Cos'è Sage 100?

Sage 100cloud è una piattaforma ERP per distributori e produttori in crescita e di medie dimensioni. Dati finanziari, catena logistica, creazione di report, analisi e collaborazione fanno tutti parte di questa soluzione predisposta per i dispositivi mobili. I processi finanziari all'interno del sistema sono progettati per rilevare automaticamente le transazioni non registrate, trovare errori, discrepanze e correzioni di documenti e riconciliare estratti conto e libri contabili.

Chi utilizza Sage 100?

Aziende con 50-1.000 dipendenti. Maggiormente adatto per la produzione e la distribuzione.

Video di Sage 100
Sage 100 Software - 1 Sage 100 Software - 2 Sage 100 Software - 3 Sage 100 Software - 4

Hai dubbi su Sage 100? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

Sage 100

4,1 (284)
Sage 100
Non disponibile nel tuo paese
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
91
Nessuna integrazione trovata
3,8 (284)
3,7 (284)
3,7 (284)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
476,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
314
13
3,8 (936)
3,7 (936)
3,7 (936)
Perché questo confronto?

Alternative a Sage 100

Sponsorizzati
NetSuite è un ottimo sistema ERP cloud che ti offre la visibilità e il controllo necessari per prendere decisioni intelligenti e crescere con sicurezza. Ulteriori informazioni su NetSuite
Grazie a più di 30 anni di esperienza con Infor SyteLine/CloudSuite Industrial, LogicData assiste i produttori nel raggiungimento del loro successo operativo.
Sage 50cloud Ciel Commercial Management allows you to manage the entire billing chain.
Sfrutta la conoscenza dettagliata dei clienti, migliora l'efficienza e l'efficacia in prima linea, semplifica i processi aziendali critici.
Strumento di contabilità che fornisce supporto multi-monitor e timbri di scaduto tramite un flusso di cassa migliorato.
FOUNDATION® è uno dei migliori software di contabilità per l'edilizia disponibile in America, che offre un sistema completamente integrato per la contabilità dei costi del lavoro e la gestione dei progetti.
Software di contabilità desktop completo e immediato, con cloud sicuro e accesso mobile, per piccole e medie imprese.
Software per la gestione dei rapporti con la clientela basato sul cloud e on-premise per vendite, marketing e servizio clienti.
Bellissimo software di contabilità online ospitato nel cloud per le piccole imprese. Accessibile sempre e ovunque. Ottieni subito la tua versione di prova gratuita.
Soluzione di gestione aziendale integrata che automatizza i processi finanziari, le relazioni con i clienti e la catena logistica.
SAP S/4HANA, la suite per imprese di prossima generazione, è progettata per offrire la massima sofisticazione nel modo più semplice possibile.
Software per la contabilità semplice e facile da utilizzare che ti consente di gestire in modo intelligente le tue finanze aziendali!
Revel Systems è una soluzione veloce, intuitiva e sicura di gestione del punto vendita per iPad basata sul cloud.
Software di chiropratica e sistema EMR per chiropratici. Sistema computerizzato in cui le note SOAP chiropratiche possono essere visualizzate da qualsiasi computer.
QuickBooks Online è un software contabile per piccole imprese che consente di gestirne le attività ovunque e in qualsiasi momento.
Soluzione di fatturazione online e registrazione dei tempi semplice da usare, a partire da 15 $ al mese. Unisciti ai 24 milioni di persone che hanno già usato FreshBooks.
Il software di contabilità leader per le piccole aziende. Accesso immediato alle informazioni di clienti, fornitori e dipendenti.
Software di gestione dei rapporti con la clientela con ticketing per helpdesk e gestione dei progetti.
Una suite open source di app integrate per gestire CRM, POS, siti web, e-commerce, vendite, contabilità, magazzino, risorse umane, marketing e altro ancora.
Un software per la contabilità e una soluzione di gestione finanziaria di prima qualità. Progettato per il mondo della finanza da persone che lavorano nel mondo della finanza.

Recensioni su Sage 100

Punteggio medio

Nel complesso
4,1
Facilità d'uso
3,8
Servizio clienti
3,7
Caratteristiche
3,9
Rapporto qualità-prezzo
3,7

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
36%
4
40%
3
18%
2
4%
1
1%
Adam
Adam
SR Supply Chain, FP&A analyst (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Telecomunicazioni, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Good for small to medium business

5,0 3 anni fa

Commenti: It was a great overall experience and was simple enough for a smaller business to implement while still having the horsepower.

Aspetti positivi:

Having worked with a few erps, this is one of the cleanest UIs and has been a great experience with getting data out of it. The datacubes on the backend have been really good as well. Order allocation is clean and simple and has warehousing plugins that work well too.

Aspetti negativi:

I really wish that price breaks and price levels worked better. It was very difficult to get the accurate pricing inputted to the system.

Blake
Blake
Ecommerce & Consumer Products Manager (USA)
Utente LinkedIn Verificato
Industria mineraria, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Alternative considerate:

Huge improvements over earlier Sage products

4,0 2 anni fa

Commenti: We've been able to greatly improve how our manufacturing processes across various locations are reflected in our budgets and accounting practices. It's saved us thousands of hours per year in terms of extracting the data, manipulating it, and putting it back into Sage for final reporting. You can now do that within Sage 100.

Aspetti positivi:

Our organization moved from Sage 50 to Sage 100 and wow, what a difference! We thought Sage was the issue, but really the business had just outgrown the more base version of the software. Sage 100 can fully handle complex costing and processes present in a modern day manufacturing business. It can collect data at various nodes in the process and roll them up for budgeting and forecasting.

Aspetti negativi:

We use a lot of agile software platforms on our sales and ecommerce side of the business, and Sage 100's API catalog doesn't really keep up with what's needed to move quickly in 2020.

Nichole
Settlements Administrator/Billing (USA)
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Decent Accounting Software

4,0 2 mesi fa Nuova

Commenti: I’ve been using this program for 7 years in my current position. I process driver payroll and billing in a trucking and warehousing company. We use it daily in my department. Everyone seems to like it okay.

Aspetti positivi:

I like that you can save your favorites in one spot so you can easily get to the reports and functions you use frequently. Everything is straight forward so it’s fairly easy to train new people on this program.

Aspetti negativi:

I’ve had a lot of issues with if someone else is using the same area/module as you it doesn’t warn you it just tries to do what you want and then just force closes yours and tells you after the fact. And then you’re like what the heck where was I at in the process? So beware of that. Also connecting printers to this has been a total PITA on more than numerous occasions.

Renee
Senior Accountant and Head of Office Administration ()
Produzione di apparecchi elettrici/elettronici, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: SoftwareAdvice

Fortunately this version has been upgraded

3,0 6 anni fa

Commenti: I work in the manufacturing industry, specifically a foundry in Chicago.
Several factors bias my experience with MAS90/Sage 100. I was introduced to the software with no training or reference guide because the woman before me left suddenly and without any documentation. In a certain perspective that speaks well of this product in that simply by internet research and experimentation, as well as a few call to our highly paid "Sage" support line, I have been able to work with the system adequately.
I would love to upgrade to a new version of this Sage product and imagine that it is very likely a much cleaner and straight forward operating system
For instance, the difference between reversing a check and simply reversing the G/L transaction are two different procedures and a third procedure to void a check that has never been issued is a different procedure entirely from voiding a check that you have placed a stop payment on. In a sense, these five distinctions would be ideal for a precise audit trail if the procedures themselves were not extremely complex and vague to distinguish.
The General Leger reports are clear and are in themselves user friendly in offering the opportunity to easily make accrued and adjusting entries.
I would certainly encourage anyone to investigate the newer versions of Sage in consideration of their industry specific needs.
We have not created a direct interface between our receivables data base "Exact" directly into MAS 90 due to the particular need to maintain specific Alloy/Customer information and our small company simply lacks the time and technical understanding to do so.
Again my situation is severely biased due to my particular circumstances and I believe a newer version of Sage may very likely be an excellent ERP.

Aspetti positivi:

If I can figure out a highly antiquated version of their product without internal direction and assistance, I suspect the newer versions of Sage can only be fat superior.

Aspetti negativi:

A complete mire of ambiguity when it comes to the Accounts Payable component in this ancient version by Sage:MAS 90

Jason
Systems Specialist (USA)
Trasporti/Trasporto merci/Ferrovie, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Great for Small Businesses

5,0 4 settimane fa Nuova

Commenti: Sage 100 acts as the accounting system for our entire business. It's great for small businesses like ours.

Aspetti positivi:

We use Sage 100 for A/P, A/R, and G/L and those modules work great for our business. The interface is simple to use and customizable so you can see only the fields that are important to you. We've also built several import jobs to be able to import data from our other systems.

Aspetti negativi:

My only complaint with Sage 100 is that it practically requires a third-party to help you implement and upgrade every so often. I wish the upgrade process was more intuitive and better documented so that a third-party would not be necessary.