitely capable of that. I have used this in conjunction with inside and outside sales teams together. It was simple enough for the inside team to look up an account that calls in to see if they've had contact with an outside rep, and vice versa. It's nice that it has a mobile app, though when I stopped using it it was still the least intuitive/useful app I had on my mobile devices.

Inconvenienti: I've used other CRMs, and I noticed that using both Zoho and another (Salesforce) it is very common to happen upon duplicate prospects in the system. It seems like the way an account is entered is not as intuitive in detecting that the account already exists. I've used others that will suggest any contact, address, phone number, name or business that already exist in the company's pipeline literally as you're typing them. With Zoho it's more like you look up each data field first on your own to be sure the account doesn't exist before entering it. That can be pretty tedious for an already tedious job like assisting our reps with data entry. The result is lost notes, because some are on one of the duplicates and some are on the other. I've seen this particular problem cause a lot of lost time and energy for outside reps in particular, who go out to an account not knowing the most up to date information about it. I also found the other tools to be less useful than in other CRMs. For instance, generating a report on your pipeline and what stage the accounts are in. Other CRMs in a similar price range are easily capable of telling a user how many prospects are in follow up or final stages of the sales process. While using Zoho, I actually tracked my pipeline on my own separately using a spreadsheet. It was easier and more intuitive than the CRM offered. Now, leading a team, I would not use this CRM and this would be a big reason why. I can't imagine trying to track the progress of our leads via a team using this CRM's tools.

  • Fonte della recensione 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Data della recensione: 9/4/2018