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Cos'è Pega CRM?

Pegasystems offre un approccio trasformazionale al CRM con prodotti che aiutano a creare relazioni solide, durature e redditizie con i clienti. Il Customer Process Manager (CPM) di Pega si basa sulle principali funzionalità BPM ed è disponibile anche con modelli, processi e interfacce specifici del settore per servizi finanziari, assistenza sanitaria e assicurazioni.

Chi utilizza Pega CRM?

Società di capitali in una vasta gamma di settori.

Pega CRM Software - 1

Hai dubbi su Pega CRM? Confrontalo con un'alternativa popolare

Pega CRM

Pega CRM

3,9 (13)
90,00 USD
Versione gratuita
Prova gratuita
23
1
3,8 (13)
3,3 (13)
3,6 (13)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
25,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
195
22
4,0 (18.767)
4,0 (18.767)
4,1 (18.767)
Le barre di valutazione verdi mostrano il prodotto con il risultato migliore in base alla valutazione media e al numero di recensioni.

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Gestione contatti
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Tracciamento delle interazioni

Recensioni su Pega CRM

Punteggio medio

Nel complesso
3,9
Facilità d'uso
3,8
Servizio clienti
3,6
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
3,3

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
46%
4
23%
3
15%
2
8%
1
8%
Robel
Robel
Junior Accountant (Canada)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi ambientali, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

PEGA review

5,0 7 anni fa

Commenti: - I enjoy using PEGA CRM, very efficient, fast, rarely crashes and allows me to give a customer a great customer service experience over the phone

Aspetti positivi:

- Rarely crashed and was very efficient in processing customer credit card requests. Took me only 1 day to be comfortable with software, was used to handle maintenance and changes of credit card accounts for TD Canada Trust bank.

Aspetti negativi:

- Certain processes for a customer couldn't be done in PEGA and another software had to be used (for example removing an overlimit block on customer credit card). Would be improved if all processes can be done through PEGA software.

Kerry-ann
Customer Service Representative (Giamaica)
Assicurazioni, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Pega CRM

5,0 3 anni fa

Commenti: My overall experience with Pega has been wonderful.

Aspetti positivi:

The windows of communication are awesome, The security to interact with departments to sync with each other to provide a more meaning full and accurate decision making before getting back to the caller.

Aspetti negativi:

Certain data may have human flaws, such as grammar or old updates that may not be completely relevant to the caller or customers now status.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi bancari
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Give this one a pass

2,0 7 anni fa

Aspetti positivi:

There are deep cases where a product like Pega would thrive. However, increasingly these feel like edge cases as the market is very mature now. Works very well with legacy data and can be fairly easily customized for a specific client interaction type.

Aspetti negativi:

It is easily the hardest application to work with that I have ever supported. Pega itself provides little insight into changes and things like secure connections to email servers. Everything is an extra cost, every feature requires custom development. It was pitched as a turnkey solution but has been anything but

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Software informatici, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Build your application quickly

5,0 5 anni fa

Commenti: I use this tool daily to develop a CRM for a client in the area of tourism. Based on the processes defined by the business area of the company, we have designed and built the logic using the components provided by Pega to save time building the application.

Aspetti positivi:

You can develop a web application from 0 without writing a single line of code. With its model-based approach it allows you to diagram your processes and from there build all the logic that your application needs. It has a wide range of prefabricated components with the best practices which reduce the chances of errors and reduce built time.

Aspetti negativi:

To solve very specific needs of your application you need to adapt to the limits of this tool since you do not write code in it. Likewise, its continuous integration must be improved since working with branches makes it difficult to make the merge of the work of several people.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Enterprise Level CRM Tool by Pega systems

4,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

1. The software has customer service modules also integrated along with usual sales, marketing and CRM functionalities. 2. Multi-channel customer recognition capacities to provide complete data capture capabilities. 3. Since Pega is mainly BPM centric, a large number of clients have been able to find eligible use case an implemented Pega.

Aspetti negativi:

Making customization can be quite challenging technically and also later maintenance also may become cumbersome.

Myca
Director, Customer Experience (USA)
Beneficenza, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
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Fonte: SoftwareAdvice

CRM and BPM for "The Rest of Us"

4,0 7 anni fa

Commenti: Overall, Pega is an ideal solution for organizations with complex needs and deep data sets that need to stay in touch with their constituents or customers. The beauty of Pega is the flexibility of the platform. I'm happy to say we have ZERO custom code and even though we're not quite live, we have already gone through an upgrade with ZERO problems with compatibility.

Aspetti positivi:

For a mid-sized nonprofit, Pega is a lifesaver. Sure, Microsoft Dynamics and SalesForce Cloud provide key CRM functionality at a reasonable price -- but both require significant and ongoing investments in consulting time, something that is tough for nonprofits to budget for. With Pega CRM, we are able to gain an enterprise-scale CRM solution PLUS a business process automation tool that can (eventually) be administered internally.

Aspetti negativi:

Our implementation partner, Serendebyte, was not ideal. We had multiple challenges with attempting to get them to complete the agreed-upon scope. Word to the wise, no matter what the sales team says, take the time to bring your implementation team onsite before you agree to use them. Don't even trust a phone call! We didn't get the same team we talked to in the partner interview, and it showed.

Utente Verificato
Utente LinkedIn Verificato
Vendita al dettaglio, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Pega Tool Reviews

4,0 5 anni fa

Commenti: Overall, I have had a very good experience using Pega as a tool and would definitely recommend it to my colleagues.

Aspetti positivi:

The case management feature is very convenient to use. The user interface is very intuitive. Provides support to both front end and back end applications

Aspetti negativi:

So far not many. Pricing structure can be made better as compared to the competitors. Better customer support.

Jaikaran
Jaikaran
Developer (Australia)
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Powerful for the purpose it's built for

5,0 5 anni fa

Commenti: It is just great after you've transitioned into learning how it works.

Aspetti positivi:

After getting the hang of Pega, it changes the traditional BPMN techniques with rather advanced charts to help the users.

Aspetti negativi:

Learning Pega was a challenge, it doesn't use traditional BPMN and also forming processes has a completely different way, but it provides with a lot of reference material.

Jaleel
Developer (USA)
Servizi di informazione, 51-200 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Non specificato
Fonte della recensione

Very Robust application with many open issues

3,0 8 anni fa

Commenti: I see many issues when it comes to the performance and UI of the applicaiton and the features what PEGA is providing is amazing.

Aspetti positivi:

Features

Aspetti negativi:

Performance

sibin
USA
Ha utilizzato il software per: Non specificato
Fonte della recensione

Pega for Sales Force Automation

5,0 8 anni fa

Commenti: Pega's version 7 fro sales force automation (SFA) is a big change from prior versions and has a UI that competes with leading SFA CRM Salesforce.

Donna
Utente LinkedIn Verificato
Ha utilizzato il software per: Non specificato
Fonte della recensione
Fonte: GetApp
1,0 7 anni fa
McGarey
USA
Ha utilizzato il software per: Non specificato
Fonte della recensione

Edge back office

3,0 8 anni fa

Commenti: Unable to work well with Salesforce really need to see the complete 360 of the customer. Would like seamless integraion

Naresh
Senior Consultant (USA)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 10.000+ dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Review of Pega CRM

5,0 6 anni fa

Aspetti positivi:

It is a very nice software tool which can be used for CRM. It is very Dynamic and flexible to operate the tool. This can be easily operated with zero coding knowledge.

Aspetti negativi:

Integrations with other software and connections to email server is not secure and is little complex. All these features are available with extra costs since it requires a custom development.