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Cos'è Chartbeat?

Chartbeat è una suite di strumenti di analisi dei contenuti per editori, che consente di monitorare facilmente il coinvolgimento dei lettori sul tuo sito, ottimizzare l'esperienza dell'utente in tempo reale e condividere le metriche chiave con il tuo team. Le analisi storiche e in tempo reale offrono al tuo team una panoramica senza pari dei tuoi dati e gli strumenti di ottimizzazione vengono utilizzati dagli editori di tutto il mondo (ad es. CNN, NYT, BBC, Globo, Le Figaro, ecc.) per creare strategie editoriali che aumentano la fidelizzazione dei lettori.

Chi utilizza Chartbeat?

Progettato per le aziende di media digitali ed editoria, Chartbeat è una soluzione basata sul web che aiuta a valutare le prestazioni dei contenuti, identificare le tendenze nei dati e migliorare il coinvolgimento del pubblico in tempo reale.

Chartbeat Software - 1
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Chartbeat

Chartbeat

4,8 (16)
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
35
3
4,7 (16)
4,6 (16)
4,6 (16)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
Nessun prezzo trovato
Versione gratuita
Prova gratuita
48
3
4,2 (8.113)
4,7 (8.113)
4,2 (8.113)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Funzionalità più votate
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Funzionalità più votate
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Creazione di report/analisi
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Funzionalità più votate
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Monitoraggio dei KPI
Visualizzazione di dati
Yext
Funzionalità più votate
Gestione della knowledge base
Gestione delle risposte
Monitoraggio delle revisioni

Recensioni su Chartbeat

Punteggio medio

Nel complesso
4,8
Facilità d'uso
4,7
Servizio clienti
4,6
Caratteristiche
4,5
Rapporto qualità-prezzo
4,6

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
81%
4
19%
Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Real-Time Analytics

5,0 6 mesi fa

Aspetti positivi:

I love how Chartbeat provides real-time analytics. It helps me understand my audience's behavior instantly, allowing me to make quick content decisions.

Aspetti negativi:

The downside is that the interface can be overwhelming at first and requires some time to get used to.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Editoria, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Best real-time Web Analytics period

5,0 3 anni fa

Commenti: We use chartbeat for real-time traffic analysis. It helps us understand what assets we're wining on, which need to be improved and even helps us determine more content to write based off what does well.

Aspetti positivi:

The ease of use and segmentation in real-time help us truly understand our audience, reach and when it's time to freshen articles.

Aspetti negativi:

I can't find much to complain about. It's a bit costly and some of our teams can't afford it.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Editoria, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Easy, powerful A/B testing

5,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

I love how easy it's been to integrate this into our website and use it to do a/b testing on pieces even after they're published. The testing widget is very intuitive and supports a large number of variants.

Aspetti negativi:

It'd be amazing if we could eliminate CERTAIN variants while they're testing without canceling the entire test. That way the remaining, stronger variants can finish faster. Adding variants mid-test could be nice too potentially but is probably a lot trickier to do/get good results for.

William
Digital Content Producer (USA)
Media online, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chartbeat in the news

5,0 3 anni fa

Commenti: Overall, we're able to see how well stories are doing on our news site and it helps the digital team to understand what might do well and should be a higher priority.

Aspetti positivi:

Analytics on where traffic is coming from and how much. It's helpful to see that a story is gaining traction to know to get a video in there before it airs on TV. The ability to look at other news stations in our company across the state, region and even the country is a great asset to fin trending topics.

Aspetti negativi:

Not much to say here. It does however seem that when there are multiple authors on a story/post, Chartbeat doesn't factor them into the individual's overall views. Nothing major, just a bit of a nuisance some days.

Cameron
sr. director (USA)
Sport, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Chartbeat beats ahead of Google Analytics

5,0 3 anni fa

Commenti: This overall experience with Chartbeat has taken us off Google Analytics (not completely but close).

Aspetti positivi:

The real-time dashboard is far superior to GA and also the reporting structure sent to my email on my frequency of choice on a per-author basis is the best feature it has

Aspetti negativi:

The understanding of the differences to Google Analytics was difficult at first but the description and new FAQ answers helped assist that – nothing I don't like!

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Mezzi di comunicazione, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chartbeat critical to digital success

5,0 3 anni fa

Commenti: Very positive overall experience and we can adapt nimbly thanks to real-time analysis

Aspetti positivi:

Easy to use and integrate among the team

Aspetti negativi:

I find the archival features a little difficult to get to grips with, whereas current content is simpler to harness

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Produzione di media, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

So easy a sheep could use it

5,0 3 anni fa

Commenti: Excellent!

Aspetti positivi:

It's user-friendly, easy to navigate and the data I need is very simple to see/access throughout the day.

Aspetti negativi:

I can't go back and track how one particular item did on our site.

John
Vice President, Digital (USA)
Mezzi di comunicazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chartbeat is an essential tool for any digital publisher

5,0 3 anni fa

Commenti: I have never been disappointed by Chartbeat. Any technical issues are quickly disclosed and resolved. Customer support is responsive, and the product is fairly priced for smaller publishers.

Aspetti positivi:

Chartbeat is extremely easy to deploy, reliable and frankly indispensable. And the smartphone app is killer.

Aspetti negativi:

The number and type of alerts I can set are limited, so I would like to have more options for alerting me to various trends.

Cyrus
Digital Publishing Editor (UK)
Editoria, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Review

5,0 3 anni fa

Commenti: I've always enjoyed working with Chartbeat and find their team and software to be of a high quality

Aspetti positivi:

The HUD and in particular headline testing are invaluable tools in our day-to-day publishing operations

Aspetti negativi:

I would love a heatmap feature which could track when and where people drop out of the page as they scroll down.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Mezzi di comunicazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Essential resource for digital reporters

5,0 2 anni fa

Commenti: As a digital reporter, Chartbeat is an essential part of my daily workflow. I use it to check the engagement on my stories from the day before, to test multiple headline options, and to see how my posts fare over the course of the day.

Aspetti positivi:

Daily reports with statistics on engagement on all of my articles; real-time statistical tracking; headline testing;

Aspetti negativi:

The search capabilities for past data could be a little more user-friendly

Leah
Digital Producer (USA)
Mezzi di comunicazione, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Chartbeat is the best option for understanding web analytics

5,0 3 anni fa

Commenti: 10/10 would reccommend!

Aspetti positivi:

I like that I can see real time data that allows me to then determine the best course of action for distribution of content.

Aspetti negativi:

I wish there were more demographic categories of users.

Kaley
Sustainability reporter (USA)
Media online, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 6-12 mesi
Fonte della recensione

Here's Looking at Chartbeat

4,0 3 anni fa

Commenti: Happy with how it's bolstered my online content and story generation. It's also critical to know how users are gained, so I can plan out my sharing on social media, etc.

Aspetti positivi:

Gleaming graphics and simplified format make it easy to check (very very often) on how stories are performing.

Aspetti negativi:

Jumping in and out of historical pages or author segments can be a bit full of friction.

Mark
Business and politics editor (USA)
Quotidiani, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

My review of Chartbeat

4,0 3 anni fa

Commenti: Chartbeat helps me understand what stories are doing well on the website and which are not. That knowledge helps me in evaluating staff and in planning future news coverage.

Aspetti positivi:

It's easy to use and clearly readable. It's a great snapshot.

Aspetti negativi:

I have no complaints. It does the job that I expect it to do.

Jane
Managing editor of digital content (USA)
Mezzi di comunicazione, 5.001-10.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Part of my daily workflow

5,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

Our company uses Chartbeat and it has made such a big difference in our daily editorial content planning since we implemented it.

Aspetti negativi:

I need to learn to tweak the Chartbeat alerts to only see spike alerts over a certain threshold.

Ese
Communications Manager (USA)
Raccolta di fondi, 201-500 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Very helpful tool

4,0 3 anni fa

Aspetti positivi:

I like that the tool functions in real-time.

Aspetti negativi:

There is no way to freeze the data as far as I can tell. It can be a bit hard on the eyes with the data constantly changing. I know this contradicts what I enjoy most, but having the option to stop the data at a given point in time would be helpful.

Gareth
Content Editor (UK)
Produzione di media, 1.001-5.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Indispensable tool

5,0 3 anni fa

Commenti: I use it every day, and it's a brilliant piece of software for my industry.

Aspetti positivi:

Ease of use, at-a-glance analytics, instant data

Aspetti negativi:

Can be clunky to use on occasion, would like more shortcuts