Cos'è Quickbase?

Quick Base è il modo più semplice per gestire progetti sul cloud, indipendentemente dal progetto o dall'ubicazione dei team. La versatile piattaforma di Quick Base mette a disposizione tutte le funzionalità necessarie per assegnare le attività, automatizzare i flussi di lavoro e generare report approfonditi anche per i progetti più complessi.

Chi utilizza Quickbase?

Project manager che necessitano di una soluzione personalizzabile esattamente secondo le loro esigenze.

Video di Quickbase Quickbase Software - 1 Quickbase Software - 2 Quickbase Software - 3 Quickbase Software - 4

Hai dubbi su Quickbase? Confrontalo con una delle alternative più diffuse

Quickbase

4,5 (249)
Quickbase
Non disponibile nel tuo paese
600,00 USD
anno
Versione gratuita
Prova gratuita
237
25
4,1 (249)
4,1 (249)
4,3 (249)
VS.
Prezzo di partenza
Prezzi
Caratteristiche
Integrazioni
Facilità d'uso
Rapporto qualità-prezzo
Servizio clienti
8,00 USD
mese
Versione gratuita
Prova gratuita
450
34
4,5 (3.103)
4,3 (3.103)
4,5 (3.103)
Perché questo confronto?

Alternative a Quickbase

Software leader per fogli di calcolo e analisi dei dati. Generalmente fornito insieme a Microsoft Office.
Progettato per creare, modificare e condividere fogli di calcolo in tempo reale. Sono disponibili modelli predefiniti e strumenti per chat e commenti.
Airtable è il database che chiunque può utilizzare con una bellissima interfaccia, nello stile dei fogli di calcolo.
monday.com è un sistema Work OS nel cloud, in cui i team gestiscono i propri progetti e il lavoro quotidiano, in ufficio, a casa o in viaggio. Ulteriori informazioni su monday.com
Salesforce CPQ automatizza i preventivi di vendita, consentendo alle aziende di configurare un prodotto, assegnargli un prezzo adeguato, generare preventivi e gestire gli ordini.
Microsoft Project è uno strumento semplice ma potente per gestire il lavoro, dai progetti rapidi alle iniziative più complesse.
Promuovi la crescita con Sales Cloud 360, un'apprezzata soluzione di vendita che promuove la produttività dei rappresentanti su un'importante piattaforma CRM.
Basecamp è stato scelto da milioni di utenti e ordina in un unico posto tutto ciò di cui hai bisogno per svolgere il tuo lavoro.
Mendix is the all-in-one low-code application development platform, enabling developers to rapidly build enterprise-grade solutions.
Una suite open source di app integrate per gestire CRM, POS, siti web, e-commerce, vendite, contabilità, magazzino, risorse umane, marketing e altro ancora. Ulteriori informazioni su Odoo
Wrike è un software di project management per le imprese con modelli di lancio del prodotto, monitoraggio del tempo, diagrammi di Gantt, schede Kanban e altro ancora. Ulteriori informazioni su Wrike
Caspio è una piattaforma a basso contenuto di codice per la creazione di applicazioni per database online, che non necessita di competenze di programmazione.
La prossima generazione di strumenti per l'automazione dei servizi professionali (PSA). Pacchetto completo di automazione dei servizi professionali per imprese di software e servizi.
NetSuite è un ottimo sistema ERP cloud che ti offre la visibilità e il controllo necessari per prendere decisioni intelligenti e crescere con sicurezza. Ulteriori informazioni su NetSuite
Porta la tua azienda nel 21° secolo trasformandone i processi in app cloud flessibili e centralizzate. Non richiede alcun codice.
Soluzione di gestione completa e basata sul cloud per le aziende. Offre funzioni per contabilità, CRM, progetti, risorse umane e così via su qualsiasi dispositivo.
A cloud-based platform for enterprise business users with no coding skills to automate workflows & build business applications fast.
Axelor è un potente ERP, CRM e BPM Open Source composto da più di 30 applicazioni integrate, oltre a essere versatile e semplice da personalizzare.
Quality Management Software for FDA & ISO Compliance. QT9 QMS Includes 23+ Modules on a Cloud-Based Platform for Unlimited Scalability
Furious is a complete and intuitive solution to manage and control your teams, your service company or your start-up.

Recensioni su Quickbase

Punteggio medio

Nel complesso
4,5
Facilità d'uso
4,1
Servizio clienti
4,3
Caratteristiche
4,2
Rapporto qualità-prezzo
4,1

Recensioni per dimensioni dell'azienda (numero di dipendenti)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Trova recensioni per valutazione

5
55%
4
35%
3
7%
2
1%
1
2%
Brad
Brad
USA
Utente LinkedIn Verificato
, Lavoratore autonomo
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Quickbase transformed our business

5,0 6 anni fa

Commenti: My company is an energy efficiency contracting business with 20+ employees and $2.5M in annual revenue across residential and commercial business lines. Before we used Quickbase, we had used a combination of other software, and a proprietary software we built to manage our operations. Where these software fell short, Quickbase far exceeded. Simply put the ability create, extend, and change our application to meet our specific needs in a constantly changing environment is powerful. Our application has become our CRM, Project Management, and Operational tracking ad reporting software all built into one with a lot of automation and integration to boot!

Aspetti positivi:

Developing on Quickbase is incredibly easy. Most business operators with basic business software instincts can start building in Quickbase immediately, or they can choose an application on their exchange to start off with. Beyond the basics, where Quickbase really shines is how robust of a platform it is with incredible functionality including beautiful reporting, dynamic filtering, formula fields and form logic, integration ability, and more. There's always a new trick you can learn in Quickbase. In terms of usability, that's really all in the app your choose to use or build. It can be really clunky or sleek. All depends on your ability to build a usable app. The design of the interface is basic, but they're in the process of rolling out a new UI called Mercury that looks great.

Aspetti negativi:

Quickbase does not provide a ton of customer support. They rely on an incredible community of users and developers as well as approved Quickbase Solutions Providers (QSPs) that customers can contract with for help with building their applications. But if you're looking to go at it on your own, you will have to dig if you need help with something. As savvy of as Quickbase user I am, it took me three years before I even learned that I had an account manager at Quickbase.

Cody
CSR (USA)
Contabilità, 501-1.000 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 2 anni
Fonte della recensione

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls

4,0 2 anni fa

Commenti: I have used Quick Base for a long time, and can get around easier than many of my colleagues. I view that as a mark against Quick Base, but overall it serves well as a place to store and visualize data for a distributed team.

Aspetti positivi:

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls. It serves well as a data repository and tool for displaying large data sets.

Aspetti negativi:

Not as intuitive as some of the competitors, sometimes it takes 2-3 menu clicks to get where you're going.

İbrahim
Mobile Application Developer (Francia)
Servizi e tecnologie dell'informazione, 11-50 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione

Easy to use

5,0 mese scorso Nuova

Aspetti positivi:

It has a database-oriented approach. It can also be considered as an online database. An ideal solution for people who use Excel. By creating a table with the web interface, you can automatically insert your excel data into it. You can create your own query screens, report screens, and even form entry screens with a single click. It is so useful. By switching to the mycustomapp tab, I can create as many tables as I want. I can make my changes by adding the columns I want to the tables.

Aspetti negativi:

Unable to define complex business rules. Only when entering the form, rules about the fields of the table can be defined (Required field, amount must be greater than 100 etc.).

Luis armando
Director operaciones (Messico)
Consulenza manageriale, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: 1-5 mesi
Fonte della recensione

Alternative considerate:

El.poder de la NUBE

3,0 3 settimane fa Nuova

Commenti: Positiva pero se puede mejorar haciendo mas facil y accesible la.solucion

Aspetti positivi:

Poder subir a la nube y almacenar proyectos clave y.toda.informacion comercial de tareas de grupos de trabajo interno

Aspetti negativi:

Procesos complicados para trabajar a distancia.con grupos.de trabajo

George
George
Utente LinkedIn Verificato
Servizi e tecnologie dell'informazione, 2-10 dipendenti
Ha utilizzato il software per: Più di 1 anno
Fonte della recensione
Fonte: GetApp

Quickbase: the the missing link between applications and and business owners

5,0 7 anni fa

Commenti: I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my company from scratch.
After having dabbled with the likes of designing a SQL or Access database, to creating a seemingly easier FileMaker application, Quickbase ended up winning those, hands down.
From a UI/UX perspective, Quickbase is a very intuitive products. You will immediately notice the attention to detail in designing this product the very first time you run into an error in a formula, or any design element. All feedback from the application is so detailed to the point where it practically resolves the issue for you. No other application has ever done that for me. Furthermore, it allows even a non-technical user create fairly complex applications that are far from achievable using a normal database product. Even if you are looking to create certain more advanced functionality in Quickbase, for instance, interacting with other applications via the API, you have native connectors within Quickbase which is constantly growing, and you can use applications like Zapier to further than integration without requiring any programming knowledge. I can write about the benefits of this application for pages, but, I will just say that, if you are drowning in Excel sheets to run your business, and have no way to link your data in an elegant way, do yourself a favor, and check out Quickbase for this purpose.

Aspetti positivi:

- Easy of use (Great UI/UX) - Flexible Interface - Scalable - Supports a full API for integration to virtually any other application - Allows for scaling to a multi-user application, allowing for complex workflows to match business process. - It's a mature product, which means that you would hard pressed to ask a question that hasn't already been answered by one of the Quickbase geniuses in the community forums. - The community support is fantastic, and their support is very quick and efficient.

Aspetti negativi:

- Reports are not easily formattable. So, if you want to send out reports to your clients, or internally within the company, you would have to resort to 3rd party tools to allow for such functionality. I'm hoping that Quickbase will work on this particular aspect of their reporting in future releases.

Risposta di QuickBase

7 anni fa

Thanks for the fantastic review, George! Glad to hear QuickBase is working for you and your organization. We are always working to enhance QuickBase -- including updating our reporting options -- so please stay tuned for great new features in the future!

Software trovato in